دانستنی های خودرو

خروج آب از اگزوز چه معنی دارد+ روش های پیشگیری و رفع

مشکل خروج آب از اگزوز یکی از مشکلاتی محسوب می شود، که افراد متعددی ممکن است با آن روبرو شوند، که البته نباید نگرانی زیادی در این باره وجود داشته باشد، زیرا این مشکل حتی در صورت حاد بودن به راحتی و در کم ترین زمان حل می شود.

خوب است بدانید خروج آب از اگزوز در زمستان یا در فصل دیگر دلایل متعددی دارد، در این مقاله در ارتباط با این علل با یک دیگر صحبت خواهیم کرد وبه سوالاتی از قبیل خروج آب از اگزوز نشانه چیست؟ پاسخ خواهیم داد، همچنین در ارتباط با پیشگیری وررفع این مشکل نیز با شما صحبت خواهیم کرد.

تا در ارتباط با این نوع مشکل اطلاعات بیشتری کسب کنید و بتوانید به راحتی ان را حل کنید، پس اگر این مشکل برای خودروی شما نیز پیش آمده،  در ادامه و تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اولین علت خروج آب از اگزوز: دمای بالای موتور

اگر شما شاهد پدیده هایی مانند خروج آب از اگزوز در فصل زمستان یا خروج آب از اگزوز اول صبح هستید، خوب اس از این مسئله اطلاع داشته باشید، مهم ترین علت این مسئله دمای بالای موتور است.

زیرا موتور خودرو بلافاصله پس از استارت زدن در بالا ترین حالت دمایی خودش قرار دارد، به این ترتیب اگرهوای بیرون سرد باشد ولی های داخل موتور گرم باشد، دمای گازهایی که در اگزوز تولید می شوند، کاهش پیدا می کند و تبدیل به آب خواهند شد.

به این ترتیب شاهد پدیده هایی مانند خروج آب از اگزوز اول صبح خواهیم بود، در پایان لازم به ذکر است چنین مشکلی هیچ راه حلی ندارد و نیاز به حل آن نیز نیست.

دومین علت خروج آب از اگزوز: وجود مشکلاتی در واشر سرسیلندر خودرو

اگر مشکل خروج آب از اگزوز دوگانه سوز یا تک سوز خودروی شما به دلیل مشکلی که در قسمت قبلی به ذکر آن پرداختیم نبود.

محتمل ترین علتی که می توان در پاسخ به سوال خروج آب از اگزوز نشانه چیست؟ بیان کرد به وجود آمدن یک سری مشکلات در واشر سرسیلندر خودرو است.

خوب است بدانید اگر واشر سرسیلندر خودروی شما سوخته باشد یا دچار هر گونه خرابی شده باشد، آب و روغن در خودروی شما با یک دیگر ترکیب خواهند شد و شما با پدیده ای مانند خروج آب از اگزوز 206 خود یا هر خودروی دیگری که از آن استفاده می کنید، مواجه خواهید شد.

در چنین حالتی برای اطمینان از این مسئله که خروج آب از اگزوز 206 شما به علت خرابی واشر سرسیلندر هست یا نه توصیه می کنیم، به بررسی مخزن مایع خنک کننده خودروی خود بپردازید.

اگر در این مخزن یک سری حباب مشاهده کردید، علت خروج آب از اگزوز در تابستان یا در فصول دیگر سال خرابی واشر سرسیلندر خودروی شماست، در چنین حالتی بایستی در کم ترین زمان ممکن به یک تعمیرگاه مراجعه کنید و به حل این گونه مشکلات بپردازید.

سومین علت خروج آب از اگزوز: وجود مشکلاتی در رینگ و پیستون خودرو

در قسمت های قبلی به ذکر دو مورد از انواع علت خروج آب از اگزوز دوگانه سوز یا تک سوز پرداختیم، اما اگر با مشکل خروج آب از اگزوز پرایدتان یا هر خودروی دیگری که از ان استفاده می کنید، روبرو هستید، پیشنهاد ما این هست که به بررسی رینگ و پیستون خودرو بپردازید.

در نهایت خوب است بدانید اگر علت خروج آب از اگزوز دوگانه سوز پراید شما به وجود آمدن یک سری خرابی ها و مشکلات در رینگ و پیستون باشد، در هنگام خروج آب شما یک سری بخار یا دود سفید، مشکی یا حتی آّبی رنگ نیز ممکن است مشاهده کنید.

 

چهارمین علت خروج آب از اگزوز: معیان بخار آب

همانطور که نسبت به این مسئله آگاه هستید، در تقریبا تمام خودرو ها، قطعه ای با نام مبدل کاتالیستی وجود دارد، این قطعه باعث کاهش خروج گاز های سمی از اگزوز ودر نهایت کاهش آلودگی هوا می شود.

خوب است بدانید، در حین فعالیت این قطعه مفید ممکن است نقداری بخار آب از خودرو خارج شود، که طبیعتا این مسئله مشکل خاصی برای خودروی شما به وجود نمی آورد، اما می تواند علت خروج آب از اگزوز پژو پارس یا هر خودروی دیگری که از ان استفاده می کنید باشد.

جلوگیری از خروج آب از اگزوز

در قسمت های قبلی این مقاله در ارتباط با علل خروج آب از اگزوز در زمستان صحبت کردیم و تلاش کردیم به سوالاتی از قبیل خروج آب از اگزوز نشانه چیست؟ علت خروج آب از اگزوز دوگانه سوز چیست؟ خروج آب از اگزوز در تابستان چه عللی دارد؟ و مواردی از این قبیل پاسخ دهیم.

اما بدیهی است به جای دانستن علت خروج آب از اگزوز در تابستان یا خروج آب از اگزوز اول صبح، بهتر است از به وجود امدن چنین مشکلات و مسائلی جلوگیری کنیم.

به همین دلیل تصمیم داریم در این قسمت در ارتباط با روش های جلوگیری از خروج آب از اگزوز 206 یا هر خودروی دیگری صحبت کنیم، پس این قسمت را نیز  با دقت بخوانید.

در ارتباط با این مسئله باید بگوییم حقیقتا به وجود امدن مشکلاتی مانند خروج آب از اگزوز پراید، جزء آن دسته از مشکلاتی محسوب نمی شوند که بتوان آن ها را با رعایت یک سری پروتکل پیشگیری کرد.

اما نیاز است به این مسئله اشاره کنیم، که با انجام سرویس های به موقع خودرو و نشان دادن آن هر از چندگاهی به یک مکانیک کاربلد می توان احتمال به وجود امدن مشکل خروج آب از اگزوز اول صبح را کاهش داد، یا در صورت به وجود آمدن آن مشکل از حاد شدن آن پیشگیری کرد.

به این ترتیب این مسئله را فراموش نکنید و روغن خودروی خود را در مدت زمان های مشخص به طرزی کاملا اصولی تعویض کنید و همچنن سایر چکاپ های آن را سر فرصت انجام دهید.

روش حل مشکل خروج آب از اگزوز

در قسمت های قبلی به این مسئله اشاره کردیم، که در تعداد بسیار زیادی از مواقع پاسخ سوال خروج آب از اگزوز نشانه چیست؟ مسئله نگران کننده ای نیست و حتی نیاز نیست برای رفع آن از تعمیرکار کمک بخواهید.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم به منظور کاهش به وجود آمدن مشکلاتی اعم از استرس های بی جا، در صورت به وجود آمدن مشکل خروج آب از اگزوز 206 یا تمام انواع خودرو های دیگر به مدت 15 دقیقه رانندگی کنید.

پس از این 15 دقیقه اگر هنوز مشکلات خروج آب از اگزوز پرایدتان یا انواع دیگر خودرو ها وجود داشت باید بدانید که نیاز است این مشکل توسط تعمیرکار حل شود و نیاز است یک تعمیرکار خوب و قابل اعتماد پیدا کنید کار را به او بسپارید.

آیا مشکل خروج آب از اگزوز نگران کننده است؟

در قسمت های قبلی تقریبا تلاش کردیم، اطلاعات شما را در زمینه خروج آب از اگزوز پراید یا هر خودروی دیگر، علت خروج آب از اگزوز دوگانه سوز، خروج آب از اگزوز در زمستان، علت خروج آب از اگزوز پژو پارس و به طور کلی موارد متعدد دیگر تکمیل کنیم.

اما طبیعتا سوالی که ممکن است در اولین مواجهه با مشکل خرووج آب از اگزوز در تابستان از خود بپرسید این هست که آیا مشکل خروج آب از اگزوز نگران کننده است؟

در پاسخ به چنین سوالی باید بگوییم، همانطور که قبلا نیز به این مسئله اشاره کردیم، پاسخ چنین سوالی بستگی به علت خروج آب از اگزوز در تابستان یا در هر فصل دیگری دارد، در برخی موارد این مسئله نگران کننده نخواهد بود اما در مواردی دیگر بسیار نگران کننده هست و نیاز به اقدام سریع دارد.

حل مشکل خروج آب از اگزوز خودروی خود را به چه کسی بسپاریم؟

حال که در ارتباط با خروج آب از اگزوز در تابستان، اطلاعاتی کسب کردید و می توانید به سوالاتی از قبیل علت خروج آب از اگزوز پژو پارس چیست؟ علت خروج آب از اگزوز دوگانه سوز پراید چیست؟ علت خروج آب از اگزوز در تابستان چیست؟ و مواردی در این زمینه ها پاسخ دهید.

ممکن است از خود بپرسید اگر مشکل  خروج آب از اگزوز در زمستان یا در هر فصل دیگری پیش آمد بایستی از چه کسی برای حل این مشکل کمک بگیریم؟

در این قسمت با ذکر اطلاعاتی در ارتباط با ویژگی های بهترین تعمیرکار برای حل مشکل خروج آب از اگزوز خودرو، به سوال فوق پاسخ خواهیم داد.

اولین ویژگی: علم کافی

طبیعی است فردی که قرار هست به حل مشکل خروج آب از اگزوز در تابستان یا هر فصل دیگری برای خودروی شما می پردازد، بایستی علم کافی در این زمینه داشته باشد، بتواند علت را در کم ترین زمان پیدا کند و به حل مشکل به بهترین نحو بپردازد.

دومین ویژگی:  خوش قولی

فردی که قرارهست علت خروج آب از اگزوز دوگانه سوز پراید را پیدا کند و به حل آن بپردازد، بایستی خوش قول باشد و کاری که به آن محول شده است را در زمان پیش بینی شده، انجام دهد.

سومین ویژگی: راستگویی

اگر تعمیرکار شما علت خروج آب از اگزوز دوگانه سوز پرایدتان را به راحتی پیدا کند، اما برای دریافت دستمزد بیشتر به شما در ارتباط با این مسئله دروغ بگوید، هم بایستی زمان بیشتری برای حل این مشکل صرف کنید و هم مجبور به پرداخت هزینه های سرسام آور تری خواهید شد.

به این ترتیب به عنوان یک ویژگی دیگری از ویژگی های فردی که قرار هست به حل مشکل خروج آب از اگزوز در تابستان بپردازد، نیاز است به راستگویی فرد اشاره کنیم.

در این قسمت تلاش کردیم اطلاعاتی در ارتباط با ویژگی های بهترین تعمیرکار برای حل مشکل خروج آب از اگزوز در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ تا اگر این مشکل برای خودرویتان به وجود آمدن بتوانید با پیدا کردن بهترین تعمیرکار به حل آن بپردازید.

اما اگر با خواندن مطالب فوق هنوز هم نتوانسته اید، بهترین تعمیرکار را برای عیب یابی و حل مشکل خروج آب از اگزوز پیدا کنید، پیشنهاد ما این هست که یک سر به وب سایت آگهی تایم بزنید.

زیرا با سر زدن به این وب سایت خواهید توانست بهترین تعمیرگاه مکانیکی را پیدا کنید و حل مشکل خودروی خود را بدون استرس به او بسپارید.

سخن پایانی

در قسمت های مختلف این مقاله تلاش کردیم، اطلاعات متنوعی در ارتباط با خروج آب از اگزوز در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به سوالاتی ازقبیل علت خروج آب از اگزوز پژو پارس چیست؟ علت خروج آب از اگزوز دوگانه سوز چیست؟ خروج آب از اگزوز در تابستان چه عللی دارد؟ پاسخ دادیم.

امید است این مطالب برای شما مفید واقع شوند و بتوانید از آن ها در راستای عیب یابی حل مشکل خودروی خود به بهترین نحو استفاده کنید.

اما در آخرین قسمت این مقاله نیاز می دانیم به این مسئله نیز اشاره کنیم که اگر خودروی شما نیاز به یک سری قطعات برای حل مشکلش دارد و نمی دانید این قطعات را از کجا خریداری کنید.

باز هم سری به وب سایت آگهی تایم بزنید و به خرید ماشین آلات صنعتی با بالا ترین کیفیت  بهترین قیمت بپردازید؛ مطمئن باشید از انجام چنین کاری پشیمان نمی شوید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا