دانستنی های خودرو

دلیل یخ زدن آب رادیاتور چیست؟

یخ زدن آب رادیاتور مشکلی است که ممکن است در مدت زمان های مختلفی در فصل زمستان، وقتی از ضد یخ استفاده نمی کنید، برای خودروی شما اتفاق بیوفتد.

به این ترتیب افراد زیادی در ارتباط با یخ زدن آب رادیاتور، دمای یخ زدن آب رادیاتور، عوارض یخ زدن آب رادیاتور ماشین و مواردی از این قبیل سوالات متنوعی می پرسند.

به این ترتیب امروز قصد داریم در ارتباط با این مسئله اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ پس در ادامه و تاپایان این مقاله همراه ما باشید؛ تا به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم، مطمئن باشید از خواندن این مقاله پشیمان نمی شوید.

منظور از یخ زدن آب رادیاتور چیست؟

اگر به تازگی گواهینامه خودروی رانندگی خود را دریافت کرده اید، مدت زمان کوتاهی است ماشین خریده اید یا تا به امروز تعمیر و نگهداری خودروی شما بر عهده فرد دیگری بوده است.

مطمئنا از خود می پرسید، منظور از به زدن آب رادیاتور پراید چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم همانطور که می دانید در داخل رادیاتور خودروی شما همواره مقدار زیادی آب و مایعات در جریان هستند، که در هوای سرد این مایعات می تواند دچار یخ زندگی شوند.

در این حالت(که معمولا هم در شب اتفاق می افتد و شما صبح متوجه آن می شوید)خودروی شما به هیچ عنوان روشن نخواهد شد، که بایستی در ارتباط با حل آن مشکل به دنبال راه حل هایی بگردید.

آب رادیاتور در چند درجه یخ می زند؟

در قسمت قبلی به این مسئله اشاره کردیم که مشکل یخ ردن آب رادیاتور پراید یا هر خودروی دیگری زمانی اتفاق می افتد که هوا خیلی سرد باشد.

اما سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این هست که دمای یخ زدن آب رادیاتور ماشین چند است؟ یا منظور از این هوای سرد چند درجه است؟ یا به عبارت دیگر آب رادیاتور در چند درجه یخ می زند؟

در پاسخ به چنین سوالاتی باید بگوییم  اگر شما در قسمت رادیاتور خودروی شما صد یخ نریخته باشید، آب رادیاتور در دمایی حدود صفر درجه شروع به یخ زدن می کند.

اما پاسخ به سوال آب رادیاتور در چند درجه یخ می زند؟ زمانی که شما از ضد یخ استفاده کنید، تغییر خواهد کرد و به منفی ۳۶ درجه می رسد.

پس بدیهی است که استفاده از ضد یخ تا اندازه بسیار زیادی می تواند سلامت خودروی شما را حفظ کند و استفاده از آن به منظور کاهش دمای یخ زدن آب رادیاتور و پیشگیری از این اتفاق ضروری است.

علت یخ زدن آب رادیاتور ماشین

در قسصمت های قبلی در ارتباط با یخ زدن آب رادیاتور پراید و سایر خودرو ها، دمای یخ زدن آب رادیاتور ماشین و مواردی از این قبیل اطلاعاتی کسب کردید.

همچنین می دانید که اصلی ترین علت یخ زدن آب رادیاتور، کاهش دمای هواست، اما طبیعتا یک سری ریز علت هایی می تواند باعث ایجاد دمای  یخ زدن آب رادیاتور بشود.

یا به عبارت دیگر فضا را برای یخ زدن آب رادیاتور مناسب کند؛ از جمله این علل می توان به استفاده نکردن از ضد یخ ، قرار ندادن خودرو در هوای گرم، استفاده نکردن از پتو یا هر وسیله دیگری برای گرم نگه داشتن موتور و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

عوارض یخ زدن آب رادیاتور ماشین

پس از این که به کسب اطلاعاتی در ارتباط با دمای یخ زدن آب رادیاتور ماشین، علل یخ زدن آب رادیاتور پراید و مواردی از این قبیل پرداختید.

نیاز است در ارتباط با عوارض یخ زدن آب رادیاتور ماشین، اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم و به این ترتیب به سوالاتی از جمله درصورت یخ زدن آب رادیاتور چه اتفاقاتی می افتد؟ پاسخ دهیم.

 

در ارتباط با این مسئله باید بگوییم بدیهی است که در صورت یخ زدن آب رادیاتور در ابتدای امر خودرو روشن نمی شود؛ اما این مسئله از جمله ساده ترین عوارض یخ زدن آب رادیاتور ماشین محسوب می شود.

قطعا رسیدن دمای خودور به دمایی نزدیک به دمای یخ زدن آب رادیاتور ماشین ، می تواند اثراتی را نیز بر روی موتور خودروی شما بگذارد، پس حواستان به این نکته باشد و اگر خودروی شما به دمای یخ زدن آن رادیاتور رسید حتما حتما پس از روشن شدن خودرو از تعمیرکار برای بررسی موتور کمک بخواهید.

درصورت یخ زدن آب رادیاتور چه کنیم؟

تا این قسمت مقاله اطلاعات متنوعی در ارتباط با مسائلی از جمله منظور از یخ زدن آب رادیاتور خودرو چیست؟ چرا آب رادیاتور ماشین یخ می زند؟ دمای یخ زدن آب رادیاتور چند است؟ و مواردی از این قبیل زیاد صحبت کردیم.

اما بدیهی است که این گونه اتفاقات ممکن است زیاد برای خودرو های مختلف بیوفتد و افراد بایستی در ارتباط با حل مشکل یخ زدن آب رادیاتور و راهکارهای آن اطلاعات زیادی داشته باشند.

طبیعتا این سوال که هنگام یخ زدن آب رادیاتور ماشین چه باید کرد؟ برای شما هم پیش آمده است؛ پس در ادامه این قسمت همراه ما باشید؛و این مطالب را بخوانید ،تا در این زمینه نیز اطلاعاتی کسب کنید و پاسختان را به این سوال بیابید.

اولین مرحله

در اولین مرحله پس از ایجاد اتفاقاتی مانند یخ زدن آب رادیاتور ماشین پیشنهاد می کنیم به وسیله یک سری ابزار و وسایل گرمازا موتور خودرو را گرم کنید، تا دما را از دمای یخ زدن آب رادیاتور لبه حالت اولیه برگردانید؛ به این ترتیب خواهید دید که مشکل شما حل می شود.

دومین مرحله

اگر مرحله فوق را پس از یخ زدن آب رادیاتور خودروی خود انجام دادید اما به هیچ گونه راه حلی نرسیدید و نتوانستید موتور خودروی خود را گرم کنید.

نیاز است برای مدتی از خودروی خود استفاده نکنید تا یخ باز شود، پیشنهاد می کنیم در این مدت زمان خودروی خود را در فضاهای بسته ای مانند پارکینگ نگه دارید و در آن فضا ها وسایل گرما زا روشن کنید.

سومین مرحله

اگر پس از انجام مراحل فوق باز هم یخ زندگی در موتور یا رادیاتور خودرو مشاهده کردید یا متوجه شدید برخی از لوله های رادیاتور یا قسمت های مختلف موتور دچار شکستگی، ترک و مشکلاتی از این قبیل شده اند بایستی از تعمیکاران مجرب در این زمینه کمک بخواهید.

جلوگیری از یخ زدن آب رادیاتور

حال که به سوالاتی مانند هنگام یخ زدن آب رادیاتور ماشین چه باید کرد؟ نیز پاسخ دادیم و به نحوی اطلاعات شما را در این زمینه تکمیل کردیم.

نیاز است در ارتباط با راهکارهایی برای جلوگیری از یخ زدن آب رادیاتور ماشین نیز اطلاعاتی کسب کنید، زیرا بدیهی است که جلوگیری از ایجاد این اتفاق به مراتب راحت تر و کم دردسر تر از حل این گونه مشکلات است.

اولین راهکار جلوگیری از یخ زدن آب رادیاتور : استفاده از ضد یخ

طبیعتا همانطور که در قسمت های قبلی نیز بارها به این مسئله اشاره کردیم، خوب است یک بار دیگر بگوییم، استفاده از ضد یخ یکی از موثر ترین راهکارهایی است که می‌تواند باعث شود شما به مشکلاتی اعم از یخ زدن آب رادیاتور خودروی خود دچار نشوید.

به این ترتیب پیشنهاد می کنیم چه در شهر های سردسیر زندگی می کنید چه در شهر های سرد سیر، چه خودروی خود را داخل پارکینگ قرار می دهید، چه نمی دهید و تحت هر شرایط دیگری حتما در شروع فصول سرد برای خودروی خود ضد یخ تهیه بفرمایید.

دومین راهکار جلوگیری از یخ زدن آب رادیاتور: قرار دادن خودرو در فضاهای بسته

به عنوان راهکار دیگری که می تواند باعث شود شما سوالاتی از قبیل هنگام یخ ردن آب رادیاتور ماشین چه باید کرد؟ نپرسید، این هست که خودروی خود را در فضاهای بسته ای مانند پارکینگ، قرار دهید.

 

سومین راهکار جلوگیری از یخ زدن آب رادیاتور:  گرم کردن موتور

در قسمت قبلی به این نکته اشاره کردیم که اگر نمیخواهید در آینده ای نزدیک سوالاتی از قبیل درصورت یخ زدن آب رادیاتور چه کنیم؟ بپرسید، بایستی خودروی خود را در فضاهای بسته از جمله پارکینگ پارک کنید.

اما اگر چنین امکانی نداشته باشید نوصیه می کنیم با پهن کردن مواردی مانند پتو یا کارتن بر روی خودور بایستی موتور خودرو را گرم نگه دارید و از یخ زدن آب رادیاتور ماشین جلوگیری کنید.

حل مشکل یخ زدن آب رادیاتور را به چه کسی بسپاریم؟

در قسمت قبلی در ارتباط با جلوگیری از یخ زدن آب رادیاتور ماشین زیاد با یک دیگر صحبت کردیم، و به سوالاتی از جمله هنگام یخ زدن آب رادیاتور ماشین چه باید کرد؟ یا درصورت یخ زدن آب رادیاتور چه کنیم؟ نیز پاسخ دادیم.

اما باز هم ممکن است حتی درصورت رعایت تمام موارد فوق مشکلاتی مانند یخ زدن آب رادیاتور برای خودروی شما اتفاق بیوفتد، در چنین حالاتی ممکن است حتی تمام راهکار ها را برای حل بپرسید، حل مشکل یخ زدن آب رادیاتور را به چه کسی بسپاریم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم، افراد زیادی هستند، که می توانید از ان ها برای حل مشکل یخ زدن آب رادیاتور خودروی خود کمک بگیرید، اما ضروری است این فرد در این زمینه سابقه زیادی داشته باشد، علم کافی داشته باشد و افراد از سپردن چنین تعمیراتی به او راضی بوده باشند.

به این ترتیب با توجه به این مسئله که موتور ماشین قلب خودرو محسوب می شود و اهمیت زیادی دارد، توصیه می کنیم حتما حتما در ارتباط با این مسئله دقت زیادی به خرج دهید و از افراد کارآمد کمک بگیرید.

اما اگر چنین فردی را نمی شناسید یا نمی دانید از چه کسی برای پیدا کردن چنین فردی کمک بخواهید، پیشنهاد می کنیک سری به وب سایت آگهی تایم بزنید.

زیرا با سر زدن به این وب سایت خواهید توانست به لیست بهترین انواع تعمیرگاه خودرو در تهران و سایر شهرستان ها دسترسی پیدا کنید، بهترین تعمیرگاه را پیدا کنید و حل مشکلات ناشی از یخ زدن آب رادیاتور پراید خود را به آن بسپارید.

سخن پایانی

در مقاله فوق تلاش کردیم در ارتباط با به زدن آب رادیاتور ماشین، اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، امید است این اطلاعات مفید واقع شود و بتوانید از آن ها در راستای پاسخ به سوالاتی همچون آب رادیاتور در چند درجه یخ می زند؟ عوارض یخ زدن آب رادیاتور ماشین شامل چه مواردی می شود؟

هنگام یخ زدن آب رادیاتور ماشین چه باید کرد؟ دمای یخ زدن آب رادیاتور ماشین چند است؟ و سوالاتی از این قبیل استفاده کنید.

تا در اولین مرحله در ارتباط با این مشکل در خودروتان اطلاعاتی داشته باشید، از ایجاد اتفاقاتی مانند یخ زدن آب رادیاتور پیشگیری کنید و در مرحله بعدی در صورت اتفاق افتادن این مسئله آن را به راحتی، با کم ترین هزینه و در کم ترین زمان ممکن حل کنید.

در قسمت پایانی نیز نیاز می دانیم یک بار دیگر به این مسئله اشاره کنیم که اگر نمی دانید از چه کسی برای حل مشکلات مرتبط با یخ زدن آب رادیاتور پراید خود یا هر خودروی دیگری که از ان استفاده می کنید، کمک بگیرید.

سری به وب سایت آگهی تایم بزنید و از این وب سایت برای پیدا کردن بهترین تعمیرگاه ها کمک بخواهید؛ تا مشکلتان به بهترین نحو حل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا