دانستنی های خودرو

مشکل کولر ماشین + 6 دلیل اصلی و راهکارهای ساده رفع آن

 

همانطور که اطلاع دارید، کولرماشین یکی از مهم ترین و اساسی ترین قسمت های خودرو محسوب می شود و فعالیت درست آن می تواند تاثیر بسزایی در راحتی سر نشینان بگذارد، به این ترتیب اگر این قسمت از خودرو دچار مشکل شود، نیاز است افراد فعالیت هایی را در راستای حل آن مشکل انجام دهند.

با توجه به موارد فوق تصمیم گرفته ایم در این مقاله تصمیم داریم در ارتباط با انواع مشکل کولر ماشین با یکدیگر صبحت کنیم و ۶ دلیل اصلی را برای مشکلات مختلف کولر خودرو ارائه دهیم، پس در ادامه و تاپایان این مقاله همراه ما باشید.

مشکل پرتاب باد کولر ماشین

اولین مشکل  کولر ماشین که قصد داریم به بررسی آن بپردازیم، مشکل پرتاب باد کولرماشین است، این مشکل می تواند در اثر به وجود آمدن مشکلاتی از جمله تکثیر کپک یا قارچ در کولر ماشین،بسته شدن برخی فیلتر های کابین ماشین، به وجود آمدن نشتی در قسمت های مختلف سیستم کولرماشین و مواردی از این قبیل اتفاق بیوفتد.

در پایان نیز لازم است بدانید، حل چنین مشکل پرتاب باد کولر ماشین و پیدا کردن علت آن تنها با کمک افراد مجرب در این زمینه امکان پذیر است و نیازی به نگرانی در این باره نخواهد بود

مشکل به گوش رسیدن صداهایی در هنگام روشن شدن کولر

خوب است بدانید روشن شدن کولر در خودرو های مختلف معمولا پدیده ای بی صدا ست، اما در برخی مواقع ممکن است این فرایند با صداهای خاصی انجام شود، که می‌تواند نشاندهنده وجود مشکل در کولر شما باشد.

لازم به ذکر است اگر این صدا چیزی شبیه به جیغ جیغ باشد، علت این اتفاق گیر کردن برگ یا نوعی وسیله دیگر در کولر خودروی شما خواهد بود.

اما اگر این صدا، چیزی شبیه به خورد شدن شیشه باشد، میتوان نتیجه گرفت مشکل کمپرسور کولر ماشین وجود خواهد داشت و درنهایت اگر این صدا شبیه به نوعی چک چک باشد باید بدانید که کمپرسور کولر خودروی شما دچار مشکل شده است.

در قسمت پایانی لازم به ذکر است در تمام شرایط فوق نیاز است شما مشکل کولر تارا یا شاهین خود یا هر خودروی دیگری که از آن استفاده می کنید را در سریع ترین حالت و با کمک گرفتن از متخصصین با تجربه در این زمینه حل کنید.

مشکل فن های خنک کننده

یکی دیگر از مسائلی که می‌تواند خیلی سریع باعث ایجاد مشکل و خرابی در کولر ماشین های مختلف شود، این هست که فن های خنک کننده کولر دچار مشکل شوند، بشکنند یا از کار بیوفتند، به این ترتیب ممکن است مشکلاتی برای کولر ماشین شما به وجود بیاید که بایستی خیلی سریع و با کمک گرفتن از افراد اهل فن به حل آن بپردازید.

مشکل شل بودن تسمه کولرماشین

یکی دیگر از خرابی ها و مشکلاتی که می تواند ایجاد شود و برای شما اذیت کننده باشد، این هست که تسمه کولر شما پاره شود؛ خوب است بدانید این نوع خرابی برای کولر ماشین ها عمدتا پیش پا افتاده و ساده تلقی می شود.

اما نباید فراموش کنید که می‌تواند در دراز مدت خرابی های بیشتری را بری خودروی شما به وجود بیاورد، به این ترتیب توصیه می کنیم مشکل کولر سورن پلاس، شاهین، دنا یا پژوی خود را هر چه سریعتر حل کنید تا از اتفاق افتادن مشکلات متعدد تر جلوگیری کرده باشید.

مشکل باد گرم کولر ماشین

با توجه به این که علت اصلی قرار دادن وسیله ای به نام کولر در خودرو های مختلف، این هست که هوای داخل کابین خودروی خنک شود، مشکل باد گرم کولر خودرو می تواند تا حد بسیار زیادی آزار دهنده و اذیت کننده باشد.

به این ترتیب  خوب است بدانید مشکل باد گرم کولر ماشین اغلب به دلیل نشتی و به وجود آمد سوراخ در اتصالات، شیلنگ، کمپرسور، اواپراتور و سایر قسمت های کولر به وجود می آید.

برای حل مشکل باد گرم کولر ماشین نیز پیشنهاد می شود از تعمیرکارانی مجرب برای حل این مشکل کمک بتوانید، زیرا آن ها می توانند با کمک گرفتن از دریاب فلورسنت محل نشتی را پیدا کرده و به حل مشکل باد گرم کولر بپردازند.

 

دلایل اصلی برای انواع مشکل ماشین

در قسمت های قبلی به صورت جداگانه به ذکر مشکلات مختلف کولر ماشین پرداختیم و شما را با این نوع مشکلات آشنا کردیم، اما در این قسمت قصد داریم به ذکر ۶ مورد از اصلی ترین علل به وجود آمدن این مشکلات بپردازیم، پس این قسمت را نیز با دقت بخوانید.

اولین علت: رانندگی پر گاز

اگر شما هم جز کسانی هستید که با سرعت زیادی رانندگی می کنند و پای خود را تا آخرین حالت ممکن بر روی پدال گاز فشار می دهید، خوب است بدانید این مسئله می تواند تا حد بسیار زیادی بر روی کولرخودروی شماتاثیر بگذارد و باعث شود فرایند انجام کار توسط کولر خودروی شما قطع شود.

 دومین علت:روشن کردن کولر در مدت زمان کمی پس از استارت زدن

درست است که در فصول گرم سال نمی توان حتی مدت زمان بسیار کوتاهی بدون استفاده از کولر در ماشین دوام آورد، اما خوب است بدانید این مسئله می تواند باعث ایجاد مشکل کولر شاهین، مشکل کولر تارا یا هر خودروی دیگری که از آن استفاده می کنید، بشود.

به این ترتیب پیشنهاد میکنیم ، پس از استارت زدن خودرویتان چندین دقیقه رانندگی کنید و سپس کولر را روشن کنید؛ تا از به وجود آمدن مشکل کولر ماشین جلوگیری کرده باشید.

سومین علت: انجام ندادن به موقع سرویس های کولر ماشین

همانطور که اطلاع دارید، سرویس به موقع خودرو یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در پیشگیری از به وجود آمدن مشکلات متعدد در خودرو هاست به همین ترتیب پیشنهاد می کنیم کولر خودروی خود را نیز به صورت سالیانه و پیش از آغاز فصل گرما بررسی و سرویس کنید تا از انواع مشکل کولر ماشین پیشگیری کرده باشید.

چهارمین علت: مشکل برق کولر ماشین

خوب است بدانید انواع مشکل برق کولر ماشین، می‌توانند باعث به وجود آمدن اتفاقاتی از جمله خاموش شدن کولر و روشن نشدن دوباره آن یا مواردی از این قبیل شوند.

که برای حل چنین مشکلی نیاز هست از تعمیرکارانی که در زمینه برق خودرو سابقه خوبی دارند، کمک بگیرید و هرچه سریعتر مشکل برق کولر ماشینخود را حل کنید تا بتوانید خیلی بهتر از خودروی خود استفاده کنید.

پنجمین علت: مشکلات مرتبط با گاز کولر

حال که در ارتباط با مشکل برقی کولر ماشین اطلاعاتی کسب کردید، خوب است بدانید، یکی از متداول ترین و معمول ترین مشکلاتی که ممکن است علت انواع مشکل کولز ماشین باشد.

به پایان رسیدن یا نشتی گاز کولر است، این گاز باعث می شود کولر شما نتواند به خوبی به فعالیت خودش ادامه دهد و آن طور که باید دمای داخل کابین شما را خنک کند به این ترتیب در هنگام پیدا کردن علت مشکل کولر شاهین، پراید، تارا یا دنای خود یا هر خودروی دیگری که از آن استفاده می کنید، حتما به این مسئله توجه کنید.

ششمین علت: باتری خودرو

همانطور که اطلاع دارید، باتری یکی از قطعات مصرفی خودرو محسوب می شود که می تواند نیروی کافی برای فعالیت کولر خودروی شما را تامین کند، حال اگر این باتری به هر علتی دچار مشکل یا خرابی شود، شما با انواع مشکل کولر ماشین مواجه خواهید شد و بایستی از تعمیرکاران مجرب برای تعویض باتری کمک بخواهید.

چند نکته در ارتباط با استفاده از کولر ماشین

در قسمت های قبلی تلاش کردیم اطلاعات متنوعی در ارتباط با مشکل کولر تارا، مشکل کولر شاهین، مشکل کولر سورن پلاس، انواع مشکل برقی کولر ماشین، مشکل باد گرم کولر ماشین و مسائلی از این قبیل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

اما در قسمت پایانی لازم می دانیم، اطلاعاتی در ارتباط با این مسئله که چگونه از ایجاد مشکل کولر ماشین جلوگیری کنیم؟ در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

به این ترتیب خودروی شما کمتر با مشکل روبرو خواهد شد و هزینه کم تری برای تعمیرات خواهید پرداخت و در تمام روز های گرم تابستان از کولر خنک خودروی خود لذت می برید.

نکته اول برای جلوگیری از مشکل کولر ماشین

به عنوان اولین نکته توصیه می کنیم با هدف پیشگیری انواع مشکل کمپرسور کولر ماشین، مشکل برقی کولر ماشین یابه طور کلی هر نوع مشکل کولر ماشین، کولر خودروی خود را در دور موتور های به هیج عنوان روشن نکنید.

نکته دوم برای جلوگیری از مشکل کولر ماشین

به عنوان نکته دیگری برای پیشگیری از به وجود آمدن مشکل در کولر ماشین پیشنهاد می کنیم، به هیچ عنوان کولر خودروی خود را در حالت CNG روشن نکنید.

نکته سوم برای جلوگیری از مشکل کولر ماشین

شناخت علائم مشکل زا در خودرو مانند علائم خرابی رطوبت گیر کولر خودرو یا علائم خرابی کمپرسور کولر خودرو می تواند تاثیر بسزایی در جلوگیری از ایجاد مشکل در کولر ماشین داشته باشد، پس حواستان به این نکته نیز باشد.

نکته چهارم برای جلوگیری از مشکل کولر ماشین

به منظور جلوگیری از مشکل کولر ماشین پیشنهاد می کنیم در زمان آلودگی هوا کولر خودرو در حالت گردش داخلی قرار دهید.

حل مشکل کولر ماشین را به چه کسی بسپاریم؟

تا به این قسمت تمام تلاش ما بر این بوده است، که اطلاعات شما را در ارتباط با مشکل کولر سورن پلاس، انواع مشکل برقی کولر ماشین، مشکل کمپرسور کولر ماشین، مشکل پرتاب باد کولر ماشین، علائم خرابی رطوبت گیر کولر خودرو یا سایر اجزای آن و به طور کلی تمام انواع مشکل در کولر ماشین آشنا کنیم.

اما سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این هست که در صورت به وجود آمدن مشکل کولر خودرو، حل آن را بایستی به چه کسی بسپاریم؟

در پاسخ باید گفت افراد زیادی هستند، که شما می توانید حل مشکل خودروی خود را به آن ها بسپارید، اما بهتر است پیش از انتخاب یکی از این افراد تحقیقات کافی به عمل بیاورید تا بتوانید بهترین ان ها را انتخاب کنید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم، اطلاعات متنوعی در ارتباط با حل مشکل کولر سورن پلاس، حل مشکل کولر تارا، حل مشکل کولر شاهین یا به طور کلی حل هر مشکلی در کولر خودرو ها در اختیارتان قرار دهیم.

همچنین تلاش کردیم شما را با انواع مشکل کمپرسور کولر ماشین، مشکل برق کولر ماشین، مشکل پرتاب باد کولر ماشین، هر گونه علائم خرابی کولر ماشین از جمله علائم خرابی رطوبت گیر کولر خودرو و مواردی از این قبیل آشنا کنیم.

امید است این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد و وانید از آن ها در راستای حل مشکل کولر شاهین، حل مشکل کولر تارا یا هر مشین دیگری که از آن برای رفت و آمد کمک میگیرید، به بهترین نحو استفاده کنید.

اما نیاز می دانیم به این نکته نیز اشاره کنیم که اگر با انجام تحقیقات متنوع و گسترده نتوانسته اید بهترین فرد را برای حل مشکل کولر ماشین خود پیدا کنید.

می توانید سری به وب سایت آگهی تایم بزنید، زیرا با رفتن به این وب سایت خواهید توانست بهترین تعمیرکاران را پیدا کنید و از تجربه افرادی که پیش از این مشکلی شبیه به مشکل کولر ماشین شما برایشان پیش آمده است کمک بگیرید.

همچنین می توانید در این فضا از تعمیرکاران سوالاتی که برایتان پیش می آید را نیز بپرسید، مثلا از آن ها بخواهید علائم خرابی رطوبت گیر کولر خودرو را برای شما شرح دهند تا از به وجود امدن مشکل در کولر ماشین خود جلوگیری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا