دانستنی های خودرو

بوی سیم سوخته از ماشین، چه علت هایی دارد؟

بوی سیم سوخته از ماشین، چه علتی می تواند داشته باشد؟ این سوال، یکی از رایج ترین سوالاتی است که افراد در هنگام رویارویی با متخصصین و مکانیک ها در این زمینه می پرسند.

به همین دلیل و با توجه به این مسئله که به مشام رسیدن بوی سیم سوخته از ماشین یکی از متداول ترین مشکلاتی است که ممکن است اتفاق بیوفتد.

قصد داریم در ادامه این مقاله اطلاعاتی در ارتباط با انواع علت بوی سوختگی از موتور ماشین و مواردی از این قبیل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، پس در ادامه و تا پایان همراه ما باشید.

اولین علت بوی سوختگی در ماشین: به وجود آمدن اتصال کوتاه

اولین علتی که می تواند برای بوی سوختگی از ماشین در نظر گرفت، به وجود آمدن نوعی اتصال کوتاه در سیستم برق رسانی خودرو است، در این حالت پیشنهاد می کنیم شیلنگ ها و سپس فیوز ها را برررسی کنید تا متوجه شوید مشکل از کدام قسمت سیم کسی است.

 دومین علت بوی سوختگی در ماشین:تسمه متحرک

همانطور که میدانید قطعات زیادی در خودرو از تسمه متحرک استفاده می کنند، که از جمله آن ها می توان پمپ هوا، پمپ آب و یا کمپرسور اشاره کرد.

در برخی مواقع ممکن است این تسمه متحرک در قطعات فوق متوقف شود، در این زمان دستگاه ممکن است هنوز بچرخد، به این ترتیب اصطکاک وارد شده به تسمه گرم شدن و سپس سوختن آن را باعث می شود؛ پس می توان گفت در برخی مواق علت بوی سیم سوخته از موتور ماشین سوختن این تسمه متحرک است.

سومین علت بوی سوختگی در ماشین: نشت روغن

مشکل دیگری که می‌تواند علاوه بر بوی سوختگی علت بوی روغن سوخته از موتور ماشین میز باشد، این هست که نشت روغن صورت گرفته باشد.

خوب است بدانید، متاسفانه این مشکل می تواند به سادگی باعث آتش سوزی و اتفاقات متعدد دیگری در خودروی شما بشود، پس حواستان به این مورد از علت بوی روغن سوخته از موتور ماشین باشد و در اسرع وقت آن را حل کنید.

چهارمین علت بوی سوختگی در ماشین: ترمز ماشین

به عنوان آخرین علت بوی سیم سوخته از ماشین که قصد داریم در این قسمت از مقاله در ارتباط با آن صحبت کنیم، نیاز می دانیم به مشکل دار بودن ترمز ماشین اشاره کنیم.

به این ترتیب که در برخی از مواقع وقتی ترمز ماشین دچار سوختگی می شود، بوی سیم سوخته از ماشین به مشام می رسد، که در این حالت نیز بایستی از افراد متخصص در این زمینه برای عیب یابی و حل مشکل ترمز خودروی خود کمک بگیرید.

زیرا همانطور که می دانید این علت بوی سیم سوخته از ماشین، علاوه بر سرایت به سایر قسمت های خودرو امنیت جانی شما را نیز به خطر می اندازد، زیرا عملا در این حالت نخواهید توانست از ترمز استفاده کنید، که این مسئله بسیار خطرناک است و باید به آن دقت شود.

علت بوی سوختگی از بخاری ماشین چیست؟

حال که در ارتباط با علت بوی روغن سوخته از موتور ماشین، علت بوی سوختگی ماشین در سر بالایی یا بوی سوختگی استارت ماشین، اطلاعات چندانی کسب کردید، ممکن است یا این اتفاق را به تنهایی تجربه کرده باشید یا برایتان سوال پیش بیاید که علت بوی سوختگی از بخاری ماشین چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم این بو می تواند هم در اثر جمع شدن انواع گرد و غبار در بخاری ماشین و هم سوختن سیم های آن اتاق بیوفتد که در هر دو حالت شما بایستی این مشکل را خیلی سریع حل کنید.

علت بوی سیم سوخته از کولر ماشین چیست؟

حال که به سوال علت بوی سوختگی از بخاری ماشین چیست پاسخ دادیم، ممکن است به یاد زمانی افتاده باشید که بوی سیم سوخته از کولر ماشینتان به مشامتان خورده است.

در این باره باید بگوییم، علت بوی سیم سوخته از کولر ماشین کاملا مانند علت بوی سیم سوخته از بخاری ماشین است و با به دلیل گرد و غبار یا به علت سوختن سیم های مدار کولر به وجود می آید.

منبع بوی سوختگی را چگونه پیدا کنیم؟

حال که اطلاعات متعددی در ارتباط با بوی سوختگی از پراید یا هر نوع ماشین دیگری، بوی سیم سوخته از بخاری ماشین، علت بوی سوختگی ماشین در سر بالایی، بوی سوختگی استارت ماشین و مواردی از این قبیل، کسب کردید.

لازم میدانیم اطلاعاتی نیز در ارتباط با این مسئله که چگونه می توان منبع بوی سیم سوخته از ماشین را پیدا کرد، در اختیار شما قرار دهیم.

مرحله اول: بررسی ظاهر خودرو

اگر در حال رانندگی در یک جاده هستید، اما متوجه بوی سوختگی از ماشین می شوید، در اولین مرحله پیشنهاد می کنیم، ماشین را متوقف کنید و در کنار جادو از خودروی خود پیاده شوید، زیرا ممکن است  در برخی مواقع قسمت بیرونی خودرو دچار آتش سوزی شده باشد و بایستی خیلی سریع آن را حل کنید.

مرحله دوم: بررسی موتور خودرو

بدیهی است که در هنگام به مشمام رسیدن بوی سیم سوخته از ماشین، پس از بررسی بدنه بایستی درب کاپوت را باز کرده و به بررسی موتور خودرو بپردازید، تا علت بوی سوختگی در پراید یا هر خودروی دیگری که از آن استفاده می کنید، را پیدا کنید.

البته توصیه می کنیم؛ برای رعایت اصول ایمنی پیش از اینکه درب را باز کنید، تا حد امکان دستان و صورت خود را دور از موتور و سایز اجزا خودرو نگه دارید.

مرحله سوم: تست انجام دهید.

اگر با انجام مراحل فوق هنوز علت بوی سوختگی ماشین در سر بالایی، یا سر پایینی را پیدا نکرده اید توصیه می کنیم، دوباره خودرو را روشن کنید و اجزا مختلف موتور و تمام قطعاتی که زیر کاپوت ماشین قرار میگیرند را یک بار بو بکشید.

به این ترتیب به راحتی خواهید فهمید که علت بوی سوختگی از موتور ماشین مربوط به کدام قسمت خودرو است و می توانید آن را حل کنید.

آیا می‌توان همراه با بوی سوختگی از ماشین استفاده کرد؟

زمانی که بوی سوختگی از موتور ماشین، بوی سیم سوخته از بخاری ماشین یا هر قسمت دیگر ان به مشام افراد می رسد، افراد زیادی نسبت به بررسی و یافتن علت بوی سوختگی از بخاری ماشین یا قسمت های دیگر آن حساس می شوند و علت را پیدا می‌کنند و به حل آن می پردازند.

اما متاسفانه دسته دیگری از افراد می پندارند اگر همچنان علی رقم به مشمام رسیدن این بو از ماشین استفاده کنند، مشکلی پیش نخواهد آمد.

در این باره باید بگوییم اگر منشا و علت بوی سوختگی استارت ماشین یا هر قسمت دیگر خودرو مشخص نشود، ممکن است عواقب غیر قابل جبرانی اعم از سوختگی کامل ماشین در انتظار افراد باشد.

به همین دلیل توصیه می کنیم حتما حتما در ارتباط با علت بوی روغن سوخته از موتور ماشین، یا بوی سیم سوخته یا به طور کلی بوی سوختگی حساس باشید و تلاش کنید هرچه سریعتر این مشکل را خودروی خود حل بفرمایید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با انواع علت بوی سیم سوخته از ماشین ، چگونگی یافتن منشا این بو و عواقب این انفاق در خودرو های مختلف زیاد صحبت کنیم.

امیدواریم مطالبی که ذکر شدند، برای شما مفید واقع بشود و بتوانید از آنها در راستای پاسخ به سوالات متعددی همچون علت بوی روغن سوخته از موتور ماشین چیست؟ علت بوی سیم سوخته از بخاری ماشین چیست؟ علت بوی سوختگی از پراید چیست؟

علت بوی سیم سوخته از کولر ماشین چیست؟  علت بوی سوختگی استارت ماشین چیست؟ علت بوی سوختگی ماشین در سر بالایی چیست؟ علت بوی سوختگی از موتور ماشین چیست؟ و مواردی ازاین قبیل استفاده کنید.

در پایان این مقاله نیز لازم میدانیم به این نکته اشاره کنیم که اگر قصد دارید مشکل به مشام رسیدن بوی سوختگی در پراید یا هر خودروی دیگری که از آن استفاده می کنید را حل کنید، اما نمی دانید حل این مشکل را به چه کسی بسپارید.

از لیست انواع تعمیرگاه خودروی وب سایت آگهی تایم کمک بگیرید، پس همین الان دست به کار شوید؛مطمئن باشید پشیمان نمی شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا