دانستنی های خودرو

برطرف کردن صدای خرخر گیربکس پژو با کم ترین هزینه

صدای خرخر گیربکس چه علتی دارد؟ چگونه می توان به رفع مشکل خرخر گیربکس پرداخت؟ اگر گیربکس روغن نداشته باشد چه میشود؟ علت صدای خرخر گیربکس اتوماتیک چیست؟ علت صدای تق تق در گیربکس چیست؟

تشخیص صدای گیربکس چگونه انجام می شود؟ چگونه صدای خرخر گیربکس را حل کنیم؟ و سوالاتی از این قبیل جزء آن دسته از سوالاتی محسوب میشود که افراد به طور مداوم از متخصصین و تعمیرکاران خودرو می پرسند.

به همین دلیل و بر اساس این مسئله که گیربکس خودرو یکی از مهم ترین و اصلی ترین قسمت های هر خودرو محسوب می شود، قصد داریم در ادامه این مقاله اطلاعاتی را در ارتباط با صدای خرخر گیربکس، چگونگی رفع آن و مواردی از این قبیل در اختیارتان قرار دهیم.

پس اگر این سوالات برای شما هم پیش آمده است، یا در ارتباط با سلامت گیربکس خودروی خود حساسیت زیادی به خرج میدهید، در ادامه و تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

صدای خرخر گیربکس دستی

صدای خرخر گیربکس پژو، صدای خرخرگیربکس تیبا یا هر نوع خودروی دیگری یکی از صداهایی است که می تواند تا حدود زیادی برای افراد آزار دهنده و اذیت کننده باشد.

خوب است بدانید علت صدای خرخر در گیربکس دستی(البته برخی از افراد به آن صدای وز وز یا خش خش نیز می گویند) بسیار متنوع هستند.

اما اگر این صدای خرخر در گیربکس دستی را زمانی می شنوید که در حالت شتاب گرفتن یا کاهش سرعت هستید، خوب است بدانید این مشکل به علت خراب شدن پیچ های گیربکس، باز شدن یا شل شدن آن است.

از جمله علل دیگر صدای خرخر گیربکس پراید، صدای خرخر گیربکس پژو و سایر انواع دیگر خودرو ها می توان به مشکلاتی اعم از ایجاد خم شدگی در چنگال دنده، به وجود امدن خرابی در میل دنده یا اینترلاک و یا به وجود آمدن فشار های بیش از اندازه اشاره کرد.

در پایان این قسمت خوب است بدانید، در تعداد زیادی از موارد علت صدای خرخر گیربکس پراید در اصل رانندگی اشتباه و غیر اصولی افراد و سپس خرابی قسمت هایی است که در پاراگراف های قبلی به ذکر ان ها پرداختیم.

پس اگر نمی خواهید در آینده نزدیک برای حل مشکلاتی مانند صدای خرخر پژو هزینه های هنگفتی پرداخت کنید در هنگام رانندگی به این مسئله دقت کنید و به عبارت دیگر اصولی رانندگی کنید.

صدای خرخر گیربکس اتومات

در قسمت قبلی در ارتباط با صدای خرخر گیربکس 206 ، صدای خرخر گیربکس پژو و به طور کلی صدای خرخر گیربکس انواع خودرو های دنده دستی دیگر با یک دیگر صحبت کردیم، سپس تلاش کردیم در ارتباط با علت صدای خرخر گیربکس پراید و تمام انواع خودروهای دیگر اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

اما بدیهی است که این صدای خرخر گیربکس در خودرو های اتوماتیک نیز به گوش می رسد؛ بدیهی است که در صورت به گوش رسیدن این صد ا در خودرو های اتوماتیک نیز شما بایستی علت این صدا را بدانید وبرای حل آن تلاش کنید.

به همین ترتیب در این قسمت از مقاله در ارتباط با این مشکل در خودرو های اتوماتیک اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

از جمله مهم ترین مشکلاتی که می توانند باعث به گوش رسیدن صدای خرخر گیربکس اتوماتیک شود، می توان به کمبود روغن در گیربکس اشاره کرد.

به این ترتیب اگر سوالاتی از قبیل اگر گیربکس روغن نداشته باشد چه میشود؟ برای شما به وجود آمده است پاسخ ما به این سوال این هست که در صورت کم شدن یا به پایان رسیدن روغن در گیربکس مشکلاتی مانند به گوش رسیدن صدای خرخر گیربکس اتوماتیک به وجود می آید.

به این ترتیب پیشنهاد می کنیم اگر دوست ندارید مشکلاتی اعم از به گوش رسیدن صدای خرخر گیربکس در خودروتان به وجود بیاید، حتما حتما به بررسی میزان روغن گیربکس خود بپردازید و در صورت کم بودن این میزان آن را دوباره خریداری کنید.

از جمله سایر مشکلاتی که می تواند باعث به گوش رسیدن صدای خرخر گیربکس اتوماتیک شود می توان به وجود مشکلاتی در سیستم تعلیق خودرو، به وجود امدن یک سری خرابی ها در قسمت ترمز، وجود مشکل در جعبه فرمان و به وجود امدن یک سری خرابی در سیستم تعمیر و نگهداری اشاره کرد.

به این ترتیب باید گفت برای جلوگیری از به وجود آمدن صدای خرخر گیربکس اتومات بهتر است بررسی های دوره ای را به به بهترین نحو برای خودروی خود انجام دهید.

صدای زوزه کشیدن گیربکس دستی

حال که در ارتباط با موارد مختلفی از جمله صدای خرخر گیربکس 206، صدای خرخر گیربکس تیبا و سایر خودرو ها، انواع علت صدای خرخر گیربکس پراید، صدای خرخرگیربکس اتوماتیک، این مسئله که اگر گیربکس روغن نداشته باشد چه میشود و مواردی از این قبیل اطلاعات کاملی کسب کردید.

نیاز است در ارتباط با یکی دیگر از متداول ترین صداهایی که ممکن است در هنگام استفاده از ماشین خود بشنوید نیز چیزهایی بدانید، این صدا صدای زوزه کشیدن است.

از جمله انواع علل صدای زوزه کشیدن گیربکس دستی می توان به مشکلاتی در روغن کاری خودرو و سایش قطعات ان اشاره کرد.

به این ترتیب باید گفت علل صدای زوزه کشیدن در گیربکس به علل صدای خرخر گیربکس شباهت بسیار زیادی دارد؛ اما در هنگام شنیده شده صدای زوزه کشیدن این مسئله حاد تر خواهد بود و بایستی بررسی های بیشتری در ارتباط با ان انجام شود.

صدای زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک

حال نوبت به این می رسد که در ارتباط با صدای زوزه کشید و علل آن در گیربکس اتوماتیک نیز چیزهایی بدانید، پیش از اینکه به ذکر علل به وجود آورنده این مشکل بپردازیم.

خوب است بدانید به دلیل اینکه در گیربکس های اتوماتیک حساسیت بسیار زیادی دارند، طبیعی است که بایستی در ارتباط با مشکلاتی مانند صدای زوزه کشیدن در این خودرو ها حساسیت بیشتری نشان دهید.

علل زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک

بدیهی است که دانستن علل به گوش رسیدن این صدا در گیربکس های اتوماتیک می تواند به پیشگیری از زوزه کشیدن این خودرو ها کمک شایانی بکند؛ پس اگر خودروی شما اتوماتیک است و در ارتباط با به وجود امدن مشکلاتی در ان دچار نگرانی هستید، این قسمت را با دقت بخوانید.

از جمله علل این نوع مشکل می توان به ساییدگی قطعات داخل گیربکس خودرو، خرابی بلبرینگ های خودرو و همچنین کمبود روغن در گیربکس اشاره کرد.

لازم به ذکر است که در هنگام زوزه کشیدن خودرو نیز یکی دیگر از اصلی ترین علت ها همین کمبود روغن است که بایستی دقت زیادی به این مسئله داشته باشید.

در مواقع زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک چه کنیم؟

همانطور که در قسمت های قبلی گفتیم، زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک یکی از مواردی است که از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

در چنین مواقعی در ابتدا توصیه می کنیم خودرو را حتما تست کنید، تا از به گوش رسیدن صدای زوزه کشیدن مطمئن شوید، زیرا در برخی مواقع افراد به اشتباه فکر می کنند خودرو زوزه می کشد.

به همین ترتیب بایستی در ابتدا خودرو را رای یک سطح صاف قرار دهید و تمام شیشه ها را بالا بکشید، سعی کنید کابین خودرو را ساکت نگه دارید.

حال اگر در چنین حالتی صدای زوزه کشیدن باز هم به گوش شما رسید می توانید از به وجود امدن این مشکل مطمئن شوید و بایستی خودروی خود را خیلی سریع به تعمیرگاه ببرید تا مشکل به وجود امده را حل کنید.

علت صدای تق تق در گیربکس

حال که اطلاعات شما در ارتباط با صدای خرخر گیربکس تیبا، صدای خرخر گیربکس 206 و سایر خودرو ها و همچنین صدای زوزه کشیدن گیربکس های دستی و اتوماتیک تکمیل شد.

خوب است بدانید، صدای دیگری که ممکن است شنیدن آن شما را اذیت کند و باعث شود در ارتباط با خرابی خودرو خود نگران شوید به گوش رسیدن صدای تق تق گیربکس پژو 405 و سایر خودرو ها است، در این قسمت در ارتباط با این صدا در گیربکس های دستی صحبت خواهیم کرد.

خوب است بدانید علت صدای تق تق در اکثر مواقع به وجود امدن مشکلاتی در پایه موتور و شل شدن آن است، که خوب است بدانید در مواقع به گوش رسیدن این صدا غالبا در هنگام تعویض دنده و گرفتن کلاچ نیز صداهایی شنیده می شود.

از سایر انواع علل صدای تق تق گیربکس پژو 405 نیز می توان به شکستگی دنده موتور هم اشاره کرد که در هر دو صورت بایستی ازتعمیرکاران مجرب و با سابقه برای حل این مشکل کمک گرفته شود.

صدای گیربکس در حالت خلاص

در قسمت های قبلی در ارتباط با صدای تق تق گیربکس پژو 405، علت صدای تق تق در گیربکس،صدای زوزه کشیدن گیربکس های دستی و اتوماتیک و به طور کلی در ارتباط با تشخیص صدای گیربکس اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم.

اما نیاز می دانیم در ارتباط با صدای گیربکس در حالت خلاص نیز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم، تا دانش شما در ارتباط با انواع صدا ها در گیربکس های دستی و اتوماتیک تکمیل گردد.

خوب است بدانید به گوش رسیدن نویز یا صدای گیربکس در حالت خلاص یکی از اولین نشانه هایی است که می تواند وجود مشکل را در خودروی شما نشان دهد.

از جمله علل به گوش رسیدن صدای گیربکس در حالت خلاص نیز می توانیم به وجود مشکلاتی اعم از سایش یاتاقان ها، خرابی چرخ دنده در گیربکس خودرو و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

حل مشکل صدای خرخر گیربکس را به چه کسانی بسپاریم؟

درست است که در قسمتهای قبل در میان سخنان دیگر به ذکر نکاتی برای جلوگیری از به گوش رسیدن صدای خرخر گیربکس تیبا و سایر خودرو ها، صدای تق تق گیربکس پژو 405 و به طور کلی نکاتی در ارتباط با تشخیص صدای گیربکس و حل ان ها اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم.

اما خوب است بدانید خواه نا خواه در برخی مواقع هر چقدر هم شما در ارتباط با جلوگیری از به گوش رسیدن صدای خرخر در گیربکس های مختلف تلاش کنید؛ باز هم این صدا شنیده می شود.

اما مسئله ای که در این باره اهمیت دارد، این هست که حل مشکل صدای خرخر گیربکس اتوماتیک یا دستی را به چه کسی بسپاریم؟

در پاسخ به چنین سوالای باید بگوییم افراد مختلفی هستند که شما می توانید با کمک گرفتن از انها و رفتن به تعمیرگاه هایشان مشکلاتی این چنینی را در خودروی خود حل کنید.

اما مسئله ای که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است این هست که حل و تعمیر این مشکل را به چه کسی بسپاریم که بتوانید ان را با کم ترین هزینه و بیشترین کیفیت تعمیر کند؟

در این باره باید بگوییم اگر چنین فردی سراغ دارید و قبلا حل مشکلات این چنینی را به او سپرده و راضی بوده اید، پس در این باره وقت را تلف نکنید، همین الان دست به کار شوید.

اما اگر چنین فردی را نمی شناسید، سری به وب سایت آگهی تایم بزنید، زیرا با رفتن به این وب سایت با لیستی از انواع تعمیرگاه مکانیکی که می توانید حل این مشکل را به ان بسپارید مواجه خواهید شد و میتوانید با انتخاب بهترین آن ها این مشکل را در کم ترین زمان حل کنید.

سخن پایانی

در مقاله فوق تلاش کردیم اطلاعاتی در ارتباط با صدای خرخر گیربکس پژو، صدای خرخر گیربکس تیبا، صدای خرخر گیربکس206، تشخیص صدای گیربکس، صدای گیربکس در حالت خلاص، علت صدای تق تق در گیربکس و مواردی از این قبیل صحبت کردیم.

همچنین تلاش کردیم به سوالاتی از جمله اگر گیربکس روغن نداشته باشد چه میشود؟ نیز پاسخ دهیم؛ تا اطلاعات شما در این زمینه افزایش پیدا کند.

امید است این اطلاعات برای شما مفید واقع شوند و بتوانید از آن ها، از به وجود آمدن چنین مشکلاتی مانند صدای خرخر گیربکس پیشگیری و در راستای حل مشکلات خودروی خود استفاده کنید.

در پایان لازم میدانیم یک بار دیگر به این مسئله اشاره کنیم که اگر نمی دانید، حل مشکل صدای خرخر گیربکس خودروی خود را به چه کسی بسپارید، وقت را تلف نکنید و همین الان به وب سایت اگهی تایم سر بزنبد.

مطمئن باشید که با رفتن به این وب سایت خواهید توانست بهترین تعمیرگاه را پیدا کنید، ان را انتخاب کنید و مشکل خودروی خود را در سریع ترین حالت حل کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا