دانستنی های خودرو

سنسور باران چیست و چگونه کار می کند؟

سنسور باران یکی از آپشن هایی است که این روز ها در تعداد زیادی از خودرو ها وجود دارد، این سنسور به راننده کمک می کند، در هنگام بارش برف و باران وضوح دید بیشتری را تجربه کند.

با توجه  به اهمیت کارکرد این سنسور و این مسئله که تاثیر بسزایی در جلوگیری از تصادفات در هنگام بارش ها دارد، قصد داریم در ادامه این مقاله اطلاعاتی در ارتباط با این سنسور، نحوه کارکرد آن و مواردی از این قبیل در اختیارتان قرار دهیم.

پس در ادامه و تا پایان این مقاله همراه ما باشید، امید است اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می دهیم برای شما مفید واقع شود و بتوانید از آن ها بیشترین استفاده را ببرید.

سنسور باران خودرو چیست؟

اولین سوالی که هر کسی با شنیدن نام این سنسور می پرسد؛ این هست که سنسور باران خودرو چیست؟ در پاسخ به این سوال نیز باید بگوییم، سنسور باران نوعی سیستم است که با تشخیص قطرات آب بر روی شیشه جلوی خودرو به رانندگی بهتر راننده کمک می کند.

کار اصلی که این سنسور انجام می دهد در راستای تنظیم برف پاکن برای وضوح شیشه است اما خوب است بدانید این سنسور در برخی از خودرو ها به حدی پیشرفته است که باعث بسته شدن سانروف یا شیشه های ماشین نیز می شود.

نحوه عملکرد سنسور

حال که پاسخ خود را به سوال سنسور باران خودروچیست؟ دریافت کردید، نیاز است در ارتباط با عملکرد این سنسور و این که چگونه کار می کند نیز اطلاعاتی کسب کنید.

خوب است بدانید سنسور باران پژو پارس و سایر انواع ماشین ها در شیشه جلو و نزدیک آیینه قرار گرفته است، این سنسور متشکل از یک سری ال ای دی هست که باعث تابانده شدن نور مادون قرمز به شیشه جلوی ماشین با زاویه 45 درجه خواهد شد.

به این ترتیب وقتی شیشه ماشین شما کاملا خشک باشد، این نور مادون قرمز به طور کامل منعکس خواهد شد، اما در مقابل هر چقدر قطرات آب بیشتری بر روی شیشه ظاهر شوند، نور کم تری بازتاب پیدا می کند ؛ که این بازتاب نور اطلاعات مختلفی در ارتباط با میزان و شدن باران در اختیار افراد قرار می دهد.

به این ترتیب اطلاعات به سمت برف پاکن ماشین ارسال می شود و سرعت حرکت برف پاکن بر اساس میزان نوری که بازتاب می شود تغییر پیدا می کند.

انواع سنسور باران

مسئله دیگری که لازم می دانیم شما اطلاعاتی کافی در آن زمینه داشته باشید، این هست که انواع سنسور باران را بشناسید، تا  بتوانید پاسخی بهتر و کامل تر به سوال سنسور باران خودرو چیست؟ بدهید.

سنسوراولتراسونیک

خوب است بدانید سنسور باران اولتراسونیک از امواج فراصوت که برای انسان قابل شنیدن نیست؛ با هدف بررسی میزان باران و سرعت دهی ، فعال و غیر فعال کردن برف پاکن استفاده می کند.

سنسور اینفرارد

در این نوع سنسور بر خلاف نوع قبلی از امواج فروسرخ با هدف فعال کردن برف پاکن و بررسی میزان امواج استفاده می شود، لازم به ذکر است این امواج به کمک یک سری ال ای دی به شیشه خودرو شما می تابد.

مزایای استفاده از سنسور باران

تا این قسمت اطلاعات شما تا حدود خیلی زیادی در ارتباط با سنسور باران ساینا S با هر خودروی دیگری تکمیل شد؛ بدیهی است که با توجه به کاربرد سنسور باران در خودرو استفاده از آن مزایای زیادی دارد.

اما اگر بخواهیم این مزایا را یکبار دیگر به شکلی طبقه بندی شده ذکر کنیم، باید به آسان تر شدن رانندگی، افزایش تسلط راننده به خودرو در هوای بارانی و جلوگیری از ایجاد تصادفات اشاره کرد.

معایب استفاده از سنسور باران

مسلما سنسور باران پژو پارس یا انواع دیگر خودرو ها مانند هر وسیله دیگری یک سری معایب دارد، که دانستن آن ها پیش از استفاده و خریداری شان خالی از لطف نیست.

از جمله معایب سنسور باران ماشین می توان به بالا بودن هزینه نصب، تعمیر و نگهداری این وسیله اشاره کرد؛ علاوه بر این خوب است بدانید سنسور باران ساینا S و سایر ماشین ها در صورت عدم تنظیمات اصولی در برخی مواقع دچار یک سری باگ ها و مشکلاتی می شود، که حل کردن آن ها آسان نیست.

طبیعتا بایستی حل این گونه مشکلات در سنسور باران شاهین یا هر ماشین دیگری را به دست افرادی بسپارید، که توانایی زیادی در این زمینه دارند و هزینه های دستمزد آن ها نیز کم نیست.

ایا نور استفاده شده در سنسور باران مضر است؟

حال که در ارتباط با کاربرد سنسور باران در خودرو اطلاعاتی کسب کردید و پاسخ خود را به سوال سنسور باران ساینا اس چگونه کار می کند، دریافت کردید.

ممکن است بپرسید، آیا این نوری که در سنسور باران پژو پارس یا هر خودروی دیگری از آن استفاده می شود، برای سلامتی انسان ضرر دارد؟

در پاسخ باید بگوییم نور استفاده شده در سنسور باران شاهین یا انواع دیگر خودرو ها به هیچ عنوان خطرناک نیست، زیرا این نور همان نوری است که در دوربین گوشی های هوشمند، کنترل تلویزیون و انواع دیگر وسایل هوشمندی که ریموت یا دوربین دارند؛ از آن استفاده می شود.

تعویض شیشه جلوی خودرو با وجود سنسور باران

پس از کسب اطلاعات در ارتباط با کاربرد این سنسور در خودرو و پاسخ به سوالاتی از این قبیل که سنسور باران ساینا اس چگونه کار می کند؟ یا این که سنسور باران کوییک کجاست؟

ممکن است این سوال برای افراد پیش بیاید، که با وجود ابزاری مانند این سنسور چه مشکلاتی ممکن است در هنگام تعویض شیشه خودرو به وجود بیاید؟

در این قسمت به این سوال پاسخ می دهیم؛ نیاز است بگوییم در هنگام پاسخ به این سوال باید بگوییم تعویض شیشه ای که دارای سنسور باران است با شیشه های دیگر هیچ گونه تفاوتی ندارد.

تنها باید در هنگام تعویض شیشه به تعمیرکار یادآوری شود که خودرو به این سنسور مجهز است؛البته خوب است بدانید با وجود سنسور باران ، هزینه تعویض شیشه کمی بیشتر از حالت عادی خواهد بود.

نصب سنسور باران بر روی خودرو های قدیمی

ممکن است شما هم جز کسانی باشید که از خودرو های قدیمی استفاده می کنند؛ اما با خواندن اطلاعاتی در ارتباط با سنسور باران پژو پارس و انواع خودرو ها و پیدا کردن پاسخ هایتان در این زمینه که سنسور باران کوییک کجاست؟ یا سنسور باران ساینا اس چگونه کار می کند؟

از خود بپرسید، آیا می توان بر روی خودروی من هم سنسور باران نصب کرد؟در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، با کمک گرفتن از افراد متخصص در این زمینه می توانید یک سنسور باران بر روی خودروی خود نصب و از مزایای آن استفاده کنید.

نکاتی که باید در هنگام استفاده از سنسور باران بدانید

به عنوان آخرین قسمت این مقاله حال که پاسخ سوالات خود را در زمینه های متعددی مانند سنسور باران کوییک کجاست؟ و مواردی از این قبیل دریافت کردید.

نوبت به این می رسد که چندین نکته در ارتباط با این مسئله که چگونه از این سنسور بهترین استفاده را ببریم، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

به عنوان اولین نکته باید بگوییم یکی از مهم ترین مشکلاتی که افراد با کاربرد سنسور باران شاهین یا  خودرو های مختلف دارند، این نکته هست که در هنگام برخورد هر نوع رطوبتی به شیشه این سنسور فعال می شود و برف پاکن ها روشن می گردند.

به همین ترتیب توصیه می کنیم اگر قصد شست و شوی ماشین خود را دارید، سنسور را قبل از شروع شست و شو غیر فعال کنید؛ همانطور که قبلا نیز به این نکته اشاره کردیم، پیش از تعویض شیشه ماشین خود، تعمیرکار را از وجود سنسور آگاه کنید.

خوب است بدانید، سنسور باران ماشین به صورت فصلی نیاز به تعمیر و نگهداری دارد، به این ترتیب توصیه می کنیم سالی یکبار پیش از شروع فصول سرد سال آن را سرویس کنید.

به عنوان آخرین نکته ای که بایستی در ارتباط با عملکرد سنسور باران ماشین بدانید نیز توصیه می کنیم، زمانی که خودرو را در حالت خاموش قرار می دهید، از خاموش بودن سنسور باران ساینا S خود یا هر ماشین دیگری که از آن استفاده می کنید، مطمئن شوید.

زیرا در صورت روشن ماندن سنسور باران ساینا S ممکن است، باتری ماشین شما دچار مشکل شود و نیاز به تعویض آن پیدا کنید.

سخن پایانی

در قسمت های قبلی تلاش کردیم، اطلاعات متنوعی در زمینه سنسور باران ماشین، کاربرد سنسور باران در خودرو، این که چگونه کار می کند و مواردی از این قبیل در اختیار شما قرار دهیم.

به این ترتیب امیدواریم پاسخ خود را به سوالاتی از قبیل سنسور باران ساینا اس چگونه کار می کند؟، سنسور باران خودرو چیست؟ یا این که سنسور باران کوییک کجاست؟ دریافت کرده باشید و بتوانید از این اطلاعات به بهترین نحو استفاده کنید.

در پایان نیز لازم می دانیم به این مسئله اشاره کنیم، که اگر برای سنسور باران شاهین شما یا هر ماشین دیگری که از آن استفاده می کنید، مشکلی پیش آمده است و نمی دانید چگونه آن مشکل را حل کنید.

سری به وب سایت آگهی تایم بزنید، مطمئن باشید با یک جست و جوی کوتاه در این وب سایت خواهید توانست بهترین نتیجه را بگیرید و مناسب ترین فرد را برای پرسیدن سوالاتی در ارتباط با مشکل خود پیدا کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا