دانستنی های خودرو

آموزش تنظیم فرمان پراید در خانه و بدون هزینه

تنظیم فرمان پراید یا هر ماشین دیگری یکی از مواردی است که دانستن اطلاعاتی در ارتباط با آن برای هر راننده ای ضروری است، به همین دلیل در این مقاله قصد داریم در ارتباط با چنین نکته ای با یک دیگر صحبت کنیم.

تا این مسئله را بیشتر بشناسید و در صورت نیاز خودتان بتوانید فرمان ماشین تان را تنظیم کنید، پس اگر در ارتباط با این نکته نیاز به اطلاعاتی بیشتر دارید، در ادامه و تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

منظور از تنطیم فرمان چیست؟

پیش از هر چیزی وقتی عبارت تنظیم فرمان 206، پراید یا هر خودروی دیگری به گوش شما می خورد، مطمئنا از خود می پرسید، منظور از تنظیم فرمان چیست؟

در ارتباط با این نکته باید بگوییم، وقتی فرمان یک خودرو تنظیم باشد، فاصله دهانه جلویی چرخ های ان خودرو با فاصله دهانه عقبی آن برابر است.

به این ترتیب می توان گفت عدم تنظیم فرمان پراید، 206، پژو پارس و تمام انواع ماشین های دیگر تاثیر زیادی در کنترل ماشین به خصوص زمانی که سرعت زیاد باشد دارد.

چگونه می توان فهمید خودرو به تنظیم فرمان نیاز دارد؟

حال که از اهمیت تنظیم فرمان پراید، آگاه شدید، مسلما از خود می پرسید، نشانه های نیاز ماشین به تنظیم شدن فرمان آن چیست؟ در این قسمت از مقاله اطلاعاتی در این زمینه در اختیارتان قرار می دهیم.

باید بگوییم اولین علامت عدم تنظیم فرمان پراید، این هست که غربیلک فرمان در حالت عدم تراز قرار داشته باشد، به طور مثال کمی به سمت راست یا چپ متمایل باشد.

علامت بعدی که نشان دهنده عدم تنظیم فرمان پژو پارس است، کشیدن فرمان ماشین خواهد بود؛ منظور از کشیدن فرمان ماشین این هست که آن خودرو به حرکت در مسیر مستقیم تمایل ندارد و فرمان آن همواره به یک سمت خاص می رود؛ که متخصصین و تعمیرکاران خودرو این حالت را گیجی ماشین می نامند.

دلایل به هم خوردن تنظیم فرمان پراید

بدیهی است که به هم خوردن تنظیم فرمان هر ماشینی یک علت خاص دارد،بدیهی است که علت این مسئله نیز جزء  سوالات شما باشد؛ که در این قسمت به ان ها پاسخ می دهیم.

از جمله این علت ها می توان به تصادفات بسیار شدید، آسیب رسیدن به جلو بندی خودرو، رانندگی بی دقت و نادرست، رانندگی در خیابان های غیر استاندارد با سبک دست انداز های وحشتناک، تنظیم نادرست فرمان ماشین از ابتدا و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

روش های تنظیم فرمان خودرو

در قسمت های قبلی تلاش کردیم تا حدودی شما را با مقوله تنظیم فرمان پراید یا هر خودروی دیگری آشنا کنیم، اما در این قسمت نوبت به آن می رسد که به شما بیاموزیم چگونه می توان به تنظیم فرمان خودرو پرداخت و در ارتباط با روش های آن اطلاعاتی ارائه دهیم.

تنظیم فرمان دستی

اولین روشی که هر کسی دوست دارد با کمک گرفتن از ان به تنظیم فرمان خودرویش بپردازد، روش دستی یا سنتی است، بدیهی است که در این روش از افراد متخصص کمک گرفته نمی شود وهزینه ای هم ندارد؛ در ادامه این  فرآیند را توضیح خواهیم داد.

برای تنظیم فرمان پراید در خانه اولین کاری که باید انجام دهید، این هست که ماشین خود را بر روی یک سطح کاملا صاف قرار دهید، سپس آن را خاموش کرده و ترمز دستی را بکشید.

سپس بایستی برای ایجاد اطمینان خاطر در قسمت پشت و جلوی چرخ های عقب خودروی خود یک آجر یا سنگ قرار دهید، اگر خودروی شما به تنظیم فرمان نیاز داشته باشد در این قسمت خواهید دید که فرمان در حالت صاف قرار ندارد و به سمت یکی از جهات چپ یا راست متمایل است.

حال باید لوله واقع شده در قسمت زیر ماشین را طوری ما بین لاستیک ها قرار دهید که دو سر لوله کاملا بر روی لبه ی جلویی و پشتی تایر های ماشین قرار بگیرد.

دقت کنید که در هنگام تنظیم فرمان پراید در خانه بایستی هر فاصله ی تایر های عقبی و جلویی ماشین از یک دیگر کاملا برابر باشد، به این ترتیب اگر تایر های جلویی نسبت به قبلی به یک دیگر نزدیک تر یا از یک دیگر دور تر باشند، نیاز است فاصله ی ان ها فیکس گردد.

برای فیکس شدن این فاصله بایستی مهره ی میله ی بین دو چرخ راشل تر یا سفت تر کنید یا به حالتی که می خواهید و مد نظرتان هست برسید.

نکات مهم در تنظیم فرمان خودرو به روش سنتی

در قسمت قبلی در ارتباط با تنظیم فرمان پراید در خانه اطلاعتی را ارائه کردیم، اما خوب است بدانید چندین نکته مهم دیگر هست که دانستن ان را برای شما ضروری می دانیم و آن ها را در این قسمت ذکر می کنیم.

نکته اول

بدیهی است که تنظیم فرمان پژو پارس یا هر خودروی دیگری در خانه کار آسانی نیست، زیرا شما باید آنقدر این پیچ ها را شل و سفت کنید تا دهانه ما بین دو تایر برابر هم شوند.

به این ترتیب اگر میخواهید این کار را خودتان انجام دهید باید بدانید که وقت و انرژی زیادی از شما خواهد گرفت و بایستی در این راه صبور باشید.

نکته دوم

خیلی از مواقع افراد در هنگام تنظیم فرمان پراید در خانه این سوال را می پرسند که اگر مکان کافی برای شل کردن یا سفت کردن پیچ ها وجود نداشته باشد، چه کاری باید انجام دهیم؟

باید بگوییم راهکار این مشکل بسیار ساده است، تنها کاری که باید انجام شود این است که با پیچاندن فرمان خودرو این فضا را برای خودتان به وجود بیاورید.

نکته سوم

به عنوان یک مسئله مهم دیگر توصیه می کنیم زمانی که تنظیم فرمان تمام شد و دیدید که دو دهانه کاملا برابر هستند، مهره های آخری را نبندید، ماشین را روشن کنید و مسافت کوتاهی را رانندگی کنید، به این ترتیب اگر هنوز هرگونه مشکلی وجود داشته باشد، می توانید به راحتی ان را حل کنید.

به دنبال لوازم یدکی ارزان پراید هستید؟ اینجا کلیک کنید و قطعه مورد نیازتان را بخرید.

تنظیم فرمان با کمک دستگاه

در قسمت قبلی در ارتباط با تنظیم فرمان 206، پراید، سمند یا هر ماشین دیگری به کمک روش سنتی اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار دادیم، اما بدیهی است که علاوه بر این روش سنتی راه های دیگری نیز برای تنظیم فرمان وجود دارد.

پس در این جا در ارتباط با تنظیم فرمان با دستگاه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد و نکات مربوط به ان را ذکر میکنیم.

همانطور که تا الان متوجه شدید، امروزه از دستگاه های متعددی به منظور تنظیم فرمان پراید یا هر خودروی دیگری استفاده می شود، این دستگاه ها به دو دسته لیزری و نوری تقسیم می شوند.

با توجه به متداول تر بودن دستگاه های لیزری در این جا در ارتباط با قسمت های مختلف این دستگاه که برای تنظیم فرمان به کمک شما می آیند صحبت می کنیم.

بخش اول دستگاه لیزری تنظیم فرمان با دستگاه

این بخش شامل یک سری سنسور خواهد بود، که این سنسور ها بر روی تایر های ماشین شما قرار می گیرند و میزان انحراف ان ها را مشخص خواهد کرد.

بخش دوم دستگاه لیزری تنظیم فرمان با دستگاه

بخش دوم این دستگاه ها شامل یک سری دوربین یا همان سنسور های اصلی و اساسی دستگاه است، این سنسور ها بر روی چرخ ها قرار می گیرندو  زاویه را اندازه می زنند.

بخش سوم دستگاه لیزری تنظیم فرمان با دستگاه

بخش آخر این دستگاه شامل قسمت آنالیز خواهد بود، در این قسمت دستگاه با کمک زاویه های اندازه گیری شده، تحلیل هایی از میزان انحراف چرخ ها ارائه می دهد که بر اساس آن ها می توان این میزان انحراف را حل کرد.

منظور از تنظیم فرمان با متر چیست؟

شاید شما هم عباراتی شامل تنظیم فرمان پراید بامتر، یا تنظیم فرمان با نخ را شنیده باشید و از خود بپرسید، آیا این روش ها وجود خارجی دارند یا از ان ها می توان برای یک تنظیم اصولی کمک گرفت؟

در ارتباط با این نکته باید بگوییم منظور از تنظیم فرمان پراید با متر یا تنظیم فرمان با نخ همان روش های تنظیم سنتی فرمان است.

علت نام گذاری این روش تنظیم فرمان نیز این نکته هست که در هنگام تنظیم فرمان با روش سنتی یکی از ابزار های اساسی متر است، زیرا به کمک این وسیله دهانه های عقبی و جلویی چرخ های خودرو اندازه گیری می شوند.

همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که در روزگار قدیم به جای متر از نخ برای فیکس کردن اندازه این دو دهنه استفاده می شده است.

پس اگر عباراتی مانند تنظیم فرمان با نخ یا تنظیم فرمان پراید با متر به گوش شما هم خورده است، تعجب نکنید زیرا این روش ها زیر مجموعه ای ازروش های سنتی تنظیم فرمان پژو پارس یا خودرو های دیگر محسوب می شوند.

هزینه تنظیم فرمان

در قسمت های قبلی اطلاعات زیادی در ارتباط با تنظیم فرمان 206، پراید یا هر خودروی دیگری در اختیار شما قرار دادیم؛ علاوه بر آن تلاش کردیم شما را با تنظیم فرمان پراید با متر و تنظیم فرمان با نخ نیز آشنا کنیم.

اما همانطور که می دانید تنظیم فرمان پراید یا هر خودروی دیگری وقتی با دستگاه یا به روش سنتی ولی با کمک متخصصین در این زمینه انجام شود، هزینه بر خواهد بود.

به این ترتیب افراد زیادی در ارتباط با هزینه تنظیم فرمان سوال می پرسند، که در این قسمت درارتباط با ان صحبت خواهیم کرد.

در ارتباط با این مسئله باید بگوییم هزینه تنظیم فرمان به عوامل متعددی از جمله روش مورد استفاده، نوع خودرو، فردی که از ان کمک میگیرید و مواردی از این قبیل بستگی دارد و مانند هر نوع خدمات دیگری که برای خودرو ها انجام می شود نمی توان یک هزینه یکسان برای آن در نظر گرفت.

اما به طور کلی باید بگوییم هزینه تنظیم فرمان خودرو آن چنان گران نیست مگر اینکه بخواهید از دستگاه های لیزری پیشرفته برای انجام این کار استفاده کنید.

تنظیم فرمان را کجا انجام دهیم؟

حال که مطالب زیادی درارتباط با تنظیم فرمان پژو پارس و خودرو های دیگر در اختیار شما قرار دادیم، در قسمت آخر این مقاله لازم می دانیم در ارتباط با این نکته که این تنظیم را کجا انجام دهید، نیز صحبتی داشته باشیم.

باید بگوییم افراد متخصص زیادی وجود دارند که شما می توانید از ان ها بخواهید برایتان خدمات تنظیم فرمان 206 یا هر ماشین دیگری که از ان استفاده می کنید را انجام دهند.

اما مسئله ای که در این زمینه اهمیت دارد این نکته است که آن فرد بایستی علم زیادی در این زمینه داشته باشد و شما از کیفیت کار او اطمینان داشته باشید.

البته باید بگوییم اگر چنین شخصی سراغ ندارید، می توانید سری به قسمت آگهی های وب سایت آگهی تایم بزنید و افراد با سابقه در زمینه تنظیم فرمان پراید را پیدا کنید.

سخن پایانی

در قسمت های قبلی تلاش کردیم، اطلاعات زیادی در ارتباط با تنظیم فرمان پراید یا هر خودروی دیگری در اختیار شما قرار دهیم.

همچنین تلاش کردیم شما را در ارتباط با تنظیم فرمان پراید با مترو تنظیم فرمان با نخ نیز آگاه کنیم.  تا اگر قصد تنظیم کردن فرمان ماشین خود را دارید، بتوانید این کار را خیلی راحت انجام دهید؛ امیدواریم این اطلاعات مفید بوده باشند و شما نهایت استفاده را از آن ها ببرید.

اما لازم می دانیم یک بار دیگر به این نکته اشاره کنیم که اگر هنوز تعمیرکار با سابقه و کار بلد خود را برای انجام تنظیم فرمان پراید خود پیدا نکرده اید، مطمئن باشید می توانید او را در وب سایت آگهی تایم بیابید، پس وقت را تلف نکنید.

همچنین اگر به دنبال خرید و فروش لوازم یدکی هستید نیز می توانید به بخش آگهی های لوازم یدکی وبسایت آگهی تایم مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا