دانستنی های خودرو

علت روغن سوزی ماشین چیست؟

علت روغن سوزی ماشین و آشنایی با آن یکی از مهم ترین مهارت هایی است که یک راننده باید از آن آگاه باشد، زیرا به وجود آمدن این نوع خرابی می تواند عواقب غیر قابل بازگشتی در بر داشته باشد.

به همین دلیل تصمیم داریم، در ادامه این مقاله و تا پایان آن اطلاعاتی در زمینه روغن سوزی ماشین ، علل و چگونگی حل ان در اختیارتان قرار دهیم، پس در ادامه و تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

منظور از روغن سوزی ماشین چیست؟

همانطور که می دانید، در تمام خودرو ها سوخت یاهمان بنزین به طور مداوم می سوزد و انرژی مورد نیاز برای حرکت ماشین را فراهم می آورد، اما زمانی که ماشین شما فرسوده باشد و مدت زمان زیادی از آن استفاده کرده باشید، به همراه سوخت ماشین روغن موتور نیز می سوزد.

به این ترتیب بو و آلودگی بسیار زیادی ایجاد می شود و علاوه بر این مشکل روغن موتور خودروی شما به مراتب کم تر می شود، به این ترتیب می توان گفت این مشکل و دانستن علت روغن سوزی ماشین بسیار با اهمیت است.

علائم روغن سوزی ماشین

حال که منظور از روغن سوزی را دانستید، پیش از آن که اطلاعات تکمیلی تری در ارتباط با دلایل روغن سوزی خودرو در اختیارتان  قرار دهیم؛ قصد داریم در ارتباط با علائم روغن سوزی صحبت کنیم.

تا با خواندن این قسمت بتوانید به خوبی به سوال چگونه بفهمیم ماشین روغن سوزی دارد؟ پاسخ دهید و مشکل روغن سوزی ماشین را حل کنید.

باید بگوییم مشخص ترین و متداول ترین نشانه ای که باعث می شود، شما متوجه شوید که خودرو تان دچار روغن سوزی است این هست که نوعی دود آبی از قسمت اگزوز خودروی شما خارج شود.

به این ترتیب زمانی که دود آبی را مشاهده کردید، بایستی به بررسی سطح روغن خودروی خود نیز بپردازید، اگر این میزان روغن به مراتب کاهش پیدا کند، می توانید نتیجه بگیرید که خودروی شما در حال روغن سوزی است.

علائم دیگری که می تواند نشان دهنده روغن سوزی ماشین باشد، اما تعداد زیادی از افراد متوجه ان نمی شوند و اصطلاحا افراد حرفه ای می توانند آن را تشخیص دهند، این هست که بوی خاصی از موتور خودروی شما خارج شود.

علامت بعدی که به شما در تشخیص روغن سوزی ماشینتان کمک می کند، کاهش شتاب ماشین و قدر موتور آن خواهد بود، علاوه بر این مسئله اگر خودروی شما دچار روغن سوزی باشد، زمانی که سر شمع های آن را بررسی می کنید، متوجه خواهید شد که آن ها چرب هستند.

آخرین نشانه از روغن سوزی ماشین که قصد داریم در این قسمت آن را معرفی کنیم، نیز این هست که دهانه اگزوز خودروی شما چرب بشود.

دلایل روغن سوزی خودرو

حال که تا حدودی با روغن سوزی در انواع ماشین، علل آن و راه حل های آن آشنا شدید، بایستی دلایل روغن سوزی خودرو را نیز بشناسید.

باید بگوییم، مسلما علت روغن سوزی موتور خودرو ها بسیار متنوع است، زیرا زمانی که روغن موتور به محفظه پیستون وارد می شود، روغن سوزی آغاز می گردد و بدیهی است که مشکلات متعددی باعث این مسئله می شوند.

اولین علت روغن سوزی ماشین ها: فرسوده شدن پیستون ها

در پاراگراف قبلی به این مسئله اشاره کردیم، که اگر روغن موتور به محفظه پیستون های خودرو وارد شود روغن سوزی آغاز می گردد، حال اگر رینگ هایی که از پیستون محافظت میکنند، دچار فرسودگی شوند یا به خوبی آب بندی نشوند، مشکل روغن سوزی در خودروی شما به وجود می آید.

 

پس اگر در حال یافتن علت روغن سوزی ماشین پراید خود یا هر نوع ماشین دیگری که از ان استفاده می کنید، هستید ابتدا به بررسی پیستون ها بپردازید

دومین علت روغن سوزی ماشین ها: بالا بودن فشار روغن

طبیعتا اگر فشار روغن در خودرو ی شما زیاد باشد،این روغن از داخل موتور وارد اجزاء دیگر می شود و می سوزد؛ پس وقتی به دنبال علت روغن سوزی ماشین پژو 405 خود هستید، حتما حتما فشار روغن را نیز بررسی بفرمایید.

سومین علت روغن سوزی ماشین ها: عمر زیاد موتور

بدیهی است که وقتی مدت زمان زیادی است از خودروی خود استفاده می کنید، موتور ان ماشین مانند روز اول کار نخواهد کرد و به این ترتیب درزگیر ها و واشر های آن دارای نشتی خواهند بود و با وجود این نشتی ها روغن از موتور خارج می شود.

به این ترتیب اگر  طول عمر موتور خودروی شما زیاد است، دیگر به  دنبال علت روغن سوزی ماشین پراید خود یا هر خودروی دیگری که از ان استفاده می کنید باشید.

زیرا مطمئنا مشکل از عمر طولانی خودرو است و یا باید خودروی خود را عوض کنید، یابایستی به تعویض و تعمیر موتور بپردازید.

چهارمین علت روغن سوزی ماشین ها : بسته شدن میل لنگ

همانطور که می دانید، میل لنگ یکی از قسمت های مهم در موتور هر خودرو است، این وسیله به عنوان نوعی ابزار یک طرفه عمل می کند، این وسیله روغن یا فشار بخار هوا را از میل لنگ به لوله های ورودی هدایت خواهد کرد.

پس اگر میل لنگ، مسدود یا بسته شود، فشار موجود در میل لنگ زیاد می شود و این افزایش فشار ممکن است در هست باعث ترکیدن واشر ها و سوپاپ ها بشود.

در نهایت تمام مراحل فوق می تواند علت روغن سوزی ماشین پراید باشد  و شما را مجبور به پرداخت هزینه برای تعمیر موتور خودرو بکند.

از دیگر دلایل روغن سوزی خودرو که ارائه توضیحاتی کامل تر در ارتباط با آن ها در این مقال نمی گنجد، می توان به  خورده بودن و از بین رفتن کاسه نمد، ساییدگی لاستیک های گیت، وجود اصطکاک بیش از اندازه در گیت سوپاپ، استفاده از روغن هایی با کیفیت پایین اشاره کرد.

همچنین خوب است بدانید کمبود روغن موتور در برخی دور های بالا نیز می تواند علت روغن سوزی موتور  tu5باشد، که باید به آن دقت کنید.

علت روغن سوزی ماشین صفر

حال که پاسخ خود را به سوال چگونه بفهمیم ماشین روغن سوزی دارد؟ دریافت کردید و با علت روغن سوزی ماشین پراید و تمام انواع دیگر ماشین ها آشنا شدید، خوب است بدانید در برخی مواقع خودرو های صفر دچار روغن سوزی می شود، که دانستن علت آن مهم است.

اگر خودروی شما صفر است یا مدت زمان بسیار کوتاهی است که از آن استفاده می کنید، اما طبق نشانه هایی که گفته شد، متوجه شده اید خودروی شما روغن سوزی دارد.

تنها علت روغن سوزی موتور خودوری صفر، مسدود شدن میل لنگ هوا است، البته خوب است بدانید در موارد معدودی علت روغن سوزی ماشین پژو 405 صفر به علت فشار زیاد روغن خواهد بود.

علت روغن سوزی ماشین تازه تعمیر

خوب است بدانید علاوه بر خودرو های صفر، خودرو های تازه تعمیر نیز می توانند در برخی مواقع دچار روغن سوزی شوند، که به عنوان علت روغن سوزی ماشین تازه تعمیر می توان به بی کیفیت بودن روغن موتور، پایین بودن کیفیت تعمیر یا حتی کامل نشدن فرآیند تعمیر اشاره کرد.

پس اگر خودروی تازه تعمیر شما دچار روغن سوزی شد، پیش از گشتن به دنبال علت روغن سوزی موتور خودرو، به بررسی روغنی که داخل آن ریخته شده است بپردازید و اگر ان روغن به درد نمی خورد آن را تعویض کنید.

رفع روغن سوزی

مسلما در این قسمت و پس از خواندن مطالب فوق می توانید به طیف وسیعی از سوالات در زمینه روغن سوزی ماشین تازه تعمیر، علت روغن سوزی ماشین وبه طور کلی مواردی از این قبیل پاسخ دهید، اما آیا می توانید در ارتباط با رفع این مشکل راهکار هایی ارائه دهید؟

اگر پاسخ شما به این سوال خیر است، بایستی شما را به خواندن اطلاعاتی که در ادامه در ارتباط با رفع روغن سوزی دعوت کنیم؛ تا اطلاعات شما را در زمینه علت روغن سوزی ماشین و رفع آن تکمیل تر کرده باشیم.

باید بگوییم در بسیاری از تبلیغات ذکر می شود که رفع روغن سوزی بدون تعمیر امکان پذیر است؛این در حالی است که زمانی که خودرو ی شما به روغن سوزی می افتد.

دیگر به هیچ عنوان امکان رفع روغن سازی بدون تعمیر وجود ندارد و شما بایستی از افراد متخصص در این زمینه برای باز کردن موتور ماشین، پیدا کردن علت روغن سوزی موتور خودرو و رفع روغن سوزی کمک بگیرید.

بدیهی است که مدت زمان، هزینه و میزان خرابی کاملا بستگی به علت روغن سوزی ماشین پژو 405 شما دارد و نمی توان هیچ گونه برنامه ریزی خاصی برای آن انجام داد.

چگونه از روغن سوزی ماشین جلوگیری کنیم؟

مسلم است پس از کسب اطلاعاتی در زمینه علت روغن سوزی ماشین و درک این مسئله که رفع روغن سوزی بدون تعمیر امکان پذیر نیست، متوجه خواهید شد که مشکل روغن سوزی خودرو تا چه اندازه می تواند حاد و اذیت کننده باشد.

به همین ترتیب قصد داریم در این جا اطلاعاتی در ارتباط با این نکته که چگونه می توان از روغن سوزی خودرو ماشین جلوگیری کرد؟ در اختیار شما قرار دهیم.

همانطور که می دانید در برخی مواقع علت روغن سوزی موتور خودرو این مسئله هست که افراد از روغن های بی کیفیت، قبلا استفاده شده و نا مرغوب برای خودروی خودشان استفاده می کنند، به همین دلیل توصیه می کنیم برای پیشگیری از روغن سوزی موتور از روغن با کیفیت و مرغوب استفاده کنید.

به عنوان یک نکته دیگر توصیه می‌کنیم، همواره به میزان و سطح روغن خودروی خود دقت کنید، زیرا در برخی مواقع کم شدن و یا کم بودن میزان روغن خودرو می تواند نشانه ی بسیار خوب و مهمی باشد که علت روغن سوزی ماشین را توجیه می کند.

پس طبیعتا با بررسی به موقع روغن خودرو و تعویض آن می توانید از آسیب های نهایی که ممکن است به خودروتان برسد، جلوگیری کنید.

خوب است بدانید، بسیاری از افراد پیشنهاد می کنند به منظور تمیزی بیشتر موتور خودروی خود را با گازوئیل شست و شو دهید، اما باید بدانید این مسئله نه تنها به تمیز شدن موتور کمک نمیکند، بلکه می تواند علت روغن سوزی موتور tu5 یا هر موتور دیگری که بر روی خودروی شما نصب شده است باشد.

مسئله دیگری که می تواند علت روغن سوزی موتور tu5 باشد، این هست که فیلتر روغن خودرو به موقع تعویض نشود، پس به منظور جلوگیری از روغن سوزی به این مسئله نیز دقت کنید.

به عنوان آخرین نکته نیز خوب است بدانید که استفاده از برخی مکمل ها که آن ها را با نام مکمل جلوگیری از روغن سوزی می شناسند، می‌تواند از این گونه اتفاقات پیشگیری کند و علت روغن سوزی ماشین را از بین ببرند.

عواقب روغن سوزی ماشین

در قسمت های قبلی پس از پاسخ به سوالاتی از قبیل چگونه بفهمیم ماشین روغن سوزی دارد؟ به این مسئله اشاره کردیم که درصورت عدم رسیدگی به این مشکل و پیدا نکردن علت روغن سوزی موتور tu5 عواقب و مشکلات متعددی را به وجود می آورد.

اما اگر برایتان سوال است که این عواقب شامل چه مشکلاتی می شود؟ این قسمت را با دقت بیشتری بخوانید؛ تا پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

باید بگوییم اگر علت روغن سوزی ماشین تازه تعمیر یا هر خودروی دیگری به سرعت مشخص نشود، ممکن است سرسیلندر ها و نهایتا موتور ماشین دچار آسیب شدیدی بشود، به طوری که حتی در برخی مواقع شما نخواهید توانست از آن ماشین و موتورش استفاده کنید.

رفع روغن سوزی را به چه کسی بسپاریم؟

همانطور که اطلاع دارید . بارها به این مسئله اشاره کردیم رفع روغن سوزی بدون تعمیر کاری امکان پذیر نیست و نخواهد بود، به همین ترتیب بدیهی است که درصورت به وجود آمدن مشکل و خرابی در خودرو بایستی حل آن را به دست افرادی کار بلد و متخصص دراین زمینه بسپارید.

مسلما این فرد بایستی سابقه ی زیادی در این زمینه داشته باشد و بتواند شما را به خوبی در، پیدا کردن علت روغن سوزی ماشین و نهایتا رفع روغن سوزی خودرو تان یاری دهد؛علاوه بر این آن فرد بایستی دستمزد معقولانه ای دریافت کند.

همچنین نیاز است ان فرد فاصله چندانی با محل زندگی شما و محلی که ماشین قرار دارد، نداشته باشد زیرا در بسیاری از مواقع علت روغن سوزی ماشین مشخص نیست و رانندگی با چنین ماشینی تا یک مسافت طولانی می تواند مشکلات را بیشتر کند.

اما اگر چنین فردی سراغ ندارید، نیازی نیست نگران باشید زیرا با دست به کار شدن و سر زدن به وب سایت آگهی تایم می توانید بهترین افراد را در ارتباط با حل روغن سوزی خودرویتان پیدا کنید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم، اطلاعاتی جامع در خصوص روغن سوزی موتور خودرو، علت  روغن سوزی ماشین و چگونگی حلش در اختیار شما قرار دهیم.

امید است این اطلاعات مفید واقع شوند و بتوانید از آن ها در راستای پاسخ به سوالاتی همچون چگونه بفهمیم ماشین روغن سوزی دارد؟ علت روغن سوزی ماشین تازه تعمیر چیست؟ علت روغن سوزی ماشین پژو 405 چیست؟

علت روغن سوزی موتور tu5 چیست؟ آیا رفع روغن سوزی بدون تعمیر امکان پذیر است؟ و سوالاتی دیگر در این زمینه استفاده کنید.

اما در پایان لازم می دانیم یک بار دیگر به این مسئله اشاره کنیم که اگر مشکلی برای ماشین شما در زمینه روغن سوزی به وجود آمده است و نمی دانید از چه کسی برای حل آن کمک بخواهید.

یا وسایل مربوط به تعمیر خودروی خود را از کجا پیدا کنید، سری به وب سایت آگهی تایم بزنید، مطمئن باشید با سر زدن به این وب سایت و سرچ کردن عبارت روغن سوزی خودرو می توانید بهترین تعمیرکار، فروشنده و متخصص را در این زمینه پیدا کنید، پس وقت را تلف نکنید و دست به کار شوید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا