دانستنی های خودرو

خرابی کمپرسور کولر ماشین+ نحوه تست کمپرسور کولر خودرو

خرابی کمپرسور کولر‌ ماشین، چه علائمی دارد؟ چرا کمپرسور کولر ماشین خراب می شود؟ چگونه باید مشکل کمپرسور کولر ماشین را حل کنیم؟ علائم خرابی بلبرینگ کمپرسور کولر پراید کدام اند؟ یا به طور کلی علائم خرابی بلبرینگ کمپرسور کولر کدام اند؟

و سوالاتی از این قبیل جزئی از آن دسته سوالاتی محسوب می شوند که افراد زیاد می پرسند و در ارتباط با آن ها باید بگوییم کولر ماشین از چندین قسمت مختلف تشکیل شده است که فعالیت هر یک از این قسمت ها می تواند در فعالیت کل کولرخودرو تاثیر گذار باشد.

در نهایت نیز باعث شود شما بتوانید به خوبی از هوای مطبوعی که از کولر خودرویتان خارج می شود، استفاده کنید؛ اما خوب است بدانید، کمپرسور کولر ماشین یکی از مهم ترین این اجزا است و خرابی آن به شکلی بسیار سریع بر روی کولرخودروی شمار تاثیر میگذارد.

به همین دلیل تصمیم گرفته ایم، امروز و در این مقاله در ارتباط با خرابی کمپرسور کولرماشین، علائم آن و مواردی از این قبیل اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم، پس در ادامه و تا پایان همراه ما باشید؛ مطمئن باشید هرگز از خواندن چنین مقاله ای پشیمان نمی شوید.

کمپرسور کولر ماشین چه وظیفه ای دارد؟

اگر بخواهیم در ارتباط با این مسئله که کار کمپرسور کولر ماشین چیست؟ توضیحاتی به شما ارائه دهیم، باید بگوییم کمپرسور کولر ماشین شما گاز را دریافت کرده، آن را فشرده می کند و در نهایت گاز فشرده و گرم را به کندانسور منتقل خواهد کرد.

انواع کمپرسور کولر خودرو

حال که تا حدودی با کمپرسور کولر خودرو آشنا شدید، وظایف و نحوه کارکرد آن را دانستید و در ارتباط با ویژگی هایش اطلاعاتی کسب کردید، نیاز است اطلاعاتی در ارتباط با انواع کمپرسور کولر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، تا این ابزار را بیشتر بشناسید.

اولین نوع: کمپرسور پیستونی

کمپرسور های پیستونی یک دسته از انواع کمپرسور هایی هستند که می‌توان از آن ها در کولر خودروها استفاده کرد، خوب است بدانید این نوع کمپرسور ها نسبت به انواع دیگر مصرف سوخت بیشتری دارند و همچنین ولی چون ساده هستند و در عین حال قیمت کمی نیز دارند از آن ها زیاد استفاده می شود.

به این ترتیب می توان گفت به احتمال خیلی زیاد، ممکن است زمانی که کولر خودروی خود را باز می کنید، یک کمپرسور پیستونی مشاهده کنید.

دومین نوع: کمپرسور روتاری

کمپرسور های روتاری یا دواری نوع دیگری از انواع کمپرسور ها به شمار می روند که در خودرو های سنگین مانند کامیون ها از آن ها استفاده می شود، این نوع کمپرسور ها قیمت بیشتری نسبت به کمپرسور های پیستونی دارند.

سومین نوع: کمپرسور های الکتریکی

می‌توان گفت کمپرسور های الکتریکی کولر خودرو ها جدید ترین و به روز ترین انواع کمپرسور محسوب می شوند و از آن ها بیشتر در خودروهای هیبریدی یا برقی استفاده می شود، زیرا به جای بنزین از نیروی برق کمک میگیرند.

چهارمین نوع: کمپرسور های اسکرول

آخرین دسته از انواع کمپرسور ها که ممکن است از آن ها در کولر خودرو های مختلف استفاده شود، کمپرسور های اسکرول هستند، خوب است اطلاع داشته باشید، این کمپرسور ها مصرف انرژی بهینه ای دارند.

اجزا مختلف کمپرسور کولر خودرو

 

حال که با وظیفه کمپرسور خودرو به خوبی آشنا شدید، نیاز میدانیم، اجزا مختلف آن را نیز بشناسید، به این ترتیب در این قسمت از مقاله آن ها را معرفی می کنیم؛ البته خوب است بدانید به علت این که کمپرسور پیستونی تقریبا متداول ترین نوع کمپرسور در بازار محسوب می‌شود، در این قسمت مقاله در ارتباط با اجزای این نوع کمپرسور صحبت خواهیم کرد.

بدنه کمپرسور

همانطور که از نامش بر می آید بدنه یک کمپرسور تمام اجزا آن را در بر می‌گیرد؛ این ابزار معمولا از جنس آلیاژ هایی است که در مقابل هر گونه ضربه یا فشار مقاوم خواهند بود.

دریچه

بدیهی است که هر کمپرسور بایستی دریچه یا شیرهای مخصوصی داشته باشد تا به وسیله آن بتواند ورود و خروج و گازها را کنترل کند.

پیستون

همانطور که انتظار می‌رود در کمپرسور های پیستونی سیلندر ها یا پیستون ها به عنوان عناصر محرک برای فشردن گاز به شمار می روند.

کولینگ فن

اکثر کمپرسور ها نه همه ی آن ها در میان اجزا خودشان یک فن خنک کننده یا به عبارت دیگر یک کولینگ فن دارند که به کمپرسور در شرایط هوای گرم کمک می کنند و دمای داخل را سرد نگه میدارند.

اتصالات

بدیهی است که کمپرسوری اتصالاتی برای تنظیم و ورود و خروج گاز به درون سیستم تهویه دارد و از اتصالات نیز می توان به عنوان یکی دیگر از قسمت های کمپرسور کولر خودرو یاد کرد.

سنسور ها یا سوئیچ ها

جالب است بدانید برخی از کمپرسور ها یک سری سوئیچ هایی دارند که بر روند کار کمپرسور نظارت دارند و به طور مداوم دما، فشار و سیکل خنک سازی را بررسی می کنند.

سیستم روان کاری

طبیعتا یک کمپرسور مانند هر وسیله دیگری به اجزایی برای روان کاری، فرایند هایش نیاز دارد، این سیستم و این ابزار شامل روغن،پمپ روغن و مخزن روغن خواهد بود.

علائم خرابی کمپرسور کولر ماشین

یک دسته از اطلاعاتی که دانستن آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد و ضروری است آن ها را بدانید، علائم خرابی کمپرسور کولرخودرو است، زیرا با دانستن این علائم خواهید توانست خیلی سریع مشکلات کولر خودروی خود را تشخیص دهید و تا این مشکلات حاد تر نشده اند آن ها را حل کنید؛ به این ترتیب توصیه می کنیم این قسمت را با دقت بخوانید.

اولین علامت خرابی کمپرسور کولر ماشین: صدای عجیب و غیر عادی

همانطور که مطلع هستید روشن شدن کولرخودرو اغلب هیچ صدایی ندارد، اما اگرکمپرسور کولر خودروی شما دچار مشکل شده باشد، خواهید دید که کولر در هنگام روشن شدن یک سری صداهای غیر عادی خواهد داشت و بایستی به آن رسیدگی شود.

به این ترتیب پیشنهاد می کنیم نسبت صدای خرابی کمپرسور کولر ماشین خود حساس باشید تا در صورت اتفاق افتادن خرابی بتوانید جلوی حاد شدن آن را بگیرید.

 دومین علامت خرابی کمپرسور کولر ماشین: تولید نشدن باد خنک

یکی دیگر از علائم خرابی کمپرسور کولر خودرو این هست که باد خنکی که باید از کولر خارج نمی شود و این باد گرم خواهد شد.

سومین علامت خرابی کمپرسور کولر ماشین: لرزش خودرو

 

اگر در حین حرکت متوجه این مسئله شدید که خودروی شما در حال لرزش است، خوب است بدانید این مسئله می تواند یکی از علائم خرابی کمپرسور کولر خودرو باشد و بایستی برای حل آن از تعمیرکاران متخصص و مجرب کمک بگیرید.

چهارمین علامت خرابی کمپرسور کولر ماشین: نشتی روغن

اگر در حین استفاده از کولر خودرو متوجه این مسئله شدید که مقداری روغن به سیستم تهویه داخلی یا خارجی خودرو نشت پیدا کرده است، خوب است بدانید علت این مسئله خرابی کمپرسور کولر خودروی شماست و برای حل آن کاری به جز تعویض آن از دستتان بر نخواهد آمد.

نحوه تست کمپرسور کولر خودرو

حال که در ارتباط با صدای خرابی کمپرسور کولر، علائم آن و مواردی از این قبیل اطلاعاتی کسب کردید، مطمئنا دوست دارید بدانید که نحوه تست کمپرسور کولر خودرو چگونه است؟ در این قسمت در ارتباط با این فرایند صحبت خواهیم کرد.

مرحله اول: تست منبع تغذیه

در اولین مرحله از تست خرابی کمپرسور کولر ماشین بایستی ابتدا به بررسی منبع تغذیه بپردازید، برای این کار تنها نیاز است، ابتدا اجازه دهید ماشین حداقل به مدت ۱۰ دقیقه کار کند.

سپس تنها بایستی خودرو را خاموش کرده و مولتی متر را روی ولتاژ DC تنظیم کنید حال با کمک مولتی متر منبع تغذیه را در مدار بررسی کنید.

مرحله دوم: اتصال سیم رله به کمپرسور

در این مرحله بایستی با هدف اندازه گیری جریان الکتریکی در هنگام آزمایشتان، سیم مولتی متر را به سیم فاز برق وصل کنید و سپس آن را به رله اتصال دهید.

مرحله سوم: تست مقاومت

در این مرحله بایستی مولتی متر خود را روس حالت اهم قرار دهید، سپس نیاز است مقاومت سیم هایی که به رله کمپرسور وصل می شوند را بالا ببرید، حال اگر توانستید عددی ما بین ۰/۵ تا ۲ اهم را بخوانید می توانید از سالم بودن این سیستم اطمینان حاصل کنید.

مرحله چهارم: بررسی ولتاژ در قطب های کلاچ کمپرسور

در این مرحله از تست سلامت کمپرسور کول خودرو بایستی مولتی متر خود را در حالت AC تنظیم کنید، سپس تنها نیاز است دو سیم آن را به دو کلاچ کمپرسور متصل کنید.

به این ترتیب اگر عدد نشان داده شده  روی مولتی متر چیزی ما بین ۱۰ الی ۱۶ باشد می توانید از سلامت کمپرسور خود مطمئن شوید.

اما اگر این عدد کم تر از این مقدار باشد، باید بدانید که مشکلی در کمپرسور کولر خودروی شما وجود دارد که بایستی خیلی سریع آن را حل کنید؛ البته در پایان لازم به ذکر است این عدد می‌تواند با توجه به نوع ماشین متغیر باشد.

علل خرابی کمپرسور کولر ماشین

در قسمت نیاز می دانیم با ذکر عللی که باعث می شوند، شما دچار مشکل خرابی کمپرسور کولرماشین شوید، صحبت کنیم؛ تا اطلاعات شما را در ارتباط با خرابی کمپرسور کولر ماشین تکمیل کرده باشیم.

مشکل دار شدن کلاچ

شاید به نظرتان عجیب باشد، اما خوب است بدانید اگر سیستم کلاچ خودروی شما دچار مشکل شود، می‌تواند بر روی فعالیت کمپرسور نیز تاثیر بگذارد و باعث شود کمپرسور خودروی شما نیز آن طور که باید فعالیت نکند، پس از این مورد نیز می توان به عنوان علت قفل شدن کمپرسور کولر خودرو یاد کرد.

باتری خودرو

همانطور که اطلاع دارید، باتری خودرو یکی از قسمت هایی است که برای فعالیت کمپرسور مهم است، به همین ترتیب می توان گفت اگر باتری خودروی شما دچار مشکل شده است ممکن است با مشکلاتی مانند خرابی کمپرسور کولر ماشین در آینده دست و پنجه نرم کنید.

خرابی ترموستات

نیاز است بدانید در برخی مواقع خرابی و مشکل دار شدن ترموستات خودور می تواند روی فعالیت کمپرسور تاثیر بگذارد و باعث شود کمپرسور نیز دچار مشکل شود، علاوه بر این لازم به ذکر است در برخی مواقع خرابی ترموستات می تواند باعث روشن و خاموش شدن پیوسته کولر نیز بشود.

خرابی بلبرینگ کمپرسور کولر ماشین

خرابی بلبرینگ کمپرسور کولر ماشین یکی دیگر از انواع علت قفل شدن کمپرسور خودرو محسوب میشود ، به این ترتیب توصیه می کنیم در ارتباط با علائم خرابی بلبرینگ کمپرسور کولر دقت کافی به خرج دهید و آن ها را بیاموزید.

زیرا این  خرابی بلبرینگ کمپرسور کولر 206 می‌تواند آسیب زیادی به کل سیستم کولر شما وارد کند؛ ازجمله علائم بلبرینگ کمپرسور کولر پراید نیز میتوان به مسائلی مانند به گوش رسیدن صداهای غیر متعارف از خودرو اشاره کرد، که بایستی نسبت به آن ها حساس باشید.

خرابی رله کمپرسور

حال که در ارتباط با خرابی بلبرینگ کمپرسور کولر 206  و علائم خرابی بلبرینگ کمپرسور کولر پراید نیز اطلاعاتی کسب کردید، باید بدانید، رله کمپرسور یکی از مهم ترین قسمت های یک کمپرسور است که باعث روشن و خاموش شدن کمپرسور، اواپراتور و تنظیم رطوبت آن خواهد شد.

به این ترتیب به عنوان یک مورد دیگراز انواع علت قفل شدن کمپرسور کولر خودرو می توان به این مسئله اشاره کرد، که باید به آن دقت کنید.

حل مشکل خرابی کمپرسور کولر خودروی خود را به چه کسی بسپاریم؟

در قسمت های قبلی در ارتباط با خرابی کمپرسور کولر خودرو، صدای خرابی کمپرسور کولر، خرابی بلبرینگ کمپرسور کولر ، 206 علائم خرابی بلبرینگ کمپرسور کولر پراید یا به طور کلی خرابی بلبرینگ کمپرسور کولر ماشین یکی دیگر از انواع علت قفل شدن کمپرسور خودرو محسوب میشود.

به این ترتیب توصیه می کنیم در ارتباط با علائم خرابی بلبرینگ کمپرسور کولر دقت کافی به خرج دهید و آن ها را بیاموزید، تا در آینده دچار مشکل نشوید.

اما سوال  دیگری که ممکن است برایتان پیش بیاید، این هست که اگر مشکل خرابی کمپرسور برای کولر خودرویتان پیش آمد، چگونه به حل آن بپردازید؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم، افراد زیادی هستند که می‌توانند مشکل کمپرسور کولر خودروی شما را با بهترین کیفیت و در کم ترین زمان ممکن حل کنند.

اما در این باره توصیه می کنیم تحقیقات زیادی در ارتباط با یافتن بهترین افراد برای انجام این کار به عمل بیاورید، زیرا تعمیر اشتباه خرابی کمپرسور کولر ماشین می تواند مشکلات متعددی را برای شما به وجود بیاورد و باعث شود برای بار دیگر نیاز به تعمیر پیدا کنید، پس به این نکته دقت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با خرابی کمپرسور کولر ماشین، علت قفل شدن کمپرسور کولر خودرو، صدای خرابی کمپرسور کولر ، علائم خرابی کمپرسور کولر خودرو، علائم خرابی بلبرینگ کمپرسور کولر ماشین، نحوه تست کمپرسور کولر خودرو و مواردی از این قبیل زیاد با یک دیگر صحبت کنیم.

امید است این مطالب مفید واقع شده باشد و بتوانید از آن ها به بهترین نحو در راستای حل مشکلات خودروی خود استفاده کنید و در تمام روز های گرم تابستان از کولر خودروی خود لذت ببرید.

در آخرین قسمت نیز نیاز می دانیم به این نکته اشاره کنیم که اگر نمی دانید حل مشکل خرابی کمپرسور کولر ماشین خود را به چه کسی بسپارید، سری به وب سایت آگهی تایم بزنید.

زیرا با رفتن به این وب سایت خواهید توانست بهترین و با تجربه ترین افراد را در این زمینه پیدا کنید و مشکل خرابی بلبرینگ کمپرسور کولر 206 خود یا هر خودروی دیگری که از ان استفاده می کنید، را به او بسپارید.

خوب است بدانید با پیدا کردن چنین افرادی حتی خواهید توانست در ارتباط با مسائلی همچون علائم خرابی بلبرینگ کمپرسور کولر پراید نیز اطلاعاتی کسب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا