دانستنی های خودرو

دلیل کشیدن فرمان خودرو چیست و چگونه آن را رفع کنیم؟

کشیدن فرمان خودرو یکی دیگر از مشکلاتی است که برای افراد مختلف در ارتباط با خودرو هایشان به وجود می آید؛ همانطور که ممکن است اطلاع داشته باشید؛ این خرابی می تواند مسائل و مشکلات متعددی را برای خودرو به وجود بیاورد و باعث ترکیدن لاستیک یا مواردی از این قبیل بشود.

به همین ترتیب قصد داریم در این مقاله اطلاعاتی در ارتباط با کشیدن فرمان ماشین در اختیارتان قرار دهیم و به سوالاتی مانند علت کشیدن فرمان پراید چیست؟ پاسخ دهیم؛ پس اگر این مشکل برای شما زیاد به وجود می آید در ادامه و تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

دلایل کشیدن فرمان خودرو در هنگام شتاب

یکی از حالت هایی که کشیدن فرمان ماشین به یک طرف برای آن اتفاق می افتد، زمانی است که فرمان خودرو در هنگام شتاب گیری به یک طرف کشیده می شود.

دلایل کشیده شدن خودرو در هنگام شتاب گیری نیز بسیار متنوع است و از جمله آن ها می توان به خرابی فرمان، تراز نبودن باد لاستیک ها، خرابی و عدم تعادل بوش ها، خرابی بلبرینگ چرخ ها، مشکل دار بودن جعبه فرمان مشکل دار بودن خودرو از لحاظ تنظیم فنر و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

اگر تمام دلایل کشیدن فرمان خودرو در هنگام شتاب گیری که در قسمت قبلی آن ها را معرفی کردیم را بررسی کردید، اما باز هم میبینید باز هم این مشکل وجود دارد، بایستی به بررسی دقیق تر قطعات جلویی خودرو بپردازید و حتما بلبرینگ چرخ ها را چک کنید.

دلایل کشیدن فرمان خودرو در هنگام ترمز

حالت دیگری که ممکن است در آن حالت کشیدن فرمان ماشین به یک سمت اتفاق بیوفتد، در هنگام ترمز گیری خودرو است.

از جمله دلایل کشیدن فرمان خودرو به یک طرف در این حالت نیز می توان به خرابی پمپ ترمز، خرابی پیستون ترمز خودرو، وجود هوا در سیستم ترمز خودرو، خرابی یا بی کیفیت بودن لنت ترمز و مشکل دار بودن کالیپر ترمز اشاره کرد.

بدین ترتیب باید گفت در صورت کشیدن فرمان پراید به سمت راست یا چپ در زمان ترمز گیری بایستی سیستم ترمز، وضعیت روغن کاری پیستون ها بررسی شود.

دلایل کشیدن فرمان خودرو در زمان گاز دادن

زمان دیگری که ممکن است شما کشیدن فرمان پراید به سمت راست یا چپ را حس کنید؛ در زمان گاز دادن خودرو است دراین حالت پیشنهاد می کنیم ابتدا به بررسی  چرخ ها بپردازید.

زیرا در بسیاری از مواقع علت کشیدن فرمان هنگام گاز دادن، بالانس نبودن چرخ ها یا اتفاقاتی از این قبیل است، که بایستی در سریع ترین حالت آن را چک و مشکل را حل کنید، زیرا ممکن است خطر آفرین باشد.

به عنوان آخرین نکته در این قسمت نیز باید بگوییم دیگر علت کشیدن فرمان هنگام گاز دادن نیز ممکن است تنظیم نبودن زاویه چرخ باشد.

دلایل کشیدن فرمان خودرو در سرعت بالا

حال که از علت کشیدن فرمان هنگام گاز دادن آگاه شدید، نیاز است بدانید به چه علتی فرمان خودرو در سرعت بالا به یک سمت کشیده می شود.

اما باتوجه به این مسئله که دلایل کشیدن فرمان در سرعت بالا بسیار متنوع است به صورت موردی در ارتباط با هر دسته از این دلایل توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

اولین علت کشیدن فرمان خودرو در سرعت: تنظیم نبودن باد چرخ

اولین علت کشیدن فرمان در سرعت بالا تنظیم نبودن باد چرخ خواهد بود، بدیهی است که این مشکل به راحتی و با یک سرویس خیلی کم هزینه حل خواهد شد.

اما درصورت عدم رسیدگی به این مشکل و ادامه یافتن کشیدن فرمان ماشین به یک طرف ممکن است عواقب خطرناکی شما را در هنگام رانندگی تهدید کند.

دومین علت کشیدن فرمان خودرو در سرعت: اشتباه بودن جهت چرخش ها

اگر بلافاصله پس از تعویض چرخ ها متوجه کشیدن فرمان ماشین در سرعت بالا شدید، میتوان نتیجه گرفت که جهت چرخش چرخ ها در این زمان به اشتباه تنظیم گشته است.

به این ترتیب خیلی سریع با مراجع دوباره به آپاراتی خواهید توانست مشکل کشیدن فرمان ماشین به یک سمت را حل کنید و از ماشین سالم خود استفاده کنید.

سومین علت کشیدن فرمان خودرو در سرعت: استفاده از لاستیک های بی کیفیت

یکی دیگر از مواردی که می توان به عنوان علت کشیدن فرمان در سرعت بالا از آن یاد کرد، استفاده از لاستیک های نا مرغوب و بی کیفیت برای خودروی شما است.

خوب است بدانید معمولا در این حالت یکی از لاستیک ها دچار مشکل است و باید به تعویض آن بپردازید؛ تا مشکل کشیدن فرمان ماشین به یک سمت حل شود.

 چهارمین علت کشیدن فرمان خودرو در سرعت: عدم تنظیم فرمان

مسئله ی دیگری که می توان به عنوان علت کشیدن فرمان در سرعت بالا آن را ذکر کرد، این هست که فرمان خودروی شما به خوبی تنظیم نشده باشد؛ پس در هنگام کشیدن فرمان ماشین به این مسئله نیز دقت کنید و آن را بررسی فرمایید.

پنجمین علت کشیدن فرمان خودرو در سرعت: وزن بیش از اندازه

باید بگوییم به طور کلی اگر بار زیادی به خودروی خود تحمیل کرده اید، بایستی منتظر کشیدن فرمان ماشین باشید، زیرا بار زیاد به فنر های خودرو ی شما آسیب وارد می کند و آسیب به فنر می تواند حتی علت کشیدن فرمان در سرعت پایین باشد.

اما بدیهی است، این مسئله زمانی که سرعت خودرو بالا تر باشد، بیشتر خودش را نشان می دهد؛ پس حواستان به این نکته نیز باشد.

ششمین علت کشیدن فرمان خودرو در سرعت: وجود مشکلاتی در جلوبندی خودرو

خوب است بدانید ششمین علت کشیدن فرمان خودرو در سرعت بالا، می تواند علت کشیدن خودرو در هنگام شتاب گیری نیز باشد، این علت وجود مشکلاتی در جلوبندی خودروی شما است.

این مشکلات می توانند در اثر بروز تصادفات یا حتی بدون اتفاق افتادن تصادف به وجود بیایند، که در هر صورت بایستی حل آن ها را به دست افراد خبره در این زمینه بسپارید.

هفتمین علت کشیدن فرمان خودرو در سرعت: عدم بالانس بودن چرخ ها

آخرین موردی که قصد داریم به عنوان علت کشیدن فرمان پراید به سمت راست یا چپ به آن اشاره کنیم؛ بالانس نبودن چرخ ها است.

خوب است بدانید زمانی که چرخ خودروی شما بالانس نباشد، در یک مسیر مستقیم حرکت نخواهد کرد و بدین ترتیب شما حس خواهید کرد که فرمان خودرو لرزش دارد و به سمت راست یا چپ متمایل می شود.

انواع انحراف فرمان خودرو

حال که در ارتباط با کشیدن فرمان خودرو به سمت های مختلف و علت کشیدن فرمان در سرعت پایین یا بالا اطلاعات مختلفی کسب کردید، لازم می دانیم در ارتباط با انواع مختلف انحراف فرمان خودرو اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

تا بیشتر با علت کشیدن فرمان خودرو به سمت چپ و مواردی از این دست آشنا شوید؛ این قسمت از این مقاله را نیز با دقت بخوانید.

در اولین حالت انحراف یا کشیدن فرمان ماشین، شما خواهید دید که وقتی فرمان را رها می کنید، خودرو به یک سمت خاص متمایل می شود؛ البته اگر قصد بررسی خودروی خود در این حالت را دارید، پیشنهاد می کنیم این بررسی را زمانی انجام دهید که خیابان خلوت است.

اما در حالت دوم کشیدن فرمان خودرو به سمت چپ یا راست زمانی اتفاق می افتد که شما در حال حرکت در یک مسیر هستید و درهنگام پیچ خودروی شما به یک سمت خاص متمایل می شود.

لرزش فرمان خودرو

حال که در ارتباط با کشیدن فرمان پراید به سمت راست یا چپ اطلاعاتی کسب کردید و می توانید به سوال علت کشیدن فرمان پراید چیست؟ پاسخ دهید، ممکن است سوالاتی در ارتباط با لرزش خودرو نیزداشته باشید.

در ارتباط با لرزش فرمان خودرو نیز باید بگوییم، این لرزش می تواند با توجه به علل مختلفی از جمله وجود نقص و مشکل در جعبه دنده فرمان، قسمت جلو بندی یا چرخ ها اشاره کرد.

عیب یابی کشیدن فرمان خودرو را به چه کسی بسپاریم؟

به عنوان آخرین قسمت این مقاله ممکن است پس از کسب اطلاعات در زمینه کشیدن فرمان خودرو به سمت چپ و راست، و پاسخ به سوال علت کشیدن فرمان پراید چیست؟ از خود بپرسید، اگر در فرمان خودرو ام این مشکل را پیدا کرد، چه کاری باید انجام دهم؟

در پاسخ باید بگوییم، افراد زیادی وجود دارند که شما می توانید از آن ها برای عیب یابی کشیدن فرمان ماشین به یک سمت کمک بگیرید، اما بهتر است تحقیقات زیادی در این زمینه به عمل بیاورید و از افراد با تجربه ای در این زمینه کمک بگیرید.

اما اگر چنین فردی سراغ ندارید، پیشنهاد می کنیم سری به وب سایت آگهی تایم بزنید و با یک سرچ کوتاه در زمینه عیب یابی کشیدن فرمان ماشین به یک طرف بهترین افراد در این زمینه را پیدا کنید.

سخن پایانی

در قسمت های قبلی سعی کردیم، اطلاعاتی در ارتباط با کشیدن فرمان ماشین به یک طرف، علل و راه حل های آن در اختیار شما قرار دهیم.

امیدواریم این اطلاعات مفید واقع شده باشند و توانسته باشید از آن ها در راستای پاسخ به سوالاتی مانند علت کشیدن فرمان پراید چیست؟ یا علت کشیدن فرمان در سرعت پایین چیست؟

علت کشیدن فرمان هنگام گاز دادن چیست؟ علت کشیدن فرمان در سرعت بالا چیست؟ علت کشیدن فرمان در سرعت پایین چیست؟ و سوالاتی از این قبیل در زمینه کشیدن فرمان خودرو استفاده کرده باشید.

اما در پایان لازم می دانیم،یکبار دیگر به این مسئله اشاره کنیم که اگر خودروی شما به مشکل کشیدن فرمان خودرو به سمت چپ یا راست دچار شده است، اما نمی دانید از چه کسی کمک بگیرید، سری به وب سایت آگهی تایم بزنید.

شما با یک سرچ ساده در این وب سایت، خواهید توانست بهترین و بیشترین نتیجه را در این باره بگیرید و آگهی های لیست تعمیرگاه خودرو را برای عیب یابی و حل مشکل خودروی خود جستجو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا