دانستنی های خودرو

خاموش شدن پراید در حرکت و علل آن

خاموش شدن پراید در حرکت یا هر نوع خودروی دیگری جزء آن دسته از شرایطی محسوب می شود، که می تواند مشکلات متعددی را برای افراد به وجود بیاورد و بسیار خطرناک باشد.

به همین دلیل باید بگوییم دانستن اطلاعاتی در این زمینه و تلاش برای حل عوامل ایجاد کننده این مشکل برای هر راننده ای ضروری است و تمام افراد بایستی اطلاعاتی در این زمینه داشته باشند.

اما اگر شما هم از رخ دادن مشکلات این چنینی دچار استرس و نگرانی هستید، یا به کسب اطلاعاتی بیشتر در این زمینه علاقه دارید، در این مقاله همراه ما باشید؛ مطمئن باشید که از خواندن آن پشیمان نخواهید شد.

دلایل کلی خاموش شدن ماشین در حال حرکت

مسلما دانستن دلایل کلی خاموش شدن پراید در حرکت، می تواند تا حد بسیار زیادی از ایجاد این اتفاق  جلوگیری کند، به همین دلیل در اولین قسمت این مقاله به ذکر کلی ترین دلایلی که می تواند باعث ایجاد این اتفاق بشود، خواهیم پرداخت؛ پس این قسمت را با دقت بخوانید.

دلیل اول خاموش شدن پراید در حرکت: سوخت رسانی ناکافی

بدیهی است که در هر خودرو برای جلوگیری از اتفاقاتی مانند خاموش شدن ماشین در دور موتور پایین یا خاموش شدن ماشین سر بالایی یا هر حالت دیگری نیاز است سوخت کافی به قسمت موتور خودروی شما رسیده باشد.

به این ترتیب که اگر این سوخت رسانی ناکافی باشد،اصطلاحا غذای کافی به موتور خودروی شما نخواهد رسید و خودرو با آن کیفیتی که باید حرکت نخواهد کرد.

دلیل دوم خاموش شدن پراید در حرکت: عدم تامین انرژی کافی

در قسمت قبلی در ارتباط با عدم سوخت رسانی کافی در خودرو و خاموش شدن پراید در حرکت یا هر خودروی دیگری با یک دیگر صحبت کردیم.

اما خوب است بدانید علاوه بر سوخت ناکافی درصورت نبود الکتریسیته کافی به منظور ایجاد جرقه و سوختن بنزین نیز شاهد اتفاقاتی مانند خاموش شدن ماشین در حال حرکت خواهیم بود.

دلیل سوم خاموش شدن پراید در حرکت:  عدم هوای کافی

همانظور که می دانید، علاوه بر سوخت(انرژی) و جرقه اولیه برای ایجاد آتش و تولید انرژی که موتور را به حرکت در می آورد نیاز به اکسیژن و هوا نیز در قسمت جلویی و موتور خودرو وجود خواهد داشت.

به این ترتیب پیشنهاد می کنیم اگر به هر علتی خودروی شما دچار مشکلاتی مانند خاموش شدن در سرعت کم و روشن نشدن شد؛ بررسی کنید که آیا مشکلی در قسمت هوای ورودی به موتور خودرو وجود دارد یا خیر.

دلیل چهارم خاموش شدن پراید در حرکت: خرابی قطعه ای سی یو خودرو

همانطور که میدانید، ای سی یو یکی از مهم ترین و اصلی ترین قطعات خودرو محسوب می شود، به طوری که خیلی از افراد به این قطعه لقب مغز متفکر خودروهای انژکتوری را داده اند.

بدیهی است که اگر این مغز متفکر به هر علتی از کار بیوفتد و دچار مشکل شود، سایر قطعات ‌تاثیر گذار در کارکرد صحیح خودرو دچار مشکل خواهند شد؛ که از جمله آن ها می‌توان به سنسور اکسیژن، سیستم سوخت رسانی، انژکتور و … اشاره کرد.

پس به عنوان یکی از دلایل خاموش شدن ماشین در سربالایی، خاموش شدن پراید در حرکت خاموش شدن ماشین در نیم کلاچ، یا در حالت دیگری حواستان به قطعه ای سی یو باشد و آن را بررسی کنید.

دلیل پنجم خاموش شدن پراید در حرکت: خرابی کوئل خودرو

خوب است اطلاع داشته باشید که مشکل دار شدن کوئل خودرو یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند علت خاموش شدن خودرو در سرعت کم باشد؛لازم به ذکر است، کوئل وسیله ای است که می تواند انرژی لازمه برای فعالیت سر شمع ها در خودرو را به وجود بیاورد.

پس طبیعتا اگر این قطعه دچار مشکل شود، با پدیده خاموش شدن ماشین در حال حرکت ۲۰۶ ، خاموش شدن پراید در حرکت یا هر ماشین دیگری، خاموش شدن ماشین در حال حرکت و روشن نشدن آن و یا خاموش شدن ماشین در دنده یک روبرو خواهیم شد.

دلیل ششم خاموش شدن پراید در حرکت:مشکلات رله دوبل

خوب است بدانید رله دوبل یکی دیگر از مهم ترین قسمت های هر خودرو محسوب می‌شود، این وظیفه برق رسانی به سنسور ها و عملگر های مختلف در خودروی شما را به عهده دارد

به این ترتیب خرابی آن می تواند علت خاموش شدن پژو ۴۰۵ درحال حرکت، خاموش شدن پراید در حرکت ، خاموش شدن ماشین در حال حرکت ۲۰۶خاموش شدن ماشین در دنده یک یا خاموش شدن ماشین در نیم کلاچ باشد.

پس اگر مشکل خاموش شدن ماشین در سر بالایی برای خودروی شما اتفاق افتاده است.دقت زیادی در ارتباط با خرابی این قطعه به خرج دهید و حتما برای جلوگیری از ایجاد اتفاقات بد تر به حل آن مشکل بپردازید.

دلیل هفتم خاموش شدن پراید در حرکت: سنسور اکسیژن و خراب بودن آن

در قسمت های قبلی به این مسئله اشاره کردیم که در صورت نرسیدن مقدار کافی اکسیژن به موتور خودرو، سوخت در خودرو نمیسوزد و مشکلاتی مانند خاموش شدن ماشین در نیم کلاچ یا خاموش شدن ماشین در دنده یک به وجود می آید.

اما خوب است بدانید یکی از علت هایی که باعث می شود اکسیژن کافی به موتور خودرو نرسد، مشکل ساز شدن سنسور اکسیژن است.

زیرا این سنسور وظیفه کنترل گاز های ورودی و خروجی به خودرو را بر عهده دارد و درصورت خراب شدنش مقدار اکسیژن ورودی و دی اکسید کربن خروجی موتور تعادلش را از دست خواهد داد.

دلیل هشتم خاموش شدن پراید در حرکت : اتمام سوخت

تا به این قسمت به ذکر ۷ علت خاموش شدن پژو ۴۰۵ در حال حرکت، خاموش شدن پراید در حرکت یا هر نوع خودروی دیگری پرداختیم؛ اما خوب است بدانید یکی از ساده ترین علت ها که خیلی راحت هم می توان آن را حل کرد.

این مسئله هست که باک خودروی شما خالی شده باشد و متوجه آن نشده باشید؛پس به عنوان یک راننده دقیق حتما پیش از استفاده از خودرو برای مدت زمان طولانی باک آن را چک کنید.

دلیل نهم خاموش شدن پراید در حرکت: مشکل دار شدن پمپ بنزین خودرو

خوب است بدانید پمپ بنزین خودرو وسیله ای است که می تواند بنزین را از باک خودرو به موتور منتقل کند؛ به این ترتیب نتیجه گرفت که خرابی پمپ بنزین خودرو علتی برای خاموش شدن پراید در حرکت است ؛ که البته با پرداخت مقدار اندکی هزینه خواهید توانست این نوع مشکل را برطرف سازید.

علت خاموش شدن ماشین بعد از استارت زدن چیست؟

خاموش شدن خودرو در سرعت کم، یکی از شرایطی است که می تواند به طور خاص اتفاق بیوفتد و علل مخصوص به خودش را هم دارد، در این قسمت در ارتباط با انواع علل این نوع مشکل صحبت خواهیم کرد.

اولین دلیل: مشکلات امنیتی

خوب است بدانید در برخی مواقع به علت فعال بودن دزد گیر، یا وجود مشکل در یکی از قسمت های دیگر خودرو، موتور ماشین بعد استارت زدن به طور خودکار خاموش می شود تا از ایجاد مشکلات و اتفاقات برای سرنشینان جلوگیری شود.

دلیل دوم: مشکلاتی در انتقال نیرو

اگر سیستم دنده دهی و گیربکس خودروی شما چار مشکل شده باشد، با اتفاقاتی مانند خاموش شدن خودرو در سرعت کم و پس از استارت زدن مواجه خواهید شد.

دلیل سوم: سوخت رسانی

اگر مشکلات عدم سوخت رسانی کافی که در قسمت قبلی به نقش آن در خاموش شدن ماشین در دنده یک، خاموش شدن ماشین در حال حرکت ۲۰۶ ، خاموش شدن پراید در حرکت یا هر ماشین دیگری در هر حالتی اشاره کردیم، حاد شده باشد .

اتفاقاتی مانند خاموش شدن خودرو در سرعت کم و بلافاصله پس از استارت زدن محتمل خواهد بود؛ پس اگر به چنین مشکلی دچار شده اید، این دلیل را نیز در نظر بگیرید.

دلیل چهارم: مشکلاتی درسنسور سیستم میل لنگ و موقعیت خودرو

خوب است از این مسئله اطلاع داشته باشید که سنسور میل لنگ یکی مهم ترین و اصلی ترین قسمت های هر خودرو محسوب می شود و در صورت مشاهده هز گونه مشکل در این سیستم ممکن است اتفاقاتی مانند خاموش شدن خودرو پس از استارت زدن برای شما اتفاق بیوتفتد.

علت خاموش شدن ماشین هنگام ترمز زدن چیست؟

یکی دیگر از حالاتی که ممکن است ماشین در هنگام آن دچار خاموش شدن بشود، در هنگام ترمز زدن خواهد بود که مسلما به وجود آمدن این مشکل نیز در خودرو های مختلف علل متعددی دارد و در این قسمت به ذکر این علل خواهیم پرداخت.

دلیل اول: مشکلاتی در سیستم ترمز

خوب است بدانید اگر در هنگام حرکت زمانی که ترمز میگیرید خودروی شما خاموش می شود، اولین علتی که می توان برای اتفاق افتادن این مسئله در نظر گرفت، چیزی به جز وجود مشکل در سیستم ترمز نخواهد بود.

دلیل دوم: وجود مشکل در سیستم سوخت رسانی

جالب است بدانید علاوه بر حالت عادی، حتی زمانی که خودرو در حال ترمز گرفتن نیز هست، ممکن است سیستم سوخت رسانی علت خاموش شدن پژو 405 در حال حرکت یا علت خاموش شدن خودرو در سرعت کم باشد.

دلیل سوم: مشکلات موتور

به عنوان آخرین دلیل نیز لازم به ذکر است که در برخی مواقع به علت خاموش شدن ماشین هنگام برداشتن پا از روی گاز به وجود آمدن مشکلاتی در موتور خودرو خواهد بود، که بهتر است این مشکلات خیلی سریع حل گردند.

زیرا می توانند علاوه بر اتفاقاتی مانند مشکلات خاموش شدن ماشین هنگام برداشتن پا از روی گاز به قسمت های دیگر ماشین آسیب های متعدد تری بزنند؛ پس حواستان به این نکته نیز باشد و خیلی سریع به دنبال بهترین تعمیرکار ها در این زمینه بگردید.

علت خاموش شدن ماشین در دور پایین چیست؟

حال که در ارتباط با علت خاموش شدن ماشین هنگام برداشتن پا از روی گاز، خاموش شدن پراید در حرکت، خاموش شدن ماشین در حال حرکت و روشن نشدن آن،علت خاموش شدن ماشین در سرعت کم و انواع حالت های دیگر اطلاعاتی کسب کردید، نوبت به کسب اطلاعاتی در ارتباط با انواع علت خاموش شدن ماشین در دور موتور پایین می رسد.

ازجمله عللی که می‌توانند باعث ایجاد اتفاقی مانند خاموش شدن ماشین در دور پایین بشوند می توان به مشکلات سنسور دریچه، خرابی استپر خودرو،مشکلات پمپ بنزین ماشین، خرابی یا غیر قابل استفاده شدن سنسور اکسیژن خودرو و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

در آخرین قسمت، باید ذکر کنیم که بدیهی است چنین مشکلاتی نیز می توانند عواقب متعددی داشته باشند و بهتر است در اولین فرصت حل گردند.

علت خاموش شدن ماشین در حالت ایستاده چیست؟

در قسمت های قبلی در ارتباط با خاموش شدن پراید در حرکت، خاموش شدن ماشین در سر بالایی، در هنگام ترمز زدن، پس از استارت زدن و موقعیت هایی دیگر با یک دیگر زیاد صحبت کردیم.

اما ممکن است این اتفاق برای شما نیز بیوفتد یا افتاده باشد  که خودروی خود را روشن می کنید، اجازه می دهید خودرو برای چند دقیقه در حالت روشن کار کند، اما پس از گذشت چند دقیقه خودرو خاموش می شود.

در این قست از مقاله در ارتباط با علل اتفاق افتادن چنین مشکلی با یک دیگر صحبت خواهیم کرد و این مشکل را از این نظر بررسی می کنیم.

دلیل اول: وجود مشکلات در شمع خودرو

اگر شمع خودروی شما دچار مشکل شده باشد، احتراق سوخت و هوا در سیستم موتور خودرو به خوبی انجام نمی شود و ما با مشکلاتی اعم از خاموش شدن خودرو در حالت ایستاده مواجه خواهید شد.

دلیل دوم: گرفتگی در دریچه اگزوز خودرو

همانطور که ممکن است از این مسئله اطلاع داشته باشید، بخش زیادی از گازی که از خودرو خارج می شود، گاز دی اکسید کربن است، این گاز فاقد رنگ و بو است و به کاهش دما در جایی که از سوخت انرژی تولید می شود کمک خواهد کرد.

حال اگر این دریچه اگزوز دچار گرفتگی شود؛ خواهید دید که در خودرو مشکلاتی مانند خاموش شدن ماشبن در حالت ایستاده به جود خواهد آمد.

دلیل سوم: مشکلاتی در سنسور اکسیژن

همانطور که اطلاع دارید، سنسور اکسیژن میزان اکسیژن ورودی به خودرو را تنظیم و بررسی می کند، تا سوخت بتواند به بهترین حالت بسوزد وانرژی کافی برای فعالی های ثانویه در خودرو ایجاد کند.

اما بدیهی است که اگر در سنسور اکسیژن مشکلاتی وجود داشته باشد، شاهد مشکل خاموش شدن خودرو، علی الخصوص در زمانی که ایستاده است خواهیم بود.

بعد از خاموش شدن ماشین باید چه رفتاری انجام دهیم؟

حال که اطلاعات متنوعی در زمینه خاموش شدن ماشین در حال حرکت 206، علت خاموش شدن پژو 405 در حال حرکت خاموش شدن ماشین در سر بالایی، خاموش شدن ماشین در دنده عقب و شرایطی این چنینی به دست آوردید.

ممکن است از خود بپرسید حال اگر این علل را رفع نکردم و ناگهان خودروی من در حال حرکت خاموش کرد، چه باید بکنم؟ در این قسمت از مقاله به چنین سوالی پاسخ خواهیم داد؛ پس آن را بخوانید.

خوب است بدانید، بسیاری از افراد توصیه می کنند، در اولین مرحله وقتی چنین اتفاقی برای خودرویتان می افتد؛ ابتدا خنسردی کامل خود را حفظ کنید و خودرو را در یک جای امن پارک کنید.

سپس توصیه می شود، اگر اطلاعاتی در زمینه خاموش شدن پراید در حرکت یا خاموش شدن ماشین در نیم کلاچ دارید، ابتدا بررسی های اولیه را انجام دهید و درصورتی که خودتان توانایی حل مشکل را دارید، مسئله را حل کنید.

اما اگر حل چنین مشکلاتی از عهده شما خارج است پیشنهاد می کنیم با تعمیرکاران سیار تماس بگیرید تا برای حل مشکل خودرویتان به شما کمک کنند.

خبر خوب این که در بسیاری از مواقع عاملی که به وجود آورنده مشکل خاموش شدن پژوه 405 در حال حرکت یا خاموش شدن ماشین در حال حرکت و روشن نشدن آن است، با انجام یک سری فرآیند های ساده قابل حل خواهد بود.

از جمله این فرآیند ها می توان به سفت کردن اتصالاتی که شل شده اند، پر کردن باک خودرو که خالی شده است، یا تمیز کردن انژکتور اشاره کرد.

اما در برخی مواقع نیز با انجام یک سری فرآیند های کم هزینه اما در تعمیرگاه این مشکل حل خواهد شد، که از جمله آن ها می توان به تعویض دینام و گیربکس، تعویض شمع خودرو، تعویض سنسور های مشکل دار یا تعمیرات جزئی دیگر در خودرو اشاره کرد.

حل مشکل خاموش شدن ماشین در حال حرکت را به چه کسی بسپاریم؟

تا به این قسمت تلاش کردیم تا جایی که ممکن است میزان اطلاعات شما را در زمینه خاموش شدن ماشین در حال حرکت، خاموش شدن ماشین در دنده عقب، خاموش شدن پژو 405 در حال حرکت و مواردی از این قبیل تکمیل کنیم.

اما  سوال بعدی که ممکن است پس از خواندن تمام این موارد برای شما پیش بیاید و در ارتباط با آن مشکلاتی داشته باشید، این هست که حال اگر مشکل خاموش شدن ماشین در دنده عقب یا جلو برای خودرو اتفاق افتاد از چه فردی باید کمک گرفت؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم مشخصا فردی که می تواند در این زمینه به شما کمک کند، تعمیرکار است، اما چنین تعمیرکاری باید تجربه، علم و توانایی زیای در پیدا کردن محل مشکل و حل آن داشته باشد.

در غیر این صورت تلاش هایی که انجام میدهید و هزینه هایی که برای حل این مشکل می پردازید، بی فایده خواهد بود و بایستی برای بار دیگر به دنبال تعمیرکار بگردید.

اما در این باره توصیه می کنیم اگر از تمام افرادی که می دانید، قبلا مشکل خاموش شدن ماشین در دور پایین یا بالا برای آن ها اتفاق افتاده است، سوالاتی کرده اید.

اما هنوز نتوانتسته اید یک تعمیرکار، کار بلد، با تجربه و منصف در این زمینه پیدا کنید، سری به وب سایت آگهی تایم بزنید، زیرا با رفتن به این وب سایت به لیستی از انواع تعمیرگاه ماشین در تهران تعمیرگاه ماشین در تهران و سایر شهرستان ها دسترسی پیدا خواهید کرد.

به این ترتیب خواهید توانست با انجام یک سری تحقیقات دیگر بهترین این تعمیرگاه ها را انتخاب و حل مشکل خاموش شدن ماشین در نیم کلاچ یا هر حالت دیگری را به آن ها بسپارید و پس از چند روز از این که می توانید دوباره از ماشین سالم خود استفاده کنید، لذت ببرید.

پیشگیری از خاموش شدن پراید در حرکت

حال که اطلاعات متنوعی در ارتباط با علت خاموش شدن پژو ۴۰۵ در حالت حرکت، خاموش شدن پراید در حرکت، خاموش شدن ماشین در حال حرکت ۲۰۶، خاموش شدن پراید در حرکت و سایز خودرو ها کسب کردید.

پیشنهاد می کنیم این قسمت از مقاله که در آن قصد داریم در ارتباط با پیشگیری از خاموش شدن پراید درحال حرکت صحبت کنیم را نیز با دقت بخوانید تا اطلاعات شما در این زمینه تکمیل شود.

به عنوان اولین پیشنهاد باید بگوییم بهترین راه برای پیشگیری از به وجود آمدن مشکلاتی مانند خاموش شدن پراید در حرکت این هست که سرویس و نگهداری خودروی خود را به بهترین حالت و بر اساس برنامه مشخصی انجام دهید.

همچنین پیشنهاد میکنیم از انجام دادن رفتارهایی که باعث آسیب به قسمت های مختلف خودرو و به وجود آمدن مشکلات متعدد در آن می شود؛ به شدت خودداری کنید.

در پایان نیز همانطور که یک بار دیگر به این مسئله اشاره کردیم توصیه می کنیم پیش از این که از خودرو استفاده کنید یا قصد داشته باشید برای مدت زمان طولانی با آن رانندگی کنید؛ میزان بنزین، روغن و آب ماشین را چک کرده و درصورت وجود هر گونه مشکلی آن را در اسرع وقت حل کنید.

سخن پایانی

در موارد فوق تلاش کردیم، اطلاعاتی در ارتباط با خاموش شدن پراید در حرکت، خاموش شدن ماشین در دنده عقب، خاموش شدمن ماشین در حال حرکت و روشن نشدن دوباره آن و مواردی از این قبیل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

امید است این اطلاعات برای شما مفید باشند و بتوانید با استفاده از آن هابه سوالاتی مانند علت خاموش شدن ماشین هنگام برداشتن پا از روی گاز چیست؟، علت خاموش شدن ماشین در دور پایین چیست؟ خاموش شدن پراید در حرکت چه علتی دارد؟

یا علت خاموش شدن خودرو در سرعت کم چیست؟، علت خاموش شدن پژو 405 در حال حرکت چیست؟ خاموش شدن ماشین در حال حرکت و روشن نشدن آن چه علتی دارد؟ یا سوالات متعدد دیگری در این زمینه پاسخ دهید.

اما در پایان این مقاله یک بار دیگر نیاز می دانیم، توصیه کنیم اگر هنوز در ارتباط با پیدا کردن بهترین تعمیرگاه برای حل مشکل خاموش شدن ماشین در سربالایی یا سر پایینی یا هر حالت دیگری مشکلاتی دارید و نمی دنید چگونه بهترین تعمیرگاه را پیدا کنید.

وقت را تلف نکنید، همین الان به وب سایت آگهی تایم سر بزنید، تا بتوانید بهترین و بدون نقص ترین تعمیرگاه را پیدا کرده و مشکلات مرتبط با خودروی خود را در کم ترین زمان حل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا