دانستنی های خودرو

روغن موتور اضافی چه بلایی سر موتور می آرود؟

روغن موتور اضافی چه مشکلاتی برای موتور خودرا ایجاد می کند؟ علت زیاد شدن روغن موتور چیست؟ چرا زیاد شدن روغن موتور می تواند مشکلاتی را برای خودرو های مختلف به وجود بیاورد و سوالاتی از این قبیل جزء آن دسته از سوالاتی محسوب می شوند، که افراد مختلف در ارتباط با آن ها مشکلات زیادی دارند.

به همین دلیل امروز تصمیم گرفته ایم در ارتباط با این مسئله با یک دیگر صحبت کنیم و اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ پس در ادامه و تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اگر میزان روغن موتور زیاد باشد چه اتفاقی برای خودرو می افتد؟

همانطور که اطلاع دارید، روغن موتور یکی از اصلی ترین و اساسی ترین موادی است که بایستی در خودرو وجود داشته باشد؛ این مایع مفید در کارکرد صحیح موتور وسایر اجزای خودرو تاثیر بسزایی دارد.

اما خوب است بدانید زیاد بودن روغن پراید نیز ممکن است مشکلات متعددی در خودرو به وجود بیاید، که بسیاری از افراد از این مسئله اطلاعی ندارند.

در اولین مرحله خوب است از این نکته آگاهی داشته باشید که در صورت پر شدن روغن موتور به شکلی بیش از اندازه، این روغن از قسمت موتور خودرو به سمت میل لنگ حرکت خواهد کرد و به این ترتیب میل لنگ مانند نوعی مخلوط کن عمل خواهد کرد.

روغن با هوا مخلوط خواهد شد و به این ترتیب حالتی کف آلود در قسمت های داخلی خودروی شما ایجاد می شود؛ ایجاد شدن این حالت کف آلود در خودرو ها باعث خواهد شد که اجزاء داغ شوند و نتوانند به خوبی و آن طور که باید فعالیت کنند.

علاوه بر مسئله فوق خوب است از این نکته نیز اطلاع داشته باشید که روغن موتور اضافی می تواند به واشر های خودرو نیز آسیب وارد کند و باعث شود مشکلات متعددی به وجود بیاید.

همچنین خوبر است بدانید نشتی روغن در برخی ازقسمت های خودرو حتی می تواند باعث ایجاد اتفاقاتی مانند انفجارات غیر منتظره بشود، که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می تواند مشکل زا باشد.

خرابی کاسه نمد در اثر نشت روغن موتور اضافی نیز یکی دیگر از مواردی است که می توان آن را جزء عوارض زیاد بودن روغن موتور طبقه بندی کرد.

در پایان این قسمت نیاز است به این نکته نیز اشاره کنیم، انواع علت زیاد شدن روغن موتور نیز می تواند بسیار متنوع باشد و از جمله ان ها می توان به انتخاب اشتباه تعمیرکار اشاره کرد.

اما در هر حال باید گفت، مسئله ای که بیش از علت زیاد شدن روغن موتور اهمیت دارد، حل این مشکل، عوارض ان و موارد دیگری است که در ادامه در ارتباط با ان صحبت خواهیم کرد.

حد مجاز روغن موتور در یک خودرو چقدر است؟

در قسمت قبلی به این مسئله اشاره کردیم که زیاد بودن روغن پراید تا چه اندازه می تواند مشکلات متعددی را در انواع خودرو ها به وجود بیاورد و باعث شود شما مجبور به پرداخت هزینه های هنگفتی در راستای تعمیر خودروی خود شوید.

به این ترتیب ممکن است از خود بپرسید پس حد مجاز روغن موتور در انواع خودرو ها چه میزان است؟ در پاسخ به چنین سوالی باید بگوییم، میزان روغن موتور مجاز برای انواع مختلف خودرو ها با یک دیگر متفاوت است.

به طور مثال ریختن 4 لیتر روغن در تیبا ممکن است برای این خودرو کفایت کند؛ اما برای خودرو های دیگر حد مجازی نخواهد بود.

به این ترتیب توصیه می کنیم حتما حتما پیش از استفاده از خودروی تازه ای که خریداری کرده اید، دفترچه راهنمای آن را بخوانید، در ارتباط با حد مجاز روغن موتور در آن خودرو اطلاعاتی کسب کنید و سپس از آن خودرو استفاده کنید.

اما به طور کلی نیاز می دانیم به این مسئله نیز اشاره کنیم که به شکل متوسط هر خودرویی به چیزی در حدود 4 الی 6 لیتر بنزین نیاز دارد.

به این ترتیب با دانستن این نکته و کمک گرفتن از تعمیرکاران با تجربه، حتی اگر در خودروی شما هیچ دفترچه راهنمایی وجود نداشته باشد می توانید حد مجاز روغن موتور در خودروب خود را تعیین کنید.

در پایان نیز لازم است بدانید؛ در هر خودرو بایستی به ازای 800 کیلومتر یا زمان تقریبی 6 ماه بایستی روغن موتور خودروی شما تعویض گردد.

زیرا به همان اندازه ای که زیاد بودن روغن موتور می تواند مشکل زا باشد، کم بودن آن نیز عواقب زیادی در پی خواهد داشت و بایستی به آن دقت شود.

علائم روغن زیاد در موتور

در قسمت قبلی اطلاعات متنوعی در ارتباط با عواقب روغن موتور اضافی، تفاوت  ریختن 4 لیتر روغن در تیبا با سایر خودرو ها و مواردی از این قبیل زیاد با یک دیگر صحبت کردیم و تا حدودی در ارتباط با روغن موتور اضافی در موتور خودرو اطلاعات خود را تکمیل کردیم.

اما با توجه به عوارض این نوع خرابی و مشکلات متعددی که می‌تواند برای خودرو های مختلف ایجاد کند، ممکن است بپرسید آیا علائمی در ارتباط با زیاد بودن روغن موتور وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، در این قسمت در ارتباط با این علائم با یک دیگر صحبت خواهیم کرد.

اولین علامت روغن موتور اضافی:دود اگزوز آبی

اگر در حین انجام مشاهده های زیاد به این نتیجه رسیده اید که دود اگزوز خودروی شما به رنگ آبی است بایستی به این مسئله اشاره کنیم که حد مجاز روغن موتور شما از حالت نرمال خارج شده است و بایستی پیش از این که این مسئله مشکلاتی برای شما به وجود بیاورد به حل آن بپردازید.

دومین علامت روغن موتور اضافی: کارکرد نا صحیح موتور

به عنوان یکی دیگر از علائم روغن زیاد نیاز است به مشکل دار بودن موتور و کارکرد‌ نا صحیح آن اشاره کنیم؛ به این ترتیب اگر متوجه مشکل دار بودن کارکرد موتور خودروی خود شدید، حتما روغن را چک کنید.

همچنین خوب است بدانید اگر با این علامت متوجه خرابی خودروی خود بشوید کار زیادی از دستتان بر نمی آید و باید باز هم برای تعمیرات خودروی خود هزینه زیادی بپردازید زیرا مشکل به حدی رسیده است که در کار موتور اختلال ایجاد می‌کردند.

سومین علامت روغن موتور اضافی: چراغ چک

طبیعتا به عنوان یکی دیگر از علائم روغن زیاد در موتور می توان به این مسئله اشاره کرد، زیرا در صورت هرگونه خرابی اولین نشانه چراغ چک است.

چهارمین علامت روغن موتور اضافی: بوی سوختگی

 

به عنوان یکی دیگر از علائم روغن زیاد در موتور می توان به بوی به مشمام رسیدن بوی سوختگی از موتور خودرو اشاره کرد؛ که بایستی در ارتباط با ان حساسیت زیادی به خرج دهید.

پنجمین علامت روغن موتور اضافی: میزان روغن

به عنوان آخرین و ساده ترین علامت در لیست علائم روغن موتور زیاد در موتور می توان به این مسئله اشاره کرد که وقتی به وسیله گیج به بررسی سطح روغن می پردازید این میزان بیش از حد انتظار است.

اقداماتی که بایستی برای حل مشکل روغن اضافی انجام داد، شامل چه مواردی است؟

در قسمت های قبلی مقاله تلاش هایی در راستای شناساندن مشکل روغن موتور اضافی برای شما داشتیم، اما در ارتباط با اصلی ترین مسئله در هنگام حل این مشکل با یک دیگر صحبت نکردیم، و آن مسئله راهکار ها و اقداماتی است که بایستی در هنگام زیاد بودن روغن پراید خود انجام دهید.

پس این قسمت را نیز با دقت بخوانید تا بتوانید از عواقب روغن موتور اضافی در خودروی خود پیشگیری کرده و یا آنها را کاهش دهید.

در ارتباط با این مسئله باید بگوییم اگر چنین اتفاقی در خودروی شما افتاده است تنها نیاز است به تخلیه روغن زیاد جمع شده در خودروی خود بپردازید ، برای این کار می توانید هم از ساکشن و لوله هم از وکیوم دستی استفاده کنید؛ در هر درصورت نیز نیاز است از تعمیرکاران مجرب برای انجام این کار کمک بخواهید زیرا نیاز به دستگاه دارد.

اگر روغن موتور سیکلت زیاد باشد چه میشود؟

حال که در ارتباط با زیاد بودن روغن پراید، ریختن 4 لیتر روغن در تیبا ، عواقب روغن موتور اضافی و مواردی از این قبیل صحبت کردیم، نیاز می دانیم به سوال اگر روغن موتور سیکلت زیاد باشد چه میشود؟ نیز پاسخ دهیم.

زیرا بدیهی است که افراد به همان اندازه که از خودور استفاده می کنند، از موتور سیکلت هم استفاده می کنند؛ به این ترتیب در پاسخ به سوال اگر روغن موتور سیکلت زیاد باشد چه میشود؟ باید بگوییم در صورت زیاد بودن روغن موتور سیکلت نیز تقریبا اتفاقاتی مشابه با این مشکل در موتور خودرو به وجود می آید.

به این ترتیب که در صورت وجود این مشکل روغن زیاد بر روی کارکرد صحیح موتور وسیله و انواع  قسمت های آن از جمله کاسه نمد تاثیر گذار است.

علائم روغن زیاد در موتور سیکلت

پس از پاسخ به سوال اگر روغن موتور سیکلت زیاد باشد چه میشود؟ باید بگوییم، علائم روغن زیاد در موتور سیکلت نیز کاملا شبیه به علائم روغن زیاد در موتور خودرو است.

به این ترتیب نیاز است به همان اندازه ای که به موتور خودرو اهمیت می دهید بایستی به موتور سیکلت خود نیز اهمیت دهید تا از بروز مشکل جلوگیری کرده باشید.

تعمیرات مرتبط با روغن موتور اضافی را به چه کسانی بسپاریم؟

تا به این جای کار تلاش کردیم اطلاعات شما را در زمینه عواقب روغن موتور اضافی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، همچنین تلاش کردیم به سوالاتی همچون اگر روغن موتور سیکلت زیاد باشد چه میشود؟ یا علائم روغن زیاد در موتور سیکلت چیست؟ آیا ریختن 4 لیتر روغن در تیبا کافی است؟ پاسخ دهیم.

بدیهی است که با دانستن این اطلاعات شما می توانید تاحد بسیار زیادی از به وجود آمدن مشکلاتی در خودروهایتان جلوگیری کنید، اما در هر حال این مشکلی است که ممکن است برای خودروی شما خواه یا نا خواه اتفاق بیوفتد.

به همین ترتیب در این باره ممکن است افراد سوالاتی در این زمینه بپرسند که تعمیرات مرتبط با روغن موتور اضافی را به چه کسانی بسپاریم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم افراد زیادی هستند که شما می توانید از ان ها برای حل مشکل خودروی خود کمک بگیرید، اما چنین فردی بایستی در این زمینه علم، تبحر و سابقه  کافی داشته باشد؛ به طوری که افرادی که قبلا کار خودروی خود را به این تعمیرکار سپرده اند بایستی رضایت داشته باشند.

 سخن پایانی

در این مقاله تمام تلاش ما بر این بود در ارتباط با زیاد بودن روغن موتور در خودرو و موتور سیکلت، علت زیاد شدن روغن موتور، علائم روغن زیاد در موتور سیکلت و خودرو و همچنین عواقب آن اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

امید است با استفاده از این اطلاعات بتوانید از به وجود امدن مشکلات مختلف در خودروی خود جلوگیری کنید و به بهترین نحو از خودروی خود محافظت کنید.

در پایان لازم به ذکر است اگر چنین مشکلی برای خودروی شما به وجود آمده است، سری به وب سایت آگهی تایم بزنید، زیرا با سر زدن به این وب سایت خواهید توانست بهترین تعمیرگاه ها را پیدا کنید و ماشین خود را در کم ترین زمان ممکن و با بالا ترین کیفیت به حالت اولیه برگردانید.

همچنین خوب است بدانید با سر زدن به این وب سایت خواهید توانست از آن در ارتباط باخرید ماشین آلات صنعتی نیز کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا