دانستنی های خودرو

علت دیر عوض شدن دنده اتومات چیست❓

دیر عوض شدن دنده اتومات یکی از مشکلاتی است که به صورت رایج برای تمام انواع خودروهای اتومات اتفاق می افتد و با توجه به این که گیربکس یکی از قطعات بسیار مهم و اصلی در تمام انواع خودرو هاست به وجود آمدن مشکل در آن میتواند اذیت کننده باشد؛ مشکلات این ابزار اهمیت زیادی دارد.

به این ترتیب براساس اطلاعات فوق و این مسئله که افراد زیادی در ارتباط با علل ایجاد این اتفاق سوالات متنوعی می پرسند، تصمیم داریم در این مقاله از وب سایت آگهی تایم در ارتباط با انواع علت دیر عوض شدن دنده اتومات اطلاعاتی در اخیتارتان قرار دهیم.

پس اگر شما هم از خودروهای اتومات استفاده میکنید و دچار این مشکل می شوید و یا قصد خرید یک خودرو اتومات را دارید و در ارتباط با جا نرفتن دنده اتومات سوالاتی برایتان به وجود آمده است و دوست دارید علل آن را بدانید؛ در ادامه این مقاله همراه ما باشید؛ از خواندن این مقاله ضرر نخواهید کرد.

·        اولین دلیل دیر عوض شدن دنده اتومات: کم شدن واسکازین گیربکس

خوب است بدانید اولین علت دیر عوض شدن دنده اتومات که اکثر متخصصین و تعمیرکاران با تجربه در اولین مرحله آن را بررسی می‌کنند، این هست که واسکازین گیربکس و جعبه دنده کم شده باشد.

به این ترتیب توصیه میکنیم اگر با این مشکل در خودروی اتومات خود مواجه هستید در اولین مرحله به بررسی قسمت جعبه دنده بپردازید و میزان واسکازین را بررسی کنید.

لازم به ذکر است این کاهش واسکازین میتواند بسیار مخرب باشد و تا حد زیادی بر روی عملکرد گیربکس خودروی شما اثر بگذارد و باعث به وجود امدن خرابی های ثانویه و متعدد بعدی شود؛ به این ترتیب باید در کم ترین زمان مشکلات آن را حل کنید؛ پس حواستان به این نکته نیز باشد.

·        دومین دلیل دیر عوض شدن دنده اتومات : بی کیفیت بودن واسکازین

در قسمت قبلی به این نکته اشاره کردیم که در برخی مواقع علت دیر عوض شدن دنده اتومات کم بودن روغن واسکازین است؛اما خوب است اطلاع داشته باشید بی کیفیت بودن آن و همچنین پایین بودن غلظتش نیز میتواند بر روی این مسئله اثرگذار باشد.

به این ترتیب توصیه میکنیم اگر روغن واسکازین خودروی شما به پایان رسیده و قصد خرید دوباره آن را دارید، از واسکازین های با کیفت استفاده کنید؛ زیرا ضرری که در خرید واسکازین بی کیفیت هست بیشتر از هزینه ای است که باید برای خرید یک روغن بهتر بپردازید.

automatic-gear-change-late
automatic-gear-change-late

·        سومین دلیل دیر عوض شدن دنده اتومات: مشکلات اتصال شیفتر

خوب است اطلاع داشته باشید کابل شیفتر یک قسمت حیاتی در أنواع مختلف گیربکس اتومات است که کارکرد صحیح آن به عوامل متعددی بستگی دارد.

حال اگر این کابل به هر علتی دچار شکستگی یا خم شدگی شده باشد میتواند خرابی های متعددی را برای خودروی شما به وجود بیاورد جا نرفتن دنده اتومات خودروی شما باشد.

·        چهارمین دلیل دیر عوض شدن دنده اتومات: مشکلاتی در چراغ ترمز

لازم به ذکر است که در انواع گیربکس های اتوماتیک یک چراغ ترمز وجود دارد و درصورت کار نکردن صحیح آن چراغ ترمز ممکن است مشکلات متعددی از جمله جا نرفتن دنده اتومات برای خودروی شما به وجود بیاید.

البته بدیهی است که حل آن مشکلات از عهده شما خارج است و باید بهترین و با سابقه ترین تعمیرکار را برای کمک گرفتن از او در این زیمنه پیدا کنید.

 

·        پنجمین دلیل دیر عوض شدن دنده اتومات: مشکلاتی در کابل تعویض دنده

همانطور که احتمالا اطلاع دارید در انواع مختلف گیربکس ها از جمله گیربکس اتوماتیک یک سری کابل تعویض دنده وجود دارد.

این کابل ها با انجام یک سری عادات اشتباه در هنگام رانندگی ممکن است دچار شکستگی یا پاره شدن بشوند، به این ترتیب با کشیده شدن و پاره شدن آن ها ممکن است مشکلات متعددی برای گیربکس شما به وجود بیاید و باعث شود دنده خودرو تان بد جا برود یا اصلا جا نرود.

به این ترتیب این نوع مشکل را نیز به عنوان یک علت دیر عوض شدن دنده اتومات خودرو های مختلف در نظر بگیرید و آن را بررسی کنید.

·        ششمین دلیل دیر عوض شدن دنده اتومات: مشکلات مرتبط با اب ‌هوا

شاید برایتان جالب باشد اما ایجاد تغییراتی در آب و هوا نیز میتواند به طور مستقیم بر روی عملکرد گیربکس شما تاثیر بگذارد و باعث دیر عوض شدن دنده اتومات خودروی شما بشود.

از جمله این شرایط آب و هوایی میتوان به رانندگی در دمای زیر صفر و در یخ بندان ها اشاره کرد؛ این هوای سرد می تواند به طور مستقیم بر سیستم انتقال نیرو در خودروی شما اثر بگذارد و به این ترتیب موتور گیربکس خودروی شما فعالیتی که باید داشته باشد را نخواهد داشت.

به این ترتیب پیشنهاد و توصیه اکید ما این هست که برای پیشگیری از به وجود آمدن چنین مشکلی در خودرویتان آن را در پارکینگ و در هوای گرم نگهداری کنید و تا ان جایی که میتوانید از خودرویتان در دمای زیر صفرا استفاده نکنید.

·        هفتمین دلیل دیر عوض شدن دنده اتومات: فعال شدن حالت limp mode

خوب است بدانید در برخی مواقع ممکن است سیستم کامپیوتری خودروی شما به علت رسیدن داده همین مختلف و زیاد به آن قفل کند یا به عبارت دیگر حالت limp mode  را فعال کند، در چنین حالتی معمولا خودروی شما بر روی دنده ۲ یا ۳ قفل میکند و تعویض نمی گردد.

در پایان لازم به ذکر است رانندگی در حالت limp mode ریسک بسیار بالاتری به همراه خواهد داشت؛ زیرا فردی که در حال رانندگی با خودرویی است که چنین مشکلی را دارد هست باید سرعت خودرو را در یک حالت ثابت نگه دارد.

پس حواستان به این نکته باشد و اگر چنین حالتی در خودروی اتومات شما به وجود آمده است هرچه سریعتر برای حل ان پیش قدم شوید، تا از حوادث ناگوار پیشگیری کرده باشید.

automatic-gear-change-late
automatic-gear-change-late

·        هشتمین دلیل دیر عوض شدن دنده اتومات: داغ شدن گیربکس

به عنوان یکی دیگر از علت های دیر عوض شدن دنده اتومات میتوان به این نکته اشاره کرد که در برخی مواقع وقتی شما برای ساعات طولانی رانندگی میکنید و از خودروی خود استفاده میکنید با این مشکل مواجه می شوید که گیربکس شما دیر عوض می شود.

درچنین حالتی اصطلاحا گفته می شود گیربکس داغ کرده است و برای حل این گونه مشکلات نیز توصیه می شود  مدت زمانی به خودروی خود استراحت دهید و به طور مثال برای مدت یک 24 ساعت کامل آن را خاموش نگه دارید.

اگر پس از این مدت زمان مشکل خودروی شما حل نشد باید به دنبال علل دیگر ایجاد کننده این نوع خرابی بگردید و ان ها را حل کنید.

بهترین تعمیرگاه برای حل مشکل جا نرفتن دنده اتومات را از کجا پیدا کنیم؟

تابه این قسمت اطلاعات متنوعی در ارتباط با علل دیر عوض شدن دنده اتومات در اختیار شما عزیزان قرار دادیم؛ به این ترتیب اگر با خواندن مطالب این مقاله سوال فوق برای شما هم پیش آمده است و در ارتباط با این مسئله اطلاعات چندانی ندارید.

 

یا تعمیرکاران و مکانیک هایی که قبلا از آن ها برای حل مشکلات خودروی خود کمک می گرفته اید دیگر در دسترس نیستند؛ توصیه میکنیم به وب سایت آگهی تایم سر بزنید زیرا با رفتن به این وب سایت و انجام دادن یک سرچ ساده در زمینه جا نرفتن دنده میتوانید بهترین تعمیرکاران را پیدا کنید.

لازم به ذکر است علاوه بر این نکته شما با رفتن به این وب سایت خواهید توانست در زمینه های دیگری هم مانند مشکل کولر ماشین و تاریخ انقضای روغن موتور بهترین تعمیرکاران را پیدا کنید و مشاوره های خوبی بگیرید، موفق باشید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات متنوعی را در ارتباط با جا نرفتن دنده اتومات و علل آن یا دیر جا رفتنش اطلاعاتی و همچنین پیدا کردن بهترین مکانیک برای این مشکل در اختیارتان قرار دهیم.

امیدواریم این اطلاعات مفید واقع شده باشند و بتوانید از آن ها در راستای حل مشکلات خودروی اتومات و خرید بهترین خودروی اتومات مورد نظرتان خود به بهترین نحو استفاده کنید، موفق باشید.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا