دانستنی های خودرو

دلیل یاتاقان زدن ماشین چیست؟

دلیل یاتاقان زدن ماشین چیست؟ سوالی که زیاد از افراد تعمیرکار پرسیده می شود و دانستن پاسخ آن نیز اهمیت زیادی دارد و به عبارت دیگر برای هر فردی ضروری است.

به همین دلیل قصد داریم در ادامه این مقاله اطلاعاتی در ارتباط با دلیل یاتاقان زدن ماشین، چگونگی اتفاق افتادن ان و مسائلی از این دست در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، پس در ادامه و تاپاپان همراه ما باشید.

منظور از یاتاقان زدن چیست؟

پیش از آن که در ارتباط با مسائلی مانند دلیل یاتاقان زدن پژو، پراید یا به طول کلی دلیل یاتاقان زدن ماشین با یک دیگر صحبت کنیم، نیاز می دانیم برای شما شرح دهیم که اصلا یاتاقان زدن یعنی چه؟

خوب است بدانید یاتاقان یکی از مهم ترین قطعات موجود در انواع خودرو ها محسوب می شود، این قطعه از دو صفحه نیم دایره ای تشکیل شده است که روی هر کدام از این صفحه ها رابابیت(نوعی آلیاژ نرم) پوشانده است.

این آلیاژ امکان حرکات و لغزش قطعاتی که اطراف یاتاقان را پوشانده اند، فراهم می آورد، اما وقتی یا یاتاقان خودرو به هر علتی مانند، مشکلات بدنه، گرم شدن بیش از حد خودرو، ضربه خوردن، کمبود روغن یا مسائلی این چنینی نتواند کارش را به خوبی و آن طور که باید انجام دهد.

بابیت به دلیل اصطکاک بسیار زیاد در این فضا شکل خودش را از دست می دهد و ما شاهد اتفاقی به نام یاتاقان زدن خودرو خواهیم بود.

علت یاتاقان زدن ماشین

در قسمت قبلی در ارتباط با این که یاتاقان زدن پژو یعنی چه؟ اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم، اما هنوز چیزی در ارتباط با دلیل یاتاقان زدن ماشین نگفته ایم، در این جا این مسئله را بررسی خواهیم کرد.

اولین دلیل یاتاقان زدن ماشین: روغن موتور بی کیفیت

همانطور که اطلاع دارید، روغن موتور ها انواع متفاوتی دارند و برند های مختلف آن ها در بازار موجود هستند، حال اگر این روغن موتور کیفیت خوبی ندشته باشد می تواند مشکلات متعدد و هزینه بری را برای خودروی شما ایجاد کند.

به طور مثال می تواند عامل ته نشین شدن برخی ناخالصی ها در موتور خودرو باشد، اما خوب است بدانید یکی از مشکلاتی که می تواند در اثر استفاده از روغن بی کیفیت به وجود بیاید، یاتاقان زدن خودرو است.

دومین دلیل یاتاقان زدن ماشین: مشکل دار بودن پمپ روغن موتور

در قسمت قبلی در ارتباط با نقش روغن موتور و دلیل یاتاقان زدن پراید، دلیل یاتاقان زدن پژو 405 یا سایر خودرو ها زیاد با یک دیگر صحبت کردیم؛ اما خوب است بدانید در برخی مواقع،از روغن با کیفیتی در خودروی شما استفاده شده است، اما متاسفانه به علت خرابی پمپ روغن، آن روغن به خودرو نمی رسد.

به این ترتیب ما شاهد اتفاقاتی مانند یاتاقات زدن خودرو خواهیم بود و بایستی خیلی سریع و در اثر وقت این مشکل را حل کنیم تا از ایجاد خرابی در قسمت های مختلف خودرو جلوگیری کرده باشیم.

سومین دلیل یاتاقان زدن ماشین: مشکل دار بودن سیستم خنک کننده خودرو

مشکل دیگری که می تواند دلیل یاتاقان زدن موتور ef7، دلیل یاتاقان زدن پراید یا به طور کلی علت یاتاقان زدن ماشین باشد، این هست که سیستم خنک کننده خودرو دچار مشکل شده باشد.

به این ترتیب که ممکن است در اثر خرابی این سیستم، دما به مرور بالا خواهد رفت و در نهایت بدنه یاتاقان خودروی شما آسیب خواهد دید.

به این ترتیب به منظور جلوگیری از این اتفاق، اگر چنین مشکلاتی را مشاهده کردید، آن ها را در کم ترین زمان ممکن حل کنید، تا از یاتاقان زدن خودرو پیشگیری کرده باشید.

چهارمین دلیل یاتاقان زدن ماشین: مشکلات تعویض روغن

در قسمت های قبلی چندین بار به مشکلاتی که در اثر روغن خودرو به وجود می آید و می تواند دلیل یاتاقان زدن پراید و سایر ماشین ها باشد، صحبت کردیم.

اما خوب است بدانید اگر روغن خودروی شما به موقع تعویض نگردد نیز روغن کثیفی در ماشین استفاده خواهد شد و به این ترتیب با مشکلاتی اعم از یاتاقان ردن مواجه خواهید شد.

پس اکیدا توصیه می کنیم روغن خودروی خود را هر 50 الی 6000 کیلومتر تعویض کنید، به این ترتیب کم تر دچار اتفاقاتی مانند یاتاقان زدن خواهید شد.

پنجمین دلیل یاتاقان زدن ماشین: مشکلات در رانندگی

جالب است بدانید انجام یک سری رفتار های غلط در رانندگی نیز می تواند دلیل یاتاقان زدن پراید، دلیل یاتاقان زدن سانتافه، دلیل یاتاقان زدن پژو یا به طور کلی علت یاتاقان زدن ماشین باشد.

به این ترتیب که اگر شما دورموتور خودروی خود را بیش از حد در حالت زیاد نگه دارید و بدون علت گاز دهید، دمای موتور بالا خواهد رفت و اجزای آن بیش از اندازه داغ خواهند شد، به این ترتیب با به وجود آمدن خرابی هایی از جمله یاتاقان زدن در خودرو مواجه خواهید شد.

ششمین دلیل یاتاقان زدن ماشین: بد جا رفتن یاتاقان

جا رفتن بد یاتاقان یا به عبارت دیگر قرار گرفت آن در مکانی نادرست یکی دیگر از مسائلی است که می تواند دلیل یاتاقان زدن موتور ef7، دلیل یاتاقان زدن پژو، یا به طور کلی علت یاتاقان زدن ماشین باشد.

به این ترتیب اگر برای پیدا کردن دلیل یاتاقان زدن ماشین خود، تمام موارد فوق را بررسی کرده اید هنوز به نتیجه خاصی دست نیافته اید، به بررسی محل قرار گیری یاتاقان بپردازید.

هفتمین دلیل یاتاقان زدن ماشین:  پایان عمر یاتاقان

خوب است از این مسئله اطلاع داشته باشید که یاتاقات نیز مانند هر نوع وسیله مصرفی دیگری در خودروی شما یک عمر مفیدی دارد، به این ترتیب به عنوان هفتمین دلیل یاتاقان زدن پژو، دلیل یاتاقان زدن موتور ef7، دلیل یاتاقان زدن ماشین سنگین یا هر نوع خودروی دیگری می توان به فرسودگی این قطعه اشاره کرد.

پس حواستان به این نکته نیز باد و به طور تقریبی با مشورت تعمیرکار خود هر 100 هزار کیلومتر یک بار یاتاقان را تعویض کنید.

علائم یاتاقان زدن ماشین

حال که در ارتباط با مسائلی همچون دلیل یاتاقان زدن موتور ef7، دلیل یاتاقان زدن پژو و به طور کلی علت یاتاقان زدن خودرو اطلاعات زیادی کسب کردید، لازم است با صحبت کردن در ارتباط با علائم یاتاقان زدن ماشین به سوال از کجا بفهمیم ماشین یاتاقان زده؟ پاسخ دهیم؛ پس این قسمت را نیز با دقت زیادی بخوانید.

به عنوان اولین علامت از علائم یاتاقان زدن پراید یا هر خودروی دیگری لازم است به این مشکل اشاره کنیم که در چنین خودروهایی ماشین استارت می خورد ولی اصلا روشن نمی شود.

دومین مسئله که لازم می دانیم آن را در میان لیست علائم یاتاقان زدن پراید یا علائم یاتاقان زدن پژو 405 جا دهیم، این مسئله هست که در زمان گاز دادن خودرو صدای تق تق خاصی به گوش می رسد و دور موتور بالا می رود.

البته خوب است بدانید شنیده شدن صداهای غیر عادی دیگری از موتور در هنگام استفاده از خودرو جزء دیگر علائم یاتاقان زدن پراید یا هر خودروی دیگری محسوب می شود.

در پایان به عنوان یکی دیگر از علائم یاتاقان زدن پژو 405 ، نیاز می دانیم به روشن شدن یکی از چراغ های چک خودرو علی الخصوص چراغ چک روغن که یکی از مهم ترین مسائل است و بایستی خیلی سریع به دنبال علت آن بگردید اشاره کنیم.

هزینه یاتاقان زدن ماشین

حال که به سوالاتی از قبیل از کجا بفهمیم ماشین یاتاقان زده پاسخ دادیم و اطلاعات شما در زمینه مسائلی مانند علائم یاتاقان زدن پژو 405، دلیل یاتاقان زدن ماشین سنگین و مواردی از این قبیل تکمیل شد، نیاز می دانیم اطلاعاتی در ارتباط با هزینه یاتاقان زدن ماشین در اختیار شما قرار دهیم.

در ارتباط با این مسئله باید بگوییم هزینه یاتاقان زدن ماشین به عوامل متعددی مانند نوع و میزان خرابی یاتاقان، علت یاتاقان زدن سانتافه یا انواع دیگر خودروها، نوع خودرو، محل تعمیرگاه، نوع و میزان وسایل استفاده شده در هنگام تعمیر و عواملی از این قبیل بستگی دارد.

به این ترتیب باید بگوییم نمی توان به ذکر یک عدد یکسان به عنوان هزینه یاتاقان زدن پراید، پرداخت اما پیشنهاد می کنیم، اگر چنین مشکلی برای خودروتان پیش آمد در اولین مرحله در ارتباط با هزینه یاتاقان زدن ماشین با افراد مختلف مشورت کنید.

سپس در انتهاکار را به کسی بسپارید که در کنار کیفیت بالا دستمزد زیادی دریافت نمی کند؛ همچنین لازم به ذکر است که طبیعتا هزینه یاتاقان زدن پراید کم نخواهد بود.

اما با توجه به حساسیت این نوع خرابی و احتمال از بین رفتن موتور ماشین در چنین خرابی هایی، پیشنهاد می کنیم در صورت به وجود آمدن این مشکل این هزینه را بپردازید تا به حفظ بقیه اجزا خودروی خود کمک کرده باشید.

پیشگیری از یاتاقان زدن خودرو

حال که پاسخ خود را به سوالاتی از قبیل هزینه یاتاقان زدن پراید چقدر است؟ دلیل یاتاقان زدن ماشین سنگین چیست؟ علائم یاتاقان زدن پژو 405 چیست؟ یا از کجا بفهمیم ماشین یاتاقان زده؟ دریافت کردید.

ممکن است دوست داشته باشید، نکاتی در ارتباط با پیشگیری این مشکل بدانید؛ این قسمت از مقاله را به چنین نکته ای اختصاص داده ایم، پس همراه ماباشید.

زمانی که داشتیم در ارتباط با دلیل یاتاقان زدن سانتافه، دلیل یاتاقان زدن پژو و سایر خودرو ها با یک دیگر صحبت می کردیم، به این نکته اشاره کردیم که استفاده از روغن موتور بی کیفیت می تواند تاثیر بسزایی در یاتاقان زدن خودرو داشته باشد.

به این ترتیب پیشنهاد می کنیم همواره از روغن موتور های با کیفیت برای خودروی خود استفاده می کنیم و علاوه برا آن پیشنهاد می کنیم سرویس های خودروی خود را در مدت زمان معین انجام دهید.

تفاوت یاتاقان و بلبرینگ در خودرو های مختلف چیست؟

مسئله دیگری که پس از کسب اطلاعات در زمینه علائم یاتاقان زدن پژو 405 یا دلیل یاتاقان زدن پژو 405، دلیل یاتاقان زدن سانتافته و هر خودروی دیگری کسب اطلاعات در ارتباط با آن ضروری است تقاوت یاتاقان و بلبرینگ است چون تعداد زیادی از افراد این دو را اشتباه می گیرند.

خوب است بدانید، عمده تفاوت بلبرینگ با یاتاقان در طراحی آن ها است، به این ترتیب که یاتاقان ها حالتی نیک دایره اما بلبرینگ گرد دارد و در داخل بلبرینگ نوعی گوی مشاهده می شود.

که البته بررسی های تخصصی در ارتباط با تفاوت ها و شباهت های بلبرینگ و یاتاقان در این جا جایز نیست و همین که بدانید این دو قطعه با یک دیگر تفاوت دارند، کفایت می کند.

حل مشکل ماشین یاتاقان زده را به چه کسی بسپاریم؟

به عنوان آخرین مسئله پس از کسب اطلاعاتی در زمینه دلیل یاتاقان زدن پژو 405 نیاز می دانیم، چند کلمه ای در ارتباط با حل مشکل یاتاقان زدن خودرو با شما صحبت کنیم.

خوب است بدانید افراد زیادی هستند که شما می توانید از آن ها برای رفع دلیل یاتاقان زدن ماشین خود و تعمیر آن کمک بگیرید، اما بدیهی است که چنین افرادی بایستی سابقه و علم کافی در این زمینه داشته باشند.

اما اگر چنین فردی را سراغ ندارید و حس می کنید زمان زیادی طول می کشد تا اورا بیابید، پیشنهاد می کنیم برای حل این مشکل ، سری به وب سایت آگهی تایم بزنید.

مطمئن باشید که با سر زدن به این وب سایت خواهید توانست به لیست  تعمیرگاه ماشین درتهران و سایر شهرستان ها دسترسی پیدا کنید، بهترین افراد را در زمینه حل این مشکل بیابید و مشکل خود را در کم ترین زمان حل کنید، پس وقت را تلف نکنید و همین الان دست به کار شوید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات متنوعی در زمینه دلیل یاتاقان زدن ماشین در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، امید است این اطلاعات برای شما مفید واقع شده باشند و بتوانید از ان ها در راستای پاسخ به برخی سوالات خود ماننداز کجا بفهمیم ماشین یاتاقان زده؟ دلیل یاتاقان زدن سانتافه چیست؟ دلیل یاتاقان زدن پژو 405 چیست؟

یا  بهطور کلی سوالاتی مانند علت یاتاقان زدن ماشین چیست؟ هزینه یاتاقان زدن پراید چقدر است؟ دلیل یاتاقان زدن ماشین سنگین چیست؟ تفاوت یاتاقان و بلبرینگ در خودرو های مختلف چیست؟علائم یاتاقان زدن پراید شامل چه مواردی است؟ حل مشکل ماشین یاتاقان زده را به چه کسی بسپاریم؟و سوالاتی از این قبیل استفاده کنید.

تا در صورت به وجود آمدن این مشکل در خودروی خود، در ارتباط با آن اطلاعات کافی داشته باشید و بتوانید آن را در کم ترین زمان حل کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا