دانستنی های صنعتی

10 ایده تولیدی کوچک خانگی در 1403

تولیدی کوچک خانگی، مدیریت آن و کسب درآمد از چنین شغلی یکی از مواردی محسوب می شود که افراد زیادی به داشتن علاقه دارند و این روز های در ارتابط با آن سوالاتی می پرسند.

به همین ترتیب تصمیم گرفته ایم در ادامه این مقاله به معرفی 10 ایده تولیدی کوچک خانگی در منزل، چگونگی مدیریت آن، دستگاه هایی که در راستای ایجاد یک تولیدی کوچک مورد استفاده قرار میگیرد، صحبت کنیم.

تا اگر شما هم دوست دارید در آینده نوعی تولیدی کوچک پرسود داشته باشی، به هدف خود برسید؛ پس دراین مقاله و تا پایان آن همراه ما باشید؛ مطمئن باشید که از خواندن آن پشیمان نخواهید شد.

اولین ایده تولیدی کوچک خانگی: تولید روغن های مختلف

خوب است بدانید، این روز ها یک سری دستگاه های مختلف در بازار موجود هستند، که می توانید به کمک آن ها تا حتی 10 کیلوگرم روغن را از دانه های مختلف ایجاد کنید و از این طریق به کسب درآمد بپردازید.

از جمله روغن هایی که می توان به کمک این دستگاه ها به تولید آن ها پرداخت نیز می توان به روغن کنجد، روغن زیتون، روغن دانه کلزا، روغن یا کره بادام زمینی، روغن تخم کتان، ارده، روغن انواع گیاهان دارویی، روغن آرگان، روغن دانه انگور، روغن سیاه دانه، روغن گردو و روغن بادام اشاره کرد.

البته خوب است بدانید، از میان موارد فوق که به معرفی آن ها پرداختیم، روغن های کنجد و روغن زیتون دو مورد از بهترین انواع این روغن ها محسوب می شوند که خواص زیادی دارند و بیش از سایر روغن ها از آن ها استفاده می شود.

اما شما اگر قصد دارید یک تولیدی کوچک پر سود داشته باشید، بهتر است بر اساس نیاز و تفکر افرادی که در منطقه محل زندگی تان وجود زندگی میکنند ، بهترین مورد را برای روغن گیری انتخاب و شروع به تولید آن بکنید.

به این ترتیب خواهید دید که در مدت زمان بسیار کوتاهی پیشرفت های بزرگی در شغلتان کرده اید و به درآمد بسیار خوبی کسب خواهید کرد؛ پس اگر قصد شروع یک کار خانگی را دارید، تولید روغن های گیاهی را در لیست خود قرار دهید.

دومین ایده تولیدی کوچک خانگی: تولید شانه تخم مرغ

همانطور که اطلاع دارید، شانه تخم مرغ یکی از مهم ترین اسباب ها و وسایل در صنعت تخم مرغ خواهد بود، زیرا اگر این وسیله وجود نداشته باشد، مکانی برای قرار دادن تخم مرغ ها و سپس منتقل کردن آن ها از جایی به جای دیگر وجود نخواهد داشت.

به این ترتیب تخم مرغ ها خیلی سریع خواهند شکست، همچنین فضایی برای جرسان هوا در میان آن ها وجود نخواهد داشت و با راحتی از ابین خواهند رفت پس با توجه به این موارد باید گفت، تولید شانه تخم مرغ یک کسب و کار خانگی بسیار پر سود محسوب می شود که شما می توانید به آن مشغول شوید.

به این ترتیب پیشنهاد می کنیم، اگر به دنبال ایجاد یک تولیدی کوچک در روستا یا شهر که بتواند درامد زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد، هستید، همین الان دست به کار شوید، دستگاه تولید شانه تخم مرغ را خریداری کنید و به شروع کار خود بپردازید.

خوب است بدانید، با توجه به این مسئله که در کشور ما ایران تولید تخم مرغ یکی از مهم ترین کسب و کار ها و بزینس ها محسوب می شود؛ خواهید توانست بازار کار خود را به سرعت گسترش دهید و درآمد زیادی کسب کنید.

همچنین لازم به ذکر است که شما می توانید مواد اولیه تولید شانه تخم مرغ را از مواد بازیافتی تهیه کنید، به این ترتیب هزینه های شما برای شروع این کار پرسود کاهش پیدا می کند و می توانید با پرداخت سرمایه اولیه بسیار کمی کار خودتان را گسترش دهید.

سومین ایده تولیدی کوچک خانگی: تولید لیوان های کاغذی

طبیعتا شما هم بارها در لیوان های کاغذی نوشیدنی نوشیده اید و از وجود داشتن چنین ابزاری لذت برده اید، اما جالب است بدانید، شما می توانید این ابزار را در خانه نیز تولید کنید.

لازم است در این باره بدانید با توجه به این نکته که لیوان کاغذی یک دسته از آن کالاهایی محسوب می شود که افراد همواره از آن استفاده می کنند و در میهمانی ها و جشن هایشان یکی از اقلام ضروری محسوب می شود، می توانید بازار فروش بسیار خوبی برای کالای خود پیدا کنید.

در پایان نیز توصیه می کنیم اگر قصد شروع چنین کسب و کاری را دارید، حتما خرید دستگاه خود را به این منظوراز فروشگاه های معتبر انجام دهید و حواستان به این نکته نیز باشد که داتن یک دستگاه بی کیفیت می تواند تاثیر بسزایی در کالایی که در هنایت تولید می گردد، بگذارد.

چهارمین ایده تولیدی کوچک خانگی: تولید دکمه

شاید شما تا به حال به این نکته توجهی نکرده باشید، اما خوب است بدانید، دکمه یک دسته از وسایلی محسوب می شود، که تقریبا در تولید تمام انواع لباس ها از آن استفاده می شود.

به همین دلیل بدیهی است که راه انداختن یک کارگاه تولیدی دکمه می تواند یک تولیدی کوچک با سرمایه کم اما بسیار پر سود محسوب شود.

به این ترتیب باید بگوییم اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به صنعت پوشاک علاقه دارید، یا احساس می کنید در تولید دکمه های متفاوت و زیبا خلاقیت دارید.

همین الان دست به کار شوید دستگاه تولید دکمه را خریداری کنید و کار خود را در ارتباط با تولید دکمه شروع کنید؛ به شما این اطمینان را می دهیم که در این راه موفق خواهید شد.

پنجمین ایده تولیدی کوچک خانگی: تولید جوراب

همانطور که اطلاع دارید، جوراب نیزابزاری است که هر فردی حتی اگر بچه یا پیر باشد، از آن استفاده می کند و وجود آن در هر کم لباسی ضروری است.

به این ترتیب می توان نتیجه گرفت، تولید جوراب یک کسب و کار پرسود و پر درآمد خواهد بود؛ پس می توانید در هنگام ایجاد یک تولیدی کوچک در روستا یا ایجاد یک تولیدی زود بازده به این مسئله نیز فکر کنید و به تولید جوراب های مختلف در طرح ها، سایز ها و رنگ های متفاوت بپردازید.

در ارتباط با این مسئله ذکر این نکته را نیز الزامی می دانیم که کار با دستگاه های تولید جوراب آن چنان سخت نخواهد بود و نیازی نیست شما مدت زیادی را صرف آموزش کار با دستگاه های تولید جوراب بکنید.

البته فراموش نکنید، دستگاه های تولید جوراب در سه مدل چینی، کره ای و ایتالیایی در بازار موجود هستند، که مدل های کره ای و ایتالیایی دستگاه های ارزانی نخواهند بود و باید برای خرید آن هزینه ی هنگفتی بپردازید.

به این ترتیب پیشنهاد می کنیم در ارتباط با خرید دستگاه دقت زیادی به خرج دهید و دستگاهی را خریداری کنید که هم قیمت بسیار مناسبی داشته باشد و هم از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

با انجام این مراحل خواهید توانست بهترین نوع کار تولیدی کوچک با سرمایه کم را در بهترین حالت خود شروع کرده و درآمد خوبی را کسب کنید.

ششمین ایده تولیدی کوچک خانگی: تولید دکوری

جالب است بدانید این روز ها دستگاه های متعددی به بازار عرضه می شوند که می توانید از آن ها برای تولید دکوری های مختلف از جمله مجسمه، گلدان، اسباب بازی، قالب کفش و مواردی از این قبیل استفاده کنید.

این دستگاه ها به پرینتر های سه بعدی معروف هستند و استفاده از ان ها نیاز به دانش خاص، یا یادگیری مهارت های به خصوصی ندارد و تنها نیاز است این دستگاه ها خریداری شوند و مدت کوتاهی صرف آموزش آن ها گردد.

اما طبیعتا در کنار درآمد بسیار خوبی که چنین دستگاه هایی برای شما به ارمغان می آورند، نیاز هست سرمایه زیادی را برای آن کنار بگذارید، پس در هنگام انتخاب تولید شغل لوازم مختلف دکوری، به عنوان یک تولیدی کوچک پردرآمد حواستان به این مسئله نیز باشد.

هفتمین ایده تولیدی کوچک خانگی: تولید رب گوجه خانگی

همانطور که اطلاع دارید؛ در انواع غذاهایی که ذائقه ایرانی آن ها را می پسندد نیاز به  رب گوجه فرنگی هست و طبیعتا رب گوجه فرنگی صنعتی و مصنوعی، جزء آن دسته از محصولاتی محسوب می شود، که افراد به استفاده از آن علاقه چندانی ندارند، زیرا مضرات زیادی را برای بدن آن ها دارد و می تواند علت بیماری های متعددی بشود.

به همین ترتیب تولید رب گوجه فرنگی خانگی، می تواند یک شغل تولیدی کوچک با سرمایه کم محسوب شود که از طریق آن خواهید توانست درآمد بسیار زیادی کسب کنید.

به همین ترتیب پیشنهاد می کنیم، اگر نتوانستید ز هر یک از ایده های فوق استفاده کنید و کسب و کار تولیدی گوچک خانگی خود را آغاز کنید در ارتباط با تولید رب گوجه فرنگی فکر کنید.

در این باره خوب است بدانید شما هم می توانید این رب خانگی را به صورت دستی و هم با کمک دستگاه تولید کنی و هر دوی این راه های می توانند درآمد خوبی برای شما داشته باشند.

اما با توجه به این نکته که تولید دستی رب خانگی، زمان زیادی از شما می گیرد و باعث استهلاک کاری زیادی نیز خواهد شد و به سلامت شما آسیب می رساند، توصیه می کنیم به خرید دستگاه های مخصوص تولید رب بپردازید.

این دستگاه ها به راحتی می توانند شما را در روند تولید رب خانگی یاری کنند؛ برای استفاده از آن ها تنها نیاز است گوجه ها را بشویید و آن ها را در دستگاه بریزید.

خواهید دید که در مدت زمان بسیار کمی گوجه ها به شکل پوره در خواهند آمد و می توانید از آن ها به منظور تولید رب استفاده کنید.

هشتمین ایده تولیدی کوچک خانگی: خشک کردن میوه

با رواج یافتن ایده هایی مانند سالم خوری و داشتن یک سبک زندگی اصولی و به دور از مواد مصنوعی و نگهدارنده، افراد زیادی به خشک کردن میوه روی آورده اند.

زیرا تولید چیپس میوه و خشک کردن آن می تواند به مراتب سالم تر از مصرف موادی مانند چیپس و پفک های فرآوری شده در صنعت باشد، به همین دلیل بدیهی است که ایجاد یک تولیدی کوچک خانگی برای تولید میوه خشک می تواند بسیار درآمد زا باشد و باعث شود شما در مدت کمی به هدف های خود برسید.

پس اگر تا به حال نتوانسته اید از میان هیچ یک از ایده های فوق موردی را انتخاب کنید، همین الان دست به کار شوید و یک دستگاه میوه خشک کن با کیفیت خریداری کنید و کار خود را استارت بزنید.

البته فراموش نکنید، که شروع چنین کاری مستلزم پرداخت هزینه های هنگفت برای خرید دستگاه و همچنین گذاشتن زمان زیادی برای خرید مواد اولیه است؛زیرا میوه هایی که به انتخاب ان ها می پردازید بایستی سالم و تازه باشند.

نهمین ایده تولیدی کوچک خانگی: تولید رشته آش

همانطور که اطلاع دارید، آش رشته یکی از پر طرفدار ترین و خوشمزه ترین آش هایی است که ما ایرانی ها از خوردن آن لذت می بریم.

علاوه بر آن مطمئنا از این مسئله اطلاع دارید که رشته آش جزء جدا نشدنی و تقریبا مهم ترین قسمت یک آش است که تولید آن می تواند در آمد هنگفت و بسیار خوبی را برای شما با ارمغان بیاورد، به همین ترتیب اگر هنوز ایده تولیدی کوچک با سرمایه کن خود را نیافته اید، این ایده را عملی کنید.

برای انجام این کار تنها نیاز است دستگاه تولید رشته و مواد اولیه آن را خریداری کنید، خوب است بدانید استفاده از این دستگاه فرآیند بسیار آسان و ساده ای دارد و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید و نیاز به انجام هیچ کار خاصی نیست.

در پایان لازم می دانیم ذکر کنیم که فراموش نکنید که با کمک  این دستگاه ها علاوه بر تولید رشته آشی خواهید توانست به تولید رشته های مخصوص پلو نیز بپردازید و درآمد بسیار خوبی از این راه کسب کنید.

دهمین ایده تولیدی کوچک خانگی: تولید نایلون های حباب دار

طبیعتا شما هم قبلا وسایلی را خریداری کرده اید که برای محافظت از ان وسیله خاص نایلون های حباب داری در اطراف ان پیچیده شده باشد؛ این نایلون ها به خوبی از آن وسیله محافظت می کنند و باعث می شوند آن وسیله دچار شکستگی یا هر گونه خرابی نشود.

خوب است بدانید شما می توانید با کمک یک سری دستگاه های خاص در منزل خود به تولید این نوع پلاستیک های حباب دار بپردازید.

از آن جایی که اکثر این نایلون ها برای بسته بندی تعداد زیادی از وسایل استفاده می شود تولید آن ها می تواند درآمد بسیار خوبی برای شما به ارمغان بیاورد و شما را به آرزو هایتان برساند.

البته نیاز است در هنگام خرید وسایل اولیه و دستگاه مرتبط با این تولیدی کوچک خانگی دقت زیادی به خرج دهید زیرا این مواد اولیه و دستگاه تولید ان در پلاستیک تولیدی توسط شما تاثیر زیادی دارد وکیفیت پلاستیک های تولیدی توسط شما تاثیر بسزایی در فروش شما و بالا رفتن درآمدتان از این شغل خواهد داشت.

مزایا و معایب راه اندازی یک تولیدی کوچک خانگی

مسلما وقتی شما در حال خواندن این مقاله هستید، قصد دارید به راه اندازی یک تولیدی کوچک پرسود خانگی بپردازید، به همین دلیل به منظور افزایش اطلاعات شما در این زمینه و بهبود روند کاریتان در این زمینه قصد داریم به ذکر مزایا و معایب یک تولیدی کوچک خانگی بپردازیم.

به این ترتیب خواهید توانست با ذهن بازتری کار خود را در هر یک از حیطه هایی که در قسمت قبلی به معرفی آن پرداختیم، آغاز کنید، پس این قسمت را نیز با دقت بیشتری بخوانید و همراه ما باشید.

مزایای راه اندازی یک تولیدی کوچک خانگی

بدیهی است که داشتن یک تولیدی کوچک خانگی می تواند مزایای زیادی برای افراد داشته باشد و باعث شود به اهداف بزرگی در زندگی شان دست پیدا کنند.

اما در این قسمت این مقاله قصد داریم این مزایا را به شکل زیبا تری به صورت موردی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ تا بتوانید تصمیمات بهتری بگیرید.

اولین مزیت: سرمایه کم

خوب است بدانید، معمولا انواع تولیدی کوچک خانگی نیاز به پرداخت هزینه های آنچنانی برای اجاره مکان یا مواد اولیه سخت و گران قیمت ندارند، به همین دلیل به عنوان اولین مزیت یک تولیدی کوچک زودبازده می توان به امکان راه اندازی آن با سرمایه های اندک اشاره کرد.

دومین مزیت: انعطاف پذیری زیاد از لحاظ زمان و مکان

بدیهی است وقتی شما شروع به راه اندازی یک شغل به خصوص در منزل خود می کنید، می توان در هر زمان و در هر مکانی که فرصت آن برایتان پیش آمد کار خود را ادامه دهید.

به این ترتیب از لحاظ زمانی و مکانی انعطاف پذیری زیاد تری خواهید داشت و می توانید به طیف  وسیع تری از کار ها در کنار کار تولیدی کوچک پر در آمد خود بپردازید.

سومین مزیت: رضایت شغلی

طبیعتا وقتی شغلی نیاز به سرمایه کم داشته باشد و از لحاظ زمان و مکان انعطاف بسیار زیادی داشته باشد، رضایت شغلی شما از آن شغل بیشتر خواهد شد و آن کار را بیشتر دوست خواهید داشت؛ پس به عنوان یکی دیگر از مزایای این نوع شغل حواستان به چنین مسئله ای باشد.

چهارمین مزیت: خلاقیت و نوآوری بیشتر

وقتی شغل شما به عنوان یک کار تولیدی کوچک در روستا یا در شهر باشد، شما به طرز وسیع تری می توانید ایده ها و نظرات خود را در شغلتان جای دهید و به این ترتیب خلاقیت و نوآوری بیشتری خواهید داشت.

پنجمین مزیت: درآمد بیشتر

خوب است بدانید، وقتی کارهای مرتبط با ایجاد یک تولیدی کوچک با سرمایه کم به خوبی پیش برود، ایده به درستی انتخاب شود، مواد اولیه و دستگاه خوبی خریداری شود، کالای با کیفیتی تولید گردد و در نهایت بازار خوبی برای فروش کالا ایجاد شود.

درآمد خوبی از چنین کاری برای شما به وجود خواهد آمد و به این ترتیب می توانید از درآمد بالایی که دارید، نهایت لذت را ببرید، پس به عنوان یکی دیگراز مزایای ایجاد یک تولیدی کوچک خانگی نیاز است به این مسئله اشاره کنیم و آن را در نظر بگیریم.

معایب راه اندازی یک تولیدی کوچک خانگی

طبیعتا هر کاری در کنار مزایایی که دارد، معایب مخصوص خودش را نیز خواهد داشت، به این ترتیب بعد از ذکر مزایای یک کار تولیدی کوچک در روستا یا شهر قصد داریم در ارتباط با معایب این کار نیز مطالبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ پس این مطالب را نیز با دقت بخوانید و با خواندن آن تصمیمات بهتری بگیرید.

اولین عیب: مشکل در تامین فروش

خوب است حواستان به این نکته باشد که تا زمانی که شما بازار فروش کالایی که تولید می کنید را فراهم نکنید، نخواهید توانست به درآمد خوبی که مورد انتظارتان هست دست پیدا کنید، به این ترتیب به عنوان اولین عیب ایجاد یک تولیدی کوچک پرسود خانگی نیاز می دانیم به این مسئله اشاره کنیم.

دومین عیب: مشکل در حفظ تعادل میان شغل و کارهای شخصی

مسلما وقتی شغل شما نوعی کار تولیدی کوچک زودبازده خانگی باشد، ایجاد یک تعادل میان زندگی شخصی و کارهای مرتبط با شغلتان بسیار سخت خواهد شد، که از این مسئله می توان به عنوان یکی دیر ازمعایب شغل تولیدی کوچک پرسود اشاره کرد و باید حواستان به آن باشد.

سومین عیب: رقابت با شرکت های بزرگ

بدیهی است وقتی شما یک کار تولیدی کوچک زودبازده را برای اولین بار در یک فضای شهری یا روستایی ایجاد می کنید، شرکت ها یا کارخانه جات بزرگ دیگری هستند که به انجام این فعالیت می پردازند و شما بایستی با آن شرکت ها رقابت کنید و برنده شدن در این رقابت کار هر کسی نیست.

پس به عنوان یک عیب دیگر شغل تولیدی کوچک پردرآمد نیاز می دانیم به این مسئله اشاره کنیم و مطمئن شویم شما پیش از شروع کارتان از آن اگاهی دارید.

چهارمین عیب:زیاد بودن حجم کاری

وقتی شما به ایجاد یک تولیدی کوچک خانگی برای خودتان می پردازید، نیاز است تمام کار های مرتبط با آن تولیدی را اعم از تامین مواد اولیه، انجام محاسبات مربوط با خرید و فروش کالای تولیدی را خودتان انجام دهید.

همچنین مسئولیت کارهایی مانند تعمیر کردن دستگاه، یافتن بازار فروش، گرفتن سفارش، به فروش رساندن مواد و همه ان ها را به صورت صفر تا صد با خود شماست.

به این ترتیب به عنوان یکی دیگر از معایب ایجاد یک تولیدی کوچک خانگی می توان به زیاد بودن حجم کاری و مسئولیت بالای این شغل اشاره کرد.

پنجمین عیب:مشکل بودن رعایت انواع استاندارد ها

وقتی شما قصد ایجاد یک کار تولیدی کوچک در منزل را دارید، بایستی استاندارد های متنوع و زیادی را در حین انجام آن کار تولیدی رعایت کنید و طبیعتا رعایت تمام استاندارد ها در حین تولید یک کالا کار چندان آسانی نخواهد بود، پس ابتدا حواستان به این نکته نیز باشد و سپس کار خود را در این زمینه آغاز کنید.

دستگاهی که برای تولیدی کوچک خانگی خود نیاز داریم را از کجا خریداری کنیم؟

حال که ایده های متعددی برای ایجاد یک کار تولیدی در منزل بدر ذهن شما وجود دارد و احتمالا یکی ازاین ایده ها را برای عملی کردن انتخاب کرده اید، ممکن است از خود بپرسید.

حال دستگاهی که برای تولیدی کوچک پردرآمد خود نیاز دارم را از کجا خریداری کنم؟ یا این که چگونه می توانم از کیفیت دستگاهی که خریداری کرده ام، اطمینان حاصل کنم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم، مکان های متعددی وجود دارند که شما می توانید خرید خود را از ان مکان ها انجام دهید و بهترین تولیدی کوچک با سرمایه کم را برای خودتان راه اندازی کنید.

اما خوب است بدانید مسلما این دستگاه ها نیز تفاوت زیادی در کیفیت و قیمت خواهند داشت و اگر به خریداری دستگاهی بی کیفیت بپردازید، خواهید دید که آن دستگاه مدت زمان زیادی برای شما کار نخواهد کرد و تولیدی کوچک پر سود شما با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد.

پس این مسئله که از کجا خرید خود را انجام دهید، اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن دقت کنید، به همین ترتیب پیشنهاد می کنیم پیش از انجام خرید، پرس و جو های بسیار زیادی انجام دهید و پس از پیدا کردن یک مکان مطمئن این خرید را انجام دهید.

در انتها پیشنهاد می کنیم اگر پس از انجام تحقیقات و پرس و جوهای متعدد نتوانستید مکانی را برای انجام خرید در این راستا انتخاب کنید، سری به وب سایت آگهی تایم بزنید، زیرا با رفتن به این وب سایت خواهید توانست به لیستی از بهترین فروشندگان ماشین آلات صنعتی دست پیدا کنید و یک خرید مطمئن را تجربه کنید.

به این ترتیب می توانید کسب و کار تولیدی کوچک خانگی خود را با بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات آغاز کنید و هرچه سریع تر به درآمدی که مد نظرتان هست برسید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم، اطلاعات متنوعی در ارتباط با ایجاد یک تولیدی کوچک زودبازده در اختیار شما عزیزان قرا دهیم، تا بتوانید از چنین ایده هایی استفاده کنید و یک کسب و کار خوب برای خودتان ایجاد کنید.

امید است این مطالب مفید واقع شوند و بتوانید در مدت زمان بسیار کوتاهی و با پرداخت سرمایه اولی بسیار کمی کسب و کار دلخواه خودتان را راه بیاندازید و به درآمد مورد انتظارتان برسید.

در پایان نیز لازم می دانیم یک بار دیگر به این مسئله اشاره کنیم که اگر کسب و کار مورد نظر خودتان را انتخاب کرده اید اما هنوز نمی دانید دستگاه آن را از کجا خریداری کنید، سری به وب سایت آگهی تایم بزنید، مطمئن باشید این کار روند ایجاد تولیدی کوچک پردرآمد شما را تسریع می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا