مقاله ها

پاک کردن لکه فرش چگونه انجام می شود؟

پاک کردن لکه فرش، یکی از معضلاتی است که احتمال روبرو شدن شما با آن بسیار زیاد است؛ البته با توجه به این مسئله که برای هر لکه ای بایستی از نوع خاصی مواد پاک کننده استفاده شود و هر نوع لکه خاصیت مخصوص خودش را دارد، کسب اطلاعات در این زمینه بسیار مهم و کاربردی خواهد بود.

به همین دلیل تصمیم گرفته ایم در این مقاله اطلاعاتی در ارتباط از بین بردن لکه فرش دستباف یا ماشینی در اختیار شما قرار دهیم، پس در ادامه و تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

از بین بردن لکه رنگ از روی فرش

لکه رنگ یک دسته از لکه هایی محسوب می شود، که افراد در ارتباط با پاک کردن آن سوالات متعددی می پرسند، خوب است بدانید توصیه می شود برای پاک کردن این نوع لکه رنگ را با یک کاردک یا نوعی چاقو به جهت خواب فرش بردارید و سپس یک پارچه با جذب بالا در آن مکان قرار دهید.

سپس نیاز است مقداری پاک کننده فرش(به طور مثال شامپو فرش) بر روی جای فرش بریزید و آن را با دستمال نم دار پاک کنید؛ در مرحله آخر نیز تنها کافی است یک دستمال خشک را بر روی جای لکه بکشید تا فرش کاملا خشک شود.

از بین بردن لکه شمع از روی فرش

مورد دیگری که در دسته بندی انواع لکه جای می‌گیرد، لکه شمع است که پاک کردن آن چندان آسان نیست؛ اما در این جا یک روش پاک کردن لکه از روی فرش دستباف و ماشینی وجود دارد.

برای این کار بایستی مقداری یخ را درون یک پلاستیک قرار دهید، سپس نیاز است آن پاکت را بر روی لکه شمع قرار دهید، به این ترتیب آن شمع به شکل جامد در آمده و از فرش کنده می شود.

می توانید در آخرین مرحله تکه های باقی مانده از شمع را جمع کنید و در پایان نیز خوب است با یک پارچه مرطوب قسمت هایی از لکه باقی مانده روی فرش را از بین ببرید.

از بین بردن لکه چایی از روی فرش

پاک کردن لکه چای روی فرش یکی دیگر از مواردی است که افراد مختلف در ارتباط با آن زیاد سوال می پرسند، خوب است بدانید برای پاک کردن لکه چای روی فرش کرم رنگ دو روش مختلف وجود دارد، در ادامه شما را به صورت جداگانه با این دو روش آشنا می کنیم.

روش اول برای پاک کردن لکه چای روی فرش

در این روش شما می توانید از ماست استفاده کرده و آن را روی لکه ریخته شده چای قرار دهید، به این ترتیب خواهید دید که لکه کاملا از بین خواهد رفت.

خوب است بدانید از این روش علاوه بر پاک کردن لکه چای روی فرش کرم رنگ می توانید برای پاک کردن لکه قهوه روی فرش نیز کمک بگیرید.

روش دوم برای پاک کردن لکه چای روی فرش

در این روش از از بین بردن لکه چای روی فرش کرم رنگ،به جای ماست از مایع طرفشویی کمک گرفته می شود؛ به این ترتیب که تنها نیاز است مایع ظرفشویی را با محلول هیدورژن پراکسید مخلوط کرده و سپس آن را بر روی فرش قرار دهید.

توصیه می کنیم این کار را به آرامی انجام دهید و محلول را با دستتان بر روی محلی که لکه وجود دارد مالش دهید؛در مرحله بعدی از پاک کردن لکه چای روی فرش به این روش نیاز است که آن محلول را به کمک دستمال خشک از روی فرش پاک کنید.

فراموش نکنید که برای اثر بخشی بیشتر این روش از بین بردن لکه چای روی فرش کرم رنگ بایستی نصف میزان هیدروژن پراکسید از مایع ظرفشویی استفاده کنید.

از بین بردن لکه گل از روی فرش

اگر لکه گل بر روی فرش شما ریخت است نیازی نیست در ارتباط با از بین بردن لکه روی فرش ماشینی یا هر نوع فرش دیگری نگران باشید.

زیرا این کار بسیار ساده است؛ تنها نیاز است با کمک یک چاقو یا یک کاردک گل ریخته شده بر روی فرش را بردارید و سپس با مایع تمیز کننده فرش(به طور مثال شامپو فرش) جای آن را پاک کنید؛ در نهایت به همین سادگی خواهید دید که فرآیند پاک کردن لکه فرش انجام شده است.

از بین بردن لکه خون از روی فرش

وقتی سخن از پاک کردن لکه روی فرش کرمی یا هر رنگ دیگری به میان می آید؛ یکی از سوالاتی که افراد می پرسند؛ این هست که برای پاک کردن لکه خون از روی فرش چه باید بکنیم؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم در انجام این کار شما هم می توانید از آب بسیار سرد و هم از نوشابه سرد، البته به شرطی که بدون رنگ باشد، استفاده کنید.

برای این کار تنها نیاز است یک دستمال را به نوشابه یا آب آغشته کنید و سپس آن پارچه را روی محلی که لکه ایجاد شده است بکشید، خواهید دید که لکه بسیار سریع پاک خواهد شد.

از بین بردن لکه آبمیوه از روی فرش

خوب است بدانید برای پاک کردن لکه از فرش ابریشم زمانی که لکه آبمیوه باشد، می توانید مقداری نوشابه یا آب گازدار در مکان لکه اسپری کنید و سپس با کمک دستمال نم دار یا مرطوب آن لکه را از بین ببرید.

به این ترتیب خواهید توانست به همین راحتی لکه روی فرش کرمی یا هر رنگ دیگر را بدون نیاز به انجام فعالیت هایی دیگر از بین ببرید.

از بین بردن لکه چربی از روی فرش

لکه چربی یکی دیگر از انواع لکه ها ست، که وقتی حرف ازپاک کردن لکه روی لکه از روی فرش دستباف به میان می آید، افراد در ارتباط با از بین بردن لکه های چربی از روی فرش نیز سوالات زیادی می پرسند.

در این باره باید بگوییم مطمئنا شما هم چیز هایی در ارتباط با از بین بردن لکه فرش با جوش شیرین شنیده اید، خوب است ذکر کنیم که با کمک جوش شیرین شما خواهید توانست سخت ترین لکه های چربی را از روی فرشتان پاک کنید.

برای استفاده از این محلول نیز بایستی در اولین مرحله مقداری جوش شیرین روی فرشتان قرار دهید، سپس بگذارید ۶ ساعت بگذرد، در مرحله بعدی تنها نیاز است با کمک جارو جوش شیرین های باقی مانده بر روی فرش که لکه چربی را به خود جذب کرده اند، جارو کنید.

اگر پس از انجام مراحل فوق و پاک کردن لکه فرش با جوش شیرین باز هم مشاهده کردید، که مقدار اندکی لکه چربی بر روی فرش باقی مانده است، تنها کاری که باید بکنید، این هست که یک پارچه را به الکل آغشته و از آن الکل و پارچه برای از بین بردن باقی مانده لکه استفاده کنید.

از بین بردن لکه چسب قطره ای از روی فرش

چسب قطره ای نیز یکی دیگر از مواردی است که می تواند افراد را در هنگام پاک کردن لکه از فرش ابریشم یا هر نوع فرش دیگری به زحمت بیاندازد، که البته خوب است بدانید برای پاک کردن این لکه روی فرش کرمی دو روش مختلف وجود دارد.

روش اول پاک کردن لکه چسب قطره ای از روی فرش

در این روش از پاک کردن لکه از روی فرش دستباف یا هر نوع فرش دیگری تنها نیاز است یک پارچه بر روی لکه قرار دهید و سپس اتوی داغ را به آن پارچه بچسبانید، خواهید دید که لکه به آن پارچه می چسبد و فرآیند پاک کردن لکه فرش به بهترین نحو انجام می شود.

روش دوم پاک کردن چسب قطره ای از روی فرش

در دومین روش از پاک کردن لکه فرش، زمانی که لکه چسب قطره ای باشد، نیاز است از برخی مواد شیمیایی مانند سرکه، استون یا آمونیاک برای پاک کردن این لکه استفاده کنید.

از بین بردن لکه شکلات از روی فرش

در قسمت های قبلی در ارتباط با تاثیر پاک کردن لکه فرش با جوش شیرین زیاد با یک دیگر صحبت کردیم و به این نکته اشاره کردیم که این ماده می تواند تاثیر بسزایی در پاک کردن لکه چربی بگذارد.

اما خوب است بدانید با توجه به این نکته که در هنگام ساخت شکلات نیز از چربی زیادی استفاده می شود، می توانید از  فرایند پاک کردن لکه فرش با جوش شیرین نیز برای شکلات استفاده کنید.

همچنین نیاز است ذکر شود که اگر قصد ندارید از روش فوق برای تمیز کردن لکه فرش دستباف استفاده کنید، می توانید مانند پاک کردن لکه شمع از مقداری یخ استفاده کنید تا شکلات به شکل مایع در بیاید و سپس خواهید توانست با نوعی دستمال مرطوب مکان لکه را پاک کنید.

از بین بردن لکه خودکار از روی فرش

اگر شما هم فرزندانی دارید که زیاد از خودکار استفاده می‌کنند، مسلما با لکه های جوهری زیادی بر روی فرشتان مواجه می‌شوید که باید بگوییم برای تمیز کردن لکه فرش دستباف زمانی که لکه جوهری باشد تنها نیاز است مقداری اسپری مو بر روی لکه بپاشید.

پس از چند دقیقه باید آن اسپری ها را با کمک مقداری محلول سرکه و آب از بین ببرید؛ فراموش نکنید که ریختن مقدار زیادی سرکه بر روی تارهای فرش می‌تواند آسیب زا باشد، پس به مقدار سرکه ای که استفاده می کنید، دقت کنید.

از بین بردن لکه آدامس از روی فرش

یکی دیگر از لکه هایی که ممکن است بر روی فرش های ابریشمی، دستباف یا ماشینی بیوفتد و باعث شود شما نتوانید آنطور که باید از فرشتان لذت ببرید، لکه آدامس است، این نوع لکه را نیز شما می توانید به کمک یخ از بین ببرید.

به این ترتیب که تنها نیاز است یخ ها را در پلاستیک شفافی قرار دهید، سپس آن پلاستیک را بر روی لکه آدامسی که بر روی فرش هست قرار دهید، در مرحله بعدی می توانید جایی که از لکه بر روی فرش باقی مانده است را با کمک مایع تمیز کننده فرش از بین ببرید.

بهترین محلول ها برای پاک کردن لکه فرش

در قسمت های قبلی در ارتباط با پاک کردن لکه فرش، چگونگی انجام آن و نحوه پاک کردن انواع مختلف لکه فرش، اطلاعات متعددی در اختیار شما قرار دادیم.

اما در این قسمت قصد داریم چندین محلول بسیار قوی برای پاک کردن لکه از روی فرش دستباف به شما معرفی کنیم؛ تا اگر لکه ریخته شده بر روی فرش شما در دسته بندی های فوق قرار نمیگیرد یا با کمک روش های فوق امکان پاک کردن آن وجود ندارد، بتوانید از این مطالب استفاده ببرید.

اولین محلول پاک کردن لکه فرش: جوش شیرین و پودر بوراکس

در قسمت های قبلی در ارتباط با فرآیند از بین بردن لکه فرش با جوش شیرین، فرآیند و تاثیر بسیار زیاد آن با یک دیگر صحبت هایی داشتیم، اما خوب است بدانید اگر این ماده بسیار مفید که برای محیط زیست نیز مفید است با پودر بوراکس ترکیب شود می‌تواند تاثیر فوق العاده ای بر پاک کرده لکه از روی فرش دستباف داشته باشد.

دومین محلول پاک کردن لکه فرش جوش شیرین و سرکه سفید

خوب است بدانید علاوه بر از بین بردن لکه فرش با جوش شیرین و بوراکس، شما می توانید از جوش شیرین به همراه سرکه سفید استفاده کنید و به پاک کردن لکه فرش خود بپردازید، در پایان نیز خوب است ذکر شود، اگر در این محلول مقداری مایع ظرفشویی و آب گرم نیز بریزید، تاثیر آن چندین برابر خواهد شد.

سومین محلول پاک کردن لکه فرش سرکه و آب داغ

محلول سرکه و آب داغ یکی دیگر از محلول هایی است که برای پاک کردن لکه قهوه روی فرش یا انواع دیگر مواد بسیار مفید و پر استفاده است.

 چهارمین محلول پاک کردن لکه فرش ابلیمو و پراکسید هیدروژن

در قسمت های قبلی در ارتباط با پراکسید هیدروژن زیاد با یک دیگر صحبت کردیم؛ اما نیاز است ذکر کنیم محلول پراکسید اکسیژن به همراه آبلیمو نیز یکی دیگر از محلول های قوی برای پاک کردن لکه فرش محسوب می شود؛ لازم به ذکر است این محلول بهترین عملکرد را در زمان استفاده برای از بین بردن لکه خاک بر روی فرش یا باکتری های موجود در فرش خواهد داشت.

پنجمین محلول پاک کردن لکه فرش جوش شیرین و برگ بو

پس از تمام محلول ها و راهکار هایی که برای از بین بردن لکه فرش با جوش شیرین معرفی کردیم، نیاز میدانیم به معرفی محلول جوش شیرین و برگ بو نیز بپردازیم.

این محلول به شما کمک میکند انواع لکه روی فرش کرمی یا هر فرشی با رنگ های دیگر را از بین ببرید، زیرا خاصیت لکه بری بسیار زیادی خواهد داشت.

چگونه فرش خود را براق کنیم ؟

حال که اطلاعات زیاد و متنوعی در ارتباط با محلول ها برای از بین بردن لکه روی فرش ماشینی و انواع دیگر آن  کسب کردید، خوب است بدانید بسیاری از افراد همواره در ارتباط با این مسئله که چگونه فرش خود را به حالت براق اولیه اش برگردانند. سوالاتی می پرسند.

زیرا هر چقدر هم که شما در ارتباط با پاک کردن لکه از فرش ابریشم خود دقت کافی به خرج دهید و تمام لکه ها را به محض به وجود آمدن پاک کنید.

باز هم ممکن است کثیفی های زیادی جلا و رنگ فرش شما را از حالت اولیه خارج کرده و از بین ببرند، در این زمان ممکن است شما بپرسید که چگونه می‌توانم فرش خود را براق کنیم؟

در پاسخ به سوالاتی این چنینی باید بگوییم،تعداد زیادی از محلول هایی که در قسمت قبلی به معرفی آن ها پرداختیم می توانند به شما در این زمینه کمک کنند و باعث شوند فرش شما مانند روز اولش به زیبایی هرچه تمام تر بدرخشد.

از جمله این محلول ها می توان به محلول جوش شیرین و سرکه سفید،جوش شیرین و  پودر بوراکس و آبلیمو و پراکسید هیدروژن اشاره کرد.

برای استفاده از این محلول ها برای پاک کردن لکه فرش و براق کردن آن نیز همانطور که می دانید نیاز هست تنها فرش خود را به طور کامل به این محلول آغشته کنید و سپس با نوعی دستمال مرطوب یا نم دار بر روی فرش بکشید، در نهایت نیز بایستی فرش را با دستمالی کاملا خشک پاک کنید.

کمک گرفتن از قالیشویی برای پاک کردن لکه فرش

حال که اطلاعات شما در زمینه پاک کردن لکه از فرش ابریشم، پاک کردن لکه از روی فرش دستباف و از بین بردن لکه روی فرش ماشینی؛ یا از بین بردن لکه چای روی فرش کرم رنگ، پاک کردن لکه قهوه روی فرش و مواردی از این قبیل تکمیل شد.

این احتمال وجود دارد که از خود بپرسید ، آیا می‌توان پاک کردن لکه فرش را به قالیشویی ها سپرد؟ مسلما پاسخ این سوال بله است، در تعداد زیادی از فرش شویی ها شما می توانید از متخصصینی کمک بخواهید که می توانند به بهترین شکل به پاک کردن لکه فرش شما بپردازند.

البته بدیهی است که پیدا کردن یک قالی شویی خوب که متخصصین آن تجربه ی زیادی در این زمینه داشته باشند؛ چندان آسان نخواهد بود.

پس پیشنهاد میکنیم اگر پیدا کردن یک قالی شویی مطمئن برای شما نیز مشکلی بزرگ است، سری به وب سایت آگهی تایم بزنید، در این وب سایت خواهید توانست بهترین خدمات قالی شویی تهران و سایر شهرستان ها را پیدا کنید.

برای پاک کردن لکه های قدیمی چه کاری انجام دهیم؟

همانطور که می دانید، بهتر است لکه ای که بر روی فرش می افتد همان لحظه تمیز و پاک شود، اما اگر مدت زمان زیادی است لکه های فرش خود را تمیز نکرده اید، نیازی نیست در این باره زیاد نگران باشید.

زیرا راه حل خوبی برای پاک کردن قهوه روی فرش وقتی مدت زمان زیادی از به وجود آمدن آن لکه گذشته است وجود دارد، برای پاک کردن این نوع لکه تنها به مقداری کف ریش نیاز خواهید داشت.

فرش را به این کف آغشته کنید و سپس محل لکه را با یک پارچه تمیز خشک بپوشانید سپس با یک وسیله سنگین پارچه را بر روی فرش فشار دهید، زمانی که پارچه رنگ به خودش گرفت و مرطوب شد آن را تعویض کنید.

به این ترتیب خواهید توانست خیلی راحت به تمیز کردن لکه فرش دستباف وقتی که مدت زمان زیادی از به وجود آمدن  آن گذشته است، بپردازید.

 

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم، در ارتباط با پاک کردن لکه فرش، اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم و شما را با انواع لکه ها و سپس انواع محلول هایی که می توانید از آن ها برای از بین بردن لکه های فرش هایتان استفاده کنید را به شما معرفی کردیم.

امید است با خواندن مطالب فوق بتوانید به سوالاتی از قبیل از بین بردن لکه چای روی فرش کرم رنگ چگونه انجام می شود؟ تمیز کردن لکه فرش دستباف چگونه انجام می شود؟از بین بردن لکه روی فرش ماشینی چه گونه است؟ پاک کردن لکه فرش با جوش شیرین چه فرآیندی دارد؟

یا سوالی مانند پاک کردن لکه قهوه روی فرش چگونه انجام می شود؟ پاسخ دهید و بتوانید به بهترین نحو هر لکه ای که روی فرشتان می افتد را پاک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا