مقاله ها

رفع بوی بد فرش چه راهکار هایی دارد؟

رفع بوی بد فرش چه راهکار هایی دارد؟، علت بو دادن فرش بعد از شستن چیست؟ چگونه به رفع بوی بد فرش بعد از شست وشو بپردازیم؟ از بین بردن بوی وایتکس از روی فرش چگونه انجام می شود؟.

چگونه فرش را خوشبخو کنیم؟ چگونه می توان به از بین بردن بوی ادکلن از روی فرش پرداخت؟ چه گونه به از بین بردن بوی بد فرش خیس بپردازیم ؟ چه مراحلی برای رفع بوی ادرار روی فرش باید انجام شود؟ و سوالاتی از این قبیل جز آن دسته از سوالاتی هستند، که افراد زیاد می پرسند.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم با صحبت کردن در ارتباط با رفع بوی بد فرش، به این گونه سوالات پاسخ دهیم، پس اگر سوال شما نیز در لیست آن ها قرار دارد، در ادامه و تا پایان این مقاله همراه و یاور ما باشید.

رفع بوی بد غذا و چربی از روی فرش

وقتی نام از رفع بوی بد فرش به میان می آید، یک دسته سوالاتی که افراد زیاد می پرسند، این هست که چگونه می توان به رفع بوی بد فرش وقتی بود از غذا و چربی باشد، پرداخت، به همین دلیل در ابتدای این مقاله در این زمینه با یک دیگر صحبت خواهیم کرد.

برای رفع بوی بد فرش زمانی که لکه غذا و چربی بر روی آن ریخته است پیشنهاد می کنیم، در ابتدا به کمک یک دستمال و فشردن آن بر روی لکه تا جایی که می توانید لکه را از روی فرش جمع کنید، سپس نیاز است آثار آن را نیز با کمک مایع ظرفشویی و اسفنج آغشته به مایع بردارید.

در مرحله آخر نیاز است به کمک یک دستمال و آب قسمتی لکه چربی ایجاد شده است را بشویید، فراموش نکنید که اجازه دهید، فرش کاملا خشک شود وگرنه در صضورت خشک نشدن کامل فرش ممکن است دوباره بوی بدی بگیرد.

در قسمت آخر ضروری می دانیم به این نکته نیز اشاره کنیم که اگر لکه های زیادی بر روی فرش شما ریخته شده است برای رفع بوی برد فرش بهتر است ان را به طور کامل بشویید.

رفع بوی بد فرش ماشینی

اگر به تازگی به خرید فرش ماشینی پرداخته اید، مسلما تا به حال از خود پرسیده اید که چگونه به رفع بوی بد فرش بپردازیم؟ زیرا زمانی که فرش تولید می شود، در روند ساخت آن از یک سری مواد شیمیایی استفاده می شود و این مواد شیمیایی بوی بدی از خود ساتع می کنند.

برای رفع بوی بد فرش ماشینی راهکار های متعددی وجود دارد، یکی از راهکارها این هست که فرش را چند ساعتی در جریان هوا قرار دهید، خواهید دید که بو از بین خواهد رفت.

اما اگر راهکار فوق را انجام دادید و بو رفع نشد پیشنهاد می کنیم با کمک جارو برقی زمانی که در بیشترین درجه خودش قرار دارد، روزی چندین بار فرش خود را جارو کنید.

حتما عبارت رفع بوی بد فرش با جوش شیرین به گوش شما خورده است، در این باره باید بگوییم جوش شیرین یکی از موادی است که تاثیر بسزایی در از بین بردن بوی بد فرش دارد.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم اگر تمام راهکار های فوق را برای رفع بوی بد فرش ماشینی اجرا کردید، اما نتیجه ای ندید این راه را امتحان کنید.

برای رفع بوی بد فرش با جوش شیرین نیز تنها نیاز است جوش شیرین را طوری که کل فرش را در بر بگیرد بر روی فرش بریزید، سپس نیاز است پس از دو روز با کمک جارو برقی فرش را به طور کامل جارو کنید، خواهید دید که بو به راحتی از بین می رود.

رفع بوی ادرار روی فرش

متاسفانه یک دسته دیگر از انواع بو های بدی که می تواند از فرش شما ساتع شود؛ و باعث شود شما سوال چگونه فرش را خوشبو کنیم؟  را بپرسید، بوی ادرار است.

همانطور که می دانید، این بوی ادرار هم می تواند برای انسان باشد و هم می تواند برای حیوانات باشد، در این قسمت در ارتباط با هر کدام به صورت جداگانه صحبت می کنیم.

رفع بوی بد فرش(ادرار حیوان)

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که در خانه از حیوانات نگهداری می کنید، اما در ارتباط با ریختن ادرار آن ها بر روی فرش نگران هستید، این قسمت را به دقت بخوانید، زیرا برای شما نوشته شده است.

خوب است بدانید، راهکار های متعددی برای رفع بوی ادرار روی فرش وجود دارد ، اما تعداد بسیار زیادی از این راهکار ها اصلا سازنده نیستند؛ زیرا در کنار رفع بوی بد فرش باعث از بین رفتن فرش نیز خواهند شد .

به این ترتیب پیشنهاد می کنیم، برای رفع بوی بد فرش در این حالت از  روشی که در این قسمت ذکر می شود کمک بگیرید؛ ابتدا  آب و سرکه را با یک دیگر مخلوط کنید و این محلول را برای ضد عفونی کردن محلی که ادرار ریخته شده است، استفاده کنید.

توصیه می کنیم این کار را با کمک فرچه انجام دهید تا تمام الیاف فرش( مخصوصا اگر الیاف فرش شما بلند است، به طور کامل به این محلول آغشته شود) در مرحله بعدی توصیه می کنیم جوش شیرین و آب اکسیژنه را ترکیب کرده و به محلول اضافه کنید.

سپس پیشنهاد می شود اجازه دهید این محلول به طور کامل به داخل فرش نفوذ پیدا کند، حالا بایستی اجازه دهید تا فرش به طور کامل خشک شود.

خواهید دید که پس از انجام مراحل فوق بوی بد ادرار حیوان خانگی شما از بین می رود، اما اگر باز هم به هر علتی بو باقی ماند یک بار دیگر مراحل فوق را تکرار کنید؛ مطمئن باشید که پس از مرحله دوم هیچ بویی در فرش باقی نخواهد ماند.

رفع بوی بد فرش (ادرار انسان)

در قسمت قبلی در ارتباط با رفع بوی ادرار روی فرش، زمانی که این ادرار برای حیوانات باشد، صحبت کردیم، اما اگر ادرار برای انسان باشد، چه باید کرد؟ در این قسمت با کمک ارائه دو روش مجزا به این سوال پاسخ خواهیم داد.

روش اول برای رفع بوی بد فرش

در این روش از فرآیند روش رفع بوی بد فرش با جوش شیرین کمک گرفته می شود، برای انجام این کار در ابتدا کافی است جوش شیرین و آرد ذرت را با یک دیگر مخلوط کنید، سپس بایستی  روی محلی که لکه ادرار وجود دارد قرار دهید.

در آخرین مرحله نیز نیاز است پس از گذشت 24 ساعت جوش شیرین هایی که بر روی فرش ریخته است را با جارو جمع کنید، حال می توانید از فرش تمیزخود که هیچ بویی نمی دهد، لذت ببرید.

روش دوم برای رفع بوی بد فرش

در دومین روش رفع بوی بد فرش، زمانی که ادرار انسان بر روی آن ریخته باشد، نیاز است دوبار از جوش شیرین کمک گرفته شود.

اما در این روش باید جوش شیرین را با آرد ذرت و آب ترکیب کرد تا خمیری یک دست به وجود بیاید، سپس بایستی آن خمیر را با کمک فرچه بر روی نقطه ی بو دار مالش دهید.

پس از انجام مراحل فوق نیاز است 12 ساعت صبر کنید و سپس محلول را با کمک جارو برقی جمع کنید، در پایان خوب است بدانید این روش بیشتر برای زمانی کارایی دارد که بوی ادرا بسیار زیاد و زننده باشد.

رفع بوی ادکلن از روی فرش

از بین بردن بوی ادکلن از روی فرش ، جزء یکی دیگر از سوالات مکرر و مشکلات متعدد افراد در زمینه رفع بوی بد فرش محسوب می شود.

زیرا درست است که ادکلن به تنهایی بوی خوبی می دهد؛ اما زمانی که مقدار زیادی ادکلن بر روی فرش ریخته می شود، این بو از میزانی که باید بیشتر می شود.

به این ترتیب می تواند عوارضی مانند سر درد داشته باشد، اما برای از بین بردن بوی ادکلن از روی فرش بایستی ابتدا با کمک حرکات رفت و برگشتی دستمالی نخی تا ان جایی که می توانید مقداری از ادکلن ریخته شده را جمع کنیدد.

سپس نیاز است میزان هایی مساوی از آب و سرکه را داخل یک شیشه بریزید و بر روی فرش اسپری کنید، پس از گذشت 30 دقیقه نیاز است محلولی که بر روی فرش اسپری کرده اید را با کمک دستمالی نم دار پاک کنید.

در مرحله بعدی بایستی یک قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی را داخل یک فنجان اب بریزید و سپس این محلول را بر روی فرش اسپری کنید.

نهایتا در آخرین مرحله ی از بین بردن بوی ادکلن از روی فرش بایستی با یک دستمال مرطوب محلول را از روی فرش جمع کنید، فراموش نکنید که پس از گذشت این مراحل اجازه دهید فرش شما به طور کامل خشک شود.

در آخر لازم است ذکر شود، اگر میزان ادکلن ریخته شده بر روی فرش بسیار زیاد است می توانید از روش رفع بوی بد فرش با جوش شیرین نیز کمک بگیرید و به مدت 24 ساعت جوش شیرین را بر روی فرش قرار دهید.

رفع بوی بد فرش بعد از شست و شو

رفع بوی بعد فرش بعد از شست و شو دسته دیگری از معضلات افراد دردسته رفع بوی بد فرش مخصوصا برای افرادی است که فرش خود را خیلی دوست دارند.

خوب است بدانید، علت بو دادن فرش پس از شستن این است که فرش به خوبی خشک نمی شود، به این ترتیب در لابه لای الیاف های فرش مقداری رطوبت باقی می ماند.

حال که علت بو دادن فرش پس از شستن را دانستید، مطمئنا می توانید حدس بزنید رفع بوی بد فرش شسته شده، چگونه انجام می شود؛ برای این کار تنها بایستی فرش را به خوبی خشک کنید؛ به طور مثال اجازه دهید فرش در هوای آزاد خشک شود.

یا جریان هوا را در قسمتی که فرش در حال خشک شدن است به کار بیاندازید، به این ترتیب فرش شما به طور کامل خشک می شود و شما به دنبال علت بو دادن فرش پس از شستن نمی گردید.

اما همانطور که می دانید، متاسفانه در خیلی از مواقع افراد پس از این که فرش را از قالیشویی می گیرند، متوجه می شوند فرش بو می دهد و دیگر راهکار های فوق که برای از بین بردن بوی بد فرش بعد از شستن ذکر کردیم، کار نخواهد داد.

به این ترتیب در ادامه چندین راهکار دیگر برای حل این گونه مشکلات ذکر خواهیم کرد؛ تا بتوانید در این مواقع از آن ها استفاده ببرید.

از بین بردن بوی بد فرش شسته شده با جوش شیرین

در قسمت های قبلی در ارتباط با فواید جوش شیرین و فرایند از بین بردن بوی بد فرش با جوش شیرین زیاد صحبت کردیم؛ اما خوب است بدانید از این ماده در رفع بوی بد فرش بعد از شست و شو نیز استفاده می شود.

روش استفاده از هم که در قسمت های قبلی چندین بار ذکر شد؛ بایستی جوش شیرین را بر روی فرش بپاشید، 24 ساعت اجازه دهید جوش شیرین عمل کند و سپس آن را با جارو جمع کنید.

از بین بردن بوی بد فرش شسته شده با اسطوخدوس

اسطوخدوس نیز ماده دیگری است که می توان از آن در رفع بوی بد فرش بعد از شست و شو استفاده کرد، بری کمک گرفتن از این ماده تنها نیاز است گیاه اسطوخدوس را در هاون بکوبید، سپس آن را با جوش شیرین مخلوط کرده و به مدت نیم الی یک ساعت بر روی فرش قرار دهید.

سپس با جمع کردن آن ها از روی فرش با کمک جارو برقی کار شما در این قسمت نیز به پایان می رسد و خواهید دید که چه بوی خوبی از فرش به مشام شما می رسد.

از بین بردن بوی بد فرش شسته شده با روغن

خوب است بدانید یک سری روغن نیز با رایحه های مختلف در بازار موجود هستند که شما می توانید از ان ها نیز در رفع بوی بد فرش بعد از شست و شو یا رفع بوی بد فرش در هر حالت دیگری کمک بگیرید.

برای استفاده از این محلول در راستای از بین بردن بوی بد فرش بعد از شستن نیز تنها نیاز است یکی از این روغن ها که رایحه بهتری دارد را خریداری کرده و به میزان 10 الی 15 قطره از ان ها را با  جوش شیرین مخلوط کنید.

سپس نیاز است محلول نهایی را برای مدت زمان یک 24 ساعت بر روی فرش اسپری کنید؛ پس از این 24 ساعت و جارو کشیدن فرش مراحل از بین بردن بوی بد فرش شسته شده با کمک این ماده به پایان خواهد رسید و شما از خوشبو بودن فرش خود لذت خواهید برد.

از بین بردن بوی بد فرش شسته شده با بوراکس

در قسمت های قبلی انواع مختلفی از مواد را که می توانید از آن ها برای از بین بردن بوی فرش شسته شده استفاده کنید، را معرفی کردیم و استفاده از ان را نیز به شما آموختیم.

اما آخرین ماده ای که قصد داریم برای از بین بردن بوی بد فرش بعد از شستن به شما معرفی کنیم، بوراکس است؛ خوب است بدانید بوراکس مدت زمان اثر جوش شیرین را برای رفع بوی بد فرش شسته شده کاهش می دهد.

به این ترتیب پیشنهاد می کنیم اگر قصد دارید در کم تریبن زمان ممکن به از بین بردن بوی بد فرش با جوش شیرین بپردازید؛ از بوراکس استفاده کنید.

همانطور که می دانید؛ برای استفاده از این ابزار تنها نیاز است بوراکس را با جوش شیرین ترکیب کنید سپس این مواد را درون یک ظرف ریخته و بر روی فرش اسپری کنید.

در آخرین مرحله از رفع بوی بد فرش شسته شده با بوراکس نیزتنها نیاز است شما آن مواد را با کمک جارو برقی جمع کنید و از بوی خوش فرش خود لذت ببرید.

از بین بردن بوی وایتکس از روی فرش

وایتکس یکی دیگر از موادی است که ریختن ان بر روی فرش شما میتواند مشکلات متعددی را به وجود بیاورد و باعث شود همواره بپرسید، چگونه فرش را خوشبو کنیم؟ در این قسمت به این مسئله می پردازیم.

یکی از اقدامات موثری که می توانید برای از بین بردن بوی وایتکس از روی فرش انجام دهید، این هست که فرش را بشویید، البته توصیه می شود در حالت فرش را با بیشتری فشار ممکن آب بشویید تا بوی وایتکس به طور کامل از بین برود.

البته با توجه به این که اگر از این روش برای رفع بوی بد فرش استفاده کنید، ممکن است الیاف فرش از بین بروند و خشک شوند، پیشنهاد می کنیم از مایع نرم کننده لباس در هنگام انجام این کار استفاده کنید.

از بین بردن بوی بد فرش خیس

شاید برایتان جالب باشد ولی در برخی مواقع افراد در ارتباط با از بین بردن بوی بد فرش خیس نیز سوالاتی از ما می پرسند، که در این باره باید بگوییم بله خیلی از مواقع تازه زمانی که شما فرش را می شویید، بوی نامطبوعی از آن بلند می شود که علت ان نیز مشخص نیست.

در چنین حالاتی پیشنهاد می کنیم پیش از شست و شوی فرش از ماده جادویی و بسیار موثر جوش شیرین استفاده کنید و راهکار از بین بردن بوی بد فرش با جوش شیرین را به کار ببندید.

همانطور که اطلاع داریم برای استفاده از این راهکار نیاز است؛ جوش شیرین را بر روی فرش بریزید و پس از گذشت یک الی دو ساعت به شستن دوباره فرش بپردازید.

در آخر توصیه می کنیم اگر بوی فرش بسیار زیاد و غیر قابل تحمل است برای مدت زمان های طولانی مثلا 12 الی 24 ساعت اجازه دهید جوش شیرین بر روی فرش باقی بماند.

از کدام قالیشویی کمک بگیریم؟

در قسمت قبلی پس از این که تلاش کردیم با ذکر اطلاعاتی در ارتباط با رفع بوی بد فرش، به سوال چگونه فرش را خوشبو کنیم؟  پاسخ دهیم؛ وقتی داشتیم در ارتباط با رفع بوی بد فرش شسته شده با یک دیگر صحبت می کردیم.

به این مسئله اشاره کردیم که در برخی مواقع ممکن است در اثر به وجود امدن اشتباه در قالیشویی ها فرش شما بویی آزار دهنده بگیرد.

در این حالت ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه می توان از این اتفاق جلوگیری کرد؟ مسلما پاسخ این هست که بایستی از یک قالیشویی با تجربه در این زمینه کمک گرفت.

به این ترتیب توصیه می کنیم، حتما در ارتباط با قالیشویی منتخب خود دقت کافی به خرج دهید و تلاش کنید، جایی را انتخاب کنید که افراد تجربه خوبی از سپردن کارشان به ان جا داشته باشند.

لازم میدانیم توصیه کنیم که اگر چنین مکانی را نمی شناسید، سری به وب سایت آگهی تایم بزنید، زیرا به سر زدن به این وب سایت با لیست بلند بالایی از شماره قالیشویی تهران و سایر شهرستان ها مواجه خواهید شد.

می توانید با ان ها تماس بگیرید و بهترین قالیشویی را انتخاب کنید تا هم به رفع بوی بد فرش شما بپردازد و هم از ایجاد آن بو جلوگیری کند.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم، در ارتباط با رفع بوی بد فرش، از بین بردن بوی بد فرش بعد از شستن، رفع بوی بد فرش ماشینی، از بین بردن بوی بد فرش خیس صحبت کنیم.

همچنین در ارتباط با از بین بردن بوی وایتکس از روی فرش، از بین بردن بوی بد فرش با جوش شیرین،راهکار هایی در این باره که چگونه فرش را خوشبو کنیم؟ و مواردی از این قبیل اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم.

امید است اطلاعاتی که در اختیار شما قرار دادیم، مفید واقع شوند و بتوانید از آن ها در راستای رفع بوی بد فرش خوب به بهترین نحو استفاده کنید و همواره فرشی خوشبو و زیبا داشته باشید.

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا