دانستنی های خودرو

خالی شدن باتری ماشین چه علت هایی دارد؟

خالی شدن باتری ماشین، یکی از رایج ترین مشکلاتی محسوب می شود، که در خودروهای مختلف اتفاق می افتد و باعث می شود افراد نگرانی هایی در ارتباط با خودرویشان پیدا کنند، زیرا در این حالت نخواهند توانست مثل روزهای قبل از خودرویشان استفاده کنند و از وجودش لذت ببرند.

به همین علت قصد داریم در ادامه این مقاله در ارتباط با خالی شدن باتری خودرو اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛پس در ادامه و تا پایان همراه ما باشید؛ مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد و از خواندن این مقاله لذت زیادی خواهید برد.

منظور از عبارت خالی شدن باتری خودرو چیست؟

پیش از هرچیزی نیاز می دانیم، چند کلمه ای راجع به این مسئله که اصلا، خالی شدن باتری ماشین یعنی چه؟ با یک دیگر صحبت کنیم و در ارتباط با این مسئله باید بگوییم، همانطور که اطلاع دارید باتری خودرو برق رسانی را به تمام قسمت های خودرو بر عهده دارد.

حال اگر به هر دلیلی این باتری خالی می شود، نمی تواند انرژی الکتریکی را به تمام قسمت های خودروی شما منتقل کند، به این ترتیب افراد هر چقدر استارت می زنند ماشین روشن نمی شود و متوجه خواهند شد که مشکلی به نام خالی شدن باتری ماشین اتومات یا دستی به وجود آمده است.

در این حالت باید با ترفند هایی که در قسمت های قبلی در ارتباط با آن توضیحاتی ارائه می دهیم، ماشین را روشن کرده، سپس آن را به یک تعمیرگاه مطمئن هدایت کنیم، به این ترتیب مشکلات موجود در باتری خودرو یا با تعویض باتری و یا با تعمیر ان حل خواهد شد.

علل خالی شدن باتری ماشین

حال که در ارتباط با عبارت خالی شدن باتری ماشین یا همان خوابیدن باتری ماشین، اطلاعات خود را تکمیل کردید، نیاز است در ارتباط با علل خالی شدن باتری ماشین نیز چند کلمه ای با یک دیگر صحبت کنیم.

تا با جلوگیری از وقوع آن ها، جلوی پرداخت هزینه های اضافی در ارتباط با حل مشکل خالی شدن باتری خودرو را بگیرید و از اتفاق افتادن آن جلوگیری کنید.

اولین علت خالی شدن باتری خودرو: روشن گذاشتن چراغ های خودرو

اگر شما هم راننده تازه کاری هستید، مطمئنا افراد مختلفی این توصیه را به شما می کنند، که چراغ های جلوی خودروی خود را روشن نگذارید.

آیا می دانید، دلیل این توصیه چیست؟ خوب است اطلاع داشته باشید دلیل این گونه توصیه ها و اتفاق افتادن چنین مسائلی این هست که این مسئله می تواندعلت خالی شدن باتری ماشین صفر و سایر ماشین ها باشد، اما به دلیل نو بودن باتری ماشین های صفر اتفاق افتادن چنین مسئله این گونه ماشین ها محتمل تر است.

پس اگر راننده تازه کاری هستید، سلامت باتری ماشینتان برایتا اهمیت دارد یا به تازگی یک ماشین صفر خریداری کرده اید، حتما حتما این نکته را رعایت کنید و زمانی که از ماشین پیاده می شوید در ارتباط با خاموش بودن چراغ های جلو اطمینان حاصل کنید.

دومین علت خالی شدن باتری خودرو: اتصالات باتری

همانطور که اطلاع دارید، انرژی الکتریکی به کمک یک سری اتصالات به سایر قسمت های خودرو منتقل می شود؛ حال اگر این اتصالات به هر دلیلی شل، قدیمی یا بی کیفیت شده باشند، این مسئله می تواند علت خالی شدن باتری پراید باشد.

سومین علت خالی شدن باتری خودرو: هوای سرد یا گرم

جالب است بدانید، هوای بیش از حد گرم یا هوای بیش از حد سرد در فضای خارج خودرو نیز می تواند علت خالی شدن ناگهانی باتری خودرو باشد.

در ارتباط با این مسئله لازم به ذکر است باتری های قدیمی نسبت به باتری های جدید  نسبت به سرما حساس ترند، به همین دلیل توصیه می کنیم، اگر خودرو و باتری خودروی شما قدیمی است، حواستان به این نکته باشد و در فصول سرد زمستان بیش از پیش برای باتری خودرویتان تست سلامت انجام دهید.

چهارمین علت خالی شدن باتری خودرو: به پایان رسیدن عمر باتری خودرو

طبیعتا باتری خودرو نیز مانند هر وسیله ی دیگری یک طول عمر مشخص خواهد داشت و پس از گذشت چندین سال ممکن است عمر ان نیز به پایان برسد، به همین دلیل به عنوان علت خالی شدن باتری پراید به این مسئله نیز دقت کنید.

پنجمین علت خالی شدن باتری خودرو: دینام خودرو

خوب است بدانید، دینام یکی از قطعات مهم و بسیار تاثیر گذار درهر خودرویی است، این قطعه زمانی که موتور ماشین درحال فعالیت و تکاپو است، به شارژ کردن باتری خودرو می پردازد.

به این ترتیب باید گفت نمونه دیگر از انواع علت خالی شدن باتری پراید، پژو، سمند و تمام انواع خودرو های دیگر، این هست که دینام خودرو دچار مشکل شده باشد.

ششمین علت خالی شدن باتری خودرو: رانندگی در فواصل کوتاه

خوب است بدانید روشن شدن و استارت خوردن یکی از انرژی بر ترین کار ها برای باتری خودرو است، به این ترتیب می توان گفت رانندگی در فواصل کوتاه نیز علت خالی شدن ناگهانی باتری خودرو باشد و باید خیلی سریع به اینگونه مشکلات و خرابی ها رسیدگی شود.

هفتمین علت خالی شدن باتری خودرو: برق دزدی

همانطور که ممکن است از این مسئله اطلاع داشته باشید، زمانی که خودرو خاموش است، باتری انرژی مورد نیاز برای فعالیت هایی مانند ساعت،رادیو، دزدگیر و قسمت هایی از این قبیل را فراهم می کند.

با توجه به این مسئله که در چنین حالتی نیاز به انرژی ان چنانی و زیادی وجود ندارد، خود باتری بدون این که دینام آن را شارژ کند، این انرژی را فراهم می سازد.

اما اگر در یکی از قسمت های این اتصالات برق دزدی وجود داشته باشد، این مسئله می تواند علت خالی شدن باتری پراید یا علت خالی شدن ناگهانی باتری خودرو باشد.

هشتمین علت خالی شدن باتری خودرو: استفاده نکردن ازخودرو

خوب است بدانید، این مسئله بیشتر می تواند علت خالی شدن باتری ماشین صفر باشد، به این ترتیب که اگر شما یک ماشین را علی الخصوص ماشین صفر برای مدت طولانی در یک مکان ثابت مانند پارکنیگ نگه داری کنید، باتری ماشین در طولانی مدت دچار مشکل خواهد شد.

به این ترتیب برای جلوگیری از خالی شدن باتری ماشین در زمان پارک طولانی مدت ماشین، پیشنهاد می کنیم؛ هر چند وقت یکبار تنها یک استارت به ماشین خود بزنید تا روشن شود و باتری فعالیت کوتاه مدتی داشته باشد.

به این ترتیب دیگر با مشکلاتی مانند خالی شدن باتری پراید یا خالی شدن باتری ماشین اتومات خود مواجه نخواهید شد و از این مسئله جلوگیری خواهید کرد.

علائم خالی شدن باتری خودرو

حال که در ارتباط با خوابیدن باتری ماشین، علت خالی شدن ناگهانی باتری خودرو ومسائلی از قبیل جلوگیری از خالی شدن باتری ماشین در زمان پارک طولانی مدت ماشین اطلاعاتی کسب کردید.

لازم است در ارتباط با علائم خالی شدن باتری خودرو نیز چیزهایی بدانید؛ تا اگر این مشکل برای خودرویتان اتفاق افتاد؛ زود تر ومتوجه آن شوید و بتوانید با پرداخت هزینه کم تری حلش کنید و مجبور به پرداخت هزینه های سرسام آور نشوید.

مشکلات استارت زدن

لازم است بدانید به وجود آمدن سری کاملی از مشکلات می توانند؛ نشان دهنده خالی شدن باتری پراید، یا خالی شدن باتری ماشین اتومات شما باشد.

از جمله این مشکلات می تواند به استارت نخوردن ماشین، چندین بار استارت خوردن و سپس روشن شدن آن، استارت خوردن و روشن نشدن ماشین اشاره کرد.

مشکلات چراغ ها

در قسمت های قبلی به این مسئله اشاره کردیم که اگر چراغ خودرو روشن باشد، این مسئله می تواند علت خالی شدن باتری ماشین صفر بشود.

به این ترتیب باید بگوییم نرسیدن برق به چراغ ها و ضعیف روشن شدن آن ها می تواند یک علت بسیار پر اهمیت برای خوابیدن باتری ماشین باشد، که باید حواستان به آن باشد.

اتمام تاریخ باتری

خوب است بدانید بر روی بدنه تعداد زیادی از باتری ها تاریخ تولید و انقضای آنها حک شده است، حال اگر این تاریخ انقضا گذشته باشد، این مسئله می تواند یکی از مهم ترین علائم خالی شدن باتری خودرو باشد، که باید به آن دقت کنید.

تغییر رنگ و ظاهر باتری

مئله دیگری که می تواند به شما نشان دهد باتری ماشینتان تمام شده است و بایستی آن را تعویض کنید، این هست که رنگ و ظاهر باتری تغییر پیدا کرده باشد.

پیشگیری از به وجود آمدن مشکل خوابیدن باتری ماشین

حال که تا حدودی اطلاعات شما در ارتباط با خالی شدن باتری ماشین اتومات و دستی، علل و علائم آن تکمیل شد؛ ممکن است از خود بپرسید، برای پیشگیری از به وجود آمدن مشکل خالی شدن باتری پراید، چه باید کرد؟

همانطور که می دانید یک سری از مهم ترین فعالیت ها این هست که از به وجود آمدن علت خالی شدن باتری پراید یا هر خودروی دیگری جلوگیری کنید.

به طور مثال حواستان به این مسئله باشد و نگذارید چراغ های ماشین روشن باقی بمانند؛ یا در هنگام بازرسی اتصالات باتری خودرو دقت کافی به خرج دهید.

همچنین توصیه می کنیم اگر نمی خواهید در آینده ای نزدیک به دنبال پاسخ سوالاتی از قبیل وقتی باتری خالی می شود چکار کنیم؟ نیوفتید، سعی کنید درکنار مسافت های کوتاه مدت در مسافت های بلند نیز از خودروی خود استفاده کنید.

به طور مثال توصیه می کنیم حداقل هر چند وقت یکبار به مدت 20 دقیقه با خودروی خود رانندگی کنید؛ تا از اتفاقات ثانویه پیشگیری کرده باشید.

به این ترتیب با رعایت موارد فوق، استفاده از باتری های با کیفیت برای خودرو، انجام تست سلامت باتری و مواردی از این قبیل، خواهید توانست از ایجاد مشکلاتی از قبیل خالی شدن باتری ماشین برای خودروی خود جلوگیری کنید.

تست سلامت باتری

خوب است بدانید، تست سلامت باتری یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواردی محسوب می شود که بایستی اطلاعاتی در ارتباط با آن داشته باشید و بتوانید خودتان به تنهایی آن را انجام دهید.

زیرا با انجام دادن این تست خواهید توانست، خیلی سریع مشکلات خودروی خود را درزمینه باتری تشخیص دهید و با هزینه کم تری آن ها را حل کنید.

دراولین مرحله از این مسئله پیشنهاد می کنیم، ابتدا چراغ های خودروی خود را روشن کنید و دور موتور را تا آخرین حد خودش بالا ببرید.

اگر دیدید که باتری ها نور خوبی دارند، می توانید نتیجه بگیرید که باتری سالم است، سپس پیشنهاد می کنیم درب کاپوت خودروی خود را باز کنید و به بررسی اتصالات سیم ها بپردازید، درصورت عدم هر گونه مشکل می توانید بدون وجود هیچ نوع نگرانی از خودروی خود استفاده کنید.

روشن کردن ماشین با باتری خوابیده

حال که در ارتباط با موارد متعددی از جمله جلوگیری از خالی شدن باتری ماشین در زمان پارک طولانی یا موارد متعدد دیگر اطلاعاتی کسب کردید.

باید بگوییم با توجه به اهمیت بسیار زیاد این مشکل در خودرو های مختلف و تاثیر گذاری آن در عملکرد درست و اصولی خودرو، نیاز است راهکار های روشن کردن ماشین با باتری خوابیده را بدانید؛ پس این قسمت از مقاله را نیز با دقت بخوانید.

اولین روش برای روشن کردن ماشین با باتری خوابیده: جامپ استارتر

خوب است بدانید جامپ استارتر یکی از وسایلی است که با دادن شوک الکتریکی خواهد توانست ماشین شما را روشن کند و باعث شود.

اما با استفاده از این وسیله ماشین با باتری خالی رو اینطوری روشن کنید که گیره مثبت این وسیله را به پایان مثبت و گیره منفی آن را به پایان منفی متصل کنید، سپس بایستی این وسیله را روشن کنید.

پس از انجام مراحل فوق خواهید دید که به راحتی و پس از چند دقیقه خودروی شما روشن می شود و می توانید از ان استفاده کنید.

دومین روش برای روشن کردن ماشین با باتری خوابیده: استفاده از باتری های دیگر

باتری به باتری کردن یا استفاده از باتری هایی که سالم هستند و در ماشین های دیگر وجود دارند، یکی دیگر از راه هایی است که می توانید با کمک آن خودروی خود را روشن کنید.

با استفاده از باتری های دیگر ماشین با باتری خالی رو اینطوری روشن کنید که ابتدا موتور ماشینی که باتری سالم دارد را خاموش کنید، سپس بایستی گیره مثبت کابل باتری را به سر مثبت باتری خراب و گیره منفی آن را به پایانه منفی متصل کنید.

سپس برای اتمام مراحل کار بایستی خودرویی که باتری سالم دارد را روشن کنید، تا توسط آن باتری مشکل دار شارژ شود و به همین راحتی خواهید توانست ماشین با باتری خالی رو اینطوری روشن کنید.

وقتی باتری خالی می شود چکار کنیم؟

آخرین سوالی که قصد داریم در این مقاله در ارتباط با آن صحبت کنیم و افراد زیادی در این زمینه مسائلی را می پرسند، این هست که وقتی باتری خالی می شود چکار کنیم؟

در پاسخ به چنین سوالی باید بگوییم،اصلی ترین راه برای حل مشکلاتی که در اثر خالی شدن باتری به وجود می آید، این هست که ابتدا عامل به وجود آمدن این مسئله را در خودروی خود پیدا کنید؛ که البته تمام این مراحل بایستی به دست تعمیرکاران و متخصصین مجرب در این زمینه انجام شود.

سپس بایستی این مشکل را حل کنید، به طور مثال در اکثر مواقع ممکن است خالی شدن باتری ماشین در اثر خرابی باتری و پایان عمرش به وجود بیاید که در این حالت بایستی خیلی سریع باتری تعویض گردد.

اما اگر سوالاتی در ارتباط با هزینه حل مشکل خالی شدن باتری ماشین دارید، باید بگوییم بدیهی است که این هزینه بر اساس نوع خرابی، چگونگی حل آن و این مسئله که از چه کسی در حل چنین مشکلی کمک میگیرید، متفاوت خواهد بود.

همچنین خوب است بدانید بسیاری از افراد میپندارند می توانند، با پرداخت هزینه های کم تر، تنها به شارژ باتری خود بپردازند، این درحالی است که باتری خودروی ان ها نیاز به تعویض دارد.

در ارتباط با این مسئله باید بگوییم، مسلم است انجام چنین کاری حتی از لحاظ هزینه ای نیز صرفه اقتصادی ندارد و باعث خواهد شد افراد باز هم مجبور به پرداخت هزینه برای تعمیر دوباره و تعویض باتری شوند.

در پایان نیز لازم می دانیم به این مسئله نیز اشاره کنیم، که اگر نمی دانید از چه کسی و چه مکانی برای حل این مشکل کمک بگیرید، سری به وب سایت آگهی تایم بزنید.

زیرا با رفتن به این وب سایت خواهید توانست به لیست انواع تعمیرگاه ماشین دسترسی پیدا کنید و با انتخاب بهترین آن ها مشکل خودروی خود را به راحتی حل کنید؛ پس وقت را تلف نکنید و همین الان دست به کار شوید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با خالی شدن باتری خودرو، علل و علائم آن اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، همچنین با ذکر مسائلی در ارتباط با ماشین با باتری خالی رو اینطوری روشن کنید،تلاش کردیم به شما در زمینه حل مشکل خودروی خودتان نیز کمک کنیم.

امید این  اطلاعات، مفید واقع شده باشند و بتوانید از آن ها در راستای حل مشکلات مرتبط با خودرو و پاسخ به سوالاتی از جمله علت خالی شدن باتری ماشین صفر چیست؟

یا سوالاتی مانند علائم خالی شدن باتری خودرو شامل چه مواردی می شوند؟ وقتی باتری خالی می شود چکار کنیم؟ برای جلوگیری از خالی شدن باتری ماشین در زمان پارک طولانی مدت چه کنیم؟ استفاده کنید.

اما در پایان این مقاله لازم می دانیم یک بار دیگر به این موضوع اشاره کنیم که اگر هنوز نمی دانید از چه کسی برای حل مشکل خودروی خود کمک بگیرید و این کار را به چه کسی بسپارید، سری به وب سایت آگهی تایم بزنید؛ مطمئن باشید از این کار پشیمان نخواهید شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا