دانستنی های خودرو

روشن کردن ماشین با هل دادن 🚗

روشن کردن ماشین با هل دادن یکی از مواردی است که هر راننده ای لازم است آن را بیاموزد و نکات مرتبط با آن را بداند؛ این مشکل ممکن است در اثر خالی شدن باتری، سوختن و از بین رفتن فیوز احتراق خودرو، خراب شدن باتری، خراب شدن استارت یا خالی شدن شارژ خودرو در اثر روشن ماندن لامپ ها به وجود بیاید.

خوب است بدانید عمده علت اتفاق  افتادن چنین مشکلی معمولا مشکلات باتری خودرو خواهد بود و به این ترتیب شما دیگر نخواهید توانست استارت بزنید و ماشین خود را روشن کنید.

در چنین حالتی با هل دادن ماشین چرخ ها به حرکت در می آیند و نیروی لازم برای روشن شدن به موتور منتقل می شود؛ به همین دلیل تصمیم داریم در این مقاله از وب سایتمان در ارتباط با نکاتی برای روشن کردن ماشین با هل دادن، روشن کردن ماشین اتومات با هل دادن، روشن کردن ماشین با هل دادن دنده عقب به طور کلی و روش های چگونگی انجام  آن اطلاعاتی را در اخیتارتان قرار دهیم.

پس اگر شما هم دوست دارید در این باره چیزهایی بدانید و بتوانید مشکلات مربوط به باتری خودرویتان را  خودتان حل کنید؛ در ادامه و تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

روش روشن کردن ماشین با هل دادن

در اولین قسمت از این مقاله قصد داریم چند کلمه در ارتباط با روش روشن کردن ماشین با هل دادن صحبت کنیم و مراحل آن را شرح دهیم؛ تا بتوانید با خواند آن خیلی بهتر روش روشن کردن ماشین با هل دادن را بیاموزید.

مسلم است که برای روشن کردن ماشین با هل دادن نیاز به دو نفر هست یکی از آنها بایستی ماشین را هل بدهد و دیگری که مهارت رانندگی بیشتری دارد باید پشت فرمان بنشیند.

البته خوب است بدانید هرچقدر تعداد افرادی که ماشین را هل می دهند بیشتر شود ماشین راحت تر و سریعتر روشن می شود.

فردی که پشت فرمان است ابتدا باید ترمز دستی را به طور کامل بخواباند و از این مسئله کاملا مطمئن شود؛ پس از ان باید اصطلاحا سوئیچ را باز کنید و ماشین را در دنده دو قرار دهید.

در این لحظه راننده باید پایش را روی کلاچ به طور کامل فشار دهد؛ در این حالت تنها کافی است فردی که قصد دارد ماشین را هل دهد ، با تمام توان خودرو را به سمت جلو هل بدهد و تا می تواند سرعت را بالا ببرد.

پس از هل دادن های بی وقفه وقتی ماشین شروع به حرکت کردن کرد و سرعت آن به حدود ۱۵ کیلومتر بر ساعت رسید راننده باید پایش از روی کلاچ بردارد؛ این کار باید به آرامی صورت بگیرد.

پس از برداشتن پا به صورت آرام از روی کلاچ ماشین روشن می شود؛ در این حالت تنها باید اجازه دهید ماشین چند دقیقه روی حالت در جا کار کند، سپس میتوانید راه بیوفتید.

در پایان خوب است بدانید مسلما روش روشن کردن ماشین با هل دادن در عمل خیلی پر چالش تر از گفتار است، اما بد نیست بدانید با تلاش های بیشتر خواهید توانست این کار را انجام دهید و مطمئن باشید موفق می شوید .

پس اگر یک یا دوبار این کار را انجام دادید و موفق نشدید نگران نباشید و باز هم تلاش کنید؛ مطمئن باشید بالاخره خودروی شما روشن خواهد شد.

 

روش روشن کردن ماشین اتومات با هل دادن

اگر شماهم از ماشین دنده اتومات استفاده میکنید بدیهی است پس از خواندن مقاله فوق از خود می پرسید آیا روش روشن کردن ماشین اتوماتیک با هل دادن نیز به این ترتیب است؟ یا شاید بپرسید روش روشن کردن ماشین اتوماتیک با هل دادن چه تفاوتی با ماشین دنده ای دارد؟ در این قسمت به این سوال پاسخ می دهیم.

در پاسخ به این سوال باید بگوییم متاسفانه با توجه به این که ماشین های دنده اتوماتیک کلاچ ندارند روشن کردن ماشین اتوماتیک با هل دادن امکان پذیر نخواهد بود و اگر چنین مشکلی برای خودروی اتومات شما به وجود آمده است باید از جرثقیل برای حمل ماشین تا تعمیرگاه کمک بگیرید.

در نهایت بدیهی است هر چقدر هم بخواهید روش روشن کردن ماشین اتوماتیک با هل دادن را اجرا کنید، نخواهید توانست خودرو را روشن کنید، پس تلاشی در این راستا انجام ندهید.

عوارض روشن کردن ماشین با هل دادن

مسلم است که آوردن فشارهای باید به ماشین و روشن کردن آن به این شکل معایب بسیاری دارد؛ حال که در ارتباط با روشن مکردن ماشین دنده اتومات با هل دادن نیز اطلاعاتی کسب کردید، نیاز میدانیم در ارتباط با عوارض روشن کردن ماشین با هل دادن اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم.

پس اگر این مشکل زید برای خودروی شما اتفاق می اقتد و قصد حل آن را نیز دارید؛ توصیه می کنیم این قسمت را نیز به دقت بخوانید.

به عنوان اولین مشکل و عوارض روشن کردن ماشین با هل دادن می توان به این مسئله اشاره کرد که در راستای انجام چنین کاری ممکن است گیربکس و سیستم کلاچ خودروی شما با مشکلات متعددی مواجه شود ومجبور شوید هزینه های زیادی برای حل این مشکل بپردازید.

به این ترتیب تعداد زیادی از متخصصین و تعمیرکاران در این زمینه توصیه می‌کنند به هیچ عنوان بیش از سه بار برای روشن کردن ماشین با هل دادن تلاش نکنید زیرا اسیب هایی که به ماشین می رسد واقعا مشکل زا خواهد بود.

روشن کردن ماشین با هل دادن دنده عقب

حال که در ارتباط با موارد بسیاری از جمله روشن کردن ماشین اتومات با هل دادن و مواردی از این قبیل اطلاعاتی کسب کردید.

لازم میدانیم در ارتباط با روشن کردن ماشین با هل دادن دنده عقب نیز صحبت کنیم، زیرا بسیاری از افراد به جای کمک گرفتن از دنده ۲ ماشین را در دنده عقب قرار می‌دهند و با هل دادن ماشین از قسمت جلو برای روشن کردن آن تلاش میکنند.

در ارتباط با روشن کردن ماشین با هل دادن دنده عقب نیز باید بگوییم این روش معمولا بیشتر به سیستم گیربکس و کلاچ خودروی شما آسیب وارد میکند و باعث می شود بیشتر دچار مشکل شود و در موقع روشن کردن نیز خودروی شما تکان های بسیار شدید تری را تجربه خواهد کرد، به این ترتیب پیشنهاد میکنیم به این نکته نیز دقت کنید و تا حد امکان خودرو خود را در حالت دنده عقب با حل دادن روشن نکنید.

علت روشن نشدن ماشین با هل دادن چیست؟

حال که اطلاعات شما در زمینه روش روشن کردن ماشین با هل دادن کامل شد و توانستید به خوبی این فرایند را بیاموزید، اما پس از این چندین بار تلاش ممکن است نتوانید ماشین خود را روشن کنید و مسلما از خود می پرسید علت روشن نشدن ماشین با هل دادن چیست؟

در پاسخ به این سوال باید اگر چندین بار است که برای روشن کردن ماشین با هل دادن تلاش میکنید اما می بینید که هیچ تغییری حاصل نشده است و ماشین روشن نمی سود احتمالا مشکل از سوخت رسانی و دینام خودروی شما است.

به این ترتیب در چنین حالتی به جای حل مشکل باتری خودرو باید دینام و یا سیستم سوخت خودرو را بررسی و به تعمیر آن  و بپردازید.

چندین نکته در ارتباط با روشن روشن کردن ماشین با هل دادن

حال که روشن روشن کردن ماشین دنده اتومات با هل دادن و ماشین دنده ای را شرح دادیم،  در ارتباط با عوارض انجام این کار و همچنین روشن کردن ماشین با هل دادن در دنده عقب نیز صحبت کردیم؛ نیاز میدانیم چندین نکته اضافه را که باید در هنگام انجام این کار ان ها را رعایت کنید بیان کنیم.

·         نکته اول در ارتبط با روشن کردن ماشین با هل دادن: ماشین را در سرازیری قرار دهید.

خوب است اطلاع داشته باشید؛ اگر خودرو را در یک سطح شیب دار قرار دهید، بار کمتری به شخصی که قرار هست ماشین را هل دهد وارد می شود و به این ترتیب مراحل روشن کردن ماشین با هل دادن بسیار سریع تر طی می شود.

·         نکته دوم در ارتباط با روشن کردن ماشین با هل دادن: به موقعیت کسانی که قرارهست ماشین را هل دهند، دقت کنید.

لازم به ذکر است در برخی مواقع پس از روشن کردن ماشین اتومات با هل دادن یا ماشین دنده ای به این روش ممکن است افرادی که ماشین را هل می‌دهند دچار مشکل شوند و با آن ها تصادف کنید.

·         نکته سوم در ارتباط با روشن کردن ماشین با هل دادن: وقتی قصد برداشتن پایتان از روی کلاچ را دارید به دوستانتان اطلاع دهید.

در قسمت قبلی به این نکته اشاره کردیم که در برخی مواقع ممکن است افرادی که ماشین را هل می‌دهند در قسمت عقبی ماشین قرار بگیرند و ماشین به آن ها بزند و دچار مشکل شوند.

به این ترتیب اکیدا توصیه میکنیم اگر در راستای روشن کردن ماشین دنده اتومات با هل دادن یا ماشین دنده معمولی قصد کردید پایتان را از روی کلاچ بردارید، به کسانی که آن را هل می‌دهند، اطلاع دهید، به این ترتیب از مشکلات متعددی که ممکن است پیش بیاید، پیشگیری خواهید کرد.

حل مشکلات باتری خودروی خود را به چه کسی بسپاریم؟

همانطور که در قسمت های قبلی به این نکته اشاره کردیم مشکلاتی مانند روشن نشدن ماشین معمولا در اثر خرابی و به پایان رسیدن عمر باتری ماشین به وجود می اید؛ به این ترتیب ممکن است سوالاتی در این زمینه برای شما به وجود بیاید که پس از روشن کردن ماشین با هل دادن از چه کسی برای حل مشکل باتری خودرو کمک بگیریم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم افراد زیادی هستند که می‌توانند به شما در حل مشکل باتری خودرویتان کمک کنند؛ اما مسئله ای که از اهمیت زیادی برخوردار است این هست که چنین فردی باید علم کافی و تجربه کافی در این زمینه داشته باشد.

به این ترتیب بایستی دقت زیادی در زمینه انتخاب تعمیرکار به خرج دهید؛ اما از جست و جو های زیادی انجام داده اید و هنوز نتوانسته اید بهترین تعمیرکار را برای حل این مشکل پیدا کنید، توصیه ما این هست که سری به وب سایت آگهی تایم بزنید.

با رفتن به این وب سایت خواهید توانست بهترین تعمیرکاران را در این زمینه پیدا کنید، پس اگر به دنبال بهترین تعمیرکار گشته اید  اما موفق نشده اید، همین الان دست به کار شوید.

لازم به ذکر است شما با رفتن به این وب سایت خواهید توانست علاوه بر پیدا کردن بهترین تعمیرگاه مکانیکی بهترین فروشگاه را نیز برای خرید کاسه نمد یا هر وسیله یدکی دیگری را پیدا کنید؛ پس حتما حتما در هنگام تصمیم گیری های خود به این سایت فکر کنید و سر بزنید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات متنوعی در ارتباط با روشن کردن ماشین با هل دادن، عوارض روشن کردن ماشین با هل دادن ، روشن کردن ماشین دنده اتومات با هل دادن و مواردی از این قبیل زیاد با یک دیگر صحبت کردیم.

امید است اطلاعاتی که در اختیارتان قرار دادیم مفید واقع شده باشند و بتوانید از آنها به بهترین نحو برای حل مشکلات خودروی خود و روشن کردن آن کمک بگیرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا