مقاله ها

از بین بردن بوی نم فرش چگونه انجام میشود؟

از بین بردن بوی نم فرش، کاری که افراد به طور مکرر در ارتباط با آن سوالات متعددی می پرسند؛ به همین ترتیب و بر اساس این مسئله که بوی نم فرش جزئی از بو های آزار دهنده محسوب می شود.

قصد داریم در این مقاله در ارتباط با روش از بین بردن بوی بد نم فرش اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ تا بتوانید به سوال برای از بین بردن بوی نم فرش چه باید کرد پس در ادامه و تاپایان این مقاله همراه ما باشید.

علت ایجاد بوی نم فرش

قبل از این که در ارتباط با از بین بردن بوی نم فرش و راهکارهای مختلف آن صحبت کنیم؛ قصد داریم در ارتباط با علت این مشکل صحبت کنیم؛ زیرا بدیهی است که دانستن علت ایجاد این مشکل به مراتب آسان تر از ایجاد آن و سپس استفاده از راهکار های مختلف برای حل این مشکل است.

در این باره باید بگوییم اصلی ترین علت ایجاد بوی فرش نفوذ رطوبت به تار پود فرش است؛ اما نفوذ این رطوبت به فرش می تواند علل مختلفی داشته باشد و از جمله این علل می توان به مشکلات آب و هوایی، خیس شدن فرش و عدم توجه به آن یا مشکلاتی از این قبیل اشاره کرد.

اما اگر در همین لحظه فرش شما بوی نم می دهد، اصلا نگران نباشید در ادامه این مقاله در ارتباط با روش هایی برای از بین بردن بوی نم فرش با یک دیگر صحبت خواهیم کرد.

از بین بردن بوی نم فرش با جوش شیرین

همانطور که اطلاع دارید، جوش شیرین یکی از انواع موادی است که تقریبا در هر خانه ای یافت می‌شود این ماده  کارایی بسیار زیادی دارد، یکی از کاربرد های این ماده از بین بردن بوی نم فرش خواهد بود.

استفاده از جوش شیرین برای رفع بوی بد فرش ماشینی، به هیچ عنوان سخت نیست و برای استفاده از آن تنها نیاز است جوش شیرین را بر روی فرش که بوی بد می دهد یا بر روی قسمتی از آن که بوی نم می دهد، قرار دهید.

در مرحله بعدی از این فرایند بایستی مدت ۲۴ ساعت به جوش شیرین اجازه عمل بدهید؛ سپس نیاز است با کمک جارو برقی با حتی جاروی دستی جوش شیرین ها را از روی فرش جمع کنید؛اما فکر نکنید که فرایند از بین بردن بوی بد نم فرش با کمک جوش شیرین در این مرحله به پایان می رسد.

در این جا نیاز است مقداری یک قاشق سرکه سفید را داخل یک لیوان آب بریزید، سپس بر روی فرش اسپری کنید، در آخرین مرحله نیز نیاز است با کمک یک اسفنج، شامپوی فرش و آب فرش را بشویید؛ خواهید دید که بوی نم فرش به بهترین حالت از بین خواهد رفت.

از بین بردن بوی نم فرش با لیمو

لیمو یکی دیگر از موادی است که به بهترین نحو می توانید از آن در راستای از بین بردن بوی بد نم فرش استفاده کنید؛ برای استفاده از لیمو در راستای رفع بوی بد فرش نیاز است یک لیمو را نصف کرده و بر روی فرش مالش دهید خاصیت اسیدی زیاد لیمو در کم ترین زمان ممکن باعث خواهد شد؛ بوی نم فرش از بین برود.

پیشنهاد می کنیم، در مرحله آخر قسمتی که بر روی آن لیمو قرار داده اید، را با کمک اسفنج و شامپو فرش شست و شو دهید، تا بوی نم فرش به بهترین حالت از بین برود و بوی مطبوعی در خانه تان به وجود بیاید و همگی از آن لذت ببرند.

از بین بردن بوی نم فرش با اسطوخدوس

همانطور که مطمئنا از این مسئله اطلاع دارید، اسطوخدوس گیاهی بسیار خوش بو و آرام بخش است، خوب است بدانید از این گیاه نیز می توانید در راستای رفع بوی بد فرش خود نیز استفاده کنید.

برای استفاده از اسطوخدوس برای از بین بردن بوی بد فرش ماشینی نیاز است نصف لیوان از این گل ها را خرد کنید و آن ها را در هاون بکوبید، سپس بهتر است یک پیمانه از جوش شیرینی را نیز به اسطوخدوسی که کوبیده و در هاون له کرده اید، اضافه کنید.

سپس نیاز است این محلول بسیار پر کاربرد را بر روی فرش خود اسپری کنید، در مرحله بعدی نیاز است به مدت 30 الی 60 دقیقه صبوری کنید.

البته پیشنهاد می کنیم، اگر بوی نم فرش شما بیش از اندازه زیاد است؛ مدت زمان زیاد تری صبر کنید و اجازه  دهید 2 الی 3 ساعت یا یک شب تا صبح این محلول بر روی فرش شما بماند، به این ترتیب بو کاملا از بین خواهد رفت.

پس از انجام این مراحل توصیه می کنیم، با کمک جارو برقی موادی که بر روی فرش قرار گرفته است را از بین ببرید و سپس با کمک اسفنج و شامپو فرش، مکانی که بوی نم می داده است را بشویید و سپس با یک دستمال خشک فرش را تمیز کنید.

از بین بردن بوی نم فرش با قهوه

مسلما قهوه نیز یکی دیگر از مواد خوش بویی است که هدر هر خانه ای وجود دارد و می توان از آن برای از بین بردن بوی بد فرش نیز از آن استفاده کرد؛ البته برای اثر گذاری بیشتر قهوه در رفع بوی بد فرش بهتر است با جوش شیرین ترکیب شود.

پس از ترکیب کردن قهوه و جوش شیرین نیاز است این ترکیب را به مدت 30 دقیقه بر روی فرش بریزید و در آخرین مرحله با کمک جارو برقی یا دستمال نرم این مواد را از روی فرش از بین ببرید، تا از بوی خوشی که قهوه ایجاد کرده است لذت ببرید.

از بین بردن بوی نم فرش با کمک کارشناسان قالی شویی

پاسخ دیگری که می توانیم به سوال برای از بین بردن بوی بد فرش چه باید کرد؟ بدهیم این هست که می توانید از قالی شویی ها کمک بگیرید.

پس اگر فرش شما کثیفی های زیادی دارد و مدت زمان زیادی است آن را نشسته اید، از قالی شویی ها کمک بخواهید، زیرا شستن قالی به طور کلی باعث از بین رفتن بوی بد نم فرش می شود.

اما اگر بوی بد نم فرش شما آن چنان زیاد است که فکر می کنید، نمی توان به تنهایی با شستن آن این بو را از بین برد، در این شرکت ها افرادی هستند که به صورت تخصصی روش از بین بردن بوی نم فرش را آموخته اند و می توانند به راحتی این بو را از بین ببرند.

البته اگر فرش شما ابریشمی، گران قیمت یا دستباف است پیشنهاد می کنیم، در پیدا کردن یک قالیشویی بیشترین دقت را به خرج دهید؛ زیرا ممکن است متخصصین با تجربه ای در اکثر قالیشویی ها وجود نداشته باشد.

در پایان این قسمت نیز پیشنهاد می کنیم، اگرقصد دارید برای از بین بردن بوی بد فرش ماشینی یا ابریشم خود از قالیشویی کمک بگیرید و نمی دانید این قالیشویی را از کجا پیدا کنید.

سری به وب سایت آگهی تایم بزنید، با سر زدن به این وب سایت خواهید توانست به لیست بهترین قالی شویی ها دسترسی پیدا کنید.

جلوگیری از بوی نم فرش

در قسمت های قبلی اطلاعات متنوعی در ارتباط با روش از بین بردن بوی بد نم فرش در اختیار شما قرار دادیم و امیدواریم پاسخ های خوبی به سوال برای از بین بردن بوی نم فرش چه باید کرد؟ داده باشیم.

اما مسلم است که این سوال نیز برای شما پیش آمده است چگونه می توان از ایجاد بوی نم فرش جلوگیری کرد؟ زیرا جلوگیری از این اتفاق دردسر های کم تری نسبت به کمک گرفتن از روش های از بین بردن بوی نم فرش دارد.

نکته اول: تاسیسات ساختمانی

خوب است اطلاع داشته باشید، در اکثر مواقع بوی نم فرش به علت نشت، تاسیسات ساختمانی که در قسمت زیرین فرش قرار گرفته اند، ایجاد می شود و افراد به این دلیل به دنبال راه هایی برای از بین بردن بوی نم فرش می گردند.

به همین علت پیشنهاد می کنیم، اگر قصد ندارید به دنبال پاسخ سوال برای از بین بردن بوی نم فرش چه باید کرد؟ بگردید، ابتدا تاسیسات ساختمانی که در قسمت زیرین فرش قرار گرفته است را پیش از پهن کردن فرش بررسی کنید.

نکته دوم: خشک کردن کامل فرش

مسئله دیگری که می تواند باعث ایجاد بوی بد فرش شود، این هست که شما پس از شست و شو یا خیس شدن فرش به هر علتی مانند ریختن آن بر روی فرش، ان را به طور کامل خشک نکنید.

به همین دلیل توصیه می کنیم اگر فرش شما به هر علت کوچکی خیس شده است اجازه دهید به طور کامل خشک شود؛ همچنین پیشنهاد می کنیم، به هیچ عنوان فرش خود را به شکل رول یا تا شده خشک نکنید.

زیرا این مسئله نیز میتواند باعث شود برخی از قسمت های فرش خشک نشود و به دلیل باقی ماندن رطوبت بوی نم فرش به مشام برسد و نیاز شود شما به دنبال راه های از بین بردن بوی نم فرش بگردید.

نکته سوم: قرار دادن فرش در مکان های مناسب

اگر قصد دارید در آینده ای نزدیک به دنبال روش از بین بردن بوی نم فرش نباشید، فرش های خود را در مکان هایی که به خوبی چرخش هوا در آن ها انجام می شود؛ انبار کنید، زیرا رطوبت موجود در هوا در این مکان ها باعث ایجاد بوی نم خواهد شد.و

نکته چهارم: استفاده از پا دری

همانطور که اطلاع دارید، در برخی از مکان ها مانند آشپزخانه یا درب ورودی حمام امکان ریختن آب وجود دارد، به این ترتیب با ریختن آب به صورت مکرر در این مکان ها ممکن است فرش به طور کامل خشک نشود و در نهایت بوی نم به وجود بیاید.

به این ترتیب توصیه می کنیم حتما از پادری هایی که آب را جذب می کنند، در این مکان ها استفاده کنید تا آب به فرش نفوذ پیدا نکند.

نکته پنجم: قرار ندادن گلدان روی فرش

مسئله بعدی که باعث می شود، شما به دنبال روش هایی برای از بین بردن بوی بد فرش ماشینی یا سایر فرش ها باشید، قرار دادن گلدان بر روی فرش است.

پس حواستان باشد، به هیچ عنوان گلدان های خود را حتی با وجود زیر گلدانی روی فرش قرار ندهید، زیرا ممکن استا آبی که به گلدان می دهید، از زیر گلدانی سر بزند و بر روی فرش بریزد، طوری که حتی شما متوجه آن نیز نشوید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم، اطلاعاتی متنوع در ارتباط با از بین بردن بوی نم فرش، روش های جلوگیری از این بو و مواردی از این قبیل در اختیارتان قرار دهیم؛

امید است این اطلاعات به سوالات شما در زمینه برای از بین بردن بوی نم فرش چه باید کرد؟ بوی نم فرش به چه دلیل به وجود می آید؟ چگونه می توان از بوی نم فرش جلوگیری کرد؟ پاسخ داده باشد و در نهایت بتوانید برای از بین بردن بوی بد فرش ماشینی، دستباف یا ابریشمی خود از استفاده کنید.

اما در پایان ضروری است یک بار دیگر به این مسئله نیز اشاره کنیم که اگر نمی دانید از کجا قالی شویی پیدا کنید، سری به وب سایت اگهی تایم بزنید تا بهترین خدمات قالیشویی تهران را پیدا کنید و از ان ها کمک بخواهید و به بهترین نحو به از بین بردن بوی نم فرش خود بپردازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا