دانستنی های پزشکی

قطره سنکل چیست؟

کم آبی بدن، مصرف بیش از حد گوشت، استفاده زیاد از نمک، مشکلات روده و تغذیه ناسالم همگی عواملی هستند که بدن را به سمت تشکیل سنگ کلیه پیش می برد. متاسفانه اکثر ما نیز هر روز این عوامل را با خود به دوش می کشیم و ریسک ابتلا به سنگ کلیه را در بدن خود افزایش می دهیم. در صورتی که تنها با تغییر برنامه غذایی، مصرف آب و مایعات بیشتر و داشتن فعالیت روزانه، می توانیم از بروز این مشکل جلوگیری کنیم.

مواد تشکیل دهنده قطره سنکل چیست؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که ایجاد تغییر در برنامه زندگی روزمره برایتان سخت است، استفاده از داروهای گیاهی را به شما پیشنهاد می کنیم. قطره سنکل محصولی کاملاً گیاهی است که مصرف آن به پیشگیری از ایجاد سنگ کلیه و حتی دفع آن کمک می کند. اگر شما هم در معرض این عارضه هستید یا قبلاً سابقه ابتلا به سنگ کلیه را داشتید، مصرف قطره سنگ کلیه سنکل می تواند کمک زیادی به شما بکند.

قطره خوراکی سنکل از عصاره گیاهان ارزشمندی مانند رازیانه، برگ بو، خارخاسک و زیره سبز تشکیل شده است. این گیاهان در مدیریت اسپاسم مجاری ادراری و دفع سنگ کلیه و پیشگیری از ایجاد عفونت کلیه نقش پررنگی دارند.

یکی از رایج ترین اختلالات مربوط به دستگاه ادراری بدن، سنگ کلیه می باشد. سنگ کلیه بیماری ای است که از هر 10 نفر 1 نفر به آن مبتلا می شود. این بیماری می تواند در جریان طبیعی ادرار، اختلال ایجاد نموده و باعث ورم و درد مثانه شود. درد شدید در ناحیه پشت و پهلوها و در قسمت پایین دنده ها یکی از جدی ترین علامت های سنگ کلیه می باشد که در زمان دفع سنگ، به صورت پیچشی و متناوب به وجود می آید.

اگر سنگ کلیه به موقع درمان نشود، می تواند باعث ایجاد اختلال در عملکرد کلیه و یا از کار افتادن آن ها شود.شرکت داروسازی گیاهی گل دارو که در زمینه ساخت داروهای گیاهی بر مبنای طب سنتی فعالیت نموده و تا کنون داروهای زیادی را برای درمان بیماری های مختلف ساخته است، برای بیماری سنگ کلیه نیز قطره گیاهی سنکل را ساخته است. این دارو سنگ هایی که قطر آن ها تا 7 میلی متر می باشد را دفع نموده و همچنین باعث سهولت دفع سنگ ریزه ها بعد از استفاده از این قطره می شود. مواد تشکیل دهنده این دارو عصاره گیاهان رازیانه، برگ بو، خارخاسک، دانه زیره سبز، تخم خربزه، کاکل ذرت و دم گیلاس می باشند.

گیاهانی که در قطره سنکل به کار رفته اند، عضله صاف مجاری ادراری را شل نموده، پیشاب آور بوده و باعث تسهیل در دفع سنگ های کلیه می شوند. این قطره اثر ضد میکروبی داشته و از عفونت های ادراری ناشی از سنگ کلیه پیشگیری نموده و آن ها را درمان می نماید. مطالعات نشان می دهد عصاره خارخاسک بسته به دوز مصرفی آن باعث پیشگیری از ایجاد سنگ کلیه شده و اثر ضد میکروبی و پیشاب آور دارد. برای رازیانه خواص بازکننده مجاری کبد، طحال، کلیه و مثانه، درمان کننده مشکلات ادراری و برطرف کننده و دفع کننده سنگ کلیه ثبت شده است.

کاربردها و خواص قطره سنکل گل دارو

  • دفع سنگ های کلیه تا قطر 7 میلی متر
  • تسهیل دفع سنگ ریزه ها پس از استفاده از سنگ شکن
  • پیشگیری از ایجاد عفونت ادراری
  • کمک به دفع سنگ مجاری ادراری
  • ضد اسپاسم مجاری ادراری

مکانیسم اثر سنکل

مواد موثره آن املاح پتاسیم، اسیدهای چرب، فلانوییدها، روغن‌های فرار نظیر آنتول، فنکون، سینئول و کاروون هستند. این مواد به علت داشتن اثرات مدر و ضد اسپاسم باعث شل شدن عضلات صاف مجاری ادرار و تسهیل خروج سنگ می‌گردد.

استفاده از داروی گیاهی سنکل که حاوی رازیانه، خارخاسک ، برگ بو ، زیره سبز ، کاکل ذرت ، دم گیلاس و تخم خربزه می باشد به طور بسیار موثری در درمان و پیش گیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه ایفای نقش می کند. مواد موثره موجود در این قطره به طور مستقیم سبب شل شدن عضله صاف مجاری ادرار می شوند و همواره با اثر پیشاب آور، دفع سنگ های ادراری تا قطر 7 میلی متر را تهسیل می کند.

قطره سنکل دارای اثر آنتی کلینرژیک بوده و از این طریق اسپاسم و دردهای قولنجی مجاری ادرار ناشی از سنگ های کلیوی را بر طرف می سازد. این قطره پیشگیری کننده و درمان کننده عفونت های ادراری ناشی از سنگ کلیه نیز می باشد.

قطره سنکل برای سنگ کلیه

تقریباً همه ما می دانیم که دفع سنگ کلیه چقدر سخت و دردناک است. حتی اگر آن را تجربه نکرده باشیم، در اطراف خود افرادی را دیده ایم که به این عارضه دچار شده اند. در واقع هر فردی یک بار درد آن را چشیده باشد، تمام سعی خود را می کند که دوباره به سنگ کلیه دچار نشود. مصرف قطره سنکل نیز برای همین موقع است، زیرا هم به دفع سنگ کلیه و هم پیشگیری از ایجاد آن کمک می کند.

رازیانه موجود در قطره سنکل با اثرات دیورتیک (ادرار آوری) خود می تواند اوره و اسید اوریک که عامل اصلی ایجاد سنگ های اگزالات کلسیمی هستند را دفع کند. همچنین این گیاه و زیره سبز، منبع غنی از فیبر و ویتامین های ضروری بدن هستند که سبب بهبود عملکرد روده شده و از ایجاد زخم های گوارشی که سبب ایجاد سنگ کلیه می شوند نیز جلوگیری می کنند.

مواد مؤثر عصاره های گیاهی در قطره سنکل از جمله املاح پتاسیم، اسیدهای چرب ضروری، فلاونوئیدها (آنتی اکسیدان های قوی)، آنتول، فنکون، سینئول و کاروون، خاصیت آنتی کولینرژیکی و ضد اسپاسم داشته و سبب شل شدن عضلات صاف مجاری ادرار می شود. این پدیده خروج سنگ را تسهیل می کند. این مواد همچنین می تواند به کاهش درد بیماران مبتلا به سنگ کلیه کمک کند.

قطره سنگ کل و سنگ صفرا

سنگ صفرا عارضه ای است که به دلیل تنبلی کیسه صفرا و در نتیجه مصرف مداوم غذاهای پرچرب، سیروز کبدی، بهم ریختگی هورمونی و… ایجاد می شود. سنگ های صفرا معمولاً از دو نوع کلسترولی و بیلی روبینی هستند که نوع اول 80% سنگ های صفرا را تشکیل می دهد.

قطره سنکل به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های قوی مانند فلاونوئیدها می تواند از تجمع چربی ها در صفرا و ایجاد سنگ های کلسترولی جلوگیری کند. همچنین مصرف این قطره گیاهی برای پیشگیری از ایجاد التهاب درون کیسه صفرا نیز بسیار مؤثر است.

قطره گیاهی سنکل برای عفونت کلیه و عفونت ادراری

روغن های فراری از جمله آنتول و فنکون که در عصاره های موجود در قطره سنکل یافت می شوند، خاصیت آنتی باکتریال داشته و به می توانند از ایجاد عفونت های ادراری و کلیوی ناشی از سنگ کلیه جلوگیری کنند.

قطره سنکل و فشار خون

این محصول به عنوان داروی فشار خون بالا استفاده نمی شود؛ اما ممکن است در افرادی که فشار خون بالا دارند، سبب کاهش فشار خون (تشدید داروی فشار خون این بیماران) شود.

نحوه مصرف قطره سنگ شکن سنکل

میزان مصرف قطره خوراکی سنکل برای سنین مختلف، متفاوت است. در ادامه مقدار مناسب برای هر رنج سنی ذکر شده است:

قطره سنکل در کودکان تا 12 سال: 10 الی 20 قطره سه نوبت در روز (برحسب وزن کودک)

بزرگسالان: 50 الی 60 قطره همراه با مقدار کمی آب سه بار در روز برای یک ماه

مصرف طولانی مدت قطره سنکل برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه مانعی ندارد. در این صورت سه روز در هفته هر روز دو الی 3 مرتبه، 30 قطره از سنکل را با آب مصرف شود.

عوارض قطره سنکل

هنوز عارضه خاصی برای این محصول گزارش نشده است. اما قطره سنکل ممکن است در افرادی که فشار خون بالا دارند، سبب کاهش فشار خون (تشدید داروی فشار خون) شود.

مصرف قطره سنکل در بارداری و شیردهی

مصرف قطره سنکل در بارداری و شیردهی مانعی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا