دسته‌بندی نشده

بازاریابی آنلاین در سال 1402 – فرصتها و چالشها

اگر از صاحبین کسب و کار باشید حتما با بازاریابی آنلاین آشنا هستید.

اگر تا به حال به بازیابی آنلاین فکر نکرده اید و یا به تازگی وارد دنیای تجارت،  فروش و تولید شده اید با ما همراه باشید تا با بازاریابی آنلاین و آفلاین و ابزارهای بازاریابی آنلاین و …  آشنا شوید.

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی آنلاین معمولاً به کمپین های بازاریابی اطلاق می شود که در رایانه، تلفن، تبلت یا دستگاه های دیگر ظاهر می شوند.

این شیوه بازاریابی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله ویدیوی آنلاین، تبلیغات نمایشی، بازاریابی موتورهای جستجو، تبلیغات اجتماعی پولی و پست های رسانه های اجتماعی در پلتفرم های مختلف و … .

بازاریابی آنلاین اغلب با “بازاریابی سنتی” مانند تبلیغات مجلات، بیلبوردها و پست مستقیم مقایسه می شود.

در دنیای مارکتینگ امروز  تلویزیون و نمایش خانگی  به طور باور نکردنی ای ، معمولاً به عنوان بازاریابی سنتی شناخته می شود.

آیا می دانستید که بیش از 60 درصد مردم جهان به صورت روزانه آنلاین می شوند؟ این آمار نه تنها عجیب نیست بلکه نکته قابل توجه این است که، 43٪ بیش از یک بار در روز انلاین می شوند و 26٪ “تقریباً دائما” آنلاین هستند.

این آمار نشان دهنده تاثیر تبلیغات آنلاین در دنیای امروز است.

به عنوان یک بازاریاب، مهم است که با وجود تبلیغات آنلاین بتوانید از دنیای دیجیتال ، با ایجاد یک نام تجاری، و یک برند حداکثر درآمد را داشته باشید.

در زیر آنچه در مقاله خواهی خواند در فهرست آورده شده است که می توانید با کلیک بر روی هر گزینه به بخش مورد نظر بروید.

بازاریابی آنلاین چیست؟

در این بخش به اصلی ترین سوال در حیطه بازاریابی می پردازیم. در جواب بازاریابی آنلاین چیست باید گفت:

بازاریابی آنلاین که به آن دیجیتال مارکتینگ نیز گفته می شود، ترویج برندها برای ارتباط با مشتریان بالقوه با استفاده از اینترنت و سایر اشکال ارتباطات دیجیتال است.

این ارتباطات دیجیتال شامل ایمیل، رسانه های اجتماعی و تبلیغات مبتنی بر وب، پیام های متنی و چند رسانه ای و استفاد از پلتفرم های محبوب (مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب، تیک تاک و …) به عنوان یک کانال بازاریابی است.

بازاریابی آنلاین بطور کلی یک اصطلاح است که به هر اقدامی که یک شرکت برای ارتباط با مشتریان و مخاطبان از طریق فناوری الکترونیک و دیجیتال انجام می دهد اطلاق می شود..

فرآیند بازاریابی آنلاین شامل تاکتیک های مشابه بازاریابی سنتی است. سازمان ها می توانند هر دو تکنیک بازاریابی آنلاین و آفلاین را به عنوان یک استراتژی ترکیب کنند.

ضرورت بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین به سازمان ها و بیزنس ها کمک می کند تا مخاطبان بسیار بیشتری را نسبت به روش های بازاریابی آفلاین و روش های سنتی جذب کنند، زیرا امروزه اینترنت در سراسر جهان قابل دسترسی است.

این روش بازاریابی همچنین سازمان ها را قادر می سازد تا مشتریان بالقوه ای را که به احتمال زیاد محصول یا خدمات آن ها را خریداری می کنند، هدف قرار دهند.

به عنوان مثال، یک شرکت می تواند تخفیفات و فروش ویژه تعطیلات را با ارسال ایمیل به مشتریان قبلی یا با اشتراک گذاری اخبار معاملات در رسانه های اجتماعی تبلیغ کند.

رسانه های اجتماعی و پلتفرم ها یک راه ارتباطی راحت را بین افراد و کسب و کار ها و سازمان ها فراهم می کند.

به همین ترتیب، بازاریاب‌ ها می ‌توانند بینش‌ هایی را از مخاطبان هدف خود در این پلتفرم‌ ها جمع ‌آوری کنند و بر روی آنچه مخاطبان به آن اهمیت می دهند تمرکز کنند و با برقراری ارتباط با آن ها، تعامل مشتری را افزایش دهند.

استراتژی های بازاریابی دیجیتال را می توان در صورت نیاز به سرعت تغییر داد.

به عنوان مثال، اگر مخاطبان هدف پلتفرم ها را جابجا کنند، بستر و قالب ارتباط را می توان تغییر داد.

یک استراتژی درست در بازاریابی اینترنتی به شما امکان می دهد از کانال های دیجیتال مختلف مانند رسانه های اجتماعی، پرداخت به ازای کلیک، بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی ایمیلی استفاده کنید تا با مشتریان فعلی و مخاطبینی مه به محصولات و خدمات شما علاقه مند هستند ارتباط برقرار کنید.

در نتیجه، می ‌توانید یک نام تجاری بسازید، یک تجربه عالی برای مشتری ارائه دهید، مشتریان بالقوه را جذب کنید و ….. .

امروزه بازاریابی آنلاین به دلیل کانال ‌های ارتباطی مختلفی که ظهور کرده ‌اند و همچنین از نظر تحلیل ‌های مورد نیاز برای درک مشتریان، مشتریان بالقوه و ترجیحات آن ها پیچیده‌ تر شده است.

بازاریاب ها باید از ابزارهای مختلفی برای درک رفتار و ترجیحات مشتریان، مشتریان بالقوه و سرنخ ها استفاده کنند.

از گوش دادن به رسانه‌ های اجتماعی گرفته تا تجزیه و تحلیل پیش ‌بینی ‌کننده و تجزیه و تحلیل داده ‌های بزرگ.

یک بازاریاب ماهر منابع مختلفی را برای تجزیه و تحلیل پاسخ ‌های مشتریان به تلاش ‌های بازاریابی آنلاین و آفلاین به کار می‌گیرند.

روش های بازاریابی آنلاین و آفلاین

پس از دانستن پاسخ بازاریابی آنلاین چیست باید گفت که  بازاریابی آنلاین می تواند به اشکال مختلفی ظاهر شود.

در زیر چند نمونه از روش های بازاریابی آنلاین و آفلاین را آورده ایم.

بازاریابی ایمیلی

سازمان ‌ها و برندها از طریق ایمیل با مشتریان و مشتریان احتمالی ارتباط برقرار می‌ کنند و هدف این روش ترویج شیوه ‌های تجاری فعلی مانند فروش یا آگاه کردن از رویدادها (ایونت ها ) است.

بازاریابی آنلاین از طریق رسانه های اجتماعی

سازمان ‌ها از بازاریابی رسانه ‌های اجتماعی از طریق پلتفرم ‌هایی از جمله فیس ‌بوک، توییتر ، پینترست، یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام، و … برای ارتباط و برقراری ارتباط با مشتریان و مشتریان احتمالی، اطلاع‌ رسانیِ به‌ روزرسانی ‌ها یا معاملات و همچنین برقراری ارتباط و ایجاد اعتماد اجتماعی استفاده می ‌کنند.

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)

تبلیغات PPC کسب و کار ها را قادر می سازد تا در وب سایت های مختلف با تبلیغات پولی تبلیغ کنند.

نمونه ای از چنین تبلیغاتی، تبلیغات بنری است.

اگر داده ‌ها یا کوکی ‌های کافی در مورد یک کاربر جمع ‌آوری شود، این تبلیغات را می ‌توان با ویژگی‌ هایی مانند سن، جنسیت، مکان یا علایق عمومی هدف قرار داد.

هر بار که کاربر بر روی تبلیغ کلیک می کند، آگهی مورد نظر پخش می شود.

بازاریابی محتوایی

این استراتژی بازاریابی آنلاین سعی دارد از طریق محتوا به مشتریان احتمالی بپردازد.

محتوا به چیزی اطلاق می شود که یک کسب و کار با هدف تبلیغ آن از طریق سایر ابزار های بازاریابی آنلاین، مانند رسانه های اجتماعی یا ایمیل، تولید و در یک وب سایت منتشر می کند.

صاحبین کسب و کار ها برای تولید و تبلیغ محتوایی که محصول یا خدماتشان را برجسته و معرفی می کند، به کسب و کار دیگری پول پرداخت می کند.

بازاریابی وابسته

یک سازمان برای تبلیغ محصول یا خدمات خود به یک اینفلوئنسر در یک پلتفرم خاص مانند یوتیوب یا اینستاگرام کمیسیون می پردازد.

بهترین روش بازاریابی آنلاین

دانستن روش های بازاریابی آنلاین به شما کمک می کند تا به کسب و کار خود رونق ببخشید.

اما با توجه به تعدد روش ها و سایت ها و کانال ها و محدود بودن بودجه شما انتخاب بهترین روش کار پر چالشی است.

تیم ما با بررسی پارامترهای مهم در حیطه بازاریابی آنلاین بهترین روش را به شما معرفی می کند.

استفاده از یک وب سایت پر ترافیک و مطرح مانند آگهی تایم می تواند برای شما نتیجه ی فوق العاده بازاریابی را به ارمغان بیاورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد بهترین روش بازاریابی آنلاین، بعنی ثبت آگهی رایگان اینترنتی کلیک کنید.

بازاریابی سرویس پیام کوتاه (SMS)

این روش بیشتر برای فروشگاه ها و سازمان ‌ها مناسب است.

فروشگاه ها و سازمان ها استفاده از پیامک‌ ها را برای ارسال تبلیغات به مشتریان نزدیک به محل و یا مشتریان قبلی انتخاب کنند.

همچنین نامزدهای کاندیدای انتخابات معمولاً به عنوان بخشی از تلاش های تبلیغاتی خود پیامک ارسال می کنند.

نرم افزار اتوماسیون بازاریابی

این روش نیز برای بازاریابی آنلاین اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است.

زیرا شرکت ها سعی می کنند به طیف گسترده تری از مشتریان بالقوه دست یابند و رفتار مشتری را با خرید های جدید بالقوه پیوند دهند.

به عنوان مثال، سازمان‌ ها از اتوماسیون بازاریابی برای سنجش رفتار بازدیدکنندگان در وب ‌سایت‌ های خود استفاده می‌ کنند و سپس بازدیدکنندگان را برای فروش محصولات و خدمات بالقوه هدف قرار می‌ دهند.

بازاریابی آفلاین

بازاریابی آفلاین هر نوع بازاریابی است که از طریق اینترنت انجام نمی شود.

این شامل طیف گسترده ای از رسانه ها و قالب ها، از تبلیغات تلویزیونی و رادیویی گرفته تا بیلبوردها و تبلیغات چاپی است.

برخی از این روش ها عبارت اند از: رادیو، تلویزیون، مجلات، بیلبورد های شهری، پخش تراکت ها، آگهی های روزنامه و مجلات و کارت ویزیت و…. .

 مزایای بازاریابی آنلاین

از مزایای بازاریابی آنلاین می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • دسترسی جهانی و منطقه ای به مخاطبان :مخاطبین می توانند یک تبلیغ را در یک زمان یا زمان های مختلف در مناطق مختلف در سراسر جهان ببینند.
    بازاریابی دیجیتال همچنین دید تبلیغات محلی را بهبود می بخشد، بنابراین سازمان ها می توانند تبلیغات هدفمند محلی خود را سفارشی کنند.
  • هدف قرار دادن مخاطبان خاص مشتریان و مشتریان بالقوه می ‌توانند از طریق ایمیل یا پلتفرم‌ های رسانه ‌های اجتماعی به برندها متصل بمانند، جایی که سازمان‌ ها می ‌توانند با آن‌ ها ارتباط برقرار کنند یا پیشنهادات را برای به دست آوردن بینش آزمایش کنند.
  • مقرون به صرفه بودن: بازاریابی اینترنتی نسبت به انواع بازاریابی سنتی و آفلاین مانند تبلیغ های تلویزیونی هزینه کمتری دارد.
    تبلیغ از طریق کمپین های ایمیلی و رسانه های اجتماعی تقریباً هیچ هزینه ای ندارد.
  • کانال های سفارشی کانال های بازاریابی آنلاین بسته به سازمان و پلتفرمی که در آن قرار دارد، می توانند به طور متفاوتی بازاریابی شوند.
    متخصصین بازاریابی یک کسب و کار یا سازمان می توانند بهترین و قوی ترین روش های بازاریابی  آنلاین خود را بیابند و در صورت نیاز آن روش ها را اصلاح و به روز رسانی کنند.
  • افزایش دسترسی: اکثر مردم خرید خود را به صورت آنلاین و از طریق کانال های دیجیتال مختلف آغاز می کنند.
    هدف گیری دقیق بازاریابان می توانند با استفاده از استراتژی های سئو و رسانه های اجتماعی به خریداران واجد شرایط بیشتری دسترسی پیدا کنند. این به نوبه خود باعث افزایش تبدیل، درآمد و حمایت از برند می شود.

یک بازاریاب آنلاین چگونه به کسب و کار ها کمک می کند؟

بازاریابان اینترنتی مسئول هدایت آگاهی از برند و تولید سرنخ از طریق تمام کانال های دیجیتالی – اعم از رایگان و پولی – هستند که در اختیار یک شرکت هستند.

این کانال ها شامل رسانه های اجتماعی، وب سایت خود شرکت، رتبه بندی موتورهای جستجو، ایمیل، تبلیغات نمایشی و وبلاگ شرکت است.

بازاریاب آنلاین بر روی شاخص های کلیدی عملکرد هر کانال (KPI) تمرکز می کند تا عملکرد را به درستی اندازه گیری کند.

به عنوان مثال، یک بازاریاب دیجیتال مسئول SEO ممکن است ترافیک خالص وب سایت خود را اندازه گیری کند.

انواع بازاریابان آنلاین

در شرکت ‌های کوچک، یک نفر ممکن است متخصص بسیاری از کانال ‌ها و تاکتیک ‌های دیجیتالی باشد که در بالا توضیح داده شد، در حالی که کسب و کار ها و برند‌ های بزرگ ‌تر معمولاً برای هر یک تا دو روش بازاریابی متخصص مربوطه دارند.

در زیر چند تخصص مربوط به بازاریابان آورده شده است.

مدیر سئو

KPIهای اصلی: ترافیک خالص

مدیران سئو برای رتبه بندی یک کسب و کار در SERP های گوگل کار می کنند.

با استفاده از استراتژی‌ های مختلف سئو، این شخص ممکن است مستقیماً با سازندگان محتوا کار کند تا اطمینان حاصل کند که محتوا با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای Google است.

گاهی ممکن است خود شرکت نیز این محتوا را در رسانه ‌های اجتماعی پست کند.

کارشناس بازاریابی محتوا

KPIهای اصلی: زمان در صفحه، ترافیک کلی وبلاگ، مشترکین کانال YouTube

متخصصان بازاریابی محتوا، تولیدکنندگان محتوای آنلاین و بازاریابی  هستند.

آن ها ممکن است یک تقویم وبلاگ نویسی را پیگیری کنند، یا یک استراتژی محتوایی که شامل ویدیو است ایجاد کنند.

آن ها اغلب با افراد در بخش ‌های دیگر کار می ‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که محصولات و کمپین ‌ها با محتوای تبلیغاتی در همه کانال‌ های دیجیتال پشتیبانی می ‌شوند.

مدیر رسانه های اجتماعی

KPIهای اصلی: دنبال‌ کردن، تاثیر ها، اشتراک ‌گذاری ‌ها

نقش مدیر رسانه های اجتماعی به هر شرکت و صنعت بستگی دارد.

اما مهم ‌تر از همه، مدیران رسانه‌ های اجتماعی، رسانه‌ های اجتماعی را با ایجاد یک برنامه زمان‌ بندی پست برای محتوای نوشتاری و بصری شرکت مدیریت می ‌کنند.

آن ها همچنین ممکن است با یک متخصص بازاریابی محتوا همکاری کنند تا یک استراتژی ایجاد کنند که برای آن محتوا در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود.

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی

KPIهای اصلی: نرخ باز شدن ایمیل، نرخ کلیک کمپین، نرخ تولید سرنخ (تبدیل)

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی به انتخاب و مدیریت نرم افزاری که یک تیم بازاریابی برای درک رفتار مشتری و اندازه گیری رشد کسب و کار استفاده می کند، کمک می کند.

بسیاری از عملیات بازاریابی که در بالا توضیح داده شد ممکن است به طور جداگانه اجرا شوند، بنابراین مهم است که شخصی وجود داشته باشد که بتواند این فعالیت ها را در کمپین های فردی گروه بندی کند و عملکرد را پیگیری کند.

آیا بازاریابی آنلاین برای همه کسب و کار ها کار می کند؟

بازاریابی آنلاین می تواند برای هر کسب و کاری در هر صنعتی مفید باشد.

صرف نظر از آنچه شرکت شما می فروشد، بازاریابی آنلاین همچنان شامل ساختن شخصیت های خریدار برای شناسایی نیازهای مخاطبان و ایجاد محتوای آنلاین ارزشمند است.

با این حال، این بدان معنا نیست که همه مشاغل باید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال را به یک روش اجرا کنند.

بازاریابی دیجیتال B2B (business-to-business)

اگر شرکت شما تجارت به کسب و کار (B2B) است، تلاش ‌های بازاریابی آنلاین شما احتمالاً حول محور تولید سرنخ آنلاین است و هدف نهایی این است که کسی با یک فروشنده صحبت کند.

هدف استراتژی بازاریابی شما ممکن است جذب و تبدیل سرنخ هایی با بالاترین کیفیت برای فروشندگان خود از طریق وب سایت شما و پشتیبانی از کانال های دیجیتال باشد.

در این بیزنس ها پا را فراتر از وب‌ سایت خود بگذارید.

احتمالاً تصمیم می‌گیرید تلاش ‌های خود را بر روی کانال ‌های متمرکز بر کسب ‌و کار مانند LinkedIn متمرکز کنید، جایی که جمعیت ‌شناسی شما وقت خود را آنلاین می‌ گذراند.

بازاریابی دیجیتال B2C (business-to-consumer)

اگر شرکت شما ارئه دهنده محصول به مصرف کننده (B2C) است، می خواهید یک فروشنده ماهر شوید.

بسته به قیمت محصولات شما، احتمالاً هدف تلاش های بازاریابی آنلاین شما جذب افراد به وب سایت شما و تبدیل آن ها به مشتری بدون نیاز به صحبت با آن ها است.

احتمالاً کمتر بر روی «سرنخ ‌ها» به معنای سنتی آن تمرکز می‌کنید و احتمالاً از زمانی که شخصی در وب‌ سایت شما فرود می ‌آید تا زمانی که خرید می ‌کند، تماما بر روی محصولات خود و تبلیغ سریع آن ها به خریدار تمرکز می کنید.

این می‌ تواند به این معنی باشد که ویژگی ‌های محصول شما در قیف بازاریابی بالاتر از یک کسب‌وکار B2B است، و ممکن است لازم باشد از فراخوان  ‌های اقدام قوی‌تری برای الهام بخشیدن به خرید ها استفاده کنید.

برای شرکت ‌های B2C، کانال ‌هایی مانند اینستاگرام و پینترست اغلب با ارزش‌ تر از پلتفرم ‌های متمرکز بر تجارت مانند لینکدین هستند.

چگونه بازاریابی آنلاین انجام دهیم؟

اگر تا اینجای کار همراه ما بودید و حالا می خواهید بدانید که چگونه بازاریابی آنلاین را انجام دهید این بخش مخصوص شماست.

در زیر به چگونگی بازاریابی اینترنتی اشاره کرده ایم.

  • اهداف خود را مشخص کنید.
  • مخاطب هدف خود را شناسایی کنید.
  • برای هر کانال دیجیتال بودجه تعیین کنید.
  • تعادل خوبی بین استراتژی های دیجیتال پولی و رایگان ایجاد کنید.
  • محتوای جذاب ایجاد کنید.
  • دارایی های دیجیتال خود را برای موبایل بهینه کنید.
  • انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی
  • بر اساس تجزیه و تحلیلی که اندازه گیری می کنید، تکرار کنید.

در ادامه به هر بخش مفصلا خواهیم پرداخت.

اهداف خود از بازاریابی آنلاین را مشخص کنید.

زمانی که بازاریابی آنلاین را شروع می‌کنید، شناسایی و تعریف اهدافتان بسیار مهم است، زیرا استراتژی خود را با آن ‌ها می ‌سازید.

به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند است، ممکن است بخواهید بر روی دستیابی به مخاطبان جدید از طریق رسانه های اجتماعی تمرکز کنید.

یا شاید بخواهید فروش یک محصول خاص را افزایش دهید که  اگر اینطور است، مهمتر است که روی سئو و بهینه سازی محتوا تمرکز کنید تا در وهله اول خریداران بالقوه را در وب سایت خود جذب کنید.

علاوه بر این، اگر هدف شما فروش است، ممکن است کمپین های PPC را برای هدایت ترافیک از طریق تبلیغات پولی آزمایش کنید.

در هر صورت، پس از تعیین بزرگ ترین اهداف شرکت، شکل دادن به یک استراتژی بازاریابی آنلاین ساده تر می شود.

مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.

یکی از بزرگترین مزایای بازاریابی آنلاین، داشتن فرصت مورد هدف قرار دادن مخاطبان خاص است .

با این حال، اگر ابتدا مخاطبان هدف خود را شناسایی نکرده باشید، نمی ‌توانید از این مزیت استفاده کنید.

البته، مهم است که توجه داشته باشید که مخاطبان هدف شما ممکن است بسته به کانال یا اهدافی که برای یک محصول یا کمپین خاص دارید متفاوت باشد.

برای مثال، شاید متوجه شده باشید که بیشتر مخاطبان اینستاگرام شما افراد جوان هستند و میم‌ های خنده ‌دار و ویدیو های کوتاه را ترجیح می ‌دهند؛ اما مخاطبان لینکدین شما حرفه ‌ای ‌های مسن‌ تری هستند که به دنبال توصیه ‌های تاکتیکی بیشتری هستند.

شما می خواهید محتوای خود را طوری تغییر دهید که برای این مخاطبان هدف متفاوت جذاب باشد.

اگر از صفر شروع می کنید، به راحتی نگاهی به نحوه یافتن مخاطب هدف خود بیندازید.

برای هر کانال و پلتفرم بودجه تعیین کنید.

بودجه شما به ابزارهای بازاریابی آنلاین که استفاده می کنید بستگی دارد.

اگر روی تکنیک‌ های ورودی مانند سئو، رسانه‌ های اجتماعی و تولید محتوا برای یک وب‌ سایت از قبل موجود تمرکز می‌ کنید، خبر خوب این است که اصلاً به بودجه زیادی نیاز ندارید.

می ‌توانید محتوای باکیفیت ایجاد کنید که مخاطبان شما مایل به خواندن و دیدن آن هستند، در اینجا تنها سرمایه ‌گذاری که نیاز دارید زمانتان است.

بدون شک، برای استفاده از روش ‌های مختلف مانند تبلیغات آنلاین و تهیه لیست ‌های ایمیل، و … هزینه ‌هایی به وجود می‌ آید.

هزینه آن به این بستگی دارد که می خواهید در نتیجه تبلیغات چه نوع دیدی داشته باشید.

به عنوان مثال، برای تولید محتوای خود می خواهید از یک شرکت و تیم حرفه ای استفاده کنید تا در بالای نتایج جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما ظاهر شوید.

این کار بسته به رقابت کلمه کلیدی، حرفه ای بودن تیم هدف، و شرکت انتخابی می تواند مقرون به صرفه یا بسیار گران باشد.

به همین دلیل است که ایده خوبی است که روی بهبود سایت خود نیز تمرکز کنید.

تعادل خوبی بین استراتژی های دیجیتال پولی و رایگان ایجاد کنید.

یک استراتژی بازاریابی آنلاین احتمالاً به جنبه های پولی و رایگان نیاز دارد تا واقعاً مؤثر باشد.

به عنوان مثال، صرف زمان برای ساختن لیست خریداران جامع برای شناسایی نیازهای مخاطبان و ایجاد محتوای آنلاین با کیفیت بالا که افراد دیگر را به خریدار می کند، احتمالاً با وجود حداقل هزینه تبلیغات، نتایج خوبی خواهید داشت.

با این حال، اگر تبلیغات پولی بخشی از استراتژی بازاریابی اینترنتی شما باشد، ممکن است نتایج بالا سریع‌ تر به دست بیاید.

در نهایت، با استفاده از محتوا، سئو و رسانه ‌های اجتماعی برای موفقیت طولانی‌ مدت و پایدار، هدف خود را برای دستیابی به دسترسی خالص (یا «رایگان») خود بسازید.

هنگامی که شک دارید، هر دو را امتحان کنید و روند خود را تکرار کنید تا بدانید کدام کانال – پولی یا رایگان – بهترین عملکرد را برای برند شما دارد.

محتوای جذاب ایجاد کنید.

هنگامی که مخاطبان خود را بشناسید و بودجه داشته باشید، زمان آن رسیده است که برای کانال های مختلفی که استفاده می کنید، محتوا تولید کنید.

این محتوا می تواند پست های رسانه های اجتماعی، پست های وبلاگ، تبلیغات PPC، محتوای حمایت شده، خبرنامه های بازاریابی ایمیلی و موارد دیگر باشد.

البته هر محتوایی که ایجاد می کنید باید برای مخاطبانتان جذاب و دیدنی باشد زیرا هدف محتوای بازاریابی افزایش آگاهی از برند و بهبود تولید سرنخ است.

دارایی های دیجیتال خود را برای موبایل بهینه کنید.

یکی دیگر از اجزای کلیدی بازاریابی آنلاین، بازاریابی موبایلی است.

در واقع، استفاده از گوشی های هوشمند به طور کلی 69 درصد از زمان صرف شده برای مصرف رسانه های دیجیتال در دنیا را تشکیل می دهد، در حالی که استفاده از رسانه های اجتماعی مبتنی بر دسکتاپ و ویندوز بسیار کمتر از درصد استفاده از تلفن همراه است.

این بدان معناست که بهینه سازی تبلیغات دیجیتال، صفحات وب، تصاویر رسانه های اجتماعی و سایر دارایی های دیجیتال برای دستگاه های تلفن همراه ضروری است.

اگر شرکت شما یک اپلیکیشن موبایل دارد که به کاربران امکان می دهد با برند شما درگیر شوند یا محصولات شما را خریداری کنند، برنامه شما نیز زیر چتر بازاریابی آنلاین قرار می گیرد.

کسانی که با شرکت شما از طریق گوشی های همراه درگیر هستند باید همان رضایت را داشته باشند که در ویندوز و نسخه دسکتاپ را دارند.

این توضیحات به معنای پیاده‌ سازی یک طراحی وب ‌سایتی مناسب برای نمایش بهینه و کارآمد در دستگاه‌ های تلفن همراه، به منظور ایجاد تجربه کاربری بهتر در مرور وب در محیط ‌های مختلف موبایل می ‌باشد.

همچنین این عمل ممکن است به معنای کاهش طول فرم ‌های تولید سرنخ شما باشد.

تحقیق در مورد کلمات انجام دهید.

بازاریابی آنلاین همه چیز در مورد دستیابی به مخاطبان هدف از طریق محتوای شخصی سازی شده است؛ که همه این ها بدون تحقیق موثر کلمات کلیدی امکان پذیر نیست.

انجام تحقیقات برای شناسایی و انتخاب کلمات کلیدی مناسب، به منظور بهبود بهینه‌ سازی وب‌ سایت و محتوایتان به منظور بهره‌ برداری از مزایای سئو، و اطمینان حاصل کردن از قابلیت دسترسی مردم به کسب و کار شما از طریق موتورهای جستجو، اهمیت فراوانی دارد.

علاوه بر این، تحقیق کلمات کلیدی رسانه های اجتماعی می تواند به بازاریابی محصولات یا خدمات شما در کانال های اجتماعی مختلف کمک کند.

حتی اگر یک استراتژیست سئو تمام وقت نداشته باشید، همچنان لازم است که تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید.

سعی کنید فهرستی از کلمات کلیدی با عملکرد بالا مرتبط با محصولات یا خدمات خود ایجاد کنید و برای فرصت های بیشتر، تغییرات طولانی را در نظر بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا