دسته‌بندی نشده

13 روش تبلیغات اینترنتی سودمند برای کسب و کار شما

روش تبلیغات اینترنتی چگونه است؟

سوالی که این روز ها تعداد زیادی از کسب و کار ها و بزینس ها از متخصصین مارکتینگ می پرسند، زیرا همانطور که می دانید با رشد فضاهای اینترنتی این روز ها دیگر کم تر کسی می تواند با کمک تبلیغات سنتی به درآمد برسد.

متاسفانه بسیاری از افراد در ارتباط با کار در این زمینه ها اطلاعات چندانی ندارند؛ به همین دلیل قصد داریم در این مقاله چندین روش تبلیغات اینترنتی را به شما معرفی کنیم، تا بتوانید با کمک گرفتن از آن ها کسب و کار یا بزینس خود را بهبود ببخشید و به موفقیتی که مورد انتظارتان هست برسید.

پس در ادامه و تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

منظور از روش تبلیغات اینترنتی چیست؟

پیش از هر چیزی باید بگوییم منظور از تبلیغات اینترنتی استفاده از هر نوع ابزار اینترنت و فضای مجازی برای اطلاع رسانی و مارکتینگ هر نوع کسب و کار یا محصول و خدمات است.

اما با توجه به این که از چه نوع ابزاری در این نوع بازاریابی استفاده می شود، می توان گفت براساس پتلفرم و نحوه اجرا چندین روش تبلیغات اینترنتی وجود دارد، که در ادامه این مقاله آن روش ها را بیشتر می شناسیم.

مزایای روش تبلیغات اینترنتی

در قسمت قبل تلاش کردیم شما را با مفهوم تبلیغات اینترنتی آشنا کنیم، اما ممکن هست هنوز نتوانسته باشیم لزوم استفاده از آن را توجیه کنیم.

پس به همین دلیل و با توجه به این مسئله تصمیم داریم در ابتدا شما را با مزایای روش تبلیغات اینترنتی نسبت به سنتی آشنا کنیم و سپس انواع آن را معرفی کنیم.

منعطف بودن روش تبلیغات اینترنتی

باید بگوییم وقتی شما قصد دارید از روش تبلیغات اینترنتی برای معرفی کردن کسب و کار و محولاتتان به بقیه استفاده کنید، می توانید اگر متوجه به وجود آمدن یک مشکل در روند آن شدید خیلی سریع به حل کردن آن مشکل بپردازید و از ابتدا تبلیغات خود را با حل آن مشکل شروع کنید.

اما اگر شما از تبلیغات سنتی برای بهبود بزینس و کسب و کار خود استفاده کنید نمی توانید این تغییرات را انجام دهید، زیرا به طور مثال ایجاد تغییرات در بیلبورد ها یا تیزر هایی که به عنوان تبلیغ از آن ها استفاده کرده اید به آسانی ایجاد تغییرات در تبلیغات اینترنتی نیست و زمان و هزینه زیادی را از شما می گیرد.

کاهش هزینه ها در روش تبلیغات اینترنتی

یکی دیگر از مزایای استفاده از روش تبلیغات اینترنتی این هست، که شما به عنوان یک کسب و کاری که قصد افزایش سرمایه را دارید، هزینه کم تری برای انجام تبلیغات خود صرف می کنید.

باید ذکر کنیم که این کاهش هزینه ها نیز به دو دلیل اتفاق می افتد، دلیل اول این هست که روش های جدید تبلیغات اینترنتی هزینه ای در بر ندارند، یا اگر هم هزینه بر باشند هزینه زیادی ندارند.

دلیل دوم هم این هست که با انجام تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی افراد بیشتری با کسب و کار شما آشنا می شوند و به این ترتیب در دراز مدت اثر بخشی بیشتری به وجود خواهد آمد و شما متحمل پرداخت هزینه کم تری خواهید شد.

دسترسی به کاربران بیشتر در روش تبلیغات اینترنتی

یکی دیگر از مهم ترین مزایای استفاده از آسان ترین روش تبلیغات اینترنتی برای کسب و کارها، این هست که در فضا و بستر اینترنت کاربران بسیار زیادی وجود دارند.

به این ترتیب شما با انجام تبلیغات کسب و کار خود فضای مجازی به راحتی می توانید تعداد افراد بیشتری نسبت به زمانی که تبلیغات سنتی انجام می دهید جذب کنید و فروش خود را با کمک این روش تبلیغات اینترنتی بالا ببرید.

هدفمند بودن روش تبلیغات اینترنتی

خوب هست بدانید، زمانی که شما این روش تبلیغات اینترنتی انجام می دهید می توانید این تبلیغات را در فضاهایی نمایش بدهید که می دانید افرادی که ممکن هست به مشتریان شما تبدیل شوند در همان فضاها حضور دارند.

به طور مثال در هنگام انجام تبلیغات اینترنتی در فضای اینستاگرام پست های شما بیشتر به کسانی نشان داده می شود که به دنبال هشتگ های متربط با آن هستند و در فضاهای دیگر هم چنین مثال هایی وجود دارد.

به این ترتیب با کمک گرفتن از روش تبلیغات اینترنتی افرادی تبلیغات شما را می بینند که بیشتر به آن نیاز دارند و این گونه هست که می گوییم تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی هدفمند تر هستند.

امکان گزارش گیری در روش تبلیغات اینترنتی

مسلم هست که وقتی شما در یک خیابان بیلبورد می زنید و یا در تلوزیون یک تیزر پخش می کنید نمی توانید متوجه شوید چند نفر آن تیزر را مشاهده کرده اند و یا چند نفر آن بیلبورد را خوانده اند.

اما وقتی از روش تبلیغات اینترنتی برای کسب و کار خود استفاده می کنید به راحتی می توانید تعداد کسانی که آن تبلیغ را خوانده اند، دیده اند و یا بر روی لینک آن کلیک کرده اند را متوجه شوید و به این ترتیب می توانید خیلی دقیق از تبلیغات خود و روند پیشرفت کارتان گزارش بگیرید.

همچنین خوب هست بدانید شما می توانید با کمک این روش تبلیغات اینترنتی به بررسی و مقایسه تعداد ویو ها و کلیک ها بر روی لینک سایت یا پیجتان بپردازید و متوجه شوید تبلیغ شما چقدر اصولی بوده و چگونه می توانید آن را بهبود ببخشید.

امکان اشتراک گذاری در روش تبلیغات اینترنتی

اگر بخواهیم این مزیت از روش تبلیغات اینترنتی را با یک مقایسه دیگر بین تبلیغات سنتی و اینترنتی توضیح دهیم باید بگوییم، اگر شما در هنگام تبلیغات در فضای مجازی یک بنر یا یک متن تبلیغاتی تولید کنید، می توانید از آن بنر یا متن در تمام فضاهای مجازی و اینترنتی استفاده کنید و به این ترتیب کسب و کارتان را بهبود ببخشید و به موفقیت و درآمد در این زمینه برسید.

اما در مقابل به طور مثال شما نمی توانید از تبلیغات بیلبوردی خود در فضای دیگری در هنگام تبلیغات سنتی استفاده کنید و یا این که نمی توانید دوباره از تراکت هایی که یک بار پخش کرده اید استفاده کنید، که این دقیقا نقطه مقابل روش تبلیغات اینترنتی خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا