دانستنی های خودرو

علت ترکیدن باتری ماشین چیست؟💥 [راهکارهای جلوگیری]

ترکیدن باتری ماشین یکی از مشکلاتی است که اگر برای خودرو های مختلف به وجود بیاید میتواند آسیب های متعددی به خودرو و حتی اشخاصی که در نزدیکی ان ایستاده اند، وارد کند.

به این ترتیب همواره سوالات متعددی در ارتباط با دلیل ترکیدن باتری ماشین، جلوگیری از ترکیدن باتری ماشین، انواع علل ترکیدن باتری و مواردی از این قبیل پرسیده می شود، که امروز در این مقاله از وب سایتمان تصمیم دارم به این گونه سوالات پاسخ دهیم.

پس اگر سوالات فوق برای شما هم به وجود آمده است و دوست دارید بدانید چگونه می توان مشکلات مرتبط با این نوع خودرو ها را حل کرد یا دوست دارید علل ترکیدن باتری ماشین را بشناسید و از ان ها پیشگیری کنید؛ در ادامه و تا پایان این مقاله همراه ما باشید، مطمئن باشید از خواندن این مقاله پشیمان نخواهید شد.

اولین علت ترکیدن باتری ماشین: هوای گرم

شاید برای شما هم جالب باشد، اما بالا بودن دما و گرمای زیاد تولید هیدروژن را افزایش می دهد، این در حالی است که شارژ باتری نیز به تنهایی می تواند هیدروژن تولید کند.

بدیهی است این هیدروژن تا زمانی که در نزدیکی جرقه نباشد، مشکلی ایجاد نخواهد کرد؛اما همه می دانند که باتری یکی از مهم ترین مکان ها برای ایجاد جرقه است.

به این ترتیب با جمع بندی این موارد می توان گفت هوای گرم یکی از عوامل موثر بر روی ترکیدن باتری ماشین خواهد بود، که باید به ان دقت شود و به عنوان یک نوع از انواع علت ترکیدن باتری اتمی ماشین در نظر گرفته شود.

دومین علت ترکیدن باتری ماشین: پایان عمر باتری خودرو

مسلم است که اگر عمر باتری به هر علتی یا به پایانش نزدیک شود، شبکه باتری متخلخل خواهد شود، به این ترتیب رسوبات در صفحات جداکننده جمع خواهند شد و این مسئله می تواند دلیل ترکیدن باتری ماشین شما باشد.

از طرف دیگر زمانیکه باتری خودروی شما کهنه می شود، اب موجود در بین صفحاتش کاهش میابد و سپس کم کم از بین می رود، به این ترتیب صفحات باتری شکل دیگری به خودشان خواهند گرفت و سپس با نزدیک شدن به هم ممکن است زمینه ایجاد جرقه و ترکیدن باتری فراهم شود.

به این ترتیب توصیه می کنیم به منظور پیشگیری از مشکل ترکیدن باتری ماشین سرویس های آن را به طور روتین انجام دهید و پیش از نزدیک شدن پایان عمر باتری حتما حتما برای تعویض آن اقدام کنید.

سومین علت ترکیدن باتری ماشین: ایرادات و مشکلات کارخانه ای باتری

بدیهی است که اگر مشکلات یا ایراداتی از کارخانه در باتری خودروی شما وجود داشته باشد، این مسئله ممکن است دلیل ترکیدن باتری ماشین باشد.

البته بدیهی است که اینگونه ایرادات نسبت به حالت های دیگر احتمال کم تری دارد و کم تر ایجاد میشود؛ اما دانستن این نکته و توجه به ان خالی از لطف نیست.

زیرا بسیاری از افراد تنها در زمان هایی که سرویس خودروی خودشان را انجام نداده اند یا عمر باتری شان به پایان نزدیک است منتظر این اتفاق اند در صورتی که چنین مشکلی میتواند در زمان های دیگری هم اتفاق بیوفتد.

Exploding-car-battery
Exploding-car-battery

چهارمین علت ترکیدن باتری ماشین: وجود جرقه یا شعله در خارج از خودرو

خوب است بدانید در برخی مواقع مواردی مانند روشن کردن یک سیگار، شعله آتش یا ایجاد جرقه های استاتیک  در نزدیکی خودرو می تواند علتی برای ایجاد مشکل ترکیدن باتری خودرو باشد.

پس حواستان به این نکته نیز باشد و تا جایی که میتوانید از ایجاد جرقه در نزدیکی خودروی خود جلوگیری کنید تا احتمال ترکیدن باتری ماشین را کاهش داده باشید، زیرا این اتفاقات بسیار نگران کننده هستند و میتوانند عواقب بدی داشته باشند.

پنجمین علت ترکیدن باتری ماشین: شارژ بیش از حد باتری خودرو

خوب است بدانید یکی دیگر از انواع علت ترکیدن باتری اتمی ماشین این هست که باتری خودرو بیش از اندازه شارژ شده باشد.

این اتفاق به این ترتیب می افتد که با معیوب بودن سیستم شارژ باتری خودرو بیش از اندازه شارژ می شود و به این ترتیب در مرحله بعدی با شارژ بیش از اندازه باتری خودرو هیدروژن زیادی ایجاد می شود.

با بالارفتن میزان هیدروژن و ایجاد تنها یک جرقه کوچک باتری به انفجار نزدیک خواهد شد و به این ترتیب مشکلات متعددی برای خودروی شما به وجود می آید.

به این ترتیب توصیه ما این هست که اگر متوجه شده اید سیستم شارژ ماشینتان معیوب است هر چه سریعتر برای محافظت از جان خوتان و حفظ سلامت ماشینتان این مشکل را حل کنید.

Exploding-car-battery
Exploding-car-battery

ششمین علت ترکیدن باتری ماشین: به وجود آمدن مشکلاتی در دریچه تخلیه گاز هیدروژن

جالب است بدانید در ساختار انواع زیادی از باتری ها نوعی دریچه تعبیه شده است که این دریچه هیدروژن اضافی را از باتری خارج می کند.

حال تصور کنید به هر علتی این دریچه دچار مشکل شود، مشخص است که هیدروژن اضافی در داخل باتری خودروی شما باقی می ماند و مشکلاتی از قبیل آتش سوزی و ترکیدن باتری به وجود می آید.

به این ترتیب لازم می دانیم به عنوان مورد دیگری از انواع علت ترکیدن باتری اتمی به این مسئله اشاره کنیم؛ طبیعی است که استفاده از چنین ماشینی بسیار ریسکی خواهد بود و شما بایستی دقت و سرعت عمل زیادی در راستای حل آن مشکل به خرج دهید.

هفتمین علت ترکیدن باتری ماشین: استارت زدن

همانطور که اطلاع دارید در هنگام استارت زدن بار زیادی به باتری خودرو وارد می شود؛ به این ترتیب اگر باتری خودروی شما ایرادات دیگری داشته باشد، ممکن است در هنگام استارت زدن اتصال کوتاهی به وجود بیاید و باتری بترکد.

هشتمین علت ترکیدن باتری ماشین: کیفیت پایین باتری

خوب است اطلاع داشته

 راهکار های جلوگیری از ترکیدن باتری ماشین

حال که در ارتباط با انواع دلیل ترکیدن باتری ماشین اطلاعاتی کسب کردید، نیاز میدانیم به ذکر راهکارهایی برای جلوگیری از ترکیدن باتری ماشین بپردازیم؛ پس اگر میخواهید این مشکل برای شما دردسر ساز نشود، این قسمت را با دقت بیشتری بخوانید.

·         سرویس های دوره ای را انجام دهید.

خوب است بدانید مهم ترین راهکاری که میتواند از ترکیدن باتری ماشین جلوگیری کند؛ این هست که سوریس های دوره ای را برای ماشین خود جدی بگیرید و آن ها را حتما حتما انجام دهید؛ بسیاری می پندارند این سرویس های دوره ای بی فایده است و بهتر است که انجام نشود.

اما حقیقت این است که این سرویس ها می توانند از به وجود امدن مشکلات متعددی در خودروی شما پیشگیری کنند؛ پس حتما حتما حواستان به این نکته باشد.

·         باتری و کابل ها را تمیز کنید

همانطور که احتمالا شما هم می دانید، اگر کابل های مرتبط باتری و خود باتری خودرو تمیز نباشد، ممکن است مشکلات متعددی برای خودروی شما به وجود بیاید و باعث شود باتری بترکد، پس حواستان به این نکته نیز باشد.

·         سطح الکترولیت خودرو را چک کنید.

لازم است اطلاع داشته باشید نکته دیگری که باعث ایجاد مشکلات و خرابی های متعدد در باتری  خودرو ها می شود و در نهایت منجر به ترکیدن آن می شود، متناسب نبودن سطح الکترولیت خودرو است.

به این ترتیب توصیه ما این هست که همواره میزان الکترولیت خودروی خود را چک کنید به این ترتیب یکی دیگر از سوال ترکیدن باتری ماشین را رعایت کرده اید.

Exploding-car-battery
Exploding-car-battery

از چه کسی برای حل مشکل ترکیدن باتری ماشین خود کمک بگیریم؟

در این مقاله در ارتباط با ترکیدن باتری ماشین و دلایل مختلف آن زیاد صحبت کردیم، سپس تلاش کردیم راهکارهایی را نیز برای جلوگیری از ایجاد این مشکل و خرابی ذکر کنیم؛

اما ممکن است در تمام طول مقاله این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که در صورت به وجود امدن این نوع مشکل و خرابی در خودروهایمان باید از چه کسی برای حل آن ها کمک بیگیریم؟ یا این که چگونه پس از ترکیدن باتری اتمی ماشین آن را تعمیر کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم افراد زیادی هستند که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند، اما مسئله مهم این هست که چنین فردی باید علم کافی در زمینه نوع خودروی شما و این نوع مشکل داشته باشد.

به این ترتیب باید تحقیقات زیادی در این زمینه به عمل آورده شود تا بتوانید بهترین فرد را پیدا کنید. اما اگر تحقیقات زیادی را انجام داده اید و هنوز نتوانسته اید بهترنی تعمیرکار خودرو را برای حل این مشکل پیدا کنید، توصیه ما این هست که سری به وب سایت آگهی تایم بزنید.

با رفتن به این وب سایت خواهید توانست هم بهترین تعمیرگاه مکانیکی خودرو را پیدا کنید و هم به خرید لوازم یدکی خودروی مورد نیاز برای انجام این کار بپردازید، پس وقت را غنیمت بشمارید و همین الان دست به کار شوید.

مطمئن باشید از کمک گرفتن از این وب سایت در راستای حل مشکل ترکیدن باتری ماشین خود در هیچ زمانی پشیمان نخواهید شد.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات متنوعی در ارتباط با انواع علت ترکیدن باتری ماشین، علت ترکیدن باتری اتمی ماشین، جلوگیری از ترکیدن باتری ماشین و مواردی از این قبیل اطلاعات متنوعی را در اختیارتان قرار دهیم.

امید است این اطلاعات مفید واقع شده باشند و بتوانید از آن ها در راستای حل مشکلات باتری خودروی خود و همچنین جلوگیری از ایجاد این مشکلات استفاده کنید، موفق باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا