دانستنی های صنعتی

مقایسه بخاری برقی و گازی | کدام یک برای خانه شما بهتر است؟

مقایسه بخاری برقی و گازی کاری است، که با نزدیک شدن به فصل زمستان افراد زیاد انجام می دهند و از دیگران در این باره سوالات متعددی می پرسند.

به همین دلیل تصمیم گرفته ایم در ادامه این مقاله اطلاعاتی در زمینه این مسئله که بخاری برقی بهتر است یا گازی، اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و این دو نوع بخاری را در زمینه های گووناگون با یک دیگر مقایسه کنیم؛ پس در ادامه و تا پایان همراه ما باشید.

مقایسه بخاری برقی و گازی از نظر هزینه

مطمئنا اولین مسئله ای که در هنگام مقایسه دو وسیله گوناگون به ذهن هر کسی می رسد؛ این نکته هست که هزینه و قیمت آن دو وسیله چه تفاوت هایی با یک دیگر دارند؛ در این قسمت به این مسئله می پردازیم.

باید بگوییم بخاری برقی از آن جایی که هزینه نصب ندارد، قیمت کم تری نسبت به بخاری گازی دارد، اما با توجه به گران تر بودن مصرف برق نسبت به گاز می توان گفت هزینه های استفاده از بخاری برقی نسبت به بخاری گازی کمتر است.

مقایسه بخاری برقی و گازی از نظر جابه جایی و نحوه نصب

همانطور که در قسمت قبلی نیز به این نکته اشاره کردیم، با توجه به این که اگر در هنگام نصب بخاری گازی مشکلات ایمنی وجود داشته باشد، ممکن است افراد دچار گاز گرفتگی و سپس مرگ بشوند.

در هنگام نصب بخاری گازی نیاز به افراد متخصص در این زمینه وجود دارد، این در حالی است که نصب و جابه جایی بخاری گازی نیاز به تخصص در این زمینه ندارد.

مقایسه بخاری برقی و گازی از نظر میزان آلوده کردن محیط زیست

همانطور که میدانید و از نامش هم بر می آید بخاری گازی برای گرم کردن هوای یک مکان نیاز به گاز دارد و این گاز نیز در هنگام سوختن دی کسید کربن بسیار زیادی وارد هوا می کند.

وارد شدن این دی اکسید کربن به هوا مشکلات زیادی برای محیط زیست و کره زمین به وجود می آورد، به این ترتیب اگر فردی از شما سوال پرسید که در زمینه آلوده کردن محیط زیست بخاری برقی بهتر است یا گازی؟ باید پاسخ دهید بخاری برقی بهتر است.

مقایسه بخاری برقی و گازی از نظر ایمنی

همانطور که در قسمت های قبلی بارها به این موضوع اشاره کردیم، خوب است بدانید در هنگام نصب بخاری گازی بایستی به نصب ایمن آن توجه زیادی شود.

به طور مثال بایستی حتما از کلاهک هایی که به شکل H هستند برای این نوع بخاری استفاده گردد و شیلنگ آن نیز از لحاظ نشت گاز بررسی گردد.

زیرا در غیر این صورت ممکن است نشت گاز مونو کسید کربن صورت بگیرد و افراد دچار گاز گرفتگی و نهایتا مرگ بشوند، پس حواستان به این تفاوت بخاری برقی و گازی باشد.

البته خوب است بدانید، این روز ها بخاری های گازی با کمک یک سیستم جدید نیز تولید می شوند، که در این سیستم جدید، بخاری مجهز به نوعی سیستم به نام سیستم OCD خواهد بود.

این سیستم زمانی که اکسیژن مکانی که بخاری در ان قرار دادر، قطع می شود؛ جریان گاز را نیز قطع می کند و به این ترتیب نیازی نیست شما در این باره نگران باشید.

اما این نکات به این معنا نیست که بخاری برقی هیچ گونه مشکلی از نظر ایمنی ندارد، بلکه اگر شما از بخاری برقی نیز استفاده کنید و آن را برای مدت زمان های طولانی روشن بگذارید، ممکن است دچار آتش سوزی بشوید.

مقایسه بخاری برقی و گازی از نظر مساحتی که پوشش می دهند

خوب است بدانید بخاری های برقی بیشتر برای مکان های کوچکی مانند اتاق های خواب، مغازه ها، دفاتر کار و فضاهایی از این دست به وجود آمده است و توانایی گرم کردن چنین مکان هایی را نیز دارد.

اما بخاری گازی بیشتر مخصوص فضاهای بزرگ مانند سالن های مطالعه، اتاق های نشیمن و فضاهای این چنینی خواهد بود، پس از این مسئله نیز می توان به عنوان یک مورد دیگر از تفاوت بخاری برقی و گازی یاد کرد.

مزایای استفاده از بخاری گازی

در قسمت های قبلی سعی کردیم به ذکر مقایسه بخاری برقی و گازی بپردازیم و به شما کمک کنیم در این زمینه که بخاری برقی بهتر است یا گازی به نتایجی برسید.

اما قصد داریم در این قسمت در ارتباط با مزایای استفاده از بخاری گازی نیز به صورت جداگانه به ذکر اطلاعاتی بپردازیم، تا اطلاعات شما را در این زمینه بیشتر بالا ببریم.

مزیت اول

اولین و مزیت و یکی از مهم ترین مزایایی که باعث شده است افراد زیادی از این نوع بخاری استفاده کنند، این نکته هست که بخاری گازی تقریبا 90 درصد انرژی مصرفی را به گرما تبدیل می کند؛ که این یعنی جلوگیری از هدر رفتن انرژی و استفاده سودمندانه از آن.

مزیت دوم

در قسمت قبلی به این نکته اشاره کردیم که بخاری گازی 90 درصد انرژی مصرفی را به گرما تبدیل می کند، این یعنی گرمایی که این بخاری تولید می کند، سه برابر بخاری برقی است.

مزیت سوم

مزیت دیگری که باعث می شود، باعث می شود، افراد استفاده از بخاری گازی را به بخاری برقی ترجیح دهند، این نکته است که بخاری گازی را می توان هم بر روی زمین گذاشت و هم در کنار دیوار نصب کرد.

مزایای بخاری برقی

حال که در ارتباط با مزایای بخاری گازی با یک دیگر صحبت کردیم، نوبت به آن می رسد که مزایای بخاری برقی را نیز ذکر کنیم تا شما تفاوت بخاری برقی و گازی را بهتر متوجه شوید.

مزیت اول

طبیعی است که در هنگام مقایسه بخاری برقی و گازی اولین و بولد ترین تفاوتی که به چشم می خورد،این هست که بخاری برقی نصب بسیار آسان تری نسبت به بخاری گازی دارد.

مزیت دوم

طبیعی است که بخاری های برقی نسبت به بخاری های گازی امکان جا به جایی آسان تری دارند و سبک تر هستند؛ که این مسئله نیز یکی از نکاتی است که باعث می شود افراد از بخاری برقی نسبت به گازی استفاده کنند.

مزیت سوم

همانطور که مطمئنا از این قضیه اطلاع دارید، بخاری های برقی هیچ گونه دود و یا گازی تولید نمی کنند، به این ترتیب نیاز به دودکش ندارند و در زیبایی محل کار یا زندگی شما تاثیر زیادی می گذارند.

مزیت چهارم

اگر از انرژی های پاک مانند باد یا آب برای تولید برقی که توسط این نوع بخاری ها استفاده می شود، کمک گرفته شود شما با استفاده از این بخاری هیچ گونه آسیبی به طبیعت وارد نمی کنید.

علاوه بر آن با استفاده ی این چنینی از بخاری برقی، هیچ گونه آسیبی به ذخایر برقی در کشور یا شهر شما وارد نمی شود، که این مسئله بسیار قابل توجه است.

مزیت پنجم

به عنوان آخرین مزیت بخاری های برقی نسبت به بخاری گازی نیز می توان کم تر بودن هزینه نگهداری و همچنین تعمیرات آن را ذکر کرد.

بخاری برقی و گازی را از کجا بخریم؟

حال که تفاوت بخاری برقی و گازی را به خوبی متوجه شدید؛ مطمئنا می توانید در ارتباط با انتخاب این دو یک تصمیم گیری درست داشته باشید.

اما ممکن است مسئله دیگری برای شما پیش بیاید و از خود بپرسید، بخاری برقی یا گازی را از کجا خریداری کنیم؟ در پاسخ به این نکته باید بگوییم، مکان های متعددی وجود دارند که شما می توانید خرید خود را از ان جا انجام دهید.

اما مسئله ای که در خرید بخاری برقی و گازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، این هست که آن مکان بایستی به فروش بخاری های با کیفیت و اصل بپردازد.

همچنین مکانی که شما از آن جا بخاری خود را خریداری میکنید، بایستی سابقه خوبی در فروش انواع بخاری به افراد مختلف داشته باشد، پس حواستان به نکات این چنینی باشد و سپس برای خرید بخاری از یک فروشگاه پیش قدم شوید.

اما اگر فروشگاهی با چنین مشخصاتی سراغ ندارید، نگران نباشید، برای پیدا کردن این فروشگاه تنها باید سری به وب سایت آگهی تایم بزنید.

زیرا با یک سرچ کوتاه در این وب سایت خواهید توانست بهترین فروشگاه را پیدا و یک خرید فوق العاده عالی داشته باشید، پس همین الان دست بکار شوید.

سخن پایانی

در موارد فوق تلاش کردیم با ذکر اطلاعاتی در این زمینه که بخاری برقی بهتر است یا گازی یک مقایسه بخاری برقی و گازی خوب داشته باشیم؛ تا شما بتوانید تصمیمات بهتری در این زمینه بگیرید؛ امید داریم این اطلاعات مفید واقع بشوند و بتوانید از آن ها به بهترین نحو استفاده کنید.

اما در پایان لازم می دانیم یکبار دیگر به این نکته اشاره کنیم که اگر هنوز نمی دانید بخاری برقی یا گازی را از کجا خریداری کنید، یا هنوز هم با خواندن مقایسه بخاری برقی و گازی در این زمینه که کدام را انتخاب کنید، گیج هستید.

سری به وب سایت آگهی تایم بزنید، زیرا با جست و جو در این وب سایت خواهید توانست، بهترین فروشگاه را پیدا کنید و در نهایت نیز می توانید با کمک گرفتن از متخصصینی که در آن فروشگاه مشغول به کار هستند، هم در میان بخاری برقی و گازی بهترین انتخاب را داشته باشید و هم در نهایت یک بخاری با کیفیت خریداری کنید و لذت ببرید؛ پس وقت را تلف نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا