راهنمای خرید

سیم لاکی از کجا بخرم؟

سیم لاکی از کجا بخرم؟ سوالی که افراد این روزها زیاد می پرسند، سیم لاکی، سیم آهنی، سیم ترانس یا همان سیم لعاب دار ابزاری است که در برخی از دستگاه های فنی مانند روتور و یا الکترو موتور ها قرار می گیرند و موارد استفاده ی متعددی دارند.

اما در ارتباط با خرید سیم لاکی، این که از کجا می توان بهترین نوع آن ها را پیدا کرد، قیمت سیم لاکی به چه فاکتور هایی بستگی دارد و این که چه نکاتی باید در هنگام  خرید رعایت شود، سوالات زیادی وجود دارد .

به همین  دلیل تصمیم دریم در ادامه این مقاله اطلاعاتی در این باره در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به سوالاتی مانند سیم لاکی از کجا بخرم؟ پاسخ دهیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

چرا باید سیم لاکی بخرم؟

سیم لاکی از کجا بخرم
سیم لاکی از کجا بخرم

قبل از پاسخ به سوال سیم لاکی از کجا بخرم؟ ممکن هست این سوال در ذهن شما وجود داشته باشد، که چرا خرید سیم لاکی توصیه می شود و یا این که اصلا سیم های لاکی چه تفاوتی با سیم های برق معمولی دارند؟

در پاسخ باید بگوییم سیم لاکی توانایی زیادی در تحمل گرما دارد و در عین حال وزن و حجم بسیار کم تری دارد، که این ویژگی باعث شده افراد، با خرید سیم لاکی بتوانند از آن در سیم پیچی های موتور های مختلف استفاده کنند .

پس با توجه به موارد فوق باید گفت از سیم های برق معمولی تنها برای انتقال نیروی برق استفاده می شود، در حالی که خرید سیم لاکی با هدف استفاده از آن در سیم پیچی ها انجام می شود.

به عبارت دیگر می توان گفت درست است که قیمت سیم لاکی نسبت به سیم های برق معمولی بیشتر است اما استفاده از این سیم ها مزایای بیشتری نیز دارد.

خرید سیم لاکی به چه منظوری انجام می شود؟

همانطور که در قسمت های قبل به این مسئله اشاره کردیم، سوال سیم لاکی از کجا بخرم؟ برای کسانی پیش می آید که قصد استفاده از آن را در وسایل صنعتی دارند.

از جمله وسایل صنعتی که خرید سیم لاکی با هدف تولید و یا تعمیر آن ها انجام می شود نیز می توان به موتور های مختلف الکتریکی، ترانسفورماتور ها، القا گر ها، بلند گوها و آهن ربا های الکتریکی اشاره کرد.

خرید سیم لاکی را از کجا انجام دهیم؟

به همان شکل که ممکن هست حدس زده باشید؛ برای سوال سیم لاکی از کجا بخرم؟ دو دسته جواب متعدد وجود خواهد داشت، دسته اول جواب هایی است که شما را به مغازه های فیزیکی راهنمایی می کنند.

دسته دوم جواب ها به سوال سیم لاکی از کجا بخرم؟ نیز شامل جواب هایی است که شما را به فروشگاه ها و سایت های آنلاین برای خرید سیم لاکی راهنمایی می کنند، که البته با توجه به این که فروشگاه های آنلاین تنوع بیشتری در سیم های لاکی دارند، بیشتر نیز پیشنهاد می شوند.

همچنین باید گفت تمام مکان هایی که به شما پیشنهاد می شوند، ممکن است پیشنهادات خوبی باشند، اما این به آن معنا نیست که بدون بررسی های کافی از اولین مکانی که به شما پیشنهاد می شود به خرید سیم لاکی مورد نظرتان بپردازید.

زیرا بسیاری از فروشگاه ها ممکن است، اجناس فیک و تقلبی به شما بفروشند و یا آن سیمی که می فروشند کیفیت مورد انتظار شما را نداشته باشد؛ به این ترتیب اکیدا توصیه می کنیم در هنگام خرید سیم لاکی بهترین فروشگاه را بر اساس سوابق فروشش انتخاب کنید.

اما در پایان پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید فروشگاه انتخاب شده تمام فاکتور های مهم برای خرید سیم لاکی با کیفیت را داشته باشد، این خرید را از سایت آگهی تایم انجام دهید.

زیرا خواهید دید که این سایت هم انواع متعددی از سیم های کابلی را در انبار خود دارد و هم از لحاظ قیمت سیم لاکی و کیفیت آن در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

پس اگر یک خرید سیم لاکی به صرفه می خواهید همین الان دست به کار شوید و به سایت آگهی تایم بروید، تا بتوانید در عرض چند ثانیه بهترین خرید را داشته باشید.

قیمت سیم لاکی

علاوه بر سوال سیم لاکی از کجا بخرم؟ که سعی کردیم در قسمت قبل پاسخ هایی را برای این سوال ذکر کنیم، در ارتباط با قیمت سیم لاکی نیز سوالات متعددی از افراد متخصص در این زمینه پرسیده می شود.

که در ارتباط با آن باید بگوییم قیمت هر کیلو سیم لاکی به موارد متعددی بستگی دارد، به طور مثال قیمت سیم لاکی سوخته با قیمت سیم لاکی سالم برابری نمی کند.

به همین علت و با توجه به سخنان فوق نمی توان یک پاسخ کلی برای سوال هایی که در ارتباط با قیمت سیم لاکی پرسیده می شود، در نظر گرفت.

موارد تاثیر گذار در قیمت سیم لاکی

همانطور که در قسمت قبل به این نکته اشاره کردیم، موارد متعددی بر روی قیمت سیم لاکی تاثیر می گذارند و یک قیمت واحد برای تمام انواع سیم لاکی وجود ندارد.

که تصمیم گرفته ایم در این قسمت با ذکر این موارد و ارائه توضیحاتی در ارتباط با آن ها خرید سیم لاکی را به فرآیندی ساده تر تبدیل کنیم.

تاثیر نوع سیم در قیمت سیم لاکی

سیم های لاکی بر اساس آیتم هایی مانند اندازه، جریان، میزان آمپر عبوری، نوع قسمت داخلی و مواردی از این قبیل به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند، که انتخاب هر کدام از این انواع مختلف بر روی قیمت سیم لاکی تاثیر می گذارد.

تاثیر محل خرید در قیمت سیم لاکی

با توجه به این مسئله که فروشندگان مختلف سود های متعددی برای فروش اجناس خود در نظر می گیرند، این که شما خرید سیم لاکی مورد نظرتان را از کجا انجام دهید بر روی قیمت هر کیلو سیم لاکی تاثیر می گذارد.

البته فراموش نکنید که انتخاب محل خرید سیم لاکی بر روی کیفیت سیم خریداری شده هم تاثیر میگذارد، مثلا اگر فردی به فروش سیم لاکی سوخته بپردازد می تواند آن سیم را با قیمتی برابر با سیم لاکی سالم به فروش برساند.

این در حالی است که قیمت سیم لاکی سوخته با سیم های لاکی سالم برابری نمی کند و اصلا قابل مقایسه نیست.

به این ترتیب با مطالبی که در این قسمت ذکر شد، می توان تا حدودی علت این مسئله که افراد  سوال سیم لاکی از کجا بخرم؟ را زیاد می پرسند، توجیه کرد.

تاثیر میزان خریداری شده در قیمت سیم لاکی

مسلم هست که اگر شما به خرید سیم لاکی به طور انبوه بپردازید، میزان هزینه ای که برای هر متر سیم پرداخت می کنید کم تر خواهد بود.

به این ترتیب که قیمت قرقره سیم لاکی با یک متراژ مشخص نسبت به قیمت قرقره سیم لاکی متری با همان متراژ بسیار کم تر خواهد بود؛ پس توصیه می کنیم اگر زیاد از سیم لاکی استفاده می کنید، انبوه خرید کنید.

نکات مهم در خرید سیم لاکی

پس از اینکه توانستید پاسخ مناسبی برای سوال سیم لاکی از کجا بخرم؟ پیدا کنید، رعایت یک سری نکات مهم در هنگام خرید سیم لاکی ضروری است، که در این قسمت به آن ها اشاره می کنیم، به این ترتیب می توانید یک خرید خوب و به صرفه داشته باشید.

توجه به سایز در هنگام خرید سیم لاکی

اولین نکته ای که در هنگام خرید سیم لاکی باید به آن توجه کنید این هست که سیم های لاکی سایز های مختلفی دارند، که بر اساس آن سایز مقدار آمپری که از سیم می گذرد مشخص می شود.

پس شما باید با توجه به مکانی که قصد دارید از این سیم در آن استفاده کنید، به انتخاب سایز مناسب سیم خود در هنگام خرید سیم لاکی بپردازید.

توجه به جنس هادی در هنگام خرید سیم لاکی

همانطور که می دانید، علاوه بر قسمت خارجی این نوع سیم ها که از جنس لاکی است، یک قسمت داخلی نیز در این نوع سیم وجود دارد که به انتقال برق می پردازد و بخش هادی نامیده می شود، در هنگام خرید سیم لاکی باید به جنس این بخش نیز توجه شود.

زیرا سیم لاکی آلومینیوم قابلیت  انتقال و تحمل مقدار جریان بیشتری از الکتریسیته نسبت به سیم لاکی مسی دارد، البته ممکن هست این مسئله در قیمت هر کیلو سیم لاکی نیز تاثیر بگذارد.

توجه به تک لاک ویا دو لاک بودن سیم در هنگام خرید سیم لاکی

لازم به ذکر است، سیم های لاکی در دو نوع تک لاک و دو لاک در بازار موجود هستند، که در خرید سیم لاکی مورد نظرتان باید به نوع این نکته نیز توجه کنید و بر اساس نیازتان سیم تک لاک و یا دولاک تهیه کنید.

در نهایت لازم به ذکر است،  دو لاک بودن و یا تک لاک بودن سیم انتخاب شده توسط شما نیز در قیمت نهایی سیم لاکی خریداری شده تاثیر می گذارد.

توجه به قیمت در هنگام خرید سیم لاکی

همانطور که در قسمت های قبل هم به ذکر این مسئله پرداختیم ممکن هست فروشگاهی که شما برای خرید سیم لاکی انتخاب می کنید، قیمت منصفانه ای نداشته باشد.

یا حتی ممکن هست قیمت سیم انتخابی شما با کیفیت آن همخوانی نداشته باشد، به طور مثال قیمت سیم لاکی سوخته با قیمت قرقره سیم لاکی سالم برابر نیست.

به همین دلیل توصیه می کنیم به این مسئله مهم نیز در هنگام خرید سیم لاکی توجه کافی کنید ، تا خریدی خوب و با صرفه داشته باشید.

توجه به کیفیت در هنگام خرید سیم لاکی

همانطور که به این مورد اشاره داشته ایم، کیفیت یکی از مواردی است که باید در هنگام خرید سیم لاکی به آن توجه کنید و بررسی کنید که آیا توضیحات فروشنده با جنسی که در مقابل شما قرار دارد هم خوانی دارد یا خیر.

زیرا در صورت خرید سیم لاکی بی کیفیت هم از لحاظ مالی ضرر می دهید و هم وقت با ارزش خود را برای یک خرید نادرست تلف کرده اید.

نکات مهم پس از خرید سیم لاکی

جالب هست بدانید، با توجه به جنس خاص سیم های لعاب دار رعایت یک سری نکات برای نگه داری درست از ان ها ضروری است، پس در این قسمت به بیان این نکات مهم بعد از خرید سیم لاکی می پردازیم.

اولین نکته مهم پس از خرید سیم لاکی که باید به آن توجه شود، این هست که سیم های لاکی نباید در معرض دمای بالا و هوای گرم قرار بگیرند، پس توصیه می کنیم آن ها را در یک فضای بسته و دور از نور خورشید نگه دارید.

نکته بعدی که پس از خرید سیم لاکی باید حتما ان را رعایت کنید، این هست که آن سیم را در معرض هیچ گونه خراشی قرار ندهید، زیرا هر خراش و یا ضربه می تواند آسیب زیادی به سیم وارد کند و باعث شود کارایی مورد نیاز شما را نداشته باشید.

سخن پایانی

در مقاله فوق سعی کردیم با ذکر اطلاعاتی در ارتباط با سیم لاکی، به سوالاتی همچون سیم لاکی چیست؟ سیم لاکی از کجا بخرم؟ نکات مهم خرید سیم لاکی چیست؟ قیمت سیم لاکی چگونه محاسبه می شود؟ و سوالاتی از این قبیل پاسخ دهیم، امید است این مطالب مفید واقع شوند و بتوانید از آن ها به بهترین نحو استفاده کنید.

در پایان نیز یک بار دیگر توصیه می کنیم اگر با توجه به مزایا و موارد استفاده متعدد سیم لاکی تصمیم به خرید آن گرفته اید، همین الان سوال پرسیدن در ارتباط با سیم لاکی از کجا بخرم؟ را متوقف کنید و به صفحه آگهی های صنعتی آگهی تایم سر بزنید، مطمئن باشید که از خرید خود پشیمان نخواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا