دانستنی های صنعتی

سیم کشی ساختمان چگونه انجام می شود؟

سیم کشی ساختمان، یکی مراحل مهم و اساسی است که در هنگام ساختن یک ساختمان باید انجام شود، اهمیت این مرحله از ساخت و ساز زمانی مشخص می شود، که در یک خانه یا ساختمان نور کافی وجود نداشته باشد.

پس بر اساس نکاتی که ذکر شد، قصد داریم در ادامه این مقاله اطلاعاتی در ارتباط با سیم کشی انواع ساختمان، اصول و مراحل آن و مواردی از این قبیل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، پس در ادامه و تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

منظور از سیم کشی ساختمان چیست؟

اگر بخواهیم در ابتدای این مقاله یک تعریف کلی و دقیق تر از سیم کشی انواع ساختمان ارائه دهیم، باید بگوییم  منظورا ز سیم کشی انواع ساختمان رساندن برق به هر یک از قسمت های یک خانه، مکان ادرای یا تجاری است.

انواع سیم کشی ساختمان

جالب است بدانید سیم کشی هم می تواند به صورت روکار و هم می تواند به صورت تو کار انجام بپذیرد، منظور از سیم کشی روکار این هست که سیم ها از داخل گچ دیوارها عبور نکنند و بتوان آنها را بر روی دیوار دید، اما در سیم کشی تو کار سیم ها از داخل دیوار عبور پیدا می کنند.

مراحل سیم کشی انواع ساختمان

اگر بخواهید برای یک بنا سیم کشی ساختمان صفر تا صد را انجام بدهید باید یک سری مراحل را طی کنید تا این سیم کشی اصولی و استاندارد، پیش برود در این جا این مراحل را یکی یکی ذکر خواهیم کرد.

مرحله اول: رسم تقشه

مانند هر کار دیگری در اولین مرحله از انجام سیم کشی ساختمان از کف نیاز هست که یک نقشه راه ترسیم شود و مراحل کار و این نکته که سیم کشی هر قسمتی باید در کجا و به چه شکلی انجام بپذیرد، مشخص گردد.

مرحله دوم: اندازه گیری

در دومین مرحله از سیم کشی ساختمان یک طبقه یا چند طبقه نیاز است اندازه گیری ها انجام شود، به طور مثال مشخص شود سیم ها باید از کجا عبور پیدا کنند و در هر مکان از دیوار باید چه پریزی نصب گردد.

در این قسمت حواستان باشد که نیاز است هر نوع کلید و پریزی بر روی دیوار در یک خطر تراز  نسبت به سایر کلید ها قرار بگیرد.

مرحله سوم: کندن دیوار

دراین مرحله از سیم کشی ساختمان، وقتی مکان لوله ها بر روی دیوار، کلید پریزها و این گونه موارد مشخص شد، نیاز هست که کنده کاری دیوار انجام بپذیرد و جا برای قوطی هایی که سیم قرار است از داخل آن ها عبور پیدا کند باز شود.

خوب است بدانید، این کار هم به وسیله چکش و سنگ، هم به وسیله هیلتی و هم به وسیله دستگاهی به نام برش زن امکان پذیر است.

مرحله چهارم: جا گذاری قوطی

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، پس از انجام کنده کاری بایستی قوطی هایی که قرار است سیم از داخل آن ها عبور پیدا کند، بر روی دیوار نصب می شوند و به منظور فیکس کردن آن باید گچ در کنارش ریخته شود.

نکته ای که در این مرحله از سیم کشی ساختمان صفر تا صد اهمیت دارد، این مسئله هست که قوطی ها باید کاملا هم تراز دیوار باشند و از ان عقب تر یا جلو تر نگه داشته نشوند.

مرحله پنجم: جا گذاری لوله

در این مرحله نوبت به این می رسد که لوله های عبور دهنده سیم جایگذاری بشوند، حواستان باشد که در کف زمین یا در قسمت سقف لوله ها بایستی به وسیله زانو خم شوند.

مرحله ششم: سیم کشی

حال که تمام جایگذاری ها به خوبی انجام شد در ششمین مرحله از سیم کشی ساختمان از کف بایستی به کمک یک سری فنر سیم ها از داخل لوله ها عبور پیدا کنند.

مرحله هفتم: انجام سر بندی

هفتمین مرحله از سیم کشی ساختمان یک طبقه یا چند طبقه دقت زیادی می طلبد، در این مرحله باید مکان پریز ها مشخص و قسمت زیرین آن نصب گردد.

مرحله هشتم: نصب موارد مورد نیاز

در آخرین مرحله تنها نیاز است پریز ها و لامپ ها با دقت نصب شود، خواهید دید که پس از طی کردن این 8 مرحله یک سیم کشی بسیار خوب برای ساختمانتان انجام شده است.

اصول سیم کشی ساختمان

بدیهی است که یک سری نکات مهم وجود دارد که باید در هنگام سیم کشی ساختمان دو طبقه، یک طبقه یا چند طبقه رعایت شود، در این قسمت از مقاله به منظور بالا بردن اطلاعات شما دراین زمینه اصول سیم کشی ساختمان را ذکر خواهیم کرد.

اصل اول: ایمنی

با توجه به این که در هنگام انجام سیم کشی ساختمان صفر تا صد افراد با نیروی برق سر و کار دارند، ضروری است که تا حد امکان نکات ایمنی را رعایت کنند، به این ترتیب اتفاقات پر هزینه ی کم تری در حین انجام سیم کشی ساختمان خواهد افتاد.

اصل دوم: رعایت مراحل

اگر قصد سیم کشی ساختمان صفر تا صد را دارید، نیاز است مراحلی که در قسمت قبل آن ها را ذکر کردیم، به خوبی بشناسید و یکی یکی آن ها را رعایت کنید، پس به عنوان یک اصل مهم دیگر از اصول سیم کشی ساختمان به این مسئله توجه کنید و آن را از یاد نبرید.

اصل سوم: متخصص بودن در این زمینه

با توجه به بالا بودن هزینه های سیم کشی ساختمان بسیاری از افراد تصمیم می گیرند، خودشان سیم کشی ساختمان در حال احداثشان را انجام دهند، این در حالی است که اگر در این زمینه تخصص کافی نداشته باشند، با مشکلات متعددی روبرو خواهند شد.

اصل چهارم: صرفه جویی

همانطور که اطلاع دارید، قیمت مصالحی که برای سیم کشی ساختمان دو طبقه یا چند طبقه از آن ها استفاده می شود، بسیار زیاد است به همین دلیل به عنوان یک اصل مهم دیگر توصیه می کنیم تا حد امکان از استفاده بیش از حد از قوطی، لوله ها و سیم و کابل در سیم کشی انواع ساختمان بپرهیزید.

اصل پنجم: خرید ابزار خوب

به عنوان آخرین اصل در سیم کشی ساختمان یک طبقه یا چند طبقه لازم می دانیم به شما توصیه کنیم ابزار و و سایلی را خریداری کنید که از برند های اصلی باشد.

زیرا اگر ابزار غیر اصل بخرید به زودی دچار مشکل خواهند شو و در آینده ای نزدیک برای بار دیگر مجبور به پرداخت هزینه و انجام سیم کشی ساختمان خواهید شد.

وسایل مورد نیاز برای سیم کشی

اگر این مسئله که از چه وسیالی در سیم کشی ساختمان استفاده می شود، برای شما هم مورد سوال است، این قسمت را با دقت بخوانید چون به چنین سوالی پاسخ خواهیم داد.

از جمله وسایلی که در سیم کشی ساختمان از کف از ان ها استفاده می شود می توان به انبر دست یا دم باریک یا سیم چین، نخ یا کاموا، تراز، فاز متر، سیم یا کابل به اندازه کافی، تیغ موکت بری و قلم و چکش اشاره کرد.

قیمت سیم کشی ساختمان

اگر شما هم قصد داریم که سیم کشی ساختمان دو طبقه، یک طبقه یا چند طبقه خود را انجام دهید، مطمئنا در ارتباط با هزینه های آن و قیمت سیم کشی انواع ساختمان سوالاتی دارید.

در ارتباط با این مسئله باید بگوییم، قیمت سیم کشی هر نوع ساختمان به عوامل متعددی از جمله نوع سیم کشی، مساحت ساختمان، چند طبقه بودن یا یک طبقه بدون ساختمان و عواملی از این قبیل بستگی دارد، به این ترتیب نمی توان گفت قیمت سیم کشی ساختمان یک عدد واحد است .

متخصص سیم کشی ساختمان از کجا پیدا کنم؟

مسئله دیگری که برای افرادی که قصد دارند سیم کشی ساختمان دو طبقه یا چند طبقه خود را انجام دهند، زیاد پیش می آید، این هست که از کجا یک متخصص خوب پیدا کنند.

در ارتباط با این نکته و سوال فوق باید بگوییم متخصصین سیم کشی ساختمان زیادی هستند که شما میتوانید از آن ها کمک بخواهید، اما مسئله ای که اهمیت دارد این هست که آن فرد تجربه و تبحر کافی در این زمینه داشته باشد و افراد قبلی که آن متخصص برای آن ها سیم کشی صفر تا صد انجام داده اس، از او راضی باشند.

اما اگر به طور کلی هیچ متخصص سیم کشی ساختمانی سراغ ندارید، می توانید از وب سایت اگهی تایم کمک بخواهید تا در این زمینه به شما کمک کند.

برای این کار بایستی به قسمت  آگهی های صنعتی این وب سایت سر بزنید و عبارت سیم کشی ساختمان را سرچ کنید، به این ترتیب خواهید توانست بهترین متخصص سیم کشی ساختمان یک طبقه یا چند طبقه را پیدا کنید.

سخن پایانی

در قسمت های قبلی تلاش کردیم، اطلاعات زیادی در ارتباط با سیم کشی ساختمان، اصول سیم کشی ساختمان، چگونگی انجام آن مواردی از این قبیلدر اختیار شما قرار دهیم، امید است این اطلاعات مفید واقع شوند وبتوانید از آن ها برای انجام یک سیم کشی اصولی و خوب استفاده کنید.

اما در پایان یک بار دیگر به این مسئله اشاره می کنیم که اگر قصد دارید سیم کشی انواع ساختمان خود را به افراد متخصص در این زمینه بپردازید اما فرد متخصصی سراغ ندارید، سری به وب سایت آگهی تایم بزنید.

مطمئن باشید که در این وب سایت هم می توانید یک متخصص خوب پیدا کنید و هم خواهید توانست ابزار و وسایل مودر نیاز سیم کشی ساختمان از کف را بیابید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا