دانستنی های صنعتی

مدار الکتریکی بخاری برقی را بهتر بشناسید.

مدار الکتریکی بخاری برقی، یک دسته از مهم ترین مدارهایی است که هر فرد فنی و هر کسی که اطلاعاتی هر چند در ارتباط با برق کاری و سیم کشی دارد باید در آن زمینه اطلاعاتی را کسب کرده باشد.

به همین دلیل با توجه به محبوبیت بسیار زیاد هیتر یا همان بخاری برقی، قصد داریم در ادامه این مقاله اطلاعاتی در زمینه مدار الکتیریکی این وسیله در اختیار شما قرار دهیم،پس در ادامه و تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

طرز کار بخاری برقی

پیش از اینکه اطلاعات دیگری در ارتباط بامدار الکتریکی بخاری برقی در اختیار شما قرار دهیم، نیاز می دانیم معرفی کوتاهی در ارتباط با این که بخاری برقی چیست؟ در اختیارتان قرار دهیم.

باید بگوییم بخاری برقی نوعی وسیله سرمایشی پرطرفدار است که از آن در فضاهای متعددی استفاده می شود، این وسیله با وسیله المنت هایی که دارد و همچنین به کمک نیروی الکتریسیته باعث ایجاد هوای گرم در فضایی که قرار دارد، می شود.

اجزای بخاری برقی

مسئله دیگری که ضروری می دانیم، پیش از کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط سیم کشی هیتر برقی یا همان بخاری بدانید، اجزای آن است؛ که در این قسمت اطلاعاتی در این زمینه در اختیارتان قرار خواهیم داد.

المنت های بخاری برقی

وقتی شما به مدار الکتریکی بخاری برقی یا عکس سیم کشی بخاری برقی نگاهی می اندازید، متوجه خواهید شد که یکی از مهم ترین قسمت های بخاری برقی المنت های ان است.

اگر نمی دانید المنت چیست؟ باید بگوییم این ابزار سیمی رسانا و تقریبا بلند است که مقاومت بسیار بالایی در برابر گرما دارد و به هیچ عنوان ذوب نمی شود.

در بخاری های برقی وقتی گرمایی از المنت ها تولید می شود، به کمک یک سری صفحات باز تابنده منعکس خواهد شد و گرما را نشر می دهد.

کلید بخاری برقی

بدیهی است که مدار الکتریکی بخاری برقی یک کلید، قطع و وصل خواهد داشت، این کلید ها معمولا لامپ دار هستند، وقتی لامپ کلید روشن باشد، شما متوجه خواهید شد که جریان در مدار الکتریکی وجود دارد.

اما وقتی لامپ خاموش باشد، جریانی در مدار الکتیریکی بخاری برقی وجود نخواهد داشت و بخاری به گرم کردن فضا نخواهد پرداخت.

خوب است بدانید، در تعدادی از دستگاه هایی که این روز ها تولید می شوند، یک قطع کن بخاری برقی نیز وجود دارد، نقش قطع کن بخاری برقی این هست که وقتی دمای المنت ها به شدن بالا می رود و ممکن است سیم ها بسوزند و آتش سوزی ایجاد شود.

این کلید باعث قطع شدن جریان خواهد شد و از ایجاد مسائلی مانند آتش سوزی های جبران ناپذیر جلوگیری می کند، که می تواند بسیار پر اهمیت باشد.

ترمینال های بخاری برقی

جزء دیگری که ممکن است در هنگام بررسی نقشه سیم کشی بخاری برقی سه شعله یا انواع دیگر آن را مشاهده کنید، ترمینال های بخاری برقی هستند.

این ترمینال ها سیم ها را به یک دیگر متصل می کنند و از ایجاد اتفاقاتی مانند برق گرفتگی جلوگیری خواهند کرد؛ پس وجود آن ها ضروری است.

سیم های بخاری برقی

طبیعی است که در سیم کشی یک هیتر برقی تعدادی رشته سیم نیز وجود داشته باشد، زیرا این سیم ها باعث عبور جریان الکتریکی خواهند شد.

صفحات منعکس کننده بخاری برقی

در قسمت های قبلی به این نکته اشاره کردیم که در عکس سیم کشی یک بخاری برقی، تعدادی صفحات منعکس کننده نیز وجود دارد، این صفحات وظیفه منعکس کردن گرما به منزل، اتاق یا هر مکانی که بخاری برقی درآن قرار گرفته است را خواهند داشت.

خوب است بدانید این صفحات معمولا جنسی از استیل دارند و در مدار الکتریکی بخاری برقی المنت ها در مقابل این صفحه ها قرار گرفته است.

دو شاخه برق

آخرین قسمت از اجزای بخاری برقی که نقشه سیم کشی بخاری برقی سه شعله و انواع دیگر آن وجود دارد و قصد داریم در ارتباط با آن صحبت کنیم، دو شاخه است.

طبیعتا در هر وسیله برقی نوعی دو شاخه وجود دارد، که وسیله را به برق متصل می کند و هیتر برقی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

سیم کشی هیتر برقی با دو کلید، دو المنت و یک فن

حال که در ارتباط با اجزاء مختلف موجود در مدار الکتریکی بخاری برقی، اعم از کلید قطع کن بخاری برقی و مواردی از این قبیل اطلاعات جامعی کسب کردید، زمان کسب اطلاعات در زمینه خود مدارالکتریکی فرا می رسد.

البته خوب است بدانید مدار الکتریکی بخاری برقی به سه طریق بسته می شود، که در این قسمت در ارتباط با یک مدل از آن ها و در قسمت های بعدی در ارتباط با انواع دیگر مدار الکتریکی بخاری برقی صحبت خواهیم کرد.

اگر عکس سیم کشی بخاری برقی از این نوع را دیده باشید، متوجه خواهید شد که در این نوع سیم کشی ابتدا کلید اول، سپس المنت و سپس موتور شروع به کار می کنند، در مرحله بعدی پس از روشن شدن کلید دوم المنت دوم شروع به کار خواهد کرد.

سیم کشی هیتر برقی با سه المنت و دو کلید

با نگاه کردن به عکس سیم کشی بخاری برقی از این مدل متوجه خواهید شد که دو المنت از این بخاری برقی به شکلی موازی قرار گرفته اند و به یک کلید متصل می شوند، طبیعتا المنت سوم نیز به کلید بعدی متصل می شود.

سیم کشی هیتر برقی با سه المنت و سه کلید

آخرین نوع از انواع مدار الکتریکی بخاری برقی که در این قسمت به معرفی آن می پردازیم، هیتری است که سه المنت و سه کلید خواهد داشت.

با نگاه کردن به عکس سیم کشی بخاری برقی های این مدلی نیز خواهید فهمید که با روشن شدن هر کدام از این کلید ها یک المنت روشن خواهد شد.

تعمیر بخاری برقی را به چه کسی بسپاریم؟

حال که در ارتباط با نقشه سیم کشی بخاری برقی سه شعله و انواع دیگر آن اطلاعاتی که نیاز داشتید را کسب کردید، ممکن است از خود بپرسید اگر بخاری برقی من در هر کدام از این فرآیند ها دچار مشکل شد، از چه کسی باید کمک بخواهم؟

در پاسخ باید بگویم در صورت خراب شدن بخاری تان، نیاز است از شخصی کمک بخواهید که بسیار با تجربه باشد و به طور مثال آموزش تعویض کلید بخاری برقی و تمام انواع دیگر قسمت های آن را دیده باشد.

علاوه بر این مسئله نیز باید از شخصی کمک بخواهید که در گرفتن دستمزد انصاف کافی داشته باشد و علاوه بر آن نیز بتواند در زمینه خرابی بخاری شما راهنمایی تان کند، مثلا آموزش تعویض کلید بخاری برقی را نیز به شما ارائه دهد.

خرید بخاری برقی را از کجا انجام دهیم؟

باید بگوییم این که خرید بخاری برقی تان را از کجا انجام دهید، اهمیت بسیار زیادی دارد و پیشنهاد ما این است این خرید را از مکانی انجام دهید که به فروش محصولات با کیفیت بپردازد.

علاوه بر آن بهتر است خریدتان را از فروشگاهی انجام دهید، که در صورت بروز مشکل بتواند آموزش تعویض کلید بخاری برقی یا قسمت های دیگر ان را به شما بدهد.

سخن پایانی

در قسمت های قبلی تلاش کردیم، اطلاعات متنوعی در نقشه سیم کشی بخاری برقی سه شعله و انواع دیگرو اجزای آن مانند قطع کن بخاری برقی در اختیار شما قرار دهیم، امید است این اطلاعات مفید واقع شوند و بتوانید از آن ها در راستای خرید یک بخاری برقی با کیفیت و تعمیر و نگهداری آن استفاده کنید.

اما در آخرین قسمت ضروری می دانیم یک بار دیگر به این موضوع اشاره کنیم، که اگر هنوز هم نمی دانید، خرید بخاری برقی خود را از کجا انجام دهید، یا از چه کسی برای تعمیر بخاری برقی و ارائه آموزش هایی در راستای آن مانند آموزش تعویض کلید بخاری برقی کمک بخواهید؛ سری به آگهی های الکترونیک و برق صنعتی وب سایت آگهی تایم بزنید.

با سر زدن به این وب سایت می توانید در کم ترین زمان ممکن بهترین فروشگاه و تعمیرکار را پیدا کنید، پس وقت را تلف نکنید و همین الان دست به کار شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا