سازنده کاغذ از سنگ

www.parskavoshpolymer.ir

پارس کاوش پلیمر طراحی خط تولید کاغذ از سنگ را بر عهده دارد. از اواخر دهه 1990 بود که فرایند تولید کاغذ از سنگ مطرح شد. زمانی که برای تولید کاغذ درخت قطع می شود به محیط زیست آسیب می رساند و ضرر و زیان آن به ما انسان ها بر می گردد. این که از سنگ هایی مثل سنگ آهک و استخراج کربنات کلسیم از آن کاغذ تولید شود ایده ای بود که به شدت می توانست کارآمد باشد. به همین دلیل در کشورهای مختلف شروع به انجام این کار کردند. مجموعه ی ما در این زمینه فعالیت می کند و قدمی در راستای حفاظت از محیط زیست بر می دارد.

فواید تولید و طراحی خط تولید کاغذ از سنگ چیست؟

برای طراحی خط تولید کاغذ از سنگ مهمترین مسئله وجود سنگ آهک است تا با استخراج از آن بتوان مواد اولیه برای تولید کاغذ سنگ را به دست آورد. فایده ای که این کار در کشور ما دارد این است که اطراف کشور ما مملو از سنگ های آهک است به همین دلیل انجام این کار در کشور ما صرفه اقتصادی می تواند داشته باشد. پس تا به اینجا متوجه شدیم با این کار هم می توانیم کاغذی را تولید کنیم که به محیط زیست آسیب نمی زند و هم از لحاظ اقتصادی مناسب است. در زمینه آسیب نزدن به محیط زیست در قسمت قبل توضیح دادیم اما از نظر اقتصادی باید بگوییم در تولید آن نیاز به مصرف آب نیست و کاغذ مرحله سفید کردن را دیگر پشت سر نمی گذارد. همچنین کاغذی که تولید می شود در برابر آب مقاوم است. الکتریسیته ندارد. سطح صافی دارد و به راحتی می توانید روی آن بنویسید. اگر در معرض آتش قرار بگیرد، نمی سوزد. از لحاظ ساختاری اگر به آن دست بزنید و آن را لمس کنید فرق آن را با کاغذ به خوبی متوجه می شوید. به راحتی می شود از آن ها در صنعت چاپ استفاده کرد و نگرانی در این زمینه وارد نیست. علاوه بر این ها راه اندازی طراحی خط تولید کاغذ از سنگ سرمایه چندان زیادی نمی خواهد و کاغذ تمام شده هزینه اش نسبت به کاغذ های معمولی کمتر است.

مراحل طراحی خط تولید کاغذ از سنگ

مراحل تولید کاغذ در تهران در مجموعه پارس کاوش پلیمر به این صورت است که در مرحله ی اول سنگ آهک را از معدن برای عمل خرد کردن منتقل می کنند. مرحله ی دوم موادی که برای کاغذ سنگی مورد نیاز است با نسبت های از قبل تعیین شده با هم ترکیب می شوند. یکی از نکاتی که لازم است در اینجا به آن اشاره کنیم این است، در ساخت کاغذ سنگ از پلی اتیلن استفاده می شود، به همین دلیل از آن می شود در ساخت کیسه برای سیمان استفاده نمود. در کیسه های معمولی برای حمل سیمان باید از درون سطح کیسه را با پلی اتیلن پوشش داد که کاغذ سنگ با داشتن پلی اتیلن در خود این مرحله را نیاز ندارد. در مرحله ی سوم ترکیبات را به خوبی با هم مخلوط می کنند تا خمیری یکنواخت حاصل گردد. در مرحله بعد از پرس های غلطکی استفاده می شود تا ترکیب یکنواخت به صورت ورقه در آید. سپس ورقه ها را از بین سیلندرهای فشار عبور می دهند. بعد غلطک های پنج گانه از روی ورقه ها از جهات عرضی و طولی عبور می کند تا بیشتر صاف شوند. مرحله بعد خنک کردن است. سپس رل می کنند و در آخر برش زدن صورت می گیرد و رل ها را به اندازه های کوچکتر تبدیل می کنند.

www.parskavoshpolymer.ir

مجموعه پارس کاوش پلیمر

همانطور که تا به اینجا متوجه شدید مجموعه ما با طراحی خط تولید کاغذ از سنگ در تلاش است در جهت زندگی بهتر گام بردارد. فعالیتی که ما در این زمینه انجام می دهیم نه تنها باعث می شود از کاغذ هایی استفاده کنیم که کارایی بهتر و قیمت پایین تری نسبت به کاغذ های معمولی دارند، بلکه با کمک به محیط زیست به آیندگان خود نیز کمک کرده ایم. باید بدانیم که منابع جنگلی ما در حال نابودی است و اگر فکری به حال آن نکنیم در آینده ای نه چندان دور آسیب های خطرناکی در این زمینه به ما وارد می شود. مجموعه ما با افتخار سازنده کاغذ از سنگ است و می توانید در این زمینه به ما مراجعه کنید تا با ترویج هرچه بیشتر این کاغذ های سنگی به جای کاغذ های معمولی شما هم در جهت کمک به خود و آیندگان گام بردارید.

طراحی خط تولید کاغذ از سنگ

مراحل تولید کاغذ در تهران

تولید و طراحی خط تولید کاغذ از سنگ

فواید تولید و طراحی خط تولید کاغذ از سنگ چیست

مجموعه پارس کاوش پلیمر

مراحل طراحی خط تولید کاغذ از سنگ