دانستنی های صنعتی

چرا باید از محافظ کنتور برق استفاده کنیم؟

محافظ کنتور برق، یکی از وسایلی است که در صورت بروز مشکلاتی مانند نوسان در برق ساختمان می تواند از آسیب رسیدن به وسایل الکتریکی جلوگیری کند.

که با توجه به اهمیت استفاده از این وسیله و این نکته که درصورت عدم استفاده از ان و آسیب رساندن به وسایل برقی مشکلات متعددی به وجود خواهد آمد و افراد از لحاظ مالی ضرر های بسیاری را متحمل می شوند.

قصد داریم در ادامه این مقاله اطلاعاتی در ارتباط با این وسیله در اختیار شما قرار دهیم، پس در ادامه و تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

منظور از محافظ کنتور برق چیست؟

همانطور که اطلاع دارید، جریان برق استاندارد، برای هر خانه و هر ساختمانی 220 ولت آمپر AC است، اگر این جریان به هر علتی از این مقدار کم تر یا بیشتر شود.

نوسانی به وجود می آید، این نوسان می توان بر روی نحوه کارکرد وسایل برقی تاثیر بگذار و حتی آن ها را دچار خرابی و مشکل کند.

در خیلی از مواقع ممکن است حتی این نوسان باعث بشود، وسیله برقی شما بسوزد، به این ترتیب محافظ کنتور برق بر سر راه جریانی که از کنتور به سمت سیم کشی ساختمان می رود، قرار می گیرد و در صورت به وجود آمدن نوسان برق را قطع می کند.

لازم به ذکر است علاوه بر محافظ کنتور، انواع محافظ دیگری در بازار وجود دارند که به جای قرار گیری در مسیر کنتور، در مسیر برقی که به وسایل مختلف می رسد، قرار میگیرند و جریان را قطع می کنند.

مزایای استفاده از محافظ کنتور برق

در قسمت قبلی تلاش کردیم، محافظ کنتور برق را معرفی کنیم و اطلاعات زیادی در ارتباط با آن در اختیار شما قرار دادیم، اما به منظور آشنایی بیشتر شما با محافظ جریان کنتور برق، قصد داریم در این قسمت مزایای استفاده از ان را نیز ذکر کنیم.

محافظت از جان افراد

خوب است بدانید خیلی از مواقع  بالا و پایین شدن جریان و ایجاد نوسان در آن می تواند باعث ایجاد جریان های اضافه در سیم کشی ساختمان و وسایل برق شود، که چنین اتفاقی بر روی سلامت جانی افراد تاثیر گذار است، اما با استفاده از محافظ کنتور برق سه فاز و تک فاز، افراد از چنین اتفاقاتی جلوگیری می شود.

صرفه جویی در هزینه های برق

مسلم است وقتی شما از محافظ کنتور جریان برق در منزل خود استفاده می کنید، هیچ گونه جریانی در برق کشی منزل شما هدر نمی رود، به این ترتیب در هزینه هایی که باید برای برق بپردازید، صرفه جویی می شود.

جلوگیری از خسارت

به عنوان آخرین مزیت از مزایای نصب کنتور برق خانگی می توان به این نکته اشاره کرد که استفاده از چنین وسیله ای از آسیب رساندن به دستگاه های برقی در اثر نوسان جریان جلوگیری می کند..

نکات مهمی که در هنگام خرید محافظ کنتور برق باید رعایت شود

در قسمت های قبلی شما را تقریبا با محافظ کنتور برق آشنا کردیم و هر چه باید در ارتباط با آن بدانید، حالا می دانید، اما اگر با خواندن آن مطالب به این فکر افتاده اید که یک محافظ  برق بخرید.

یک سری نکات وجود دارد که باید در هنگام خرید آن ها را رعایت کنید، در این قسمت ذکرشان خواهیم کرد، پس این قسمت را نیز با دقت بخوانید.

تعداد فاز

بدیهی است وقتی شما قصد دارید برای مکانی که برق سه فاز دارد، محافظ کنتور خریداری کنید باید به خرید محافظ کنتور سه فاز بپردازید؛ پس به عنوان اولین نکته که بایستی در هنگام خرید محافظ کنتور رعایت کنید، لازم می دانیم به این نکته اشاره کنیم.

توان محافظ

خوب است بدانید در هنگام خرید محافظ کنتور جریان برق ساختمان نیاز است محافظی را خریداری کنید که با مساحت و ارتفاع ساختمان همخوانی داشته باشد و برای آن مکان به وجود آمده باشد.

ولتاژ

نکته بعدی که توصیه می کنیم حتما آن را رعایت کنید این هست که محافظ کنتوری را خریداری کنید که ولتاژ آن با میزان ولتاژ ورودی به ساختمان، یکی باشد.

علامت استاندارد

بدیهی است که در هنگام خرید محافظ کنتور برق ساختمان باید به علامت استاندارد آن دقت کنید، زیرا در بسیاری از موارد افراد به خرید ابزاری می پردازند، که کیفیت بالایی ندارد و از علامت استاندارد برخوردار نیست.

به این ترتیب آن وسیله برای آن ها عمر طولانی مدتی نخواهد داشت و در مدت زمان کمی مجبور به تعویض یا تعمیر  ان خواهند شد.

علاوه بر این نکته محافظ کنتور برق سه فازی که علامت استداندارد ندارد ممکن است آن طور که باید فعالیت درست خودش را انجام ندهد و در زمان به وجود آمدن نوسان در جریان، برق ساختمان را قطع نکند، به این ترتیب افرادی که چنین وسیله ای را خریداری کرده اند، متحمل پرداخت هزینه ی زیادی می شوند.

برند

طبیعتا یکی دیگر از مواردی که بایستی در هنگام خرید این وسیله رعایت کنید، توجه به برند آن است، اگر محافظ از برند با کیفیتی خریداری شود، مطمئنا طول عمر، کارایی و کیفیت آن بالاتر خواهد بود.

مقاومت در برابر حرارت

نکته دیگری که تعداد زیادی از متخصصین در این زمینه توصیه می کنند، در هنگام خرید این ابزار رعایت شود، این مسئله هست که این وسیله بایستی در مقابل آتش مقاوم باشد و در صورت به وجود آمدن آتش سوزی یا قرار گرفتن در دمای بالا دچار خرابی نشود.

داشتن فیوز

توصیه می شود، تمام محافظ های برق خریداری شده حتما فیوز داشته باشند، زیرا در صورت نوسان جریان حتی ممکن است خود این وسیله نیز بسوزد، اما اگر محافظ شما فیوز داشته باشد، تنها فیوز می سوزد و شما مجبور نخواهید بود هزینه های اضافه بپردازید.

مدت زمان پاسخ دهی

نکته بسیار پر اهمیت دیگری که در هنگام خرید محافظ کنتور برق تک فاز حتما باید آن را رعایت کنید، این نکته هست که هر محافظ مدت زمان های متفاوتی برای پاسخ دهی در هنگام نوسان جریان دارد.

هر چقدر این مدت زمان کوتاه تر باشد احتمالا آسیب رسیدن به سیم کشی منازل و همچنین وسایل برقی شما در اثر آن کم تر است، به این ترتیب توصیه می کنیم این نکته را رعایت کنید و بهترین محافظ کنتورجریان برق را با کم ترین زمان پاسخ دهی خریداری کنید.

بهترین برند های محافظ کنتور برق

در قسمت قبلی نکات مهمی که باید آن ها را در هنگام خرید محافظ کنتور برق سه فاز، تک فاز و …. رعایت کنید، ذکر کردیم و به این نکته اشاره کردیم که توجه به برند محافظ کنتور و این مسئله که از یک برند عالی باشد، اهمیت زیادی دارد.

به همین ترتیب در این مقاله در ارتباط با بهترین برند های محافظ کنتور برق اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهیم داد، تا شما را به طور کامل در ارتباط با خرید محافظ کنتور برق آگاه کرده باشیم.

پارت الکتریک

برند پارت الکتریک یکی از بهترین و معروف ترین برند های تولید انواع محافظ کنتور برق خانگی و صنعتی است، هر کسی که اطلاعات هر چند کمی در ارتباط با محافظ کنتور و استفاده از آن داشته باشد،این برند را می شناسد.

خوب است بدانید برند پارت الکتریک کار خود را از سال 1364 آغاز نموده است و از آن سال تا به امروز توانسته کارهای با کیفیتی را روانه بازار کند.

فردان الکتریک

یکی دیگر از برند هایی که شما می توانید از آن انواع محافظ کنتور برقتک فاز و سه فاز را خریداری کنید، فردان الکتریک است؛ این برند از سال 1373 کار خودش را شروع کرده است و تا به امروز سالیان سال است که در این زمینه فعالیت می کند.

خوب است بدانید کیفیت محصولات تولیدی توسط این برند در حد استاندارد جهانی است و همواره با بسیاری از شرکت های خارجی در حال رقابت است.

سارا ترانس

یکی دیگر از برند هایی که در کشورمان ایران به تولید انواع محافظ کتنور برق تک فاز و سه فاز می پردازد، برند سارا ترانس است، این شرکت محصولات دیگری اعم از اینورتر، انواع ترانسفورماتور ها ، سی پی یو و شارژر را نیز تولید می کند.

مولفه مهم محصولات تولیدی توسط سارا ترانس نسبت به برند های دیگر نیز خدمات پس از فروش و ضمانت کالاهای این شرکت هست، پس اگر چنین مسئله ای برایتان اهمیت دارد خرید خود را از سارا ترانس انجام دهید.

نمودار کنترل

نمودار کنترل برند ایرانی بعدی است که در سال 1379 تاسیس شده است و از آن سال تا به امروز توانسته کالاهایی با کیفیت بسیار خوب تولید کند.

این شرکت علاوه بر انواع محافظ کنتور برق تک فاز و سه فاز به تولید برخی وسایل روشنایی مانند لامپ، لوستر، پریز، فتوسل و کالاهای متعدد دیگر نیز می پردازد.

تیراژه

آخرین برندی که قصد داریم در لیست بهترین برند های محافظ کنتور برق خانگی آن را معرفی کنیم، برند تیراژه است، این شرکت از سال 1375 کار خود را آغاز نموده است و از آن سال تا به امروز انواع هواکش، آنتن، لامپ حبابی و مهم تر از همه محافظ کنتور جریان برق را تولید و در بازارایران عرضه می کند.

قیمت محافظ کنتور برق

در قسمت های قبلی تا حد زیادی شما را با انواع محافظ کنتور برق سه فاز و تک فاز، مزایای استفاده از آن و مواردی از این قبیل آشنا کردیم، اما اگر قصد خرید این وسیله را پیدا کرده باشید، مسلما از خود می پرسید، قیمت محافظ کنتور برق خانگی چقدر است؟

در پاسخ به چنین سوالاتی باید بگوییم همانطور که مسلما خود شما هم می دانید، قیمت هر وسیله ای از جمله محافظ کنتور برق خانگی و غیر خانگی به عوامل متعدد و متنوعی بستگی دارد.

ازجمله این عوامل می توان به ولتاژ، توان محافظ، تعداد فاز، مکانی که از ان خرید را انجام می دهید، برند محافظ و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

خرید محافظ کنتور برق را از کجا انجام دهم؟

پس از خواندن مطالب قسمت های قبل ممکن است این سوال به ذهن شما برسد که حالا که اطلاعات زیادی در ارتباط با انواع محافظ کنتور برق خانگی دارم، از کجا می توانم آن ها را خریداری کنم ؟

یا بهترین مکان برای خرید یک کنتور برق با کیفیت کجاست؟ در پاسخ به همچین سوالی باید بگوییم، مکان های متعدد و متفاوتی وجود دارند که شما می توانید با مراجعه به آن ها خرید خود را در ارتباط با این وسیله پر کاربرد انجام دهید

اما نکته ای که در این باره اهمیت زیادی دارد، این مسئله هست که فروشگاه انتخابی شما باید سابقه بسیار خوبی در فروش چنین وسایلی داشته باشد، علاوه بر این نکته ضروری است که این فروشگاه به فروش برند های مطرح و خوب محافظ کنتور برق که در قسمت های قبلی برخی از آن ها را معرفی کردیم بپردازد.

همچنین باید این برند ها اصل باشند و ضمانت پس از فروش و گارانتی نیز برای آن ها وجود داشته باشد. پس در انتخاب یک فروشگاه برای خرید محافظ کنتور برق تک فاز به این نکات نیز دقت کنید.

در پایان ضروری می دانیم به این نکته نیز اشاره کنیم که اگر قصد خرید محافظ کنتور تک فاز را دارید، اما هنوز فروشگاه مورد علاقه خود را پیدا نکرده اید و حتی نمی دانید از کجا می توانید بهترین فروشگاه را پیدا کنید.

سری به وب سایت آگهی تایم بزنید، مطمئن باشید با تنها یک سرچ کوتاه در قسمت آگهی های این وب سایت خواهید توانست بهترین فروشگاه ها را پیدا کنید‌ و با خرید یک محافظ کنتور برق با کیفیت از وسایل برقی خود محافظت کنید. پس همین الان دست به کار شوید و خاطره‌ی خوبی از این خرید برای خود بسازید.

سخن پایانی

در مقاله فوق تلاش کردیم، ابتدا محافظ کنتور برق را به شما معرفی کنیم و سپس اطلاعات متنوعی در ارتباط با این وسیله مزایای استفاده از آن و مواردی از این قبیل در اختیار شما قرار دهیم.

امیدواریم این مطالب مفید واقع شوند و  توانسته باشیم با ذکر این مطالب شما را در راستای داشتن یک محافظ کنتور برق با کیفیت یاری کنیم.

اما در انتهای این قسمت یک بار دیگر نیاز می دانیم به این نکته اشاره کنیم که اگر هنوز نمی دانید از کجا محافظ کنتور برق تک فاز یا سه فاز خود را خریداری کنید، سری به آگهی های الکترونیک و برق صنعتی وب سایت آگهی تایم بزنید و سرچ کوتاهی در آن جا انجام دهید، مطمئن باشید از این کار پشیمان نمی شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا