کلینیک دامپزشکی از سلامتی و رفاه حیوانات و افراد محافظت می کند. دامپزشک ها بیماری های حیوانات را تشخیص داده و کنترل می کنند و حیوانات بیمار و زخمی را درمان می نمایند. همچنین کلینیک حیوانات خانگی در جنت آباد به صاحبان در مورد مراقبت صحیح از حیوانات اهلی و دام خود توصیه می کنند. دامپزشکان خدمات گسترده ای را در زمینه های خصوصی، تدریس، تحقیق و بهداشت عمومی ارائه می دهند.

کلینیک دامپزشکی هم به طور جدی قسم می خورد که از دانش و مهارت های علمی خود به سود جامعه، از طریق حمایت از سلامت حیوانات، تسکین رنج حیوانات، حفظ منابع حیوانی، ارتقاء سلامت عمومی و پیشرفت دانش پزشکی استفاده کند. امروزه بیشتر افراد برای عدم تنهایی و به نوعی سرگرم شدن، به نگهداری حیوانات خانگی روی می آورند. کلینیک حیوانات خانگی در جنت آباد در این راستا بهترین خدمات را برای آنها ارائه می دهد. قبل از انتخاب حیوان خانگی، ابتدا از یک کلینیک دامپزشکی درباره شرایط و امکانات لازم در مورد نگهداری سوال کنید. همچنین اگر ساکن آپارتمان هستید از حیوان خانگی استفاده کنید که صدای آن به دیگر همسایه ها ضرر نرساند. طبق نظر کلینیک دامپزشکی حیوان خانگی هم مانند انسان ها و گیاهان به مراقبت و توجه نیاز دارد و باید روزانه چند ساعت خود را به آنها اختصاص دهید.

وظایف کلینیک دامپزشکی در برابر حیوانات خانگی

تشخیص مشکلات سلامتی حیوانات

تجویز واکسن و دارو در برابر عفونت یا بیماری هایی مانند هاری

درمان زخم ها و پانسمان کردن آنها

توصیه در مورد تغذیه، رفتار و اصلاح حیوانات به صاحبان

انجام آزمایشات تشخیصی مانند اشعه ایکس، سونوگرافی، خون، ادرار و مدفوع

یک دامپزشک شبیه یک متخصص کودکان است. حیوانات مانند بچه ها صحبت نمی کنند و بیشتر مهارت ها را به کمک صاحب خود آموزش می بیند. لذا مهارت های ارتباطی افراد در برابر حیوانات خانگی ضروری است. کلینیک دامپزشکی یک سوم تا نیمی از وقت خود را در جراحی می گذراند. عملیات عقیم سازی حیوانات در بیشتر دفاتر دامپزشکی انجام می شود. کلینیک دامپزشکی همچنین روش های ارتوپدی، تنظیم استخوان، دندانپزشکی و جراحی زخم ها را انجام می دهند. شغل دامپزشکی شبیه کار پزشک انسانی است.

دامپزشکان شاغل در سازمان های دولتی حیوانات را که از کشورهای دیگر وارد کشور می شوند، برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های خارجی قرنطینه و بازرسی می کنند. آنها نظارت بر حمل و نقل حیوانات، آزمایش وجود بیماری ها و مدیریت اقدامات برای پیشگیری و ریشه کن کردن بسیاری از بیماری ها از جمله سل، تب مالت و هاری که سلامت حیوانات و انسان را تهدید می کند، انجام می دهند.

نمونه هایی از انواع کلینیک دامپزشکی

دامپزشکان حیوانات همراه: حیوانات خانگی را معالجه می کنند و به طور کلی در کلینیک دامپزشکی و بیمارستان های خصوصی فعالیت می کنند. آنها غالبا مراقب گربه ها و سگ ها هستند، اما حیوانات خانگی دیگری مانند پرندگان، فرت ها و خرگوش را نیز درمان می نمایند. کلینیک حیوانات خانگی در جنت آباد مشکلات بهداشتی حیوانات تشخیص داده و درمان می کنند. با صاحبان حیوانات در مورد مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه مشورت کنید تا اقدامات پزشکی و جراحی مانند واکسیناسیون، کار دندانپزشکی و ایجاد شکستگی در صورت لزوم به موقع انجام شود.

دامپزشکان حیوانات مواد غذایی با حیوانات مزرعه مانند خوک، گاو و گوسفند کار می کنند. آنها بخش اعظم وقت خود را در مزارع برای معالجه بیماری ها و جراحات و آزمایش و واکسیناسیون در برابر بیماری ها می گذرانند. همچنین ممکن است در مورد تغذیه، مسکن و شیوه های بهداشت عمومی به صاحبان مزرعه یا مدیران توصیه کنند.

دامپزشکان ایمنی و بازرسی مواد غذایی: دام ها و فرآورده های دام را از نظر بیماری های عمده حیوانات مورد بازرسی و آزمایش قرار می دهند. واکسن هایی را برای معالجه حیوانات، تقویت حیوانات، انجام تحقیقات برای بهبود سلامت حیوانات ارائه می دهند. آنها برای پیشگیری و کنترل بیماری های قابل انتقال در بین حیوانات و مردم، برنامه های بهداشتی حیوانات و مردم را طراحی و اجرا می کنند.

کلینیک دامپزشکی یکسری حیوانات خانگی را به خاطر بی دردسر بودن، برای انتخاب مناسب می داند. به عنوان مثال حیواناتی مانند همستر، خرگوش، ماهی و پرندگان سر و صدای زیادی ندارند و به خاطر داشتن جثه کوچک به راحتی قابل حمل هستند. در مقابل حیواناتی مانند سگ و گربه علاوه بر جثه بزرگ، سر و صدای بیشتری هم دارند.

کلینیک دامپزشکی غرب تهران

کلینیک حیوانات خانگی غرب تهران

اورژانس حیوانات خانگی غرب تهران

دندانپزشکی حیوانات خانگی غرب تهران