پانسیون حیوانات خانگی

امروزه علاقه ی مردم به نگهداری حیوانات خانگی زیاد شده است و استقبال زیادی از وجود حیوانات خانگی در خانه می‌کنند. حیوانات خانگی به راحتی تربیت و واکسینه می‌شوند و هیچ مشکلی برای انسان بوجود نمی‌آورند. هنگامی که تعطیلات شروع می‌شود سعی کنید آنها را به پانسیون حیوانات خانگی بسپارید و تعطیلاتی بی نظیر داشته باشید.

پانسیون چیست؟

پانسیون حیوانات، محلی است که در آن حیوانات به طور موقتی نگهداری می‌شوند. به فرض مثال هنگامی به هر دلیلی مجبور هستید خانه خود را ترک کنید این حیوانات زیبا و معصوم را به پانسیون‌ها می‌برید تا چند روزی از آنها مراقبت کنند. پانسیون‌ها از نوع معمولی تا چیزی شبیه به هتل پنج ستاره هستند که شما بنا بر بودجه خود یکی از آنها را برای نگهداری حیوان خانگی خود انتخاب می‌کنید. پانسیون‌های معمولی فقط وظیفه‌ی نگهداری و غذا دادن به حیوان را بر عهده دارند اما پانسیون‌های لوکس و مجهزتر علاوه بر نگهداری و تغذیه به نظافت آنها هم اهمیت می‌دهند. برای مثال کارهایی مانند کوتاهی مو، حمام کردن، ناخن گرفتن و… انجام می‌شود. به طور کلی در پانسیون‌ها علاوه بر نگهداری حیوانات به فروش محصولات غذایی حیوانات و حتی آموزش آنها هم می‌پردازند، بنابراین پانسیون حیوانات خانگی محلی امن برای نگهداری موقت از حیوانات زیبای شما است. این حیوانات زیبا و جذاب واقعا دلبستگی شدیدی بین خود و صاحبان خودشان بوجود می‌آورند که بی توجهی به آنها تقریبا غیرممکن می‌شود طوری که شما قبل از اینکه خودتان به سراغ غذا بروید، اول شکم این حیوانات معصوم را سیر می‌کنید تا خیالتان راحت باشد.

نکاتی قبل از انتخاب پانسیون برای حیوانات خانگی:

اگر شما هم یک یا چندین حیوان خانگی در منزل خود دارید پس لازم است ویژگی‌های یک پانسیون خوب را بدانید، زیرا قطعا روزی به آن نیاز پیدا می‌کنید. در ادامه این ویژگی‌ها را به صورت گزینه‌ای بیان می‌کنیم.

  1. قبل از انتخاب پانسیون حتما از افراد باتجربه‌تر تحقیق و مشورت کنید.
  2. همیشه با هماهنگی به پانسیون مدنظر نروید، گاهی هم به صورت سرزده از آنجا بازدید کنید.
  3. حتما به دنبال پانسیون‌هایی باشید که دوربین مداربسته دارند و اجازه می‌دهند شما در هر ساعتی از شبانه‌روز از وضعیت حیوان خانگی خود باخبر باشید.
  4. اطمینان پیدا کنید که افراد با تجربه به طور مداوم حیوانات را زیر نظر دارند تا هنگام بروز هر مشکلی سریع به حیوان‌ها رسیدگی شود.
  5. پانسیونی را انتخاب کنید که از شما شناسنامه و برگه واکسینه حیوان شما را بخواهد.

نکات خیلی زیاد دیگری هم در مورد پانسیون حیوانات خانگی وجود دارد که نیاز است به همه آنها با دقت، توجه کنید. در آخر شرایط روحی و فیزیکی حیوان خود را قبل و بعد از برگشتن از پانسیون خانگی در نظر بگیرید تا با بروز هر مشکلی در رفتار یا جسم حیوان، متوجه بد بودن پانسیون بشوید.

دوره های آموزشی:

همانطور که اشاره کردیم در پانسیون حیوانات خانگی، علاوه بر نگهداری حیوانات خانگی به آموزش آنها هم می‌پردازند. آموزش‌ها معمولا به دو دسته مقدماتی و پیشرفته تقسیم می‌شود. در آموزش های اولیه نحوه‌ی امرونهی کردن به حیوان و در واقع کارهای ضروری مانند محل دستشویی و … آموزش داده می‌شود. در همین مرحله هم کار شما راه می افتد و حیوان شما تقریبا یاد می‌گیرد به حرفتان گوش دهد. در مرحله ی پیشرفته مواردی مانند اعتماد به نفس و از بین بردن ترس‌های بی مورد و … به حیوان آموزش داده می‌شود. جالب است این را هم بدانید که آموزش ها فقط برای حیوان نیست بلکه صاحبان حیوانات خانگی هم می‌توانند در این دوره‌ ها شرکت کنند تا نحوه برخورد با حیوانات و بایدها و نبایدها و حتی تفاوت نژاد‌ها و… را آموزش ببینند. بیشترین حیوانات خانگی که مورد استقبال قرار گرفته اند سگ‌ها و گربه‌ها هستند.

    اسباب بازی حیوانات:

این را بدانید که این حیوانات کوچولوی بامزه هم مانند کودکان شما علاقه‌ی زیادی به اسباب بازی دارند و این علاقه و نیاز تا بزرگسالی آنها ادامه دارد. برای مثال برای سگها اسباب بازی‌هایی را تهیه کنید که بتوانند آنها را به راحتی به دهان بکشند و گاز بگیرند زیرا نوع بازی کردن این حیوانات خانگی به این گونه است.

پیاده روی در محیط بیرون:

یکی دیگر از نیاز‌های حیواناتی مانند سگ و گربه نیاز به پیاده روی است. سعی نکنید این جذاب‌های دوستداشتنی را در خانه حبس و نگهداری کنید زیرا حسابی کلافه می‌شوند و در آخر باعث افسردگی آنها میشود. بنابراین اگر میخواهید آنها را همیشه شاد و شیطون ببینید حداقل روزی یک ساعت از وقت خود را به پیاده روی با آنها بگذرانید. اگر وقت کافی ندارید میتوانید از پانسیون روزانه حیوانات خانگی هم استفاده کنید.

دامپزشکی حیوانات:

در صورت بروز هر نوع مشکلی در حیوان خود، سریع آن را به کلینیک دامپزشکی خوب و معتبر ببرید تا علت مشکل مشخص شود و درمان شروع شود. کلینیک دامپزشکی کارن یکی از همین مجموعه های معتبر و باتجربه در این زمینه است که خیال شما را از هر بابتی راحت می‌کند.

پانسیون روزانه حیوانات خانگی

نگهداری حیوانات خانگی

پانسیون حیوانات تهران