نصب حفاظ و پنجره

نصب حفاظ پنجره یک اصل مهم امنیتی برای ویلا ها و آپارتمان ها می باشد. با توجه به شرایط اقتصادی نا مناسب مردم بیش از پیش می بایست به معقوله های امنیتی توجه کنند. اگر دیوار های بیرونی منزل شما حفاظ دارد و شما به پنجره های رو به حیاط و یا کوچه منزل خود توجه کنید باز هم به نظر شما ترسناک است؟ نصب حفاظ پنجره می تواند امنیت منزل شما را به ارمغان بیاورد و خیال شما را آسوده کند.

انواع نصب حفاظ پنجره

در زمان های نه چندان دور حفاظ پنجره فقط به صورت ساده و عمودی و یا افقی یافت می شد که معمولا از قوطی های 2 در 2 تشکیل می شد.

به همین دلیل نصب حفاظ پنجره زیبایی بنا را خدشه دار میکرد و بسیاری از مردم از خیر نصب حفاظ پنجره می گذشتند, امروزه با توجه به تولید انواع مختلف حفاظ پنجره, علاوه بر امنیت, نمای زیبایی را برای منزل شما به ارمغان می آورد.

حفاظ پنجره آکاردئونی, این نوع از حفاظ ها معمولا برای پنجره های بزرگتر کاربرد دارد و به راحتی باز و بسته می شود به همین خاطر در درب و پنجره با عرض زیاد از این نوع حفاظ استفاده می کنند.

حفاظ پنجره فرفورژه, این نوع از حفاظ پنجره زیبایی خیره کننده ایی دارد و می‌توانید از گل های آهنی با تنوع زیاد استفاده کنید و باعث زیبایی بیش از حد محیط منزل شما می شود, این نوع از حفاظ ها با توجه به تنوع در گل ها و نرده ها بسیاری از مردم را ترغیب می کند تا برای نصب حفاظ پنجره از حفاظ های فرفورژه استفاده کنند, در این نوع از حفاظ ها می‌توان از رنگ بندی زیبا و مختلف در گل ها و نرده ها استفاده کرد تا زیبایی حفاظ را دو چندان کند.

حفاظ پنجره مدرن

این نوع از حفاظ پنجره که با تازگی مورد استفبال قرار گرفته است جذابیت بسیاز زیادی دارد و طرح ها و مدل های بسیار زیاد و متنوعی دارد به طوری که می توان گفت احتمال اینکه دو پنجره دو ساختمان مجاور هم از طرح مدرن استفاده کنند احتمال همسانی این دو حفاظ بسیار کم می باشد.

در این نوع از طرح ها تقریبا تمام خواسته ها و نظرات کارفرما را می توان اجرا کرد به همین دلیل برای نصب حفاظ پنجره بسیاری از طراحان از حفاظ پنجره مدرن استفاده می کنند و حتی برای طراحی نما ساختمان از این نوع حفاظ ها استفاده می کنند.

حفاظ پنجره ساده

این نوع از حفاظ ها به وسیله قوطی های معمولا دو در دو به یک فریم جوش داده می شود و به دو صورت عمودی و یا افقی وجود دارد.

برای اطمینان از امنیت این نوع از حفاظ ها می توان فاصله بین قوطی های آهنی را کاهش داد.

 نحوه ی نصب حفاظ پنجره

برای نصب حفاظ ها معمولا در فریم های آهنی پنجره ها که موقع تیغه چینی کار می گذارند تعداد حداقل 4 تسمه به سمت نما جوش می دهند تا بعد از مرحله نازک کاری و اجرای نمای ساختمان جوشکار بتواند حفاظ را به این تسمه ها جوش بدهد و فقط در این نوع از نصب حفاظ پنجره باید توجه داشت باید شیشه های پنجره را پوشاند تا به وسیله جوشکاری خراب نشود.

اگر این تسمه ها در فریم آهنی کارگزاری نشده باشد می توان با استفاده از دریل کاری دیوار ها را سوراخ کرد و میلگرد را داخل این حفره ها کار اجرا کنید و حفاظ مورد نظر را به وسیله جوش به میلگرد ها اجرا نمود.

برای اطمینان بیشتر میلگردها را به وسیله چسب های مخصوص داخل دیوار کار بگذارید.

نصب حفاظ و پنجره

نحوه ی نصب حفاظ پنجره

حفاظ پنجره مدرن

حفاظ پنجره ساده