مصارف دام و طیور و آبزیان | دریا کنار

تحقیقات زیادی، که با روش‌های علمی و آزمایشات منظم بر روی مصارف دام و طیور و آبزیان انجام شده‌است،  نتایج تحقیقات، اهمیت مصارف دام و طیور و آبزیان را بهعنوان مهمترین عامل پس از آب و هوا، نه تنها بهمنظور، حفظ سلامت دام و طیور و آبزیان از مبتلاشدن به امراض مختلف، بلکه ارتقاء کیفیت محصولات تولید شده از دام و طیور،حتی در مرتبه‌ای بالاتر، ارتقای کیفیت گوشت حاصل از دام و طیور و آبزیان پرورش‌یافته را برجسته می‌سازد. به‌همین دلیل شرکت‌های مختلفی در حوزه کیفیت بخشی به مصارف دام و طیور و آبزیان از رشته‌های شیمی، کشاورزی، دامپزشکی و گیاهی با همکاری یکدیگر وارد عرصه تهیه و تولید مصارف دام و طیور و آبزیان شده‌اند. تا ضمن رونق چرخه اقتصاد و کارآفرینی و تولید به رقابت در حوزه مصارف دام و طیور و آبزیان در سطح کشور و دنیا بپردازند.

کیفیت مصارف دام و طیور و آبزیان:

مواد افزودنی، شرایط و چگونگی تولید مصارف دام و طیور و آبزیان به تبع نقش مهمی در تغذیه و رشد سالم حیوانات ایفا می‌کند، زیرا ورود انسان به تولید این عرصه، آن را به صورت مکانیکی و گلخانهایی تبدیل کرده‌است و همانند گذشته، مواد غذایی دام و طیور و آبزیان به شکل کاملا طبیعی در دامن طبیعت و دریا اتفاق نمی‌افتد و از دریا کنار به عنوان یک مکانی طبیعی جهت رویش و تولید مصارف دام و طیور و آبزیان خبری نیست. ولی مجموعه تولیدی ما به اسم دریا کنار این شرایط را فراهم کرده تا امروزه شاهد جلوه‌های  طبیعی از سواحل زیبای دریا کنار در مجموعه تولیدی دریاکنار باشیم. مسلم است که عواملی مانند عدم استفاده از توانمندیهای جغرافیایی سواحل دریا کنار در تولید مصارف مربوط به دام نباید مانع تولید مصارف دام و طیور و آبزیان باکیفیت و مواد افزودنی مرغوب در مجموعه تولیدی دریا کنار شود.

دونوع مکمل مواد معدنی پرمصرف و کم مصرف در غذای دام وجود دارند. مکمل‌های مواد معدنی مغذی پر مصرف در غذای دام و طیور و آبزیان مانند دی کلسیم فسفات، پودر صدف، نمک طعام، اکسید منیزیم، بیکربنات سدیم  و مکمل مواد معدنی کم مصرف ولی ضروری در غذای مربوط به دام و طیور و آبزیان،  مانند روی، مس، منگنز، آهن، سلنیوم است. تنها از مجموعه تولیدی دریاکنار با سابقه طولانی و درخشان در این زمینه می‌توان انتظار داشت که به استفاده از مکمل‌های مواد معدنی پرمصرف و کم مصرف در تولید مصارف دام و طیور و آبزیان بپردازد.

پیامدهای توجه به کیفیت مصارف دام و طیور و آبزیان:

تحقیقات زیادی، به‌صورت جداگانه به پیامدهای مثبت هر یک از مکملهای مواد مغذی ضروری و لازم در مصارف دام و طیور و آبزیان که مطالب فوق، به آن اشاره‌ایی داشت، پرداخته‌اند. ولی به طورکلی پیامدهای مثبت آن را میتوان در کاهش هزینه‌های تولید و نگهداری دام و طیور و آبزیان به‌وسیله مصرف دام و طیور و آبزیان از این نوع مواد غذایی در تقویت سیستم ایمنی حیوانات، رشد سریع‌تر، شیردهی و زایش بیشتر در دام،   افزایش واکنش‌های متابولیکی و بیوسنتزی در بدن دام و طیور و آبزیان از جمله انعقاد سریع‌تر خون، فعالیت فیزیولوژیکی مربوط به تپش قلب، تبادلات سلولی و فعالیت عصبی-عضلانی، شکل‌گیری ساختمان استخوان، دندان، پوسته تخم مرغ و فعالیتهای صحیح دستگاه گوارش این حیوانات، را نام برد.

اشتغال‌زایی مربوط به مصارف دام و طیور و آبزیان:

سرتاسرسرزمین ایران، با وجود شرایط جغرافیایی و آب و هوایی مناسب در حوزه تولید انواع غذای حیوانات مانند دام و طیور و آبزیان، می‌تواند از پیشروان عرصه تولید محصولات دامی در جهان باشد.  مجموعه تولیدی دریاکنار، توسعه و به‌کارگیری تکنولوژی‌های پیشرفته  را در سیاستگذاری‌های خود  مد نظر قرار داده‌است. مجموعه تولیدی دریاکنار، علاوه بر جذب نیروهای متخصص، دانشجویان فارغ التحصیل در رشته‌های مرتبط با غذای حیوانات به‌ویژه دام و طیور و آبزیان، سعی در به روزرسانی  تکنولوژی‌های پیشرفته جدید جهت تولید محصول باکیفیت دارد. بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان همانند مجموعه تولیدی دریاکنار، در حوزه تولید محصولات دامی و طیور و آبزیان وارد شده‌اند که به طور مستقیم و غیرمستقیم جمعیت زیادی از نیروی کار را اشتغال‌زایی کنند. حتی تهیه مواد اولیه، هرگونه مواد غذایی مربوط به دام و طیور و آبزیان نیز، در حال حاضر در شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود. گسترش ظرفیت داخلی این شرکت‌ها، پاسخگویی آنها را به نیازهای مصارف دام و طیور و آبزیان در سطح دنیا به‌دنبال داشته‌است

اشتغال‌زایی مربوط به مصارف دام و طیور و آبزیان

مصارف دام و طیور و آبزیان

دریا کنار