روانشناسی کودک و نوجوان محدوده غرب تهران

روانشناس بالینی منطقه ۲۲
روانشناس بالینی دهکده المپیک
مشاوره فردی منطقه ۲۲تهران
روانشناس کودک ونوجوان منطقه ۲۲ تهران
درمان اختلال یادگیری کودکان
درمان بیش فعالی کودکان
زوج درمانی در دهکده المپیک
مشاوره پیش از ازدواج در دهکده المپیک
درمان تعارضات خانوادگی
درمان تعارضات زناشویی

کودکی و نوجوانی دو دوره حساس در زندگی هر فرد است که نقش تعیین کننده ای در زندگی فرد و همچنین آینده ای که در انتظارش است، دارد. برای اینکه فرزندمان بتواند زندگی شاد و سرشار از موفقیت را تجربه کند، باید یک شیوه هدفمند تربیتی بر پایه روانشناسی در زندگی به کار گیریم. بطور کلی شخصیت یک فرد مانند ساختمانی است که پایه های آن در کودکی و نوجوانی شکل می گیرد. به همین دلیل آگاهی به روانشناسی کودک و نوجوان بسیار با اهمیت است.

می توان این گونه توصیف کرد که روانشناسی کودک و نوجوان به والدین این بینش و آگاهی را می دهد که نیازهای فرزند خود را بشناسند و متناسب با خلق و خو و توانایی های شناختی فرزندشان با او تعامل برقرار کنند و بتوانند بهترین شیوه های فرزند پروری را به کار گیرند. آگاهی از شیوه های روانشناسی به منظور به کارگیری روش های تربیتی بهتر برای رشد و بالندگی فرزندان در آینده بسیار حیاتی و راهگشا خواهد بود.

کودکان و نوجوانان همزمان با رشد جسمی که دارند در حال کسب مهارت های اجتماعی و پرورش هوش هیجانی هستند تا بتوانند در آینده زندگی با کیفیت تری را تجربه کنند. زمانی که اختلالات خلقی و رفتاری در کودکان ایجاد می شود و با احساسات خود دچار درگیری می شوند بهترین راه مراجعه به یک درمانگر و متخصص روانشناسی بالینی است و تاثیرات شگرفی بر تغییر رفتار و بهبود حالات هیجانی کودک و نوجوان دارد.

جلسات روان درمانی اغلب با همراهی والدین تشکیل می شود تا بهبود رفتار کودک و نوجوان در موازات با تغییر رفتار های تربیتی توسط والدین باشد. همزمان با رشد کودک به تدریج تغییراتی در حالات و رفتارهای او مشاهده می شود. برخی از این تغییر حالات، طبیعی و قابل پیش بینی هستند و با اینکه گاهی چالش برانگیز خواهند بود اما جایی برای نگرانی نیست.

 روانشناسی کودک و نوجوان از چه نظر اهمیت دارد؟

اهمیت روانشناسی کودک و نوجوان از آنجا مشخص می شود که بدانیم فرزندان در این طیف سنی مشکلات روانشناختی خود را به گونه ای متفاوت از بزرگسالان بروز می دهند. در حقیقت این علائم بصورت مشکلات بدنی مانند دل درد، حالت تهوع و … بروز می یابند و بسیار مهم است که بدانیم در چنین موقعیتی چه رفتارهایی می بایست به کار گیریم.

بهتر است اینگونه تفسیر کنیم که کودکان به راحتی نمی توانند با محیط زندگی خود سازگار شوند و این وظیفه ماست که با ارتقاء سطح آگاهی های خود، بتوانیم عوامل آزاردهنده در کودک را بیابیم و به او کمک کنیم تا بتواند خود را با محیط پیرامونش وفق دهد. هدف اصلی دوره های روانشناسی کودک و نوجوان در واقع آگاه سازی والدین و ایجاد محیط خانوادگی گرم و سرشار از آرامش و شادی است.

به طور کلی دچار شدن کودکان و نوجوانان به انواع اختلالات روانی و رفتاری در دنیای پیچیده و گسترده امروزی یک اتفاق کاملا طبیعی است.  این نوید را باید به والدینی که برای تربیت فرزندان خود نگرانی دارند بدهیم که با افزایش آگاهی های خود و بکارگیری آموزه های روانشناسی کودک و نوجوان می توان از بروز بسیاری از مشکلات پیش گیری کرد.

برای اینکه والدین بتوانند اطلاعات لازم و کافی در زمینه روانشناسی کودک و نوجوان را برای تربیت فرزند خود  بدست بیاورند، باید با مشاوران و متخصصان باتجربه در این زمینه به طور مداوم مشورت کنند. ما با راه اندازی مرکز مشاوره و روانشناسی کودک و نوجوان در محدوده غرب تهران و  بکارگیری روانشناسان متخصص و باتجربه، آمادگی همراهی با والدین گرامی برای حفظ کانون گرم خانواده را داریم.

برای هماهنگی جهت رزرو جلسه مشاوره حضوری یا تلفنی لطفا با شماره های زیر تماس بگیرید
09126712136
02144766383
02144748857

کارشناس ارشد روانشناس بالینی
15 سال سابقه مشاوره در زمینه کودک،نوجوان و خانواده
دارای پروانه از نظام روانشناسی
عضو نظام روانشناسی ایران
دارای مدرک تخصصی در زمینه کودک و نوجوان و اختلال یادگیری و بیش فعالی
دارای مدرک تخصصی در زمینه مشاوره فردی و زوج درمانی و مشاوره پیش از ازدواج
دارای مدرک تخصصی در زمینه زوج درمانی و اختلالات جنسی

روانشناسی کودک و نوجوان محدوده غرب تهران

درمان اختلال یادگیری کودکان

درمان بیش فعالی کودکان

درمان تعارضات خانوادگی

درمان تعارضات زناشویی

روانشناس بالینی منطقه ۲۲

روانشناس کودک ونوجوان محدوده غرب تهران