ماساژ درمانی به معنای دستکاری بافت‌های نرم بدن از جمله عضلات، بافت همبند، تاندون‌ها، رباط‌ها و مفاصل است. این فعالیت نوعی مراقبت بهداشتی با محوریت بالینی است؛ که به کاهش ناراحتی ناشی از استرس‌های شغلی روزانه، استفاده بیش از حد از عضلات و بسیاری از دردهای مزمن کمک می‌کند.

ماساژ درمانی چه فوایدی دارد؟

ماساژ اغلب به عنوان یک عنصر در درمانِ تکمیلی در نظر گرفته می‌شود. بنابراین این روش در کنار درمان‌های مرسوم برای بسیاری از بیماری‌ها و شرایط پزشکی تجویز می‌شود. به‌طور خلاصه ماساژ درمانی جریان خون و گرمای ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد؛ عملکرد عضلات را بهبود می‌بخشد؛ چسبندگی سلولی را کاهش می‌دهد؛ انعطاف‌پذیری عضلانی را افزایش می‌دهد؛ و خطر آسیب را پایین می‌آورد.

محققان بریتانیایی در مطالعه‌ای نشان داده‌اند که ماساژ درمانی تقریبا 45 درصد از زمان درمان فیزیوتراپی را شکل می‌دهد. همچنین ماساژ درمانی به روش‌های مختلف، برای ورزشکاران در طول مسابقات و در دوره بازتوانی پس از مسابقه استفاده می‌شود. ماساژ درمانی از فشار مکانیکی برای کاهش چسبندگی بافت‌های بدن استفاده می‌کند. این کار انعطاف‌پذیری عضلات و تاندون‌ها را افزایش می‌دهد.

همچنین ماساژ می‌تواند استرس را کاهش، آرامش را افزایش، درد و تنش عضلانی را کاهش، گردش خون را افزایش و انرژی و هوشیاری را بهبود دهد. از سویی تنظیم فشار خون و کاهش ضربان قلب و تقویت عملکرد ایمنی از دیگر فواید ماساژ درمانی است.

ماساژ ریلکسی فول ترکیبی خشک ورزشی

فرمدهی سالمند رفع گرفتگی عضلات سیاتیک

ماساژ در منزل و محل کار شما انجام میشه با روغنهای طبیعی

و ترکیبی کاملا متفاوت

ماساژ در منزل تهران

ماساژ در محل کار

ماساژ با روغن طبیعی