قدیمی ترین سازنده سوله سبک و سنگین

آگاهی از مشخصات انواع سوله و نحوه ساخت، قبل از شروع به کار ساخت سوله از اهمیت زیادی برخوردار است. سوله آکام فلز از قدیمی ترین سازنده سوله سبک و سنگین در کشور است و با به کارگیری نیروهای متخصص بهترین گزینه برای سپردن کار به این شرکت است.

سوله یک سازه فلزی است که به دو نوع سبک و سنگین تقسیم می شود و برای ساخت آن باید محاسبات خاصی صورت گیرد و نوع کاربری آن قبل از ساخت مشخص شود.

قدیمی ترین سازنده سوله سبک و سنگین و ویژگی های آن

ساختن سوله به دو صورت سازه سوله سبک و سازه سوله سنگین و توسط قدیمی ترین سازنده سوله سبک و سنگین قابل اجرا است. سوله های سبک سوله هایی هستند که در ساخت آن از لوله و قوطی های سبک و با ضخامت کم ساخته می شود اما سوله های سنگین به وسیله تیر ورق ساخته می شوند.

به دلیل این که مواد استفاده شده در ساخت سوله مانند تیر ها و ستون ها بزرگ هستند نمی توان از انواع معمولی و موجود در بازار استفاده کرد و باید پروفیل های آن را به طور مخصوص ساخت.

یکی از انواع سوله، سوله های سبک است که دارای انواعی از قبیل، سوله لوله ای، سوله خرپایی و سوله یو بی ام  هستند.

سوله های خرپایی از انواع سوله سبک است که در قدیمی ترین سازنده سوله سبک و سنگین دارای مزایایی می باشد. از مزیت های آن زیبایی و تنوعی است که در شکل هندسی سازه وجود دارد، امکان ساخت آن با دهاه های بزرگ وجود دارد، تنها با این سازه است که می توان پل های بزرگ و زیر بار شدید را ساخت، قیمت مناسب این سازه نسبت به سایر سوله ها، سرعت در اجرای این سازه و نصب آن، امکان باز و بسته شدن دوباره این نوع سوله وجود دارد (دمونتاژ و مونتاژ). کاربرد اصلی این سوله نیز در تحمل بارهای بسیار سنگین می باشد.

سوله های یو بی ام نیز از انواع دیگر سوله های سبک است که به شکل قوسی ساخته می شود و در ساخت به دقت بالا نیاز دارد تا به دور از عیب و نقص باشد. این سازه برخلاف سوله خرپایی با محدودیت در ابعاد دهانه مواجه است و این می تواند از نقاط ضعف این سازه باشد.

سوله های لوله ای یکی دیگر از انواع سوله های سبک هستند که از لوله ساخته شده و بدون مواد پروفیل می باشند و معمولا به سوله های بدون ستون و سوله های سیلندری نیز نامیده می شوند. برخلاف ظاهر این سوله باید گفت که این سازه بسیار مقاوم بوده و سریع نصب می شود و بسیار سبک است. این سوله ها در برابر عوامل طبیعی مانند زلزله، باد و طوفان و… مقاوم هستند. این سازه با استفاده از پیچ و کهره و بدون نیاز به جوشکاری قابل نصب است و قابلیت مونتاژ و دمونتاژ دارد.

اما سوله های سنگین که به سوله های تیر ورقی نیز نامیده می شوند، از قدیمی ترین نوع سوله ها است که قدیمی ترین سازنده سوله سبک و سنگین نیز از در ساخت آن بسیار متبحر هستند. در ایران سازندگان سوله از این نوع سوله تقاضای زیادی دارند. در ساخت این سوله چون باید ستون ها و تیر های بسیار بزرگ استفاده کرد بنابراین نمی توان از پروفیل های معمولی برای آن استفاده کرد و باید به طور مخصوص این پروفیل ها را ساخت که به آن تیر ورق می گویند و به همین دلیل است که به این سازه تیر ورقی نیز گفته می شود. این سازه از لحاظ طراحی با سایر سازه ها متفاوت است به خصوص از نظر قاب ها و همچنین دارای شیب می باشد.

قدیمی ترین سازنده سوله سبک و سنگین برای ساختن سوله، باید به تمام جزئیات از جمله ابعاد و نوع و روش ساخت و جنس و نوع محصولات باید دقت کند. قیمت هر متر مربع از ساختن سوله نیز به همین عوامل بستگی دارد.

در رابطه با دهانه سوله باید گفت که به قسمت عرض سوله و یا سمت ورودی سوله گفته می شود. در ساخت سوله از دو ردیف ستون در چپ و راست استفاده می شود که طول آن 6 متر است و در طول سوله این ستون ها کار گذاشته می شوند و سمت دهانه ستونی گذاشته نمی شود. دهانه سوله هر چقدر بزرگتر باشد، سازه استفاده شده و وزن آن و بالطبع قیمت پروژه نیز بیشتر می شود. ارتفاع سوله نیز که به ارتفاع کناره و ارتفاع تاج تقسیم بندی می شود. ارتفاع تاج در قدیمی ترین سازنده سوله سبک و سنگین بسیار مهم است و شامل سقف هشتی و سقف قوسی می باشد.

قدیمی ترین سازنده سوله سبک و سنگین

ساخت سوله و اسکلت فلزی کاشان

سازنده انواع سوله و سازه فلزی

فروش سازنده فلزی دست دوم و نو