فروش و نصب ایزوگام آسفالت

پخش و نصب ایزگام

قیروگونی

فروش و انجام کلی و جزیی،آسفالت محوطه

ایزوگام ضدریشه مخصوص،روف گاردن

ایزوگام بهتر است یا قیرگونی ؟

به عایق ضد آب ایزوگام گفته می‌شود که این عایق به عنوان  پوشش  ضد نم و رطوبت مورد  استفاده قرار می گیرد. از ایزوگام برای جلوگیری از رطوبت و نفوذ آب استفاده می‌شود و از لایه هایی شامل قیر  های صنعتی و طبیعی و تیشو  ساخته می شود.
ایزوگام برای مواردی همچون پشت ‌بام ‌ها،  مخازن آب،  استخرها،  تونل ها  و کانال های آبیاری و … مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از ایزوگام در تمامی سطوح افقی و عمودی، محوطه، پشت بام و سرویس‌های بهداشتی و حمام می توان استفاده کرد.

 ایزوگام بهتر است یا قیرگونی؟

از زمان ‌های قدیم تا به امروز افراد بسیاری هستند که برای عایق کاری از قیرگونی استفاده می‌کنند و قیرگونی را به عنوان عایق رطوبتی برای سرویس بهداشتی و حمام  و پشت ‌بام استفاده می‌ کنند. در ادامه به این بخش خواهیم پرداخت که قیرگونی بهتر است یا ایزوگام؟

قیرگونی به دلیل خاصیت ویژه خود که عدم عبور آب و جذب آن می باشد، در ساختمان‌ ها به عنوان عایق  رطوبتی استفاده می ‌شود. در زمان های خیلی دور از کاه گل برای عایق بندی استفاده می ‌شده است. پس از آن سالیان درازی قیرگونی برای عایق بندی مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه وجود ماستیک های آب بندی و درزگیری  و ایزوگام باعث رونق در  پخش و نصب ایزوگام شده است.

بررسی ویژگی های قیر گونی  و ایزوگام:

  1.  هزینه نصب و اجرای  ایزوگام بالاست ولی تا زمانی طولانی ساختمان را از رطوبت  و آب حفظ می‌کند و ماندگاری بالایی دارد.
  2.  ایزوگام  در برابر بسیاری از حلال های نفتی بسیار مقاوم است و به راحتی حل نمی شود  اما قیرگونی به راحتی در حلال های نفتی حل می‌شود.
  3.  ایزوگام در برابر نور خورشید مقاومت بسیار بالایی دارد ولی قیرگونی در برابر نور خورشید به راحتی  نرم می شود و مقاومت پایینی در برابر نور خورشید دارد.
  4.  نصب ایزوگام بسیار راحت تر از نصب قیرگونی است.  اما اجرای قیرگونی بسیار سخت تر از ایزوگام است و همچنین  نصب ایزوگام بسیار تمیز تر از قیرگونی است.
  5.  لایه های  قیرگونی بر اثر نم و رطوبت دچار پوسیدگی می شود اما ایزوگام مرغوب در برابر نم و رطوبت بسیار مقاوم است و به راحتی دچار پوسیدگی و نفوذ آب نمی شود.

قیمت فروش ونصب ایزوگام آسفالت نسبت به قیرگونی  کمتر و مناسب ‌تر است و این مسئله یکی از عوامل استقبال مردم از ایزوگام شده است.

میزان ایزوگام مورد نیاز برای پشت بام

برای انجام ایزوگام یک سقف میزان ایزوگام مورد نیاز ۲۰ تا ۲۵ درصد بیش از مساحت کل بام می‌باشد. قیمت ایزوگام هرچه لایه های بکار رفته در ایزوگام بیشتر باشد قیمت ایزوگام نیز بیشتر خواهد بود.
ایزوگام در سه نوع تک لایه، دو لایه و سه لایه  وجود دارد که هرچه تعداد لایه هایی که در ایزوگام وجود دارد بیشتر باشد ضخامت ایزوگام بیشتر است و در نتیجه نفوذ پذیری آب و نم و رطوبت کمتر خواهد بود و وزن ایزوگام سنگین‌تر خواهد بود.

بنابراین امروزه ایزوگام مرغوب، بسیار پر کاربرد تر از قیرگونی است.

فروش و نصب ایزوگام آسفالت

میزان ایزوگام مورد نیاز برای پشت بام

ایزوگام بهتر است یا قیرگونی

پخش و  نصب ایزوگام

فروش و انجام کلی و جزیی،آسفالت محوطه

قیرگونی