بذر یونجه | شرکت نگین بذر طاها

فروش انواع رقمهای بذر یونجه سردسیری و معتدل و گرمسیری
شرکت نگین بذر طاها
شرکت نگین بذر
شرکت طاها
نگین بذر طاها
بذر طاها
بذر یونجه
بذر یونجه استاندارد
بذر یونجه رنجر آمریکایی
بذر یونجه همدانی
بذر قره یونجه
بذر یونجه بغدادی
بذر یونجه نیکشهری
بذر یونجه بمی
بذر یونجه دیم

جالب است بدانید که بذر یونجه طبق محیط و محل اقلیمی کاشت خود نامگذاری می گردد و در ایران فروش بذر یونجه  شامل دو نوع خارجی و محلی است. تکثیر و کشت یونجه از طریق بذر آن راحت است در نتیجه فروش بذر یونجه در مناطقی که دارای شرایط اقلیمی مناسب برای رشد یونجه است بالاست. فروش بذر یونجه شامل انواع مختلفی از بذرهای یونجه بغدادی، یونجه نیکشهری، یونجه اصفهانی، یونجه بمی، یونجه رنجر و … است.

در رابطه با این گیاه باید بگوییم که اگر بستر مناسب برای رشد این گیاه مهیا شود و از نظریات و تجربیات کارشناسان این رشته بهره برده شود دارای گیاهی پر محصول و با کیفیت خواهیم شد. این در واقع همان چیزی است که شرکت نگین بذر طاها مد نظر دارد و به کشاورزان کمک می کند تا به این هدف مهم دست پیدا کنند.

انواع بذرهای یونجه دارای رقم های گوناگون با خصوصیات مختلفی اند که هر کدام از آنها فصل مخصوصی برای کشت را دارند.

فروش بذر یونجه در مناطق مرکزی و جنوبی کشورمان بالاست زیرا این مناطق شرایط اقلیمی مناسبی را برای رشد گیاه یونجه دارند. زنبور عسل از گلهای یونجه تغذیه می کند و در تولید شهد از گل یونجه بهره می برد.

گیاه یونجه از تیره ی باقلاییان است که غالبا در مناطق معتدل رشد خوبی دارد. البته در نواحی معتدل آسیا و شمال آفریقا به صورت خودرو و وحشی نیز رشد می کند. نیاز آب گیاه یونجه با توجه به نوع بذر و محل رشد می تواند متفاوت باشد که برای تولید بهینه ی این گیاه باید حتما قبل از کشت آگاهی کافی و لازم را داشت.

چون تنوع بذر یونجه بالاست پس مقاومت بذرهای مختلف آن نیز می تواند متفاوت باشد. باید انواع رقمهای یونجه را به خوبی شناخت تا بتوان در اقلیم مورد نظر بذر مناسب را کاشت.

نحوه فروش بذر یونجه:

شرکت نگین بذر اقدام به فروش انواع رقمهای بذر یونجه سردسیری و معتدل و گرمسیری کرده است و با ارائه خدمات و مشاوره های مختلف در این زمینه کمک شایانی به کشاورزان می کند. باید بدانید که شرکت طاها با معرفی بذرهای مناسب با اقلیم مورد نظر شما می تواند در ایجاد محصولات کشاورزی با کیفیت شما گام های موثری را بردارد. برای اینکار می توانید با مراجعه به سایت و مجموعه  شرکت نگین بذر طاها اقدام به خرید این بذر نمایید.

همانطور که می دانید فروش بذر یونجه غالبا به منظور تولید و پرورش یونجه مصرفی چهارپایان صورت می گیرد اما این تنها مورد مصرف این گیاه مغذی نیست امروزه با پیشرفت علم و دانش از گیاه یونجه در مصارف دارویی و غذایی نیز استفاده می شود.

یونجه های بومی مانند قره یونجه و یونجه همدانی می توانند سرما را به خوبی تحمل کنند. این نوع بذرها عوامل وراثتی مقاومت در برابر سرما را در خود دارند و به همین دلیل است که ضد سرما محسوب می شوند.

همانطور که می دانید مزاج گیاه یونجه گرم بوده و تا 5 سال می تواند مقاومت کند.

یونجه رنجر نوع دیگر از این گیاه است که دارای طول عمر بالایی بوده و تکثیر و رویش آن از طریق بذر ممکن است. این گیاه دارای 5 تا 7 بار چین است. این نوع یونجه رشد خوبی دارد و به صورت آبی و دیمی کشت می شود. این گیاه حتی می تواند بیش از ده سال عمر کند!

شباهت گیاه یونجه رنجر با یونجه همدانی زیاد است و برگهایی با سایز متوسط و سبز دارد.

طرز کاشت بذر یونجه رنجر:

پس از شخم زمین کشاورزی توسط ماشین آلات می توانید به صورت دستی بذر را پخش کرده و روی آن را با خاک پوشش داده، سپس محل را آبیاری کنید. وقتی گیاه یونجه جوانه زد به خوبی رشد می کند. اولین چین این گیاه ممکن است سه تا چهار ماه طول بکشد. بذر این گیاه در فصل پاییز و بهار کاشته می شود. ارتفاع گیاه یونجه رنجر در حدود 50 تا 80 سانتیمتر است. فاصله بذر ها در حدود 7 سانتیمتر باید کاشت شود.

خاک مناسب گیاه یونجه رنجر شنی و سبک است، در واقع این خاک باید زهکشی خوبی داشته باشد.

خصوصیات یونجه همدانی:

رقم یونجه همدانی نیز مقاومت خوبی در برابر سرما دارد و ارتفاعی در حدود 100 سانتی متر را دارد. برگهای این گیاه نازک و باریک تر از سایر همنوعان خود است. گل این گیاه بنفش رنگ بوده و ژن آن برای کشت در مناطق مرتفع و سرد بهینه شده است. ساقه و برگهای متراکمی نیز دارد.

خصوصیات یونجه همدانی

نحوه فروش بذر یونجه

طرز کاشت بذر یونجه رنجر