ساخت ونصب انواع بالابر های خانگی

همان گونه که می دانیم، امروزه بالابرها به عنوان تجهیزات و ماشین آلات بسیار مهم و کاربردی در صنایع مختلف کاربرد دارند. عمده فعالیت بالابرها برای رساندن افراد و یا اجسام به ارتفاع مدنظر به منظور کار در ارتفاع است. بالابر هیدرولیکی یکی از انواع بالابرهای صنعتی بوده که خود دارای انواع و اقسام مختلفی است و نحوه کار آن به این صورت است که بواسطه یک سیال تحت فشار؛ انتقال نیرو به مدار هیدرولیکی انجام شده و در نتیجه بالابر شروع به کار می کند. در ادامه به بررسی انواع بالابرهای هیدرولیک و کاربرد آن می پردازیم.

بررسی انواع بالابرهای هیدرولیک ثابت

بالابرهای هیدرولیکی عموما به دو دسته بالابر هیدرولیکی ثابت و بالابر هیدرولیکی متحرک تقسیم می شوند که بالابر هیدرولیکی ثابت خود دارای انواع مختلفی است. انواع بالابرهای هیدرولیک ثابت شامل بالابر آکاردئونی، بالابرهای با جک عمودی، بالابر کابلی، مفصلی، زنجیری و ترکیبی از این بالابرها با یکدیگر می باشد. با اضافه کردن یک سری از آپشن ها به بالابرهای هیدرولیکی ثابت مانند اتاقک، حفاظ و… می توان بالابرهای باری را به بالابرهای نفربر تبدیل کرد. از بین انواع بالابرهای هیدرولیکی ثابت ذکر شده بالابرهای آکاردئونی دارای امنیت و ایمنی بیشتری می باشد و در مقابل بالابر کابلی با احتساب خطراتی مانند پاره شدن کابل، خارج شدن کابل از قرقره بالا برنده و… خطرناک ترین و غیر ایمن ترین انواع بالابرهای هیدرولیکی ثابت می باشد. بالابرهای ثابت آکاردئونی را برای حمل اجسام با تناژ بالا نیز می توان استفاده کرد. از بالابرهای با جک مستقیم نیز در فروشگاه ها و مغازه ها به منظور انتقال بار به طبقات مختلف استفاده می شود. از این بالابرها برای جابجایی افراد نیز استفاده می شود. بالابرهای کابلی با توجه به مخاطرات موجود، نیازمند بررسی صحت قطعات و دستگاه به شکل روزانه می باشد و به هیچ عنوان از آن برای جابجایی افراد نباید استفاده شود.

بررسی انواع بالابرهای هیدرولیک متحرک

بالابرهای هیدرولیکی متحرک نسبت به نوع ثابت آن دارای ایمنی بیشتری بوده و از آن به عنوان بالابرهای نفر بر نیز استفاده می شود. بالابرهای هیدرولیکی متحرک نیز دارای انواع مختلفی است که انواع بالابر هیدرولیکی متحرک شامل  بالابر نفربر متحرک هل دادنی، بالابر هیدرولیکی قابل یدک،بالابر خودمتحرک، بالابر کراولر، بالابر پشت کامیونی، بالابر خودکششی و بالابر باری می باشد. بالابر هیدرولیک هل دادنی ساده ترین نوع از انواع بالابرهای هیدرولیک متحرک می باشد که برای جابجایی آن از یک نیروی انسانی به منظور هل دادن این نوع بالابر استفاده می شود. در این نوع بالابرها  اندازه چرخ بالابر نمایانگر سادگی کار با آن دستگاه می باشد و هرچه اندازه چرخ بزرگتر باشد هل دادن آن راحت‌تر می باشد. چرخ های این بالابر در دو نوع چرخ کارگاهی و چرخ خودرویی ساخته می شوند که چرخ کارگاهی برای سطوح مسطح مانند بتنی، سرامیکی و… و چرخ خودرویی برای سطوح ناهموارتر مانند سطوح خاکی و شنی مناسب می باشد.

بالابرهای هیدرولیکی قابل یدک را می توان به خودرویی وصل کرده و از آن استفاده کرد. چرخ های این نوع بالابرها نیز از نوع خودرویی بوده و مناسب سطوح ناهموار می باشد. از این نوع بالابر ها در صورتی که به خودرو متصل نباشند، به عنوان بالابر نفر بر نیز استفاده می شود. بالابر خود محرک خود دارای یک موتور الکتریکی بوده که نیرو را به چرخ ها منتقل کرده و باعث حرکت آن می شود. فرمان این بالابر نیز به واسطه یک جک هیدرولیکی فعالیت می کند. وجود جک های تثبیت کننده در این بالابرها ضمانتی است برای ایمنی و تعادل بالاتر این بالابرها. از این بالابرها حتی در سطوح شیب دار نیز می توان استفاده کرد. از بالابر های کراولر در سطوح شنی، خاکی و شیب دار استفاده می شود که به نسبت سایر بالابرهای ذکر شده تا کنون؛ قیمت بالاتری دارد. این بالابر ها قابلیت چرخش درجا را نیز دارند.

بالابرهای پشت کامیونی نوع دیگری از بالابرهای متحرک هیدرولیکی هستند که نیرو محرکه خود را از PTO خودروی حمل کننده بالابر گرفته و دارای مزایایی از جمله  قابلیت نفربری، راحتی در جابجایی مسافت های طولانی می باشد. بالابرهای آتش نشانی از این دسته از بالابرها هستند. بالابرهای خودکششی شبیه بالابرهای خودمحرک بوده  که دارای محدودیت هایی مانند نوع سطح مورد استفاده ، میزان شیب زمین و.. است. مزیت اصلی این نوع بالابرها سرعت زیاد آنها می باشد. نیروی محرکه این دستگاه باتری و یا انواع موتورهای دیزلی، بنزینی و هیبریدی می باشد. بالابرهای متحرک ذکر شده را به عنوان نفر بر نیز استفاده می کنند اما بالابر باری متحرک صرفا به منظور حمل بار بوده و قابلیت حمل افراد را ندارد. این نوع بالابر ها همان بالابر های آکاردئونی هستند که در زیر آن ریلی به منظور امکان جابجایی راحتتر تعبیه شده است. از این دستگاه در خطوط تولید و حمل بار با وزن بسیار بالا استفاده می شود.

سایت ها و شرکت های زیادی مشغول به تولید و یا فروش انواع بالابرهای وینچی، صنعتی، انواع بالابرهای مغازه ای و… می باشند که در این میان شرکت سما صعود باختر یکی از پیشروترین مجموعه ها در زمینه انواع بالابرها می‌باشد و متقاضیان به منظور خرید این محصولات و یا کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این بالابرها می توانند به سایت این شرکت مراجعه کرده و از خدمات آن بهره مند شوند.

انواع بالابرهای صنعتی
انواع بالابرهای مغازه ای
انواع بالابرهای هیدرولیک
انواع بالابرهای وینچی