خدمات تجهیزات وینچ

بررسی کاربرد و خدمات تجهیزات وینچ در زمینه‌های مختلف

در تمام زمینه‌ها و فعالیت‌ها و برای ساخت هر چیزی ابزار و قطعات گوناگونی به کار می‌رود که هر یک نقش مهمی را ایفا می‌کنند. از جمله قطعات پرکاربرد در ساخت ابزار گوناگون، که وظیفه‌ی مهمی را در عملکرد این ابزار بر عهده دارند می‌توان به انواع وینچ‌ها اشاره کرد. کاربرد و خدمات تجهیزات وینچ در زمینه‌های مختلف بسیار گسترده است؛ حال سوال اینجاست که تجهیزات وینچ چیست؟ وینچ نوعی ابزار اهرم مانند است که از آن برای ایجاد نیروی زیاد در جهت کشش و حمل قطعات و بارهای سنگین استفاده می‌شود. از جمله خدمات تجهیزات وینچ می‌توان به استفاده از آن در ساخت آسانسورها و بالا بردن اتاقک آن، و یا در جرثقیل‌ها و واگن‌های حمل در درون معادن اشاره کرد‌. به طور کلی، اهرم‌های وینچ توانایی حمل و جابه‌جایی بارها در جهت‌های عمودی و افقی را در ابزار و وسیله‌های گوناگون فراهم می‌کنند و این امکان را می‌دهند تا بتوان بارهای سنگین و حجیم را، با ابزارهای باربری مختلف جابه‌جا کرد. برای بررسی واضحتر خدمات تجهیزات وینچ، می‌توان روی ساختمان داخلی و ابزار تشکیل دهنده‌ی این قطعات تمرکز کرد که از یک درام که کابلی دور تا دور آن را گرفته، تشکیل شده است. کابل مورد نظر، می‌تواند از دو طرف و یا تنها از یک طرف آزاد باشد. در نهایت با اعمال نیروی مورد نیاز به یک طرف کابل یاد شده، بالانسی از نیرو در دو طرف آن ایجاد شده و باعث حرکت و جا به جایی آن می‌شود و این نیروی به وجود آمده می‌تواند از نیروی ابتدایی به طور چشم‌گیری قوی‌تر باشد. تجهیزات وینچ را می‌توان بر حسب معیارهای گوناگونی تقسیم‌بندی کرد؛ به طور مثال وینچ‌ها از نظر ‌کارکرد به سه دسته‌ی کششی یک طرفه، دو طرفه و در نهایت پرتابل تقسیم می‌شوند. همچنین وینچ‌ها از لحاظ منبع تغذیه نیز در دسته‌های بزرگ دستی، وینچ برقی و هم چنین پنوماتیک قرار می‌گیرند. کاربرد وینچ‌های یک طرفه بیشتر برای حمل بار در سطوح هموار و مسطح بوده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ریل‌های موجود در معادن زغال سنگ اشاره کرد. تولید این ریل‌ها با توجه به میزان باری که می‌توانند حمل کنند، در انواع گوناگونی انجام می‌شود. لازم به ذکر است که این واگن‌ها می‌توانند بار را فقط در یک جهت جا به جا کنند. در واقع تفاوت وینچ‌های کششی یک طرفه با دو طرفه نیز در همین بوده و با به کارگیری وینچ‌های دو طرفه، بارها را می‌توان در دو جهت رفت و برگشت منتقل کرد. مدل‌ وینچ‌های پرتابل نیز همانند وینچ‌های دو طرفه امکان جابه‌جایی بارها را به صورت رفت و برگشتی به طور همزمان فراهم می‌آورند و از جمله پرکاربردترین نوع وینچ‌ها به شمار می‌آیند.

انواع گوناگون تجهیزات وینچ

همانطور که اشاره شد، کاربرد و خدمات تجهیزات وینچ دامنه‌ای گسترده داشته و تنها به استفاده در ساخت آسانسورها و واگن‌های موجود در معادن خلاصه نمی‌شود. به طور مثال از سری مختلف وینچ‌ها برای ساخت سیم بکسل استفاده می‌شود که در حمل و نقل با جرثقیل‌ها بسیار کاربرد داشته و مفید واقع می‌شوند. در واقع سیم بکسل‌های مورد استفاده در یک جرثقیل دروازه‌ای که در سنگ بُری‌ها از آن استفاده می‌شود، جهت حمل و نقل کوپه‌های بزرگ به کار برده می‌شوند. البته برای حمل و نقل بارهای به شدت سنگین نمی‌توان روی این سیمهای بکسل‌ حساب باز کرد، چرا که باعث آسیب رسیدن به آن‌ها و فرسوده شدن آن‌ها می‌شود. علاوه بر جرثقیل‌های دروازه‌ای، از وینچ‌ها برای حمل و نقل بار به وسیله‌ی جرثقیل سقفی، که برای جا به جایی بارهای مختلف در معادن به کار می‌روند نیز استفاده می‌شود. استفاده از انواع وینچ‌ در ساخت جرثقیل‌ بازویی نیز، از دیگر کاربردها و خدمات تجهیزات وینچ به شمار می‌رود‌. از این نوع جرثقیل‌ها برای حمل و جابه‌جایی بارهای با وزن حداکثر ۱۰ تن استفاده می‌‌شود‌. این نوع از جرثقیل، دارای انواع مختلفی است که با توجه به زاویه‌ی چرخش و موقعیت نصب تقسیم‌بندی می‌شوند. به کاربرد وینچ معدن برای جابه‌جایی واگن‌های حمل بار و همچنین وینچ سیم بکسلی که در ساخت جرثقیل‌ها و حمل بار با آن‌ها استفاده می‌شوند، اشاره کردیم. حال برای اشاره به دیگر خدمات تجهیزات وینچ، به کاربرد نمونه‌های دیگر از وینچ‌ها یعنی وینچ زنجیری و وینچ کشتی اشاره می‌کنیم. وینچ‌های زنجیری در کارگاه‌هایی که دارای فضای کار بسیار کوچک و محدودی هستند، به جای وینچ‌های کابلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر چه ابعاد آن‌ها نسبت به دیگر انواع وینچ‌ها کمتر و کوچک‌تر است، با این حال این نوع وینچ‌ها قادر به حمل بارهایی با وزن ۱۰۰۰۰ کیلوگرم نیز می‌باشند‌. وینچ‌های کشتی نیز همانطور که از نام آن‌ها پیداست، برای بالا بردن لنگرهای موجود در کشتی‌ها و قایق‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وینچ بالابر ساختمان و کشنده یکی از اصلی‌ترین تجهیزات ساختمانی است که در همه ساختمان‌هایی که در حال ساخت است، استفاده می‌شود. از کاربردهای اصلی این بالابر برای حمل مصالح گوناگون استفاده می‌شود و برای هر ساختمان ضروری می‌باشد. وینچ بالابر ساختمان و کشنده دارای اجزای گیربکس، سیم بکسل، الکتروموتور، جعبه نگهدارنده، کرپی‌ها، قلاب، پایه‌ها، باکت و ریل هستند و از ترمز و ریموت کنترل برای تنظیم از راه دور می‌توان برای آنها استفاه کرد. وینچ بالابر ساختمان و کشنده دارای قیمت‌های متفاوتی است و باید در هنگام خرید نکات زیادی را در انتخاب آن رعایت فرمایید.

خرید وینچ بالابر ساختمان و کشنده

وینچ بالابر ساختمان و کشنده انواع مختلفی از نظر وزن دارد که شامل 1000 و 750 و 500 و 350 کیلویی است و 350 کیلویی آن یکی از پرکابردترین آنها به شمار می‌رود. برای یک خرید مناسب و صحیح سعی نمایید از راهنمایی‌های درست بهره ببرید تا در استفاده از آن با مشکل روبرو نشوید.

بعد از تهیه این دستگاه نصب آن در جایگاه مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای این منظور از افراد آگاه و کسی که دانش آن را دارد بهره ببرید تا خطرات بعدی را به همراه نداشته باشد.

برای اطلاع از قیمت‌های مناسب با کارشناسان معتبر مشاوره کنید تا وسیله را با کیفیت مناسب و نازلترین قیمت تهیه نمایید.

برای تعمیر آن نیز از افراد دوره دیده بهره ببرید تا مشکلات بعدی را در پی نداشت باشد.

ایمنی اصل مهم در وینچ بالابر ساختمان و کشنده

وینچ بالابر ساختمان و کشنده یکی از تجهیزات اساسی در تکمیل پروژه‌های ساختمانی محسوب می‌شود و نبود آن کار ساختمان‌سازی را غیرممکن می‌کند. تجهیزات وینچ دارای اندازه‌های متفاوتی است که به هنگام کار باید رعایت شود. برای استفاده از خدمات تجهیزات وینچ رعایت نکات ایمنی یکی از اصولی‌ترین موارد است زیرا عدم رعایت آن باعث ایجاد آسیب‌های جدی می‌شود.

  1. وقتی که از بالابر استفاده می‌نمایید مطمئن باشید که کسی در زیر آن قرار ندارد.
  2. از افرادی که آموزش‌های لازم را دیده‌اند برای استفاده از دستگاه استفاده نمایید.
  3. کارکنان تمام نکات ایمنی را رعایت فرمایند.
  4. بیشتر از حد مجاز بار برای بالا بردن استفاده نشود.
  5. فقط از وینچ بالابر ساختمان و کشنده استفاده نمایید و از استفاده دیگر تجهیزات بپرهیزید.
  6. به شرایط آب و هوایی اهمیت بدهید و در شرایط مساعد از آن استفاده نمایید.
  7. پایه آن در سطحی هموار محکم شود.مهمترین بخش در این دستگاه‌ها الکتروموتور است که برق را به جریانه می‌اندازد. دو نوع تک فاز و سه ‌فاز در بازار است و برای وزن و ارتفاعی که تحمل می‌کند متفاوت است.گیربکس جریان برق را به قدرت تبدیل می‌نماید و باید دنده‌ها و کیفتش خوب باشد تا زود آسیب نبیند. وینچ قرقره‌ای است که سیم به دور آن جمع می‌شود و از جنس فولاد می‌باشد.پایه بالابر که روی زمین قرار می‌گیرند و از جنس لوله گاز محکم است و باید محکم به زمین بچسبند.

    پاکت بالابر نیز برای حمل ماسه و شن می‌باشد که ظرفیت‌های متفاوتی دارد.

    در خدمات تجهیزات وینچ نکاتی را حتماً رعایت فرمایید:

  8. همیشه از یک شرکت معتبر تهیه نمایید.
  9. مطمئن شوید که شرکت خدمات پس از فروش و ضمانت کالا را رعایت می‌نماید.
  10. فروشنده حتماً کاتالوگ برای تعمیرات قطعه‌های مورد نیاز را ارائه دهد.
  11. به کارکنان خود حتماً آموزش دهید.
  12. تجهیزات با کیفیت تهیه کنید تا استهلاک کمتری داشته باشند.

خدمات تجهیزات وینچ

خرید وینچ بالابر ساختمان و کشنده

بالابر ساختمان و کشنده

خدمات فنی مهندسی پایا