تولید کننده انواع  عایق بخاربند

بخاربند ایزوفلکس محصولی سلولزی است که به عنوان عایق رطوبتی استفاده می شود متشکل از یک ورق پلاستیکی یا فویل ، که در برابر پخش رطوبت از طریق دیوار ، کف یا سقف ساختمان ها مقاومت می کند تا از میعان بخارآب جلوگیری کند. در واقع بخاربند انتقال رطوبت از طریق دیوارها و سایر عناصر ساختمانی را کنترل می کند و مانع از مرطوب شدن عایق و مصالح، سازه و خوردگی فلزات میشود و باعث کاهش سرعت انتقال بخار به مناطقی با دمای پایین می شود که ممکن است متراکم شود.

سردشدن هوای گرم هنگام عبور از بین مصالح ساختمانی مانند عایق و دیوارخشک میعان به وجود می آید. از بخاربند برای کاهش میزان میعانات قابل حرکت در یک ماده استفاده می شود. بدون وجود آن ، آب می تواند در دیوار گیر کند ، که باعث تولید رطوبت و در نتیجه سایر موارد مانند پوسیدگی ، کپک و مشکل در عملکرد عایق حرارتی می شود.در واقع بخاربند به جلوگیری از شکل متداول حرکت بخار آب کمک می کند. یعنی جلوگیری از حرکت آهسته مولکول های بخار آب از مناطق با غلظت بخار آب بیشتر به کمتر.بخاربند سرعت انتقال آب باران و برف و عبور هوای مرطوب را از سقف به سایر قسمت های ساختمان کند می کند. هوای گرم و مرطوب داخل ساختمان شما میتواند باعث ایجاد تراکم در سطوح خنک تر و خشک تر شود و می تواند به مرور زمان آسیب جدی به ساختمان شما وارد کند. این انتقال بخار به صورت دو طرفه عمل می کند..یعنی هم می تواند از فضای داخلی به خارجی منتقل شود و بالعکس.

هدف استفاده از بخاربند کمک به جلوگیری از رسیدن بخار آب به دیوار های ساختمان، سقف، اتاق زیرشیروانی، جایی که میتواند متراکم شود و باعث پوسیدگی شود. خسارات ناشی از میعان آب به دلیل حرکت بخار آب می تواند ویرانگر حتی مقاوم ترین سازه های ساخته شده باشد و اثر عایق حرارتی کاملا از بین ببرد.این عایق با توجه به ساختار منحصر به فردی که دارد ساختمان را از نفوذ آب، باران و برف که از لا به لای جداره نما به دیوارهای اصلی می رسد، محافظت میکند. مانع از خوردگی و پوسیدگی اسکلت و عایق های دیگر حرارتی مانند پشم شیشه و…. در زیر سقف های شیبدار  میگردد.بدون استفاده از بخاربند مشکلاتی از جمله به دام افتادن رطوبت و نشت آب در سقف پیش می آید که هر دو میتوانند خرابی سقف شما را تسریع ببخشند.

مکان های استفاده از بخاربند

–  پی یا فونداسیون

 – کف

 – دیوار

 – سرویس بهداشتی و حمام

–  پنجره

–  سقف های مسطح

 – سقف سالن های بزرگ

–  سقف شیبدار

بخاربند ایزوفکلس به عنوان اولین محصول عایق های غشایی بر اساس تکنولوژی ذوب داغ گامی مهم در جهت خودکفایی تولید این عایق های ساختمانی برداشته است. تولید بخاربند ایزوفکس دارای،فرایندی پیچیده و با تکنولوژی بالا و مطابق با استاندارهای اروپا و آمریکا که در کارخانه ما صورت میگیرد. هدف ما ارائه راه حل هایی مدرن، با بالاترین کیفیت به منظور حذف مشکلات ناشی از استفاده محصولات و اجرای مصالح سنتی میباشد.

انواع بخاربند:

ایزوفلکس آلومینیوم

 ایزوفلکس کلاسیک

ایزوفلکس پرو

ایزوفلکس زیر شینگل

ایزوفلکس آلومینیوم

ایزوفلکس آلومینیوم دارای مقاومت بسیار زیاد در برابر درجه حرارت های بالا، رطوبت و مشکلات ناشی از رطوبت است. همچنین در مقابل پارگی و کشش مقاومت بسیار بالایی دارد. بخاربند آلومینیوم در محیط هایی مانند استخر های شنا و سونا و جکوزی،رستوران ها و سالن های غذاخوری استفاده میشوند که میزان غلظت رطوبت بالایی دارند. همچنین در محیط هایی که دارای سیستم تهویه نیستند مورد استفاده قرار میگیرند.

ایزوفلکس آلومینیوم متشکل از چهار لایه ( PP،ALU ، TL ، PP) است که مانع از نفوذ رطوبت میشوند و باعث بهبود عملکرد عایق های حرارتی و دوام بیشتر آن میشود. فویل براق آن گرمای ناشی ار تابش را منعکس میکند و به احتباس سرما و خنک نگه داشتن خانه در تابستان کمک میکند و باعث کاهش اتلاف انرژی میشود. استفاده از بخاربند آلومینیومی مانع از بروز کپک میشود و به حفظ آب و هوای سالم و تازه محیط کمک میکند.

ایزوفلکس کلاسیک

این نوع از بخاربند از سه لایه تشکیل شده که شامل   (PP-TL-PP) میباشد.این بخاربند از لحاظ فنی سطح بالایی از قابلیت تنفس بخار در طولانی مدت را تضمین می کند ، در عین حال سطح زیر خود را به یک لایه ضد آب تبدیل می کند .این بخاربند تضمین کننده حفاظت موقتی از سقف در برابر باران است ، در عین حال پوشش سقف را تکمیل می کند و بعداً به عنوان سطحی ضد آب و مضاعف برای سقف تمام شده عمل می کند و هرگونه نفوذ آب را از سقف به آبروها هدایت می کند.

ایزوفلکس پرو

این نوع از بخاربند از 5 لایه تشکیل شده که شامل PP)،TL،PP، TL ، (PPمیباشد.یک غشای کاملا تنفسی که در تمام اجزای ساختمان کاربرد دارد.طول عمر بالا ، قابلیت تنفس و ضد آب بودن این محصول گارانتی بر طول عمر مفید ساختمان شماست.

ایزوفلکس زیر شینگلی

این نوع بخاربند از 3 لایه تشکیل شده است  که شامل (TL,PP,TL) میشود.هنگامی که رطوبت روی سقف در تماس با گرمای خورشید قرار میگیرد، به سمت داخل حرکت میکند. در سقف های معمول، این رطوبت از طریق بخار به داخل هدایت میشوند. برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به عایق های حرارتی استفاده از بخاربند الزامی است. بدون یک لایه بخاربند، رطوبت منتقل شده در هوای گرم در فضای مسکونی داخل ممکن است در عایق حرارتی پخش شود. همچنین در ماههای زمستان که امکان ایجاد میعان است ، ممکن است آب بارندگی نیز به بافت ساختمان وارد شود و باعث افزایش سطح رطوبت در سقف شود.انتشار بخار آب موجود در هوا ممکن است منجر به تشکیل میعانات شود که به نوبه خود ، ممکن است به طور قابل توجهی بر عملکرد لایه عایق تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، میعانات ممکن است آسیب زیادی بهساختار سقف وارد کند. . با ایجاد یک محافظ کارآمد ، میتوان اطمینان حاصل کرد که رطوبت موجود در هوا از اتاق های نشیمن نمی تواند وارد سقف شود و به آن آسیب برساند. در واقع لایه بخاربند نه تنها از نفوذ رطوبت به داخل عایق جلوگیری می کند ، بلکه از جریان هوا از طریق سقف عایق بندی شده با حرارت جلوگیری می کند.همچنین اگر کاربری داخلی ساختمان شما مرطوب باشد ، مانند اتاق استخر ، آشپزخانه ، اتاق دوش ، و.. هوای گرم و مرطوب می تواند از طریق دیوارهای جدا کننده ، دودکش، و سوراخ های برقی یا لوله کشی به سقف راه یابد.

لایه بخاربند

بخاربند چیست؟

عایق بخاربند