تولید کننده آمونیاک

شرکت جابر ازنق شیمی

اولین تولید کننده آمونیاک و سایرحلال های آزمایشگاهی ومواد اولیه دارو

مطابق با استانداردهای Merck USP

شرکت جابر ازنق شیمی با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه تولید مواد اولیه دارویی ،آزمایشگاهی و شیمیایی همواره تلاش نموده با ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی گامی هر چند کوچک در راستای تامین مواداولیه موردنیاز کارخانجات و مراکز تولیدی و دارویی و آزمایشگاهی بردارد.خوشبختانه با یاری خداوند متعال و همت فرزندان فرهیخته همین آب و خاک و تکیه بر دانش بومی متخصصان متعهد ، امروز موفق شده ایم بخش عمده ای ازآمونیاک 20% ، 25% و 32% با گرید USP بسیاری از تولیدات دارویی و آرایشی بهداشتی و آزمایشگاهی کشور را تامین کنیم . همچنین این شرکت اولین تولید کننده متیلال ( دی متوکسی متان ) میباشد که به استون سبز معروف است و آن را به تولید انبوه رسانده و به بسیاری از شرکتهای آرایشی وبهداشتی عرضه میدارد.
هم اکنون سایرمحصولات تولیدی شرکت ازنق شیمی شامل 23 نوع محصول از جمله : اتیل استات ، متیل استات ، نرمال بوتیل استات ، ایزوبوتیل استات ، اتیلال ، پروپیلال و … با گرید usp در بازار داخلی رقیبی بزرگ برای مواد وارداتی گردیده و بخش عمده ای از نیاز کشور را تامین می نماید.با عنایت باریتعالی تمام همت و تلاش پرسنل و کادر مدیریت این شرکت معطوف به این هدف است که محصول تولیدی همچنان از لحاظ کیفی بهترین جایگزین نمونه خارجی آن باشد. با احداث و بهره برداری از سایتهای جدید تولید مواد با گرید HPLC در دستور کار این واحد تولیدی قرار دارد.امید است با عنایت الهی بتوانیم هر چه بیشتر و بیشتر سطح کیفی و کمی محصولات خود را به بالاترین درجه تا قطع وابستگی برسانیم.

نخستین کسی که آمونیاک را شناخت جابربن حیان بود. آمونیاک به صورت نمک بود و قبل از آن توسط رومیان به صورت ناشناخته خرید و فروش می‌شد. آمونیاک با فرمول NH3 تشکیل شده است. آمونیاک با توجه به قطبی بودنش به راحتی می‌تواند با سایر مولکول‌ها پیوند هیدروژنی برقرار نماید. تولید و فروش آمونیاک برای تهیه کودهای شیمیایی، اسیدنیتریک، مواد انفجاری و افزایش زمان نگهداری انواع مواد غذایی استفاده می‌کنند. آمونیاک خاصیت بازی دارد. آمونیاک در طبیعت از مواد آلی ازت دار مانند ادرار جانوران به وجود می‌آید. آمونیاک در حالت گازی از هوا سبک‌تر است و گازی بدون رنگ با مزه تند و زننده است. تولید و فروش آمونیاک به صورت مایع به سادگی امکان پذیر است.

آمونیاک به راحتی در آب حل می‌شود و در منفی 77.7 درجه به نقطه انجماد رسیده و در منفی 33.5 درجه به جوش می‌آید.

در اواخر قرن 18 سال شخصی به نام پریسلی توانست از حرارت دادن سنگ اهک با کلرور آمونیم آمونیاک بدست آورد. در اویل قرن 20 هابر و بوش تولید آمونیاک را از طریق سنتز ارائه کردند و مفتخر به دریافت جایزه نوبل شدند. از آن زمان تولید و فروش آمونیاک سرعت بیشتری گرفت.

فرایند تولید آمونیاک:

1-ئیدروژن مورد نیاز برای تهیه آمونیاک اغلب از تجزیه آب بدست می‌آید. اما این اقدام بسیار گران قیمت است چرا که میزان برق مصرفی زیاد و قیمت آن گران است.در این صورت تولید و فروش آمونیاک گران تمام می‌شود.

2-شرکت‌های تولید کننده آمونیاک ارزان‌ترین روش تولید آمونیاک را روش تهیه آمونیاک از خوراک هیدروکربنی می‌دانند. که در علم به آن فرایند تهیه ICI AMV  می‌گویند. این فرایند به صورت بسیار مختصر توضیح داده می‌شود.

فرایند ICI AMV  برای تولید آمونیاک بازده انرژی مناسب، سرمایه‌گذاری کم هزینه تر و تولید آسان است. در این فرایند ابتدا ازخوراک گاز طبیعی  جدا می‌شود. سپس در درون اشباع کننده گاز خوراک با مواد کندانس کننده داغ فرایند که در درون اشباع کننده در حال گردش است،  تماس داده می‌شود. خروجی این اشباع کننده با بخار بیشتری مخلوط می‌شود و تا نسبت کربن به بخار سه به یک بشود. این گاز وارد لوله‌ بخار رفرمر شده و تا دمای هفتصد و هشتصد درجه و فشار بین بیست و هشت تا سی و پنج بار رفرمینگ می‌شود. دوباره این محصول وارد یک لوله ثانویه شده و تا دمای 900تا 950 می‌رسد. بعد از ان گاز وارد محفظه خنک کننده می‌شود و بعد از چند مرحله دیگر تبدیل به آمونیاک می‌شود.

تولید و فروش آمونیاک در صنعت:

تولید و فروش آمونیاک علاوه بر این که در کارخانه‌های ساخت اسلحه برای ساخت مواد منفجره قوی‌تر کاربرد دارد، توسط سایر کارخانه‌ها مانند کارخانه‌های تولید یخ انجام می‌شود. آمونیاک به سریعتر یخ زدن اب کمک می‌کند زیرا به سرعت تبخیر شده و دمای تبخیر را از آب می‌گیرد.

تولید کننده آمونیاک آن را به کارخانه‎‌های سازنده مواد غذایی می‌فروشد. چرا که آمونیاک به عنوان یک مخمر عمل نموده و موجب ور امدن انواع کیک و شیرینی می‌شود. شرکت جابر ازنق شیمی، یک تولید کننده آمونیاک است که با داشتن تجهیزات پیشرفته و از مواد اولیه با کیفیت، از سال 1377 اقدام به تولید و فروش آمونیاک نموده است. این شرکت تولید کننده آمونیاک توانسته است مهر تایید از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت نماید.

تولید کننده آمونیاک

توید و فروش آمونیاک

فرایند تولید آمونیاک