تولید پوشاک با کیفیت

امروزه همه به دنبال پوشاک با کیفیت هستند. اما تعریف لباس با کیفیت چیست؟ گفته می شود که کیفیت به دوخت و جنس پارچه مرتبط است. اما کدام پارچه با کیفیت است؟ آیا اهمیتی دارد که پارچه کجا و توسط چه کسی تولید شده است؟ آیا این عوامل واقعا ارزش پرداخت هزینه بیشتر را دارند؟ آیا تولید پوشاک با کیفیت فقط در کشورهای خاصی اتفاق می افتد و در مناطق دیگر پوشاک با کیفیت تولید نمی شود؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی امکان تولید پوشاک با کیفیت در سراسر دنیا فراهم شده است. جدیدترین طرح ها و مدها بدون تاخیر به تمامی کشورها منتقل می شوند. پارچه با کیفیت در بسیاری از کشورها تولید می شود. حتی کشورهایی که کارخانه­های درجه یک برای تولید پارچه ندارند، پارچه مورد نظر را از کشورهای دیگر وارد می کنند و مابقی فرایند تولید پوشاک با کیفیت مانند طراحی، دوخت و غیره را در کشور خود انجام می دهند.

عوامل موثر بر تولیدپوشاک با کیفیت

برای تولید پوشاک با کیفیت نکات متعددی باید در نظر گرفته شوند. برخی از این نکات عبارتند از:

نوع پارچه

معمولا گفته می شود که الیاف طبیعی مانند پنبه و پشم نسبت به الیاف مصنوعی برتری دارند. به طور کلیشه ای گفته می­شود که الیاف مصنوعی باعث خارش و عرق کردن می شوند و بیشتر افراد از پوشیدن لباس هایی با الیاف طبیعی رضایت بیشتری دارند، اما توجه داشته باشید که صنایع و تکنولوژی های مرتبط با نساجی بسیار پیشرفت کرده اند. امروزه بسیاری از الیاف مصنوعی از لحاظ راحتی و کیفیت از الیاف طبیعی بهتر هستند. به طورکلی پارچه استفاده شده برای تولید پوشاک با کیفیت باید به گونه­ای باشد که با پوشیدن آن پارچه احساس خوبی داشته باشید، بر اثر شستشو خراب نشود و باعث شود که لباس در تن شما جلوه خوبی داشته باشد.

جزئیات لباس

آیا دوخت لباس منظم ، صاف و مرتب است؟ آیا درزهای لباس با دقت به هم دوخته شده اند؟ آیا جا دکمه لباس به دقت و تمیز دوخته شده است یا نخ های آویزان اطراف آن وجود دارند؟ آیا از دکمه های با کیفیت استفاده شده است؟ تمام این جزییات می توانند نشانه ای برای تولید پوشاک با کیفیت توسط تولیدکننده باشند.

به طور مثال وجود دکمه های اضافی به همراه لباس می تواند نشانه ای برای لباس با کیفیت باشد، زیرا طراح  لباس انتظار داشته است که لباس به قدری عمر کند که به چند تعمیر جزئی نیاز داشته باشد و با گذاشتن دکمه یدکی مطمئن شده است که خریدار در صورت نیاز به انجام تعمیرات، هر چیزی که لازم دارد را خواهد داشت.

تست چروک شدن

بخشی از لباس را در مشت خود بگیرید، آن را برای چند ثانیه نگه دارید و سپس آن را رها کنید. آیا پارچه چروک مانده است یا این که چین و چروک ایجاد شده سریع از بین رفت؟ اگر چین و چروک ایجاد شده سریع از بین نرفت، یعنی این لباس بسیار زود چروک می شود.

امیدواریم با توجه به  موارد ذکر شده خرید بهتر و با کیفیت­تری داشته باشید. تولید کننده های لباس حرفه ای، برای تولید پوشاک با کیفیت موارد بالا را در نظر می گیرند تا با تولید لباس با کیفیت رضایت مشتری را جلب نمایند.

تولید پوشاک با کیفیت

عوامل موثر بر تولید پوشاک با کیفیت