تولید و توزیع انواع آجر

گروه تولیدکننده آجر و موزاییک شریفیان با استعانت از خداوند متعال ، هميـاری پرسنل و متخصـصین فعال و بهره گيری از معـادن انحصاری خود و با استفاده از مرغوبترين مـواد اوليه موجود در كشـور به منظور تامين نيـازهاي روز افزون صنعت ساختمان به انواع فرآورده هاي نسوز به جهت ارزآوری در سال ۱۳۷۸ با اهـدافی از پيش تعييـن شده واحد شماره 1 خود را در منطقه کوره پزی ها، گزبرخوار اصفهان و واحد شماره 2 خود را در منطقه کوره پزی ها، دولت آباد اصفهان با پيشرفته ترين ماشين آلات روز دنيا با انواع آجرهاي آجر رسی، آجر نسوز، آجر بتنی، آجر فشاری، آجر لعابی، آجر سفالی در ابعاد و درجات مختلف، آجر لفتون در ابعاد و درجات مختلف و موزاییک تاسيس نموده است. در حال حاضر بزرگترين توليـد كننده ی انواع فرآورده هاي نسـوز نماهای ماندگار ساختمان با كيفيت عالي و قابل رقابت با مشابه خارجی در سطح خـاورمیـانه می باشد.

تولید آجر بلاشک یکی از کهن ترین و با ارزش ترین گام های بشر برای بهبود کیفیت سازه خود می باشد. آجر ها را در قدیم حتی جهت انتقال فرامین و دستورات حکومتی نیز مورد استفاده قرار می داده اند. اما به مرور و با شناخت کامل از قدرت و استحکام آن تولید آجر به عنوان یکی از گام های اصلی طراحی های معماری در ساختمان ها مورد توجه قرار گرفت. تولید آجر از مراحل نسبتا خاص و پیچیده ای تشکیل شده است. تا آجر طراحی شده هم دوام و هم شکل مورد نظر را داشته باشد. تولید و توزیع انواع آجر در کنار سایر محصولات مورد استفاده در ساختمان، یکی از حلقه های مهم صنایع کشورمان ایران می باشد.

تولید و توزیع انواع آجر

در حال حاضر برای تولید آجر از کوره های حرارتی خاصی استفاده می شود. این کوره ها آب اضافی خاك رس را جذب کرده و هیدروژن سیلیكات آلومینیم را طی یک واکنش گرماگیر شیمیایی به سیلیكات آلومینیم تبدیل می کنند. این کار استحکام آجر را افزایش و برای تحمل فشار هایی در حدود 100 کیلوگرم بر سانتی متر مربع آماده می کند.

تولید آجر مانند هر کالای دیگر متناسب با کاربرد، انواع مختلفی دارد. از جمله:

  1. آجر های رسی معمولی که کاربرد هایی چون آجر های معمولی و آجر های نما دارند.
  2. آجر های نسوز: برای کاردبرد در داخل شومینه و یا مکان های با دمای بالا مانند کوره ها
  3. آجر های بتنی
  4. همانطور که دیده اید آجر های بتنی به شکل بلوک، به دلیل دارا بودن شن و ماسه در ساختارشان و نحوه فراوری خاص برای کاربرد در مکان های با فشار بالا و حتی مرطوب بسیار مناسب هستند.انواع دیگری از آجر نیز تولید و به بازار عرضه می شوند که کاربرد های خاص خود را دارند.نکات کلی تولید آجر با کیفیت

    همان طور که در بالا نیز بدان اشاره گردید تولید آجر به فراخور کارکردی که در بخش های مختلف دارد باید از استحکام و تکنولوژی خاصی بهره ببرد. بعضی از آجر ها تماما از خاک رس و نسبت ترکیبات خاص آن به دست می آیند. پاره ای دیگر از ترکیبات خاص شن و ماسه و سیمان بهره می برند. شکل های تولید آجر به دلیل کاربرد وسیع و نیاز دائمی به این کالا در سراسر جهان و کشورمان به تولید این محصولات مورد نیاز اقدام می نمایند.

    از جمله مهم ترین مراحلی که در تولید آجر باید بدان توجه ویژه داشت مواد اولیه مرغوب، تنوع تولیدات و همچنین کوره های تولید آجر است. هر چه دستگاه ها در عمل فراوری سیلیکات در رس بازده بالاتری داشته باشند، علاوه بر کاهش هزینه های انرژی، کیفیت محصول را هم به طرز چشم گیری افزایش خواهند داد.

    چه محصولی برایمان مناسب تر است؟

    یکی از سوالات کیلیدی هر سازنده ای در صنعت ساختمان توجه به آجر مورد استفاده در ساختمان است. این که از چه آجری باید در پی استفاده کرد؟ چه آجری برای دیوار ها و نما مناسب تر است و…

    به جرات بتوان گفت بهترین پاسخ برای این پرسش ها مراجعه به بخش های بازاریابی و ارتباط با مشتریان کارخانجات تولید آجر و استفاده از کاتالوگ ها و دسته بندی های آنهاست. مراجعه ای که تنوع چشم گیری از انواع و رنگ های آجر های مختلف را برایمان فراهم خواهد آورد.

    تولید و توزیع انواع آجر

نکات کلی تولید آجر با کیفیت

آجر سفالی

آجرهای نسوز

تولید کننده آجر و موزاییک

تولیدکننده آجر و موزاییک شریفیان

انواع آجرهای آجر رسی