تولید صندلی و تزئینات داخلی خودرو

صندلی خودرو یکی از مهم ترین قسمت های تشکیل دهنده ی اتاق داخلی آن است که نقش مهمی در تامین ایمنی و نیز راحتی راننده بر عهده دارند. معمولا صندلی ها به طور کلی با دو نوع تکنولوژی سطح معمولی و بالا به تولید می رسند. که صندلی های سطح معمولی برای خودروهای معمولی که در کلاس پایین قرار دارند مانند پراید، پیکان، پژو آردی و غیره  و نیز ماشین هایی که مربوط به انجام کار هستند مانند وانت، اتوبوس، مینی بوس، کامیون و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. در مقابل صندلی هایی که با تکنولوژی سطح بالا تولید می شوند برای ماشین هایی با سطح متوسط و بالاتر و نیز ماشین های تشریفاتی استفاده می شوند. فناوری هایی که در ساخت و تولید این دست از صندلی ها مورد استفاده قرار می گیرند دارای پیچیدگی هایی بوده و اط سطح بالایی برخوردار هستند. در ادامه کمی در مورد تولید صندلی و تزئینات داخلی خودرو صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

انواع صندلی خودرو کدام هستند؟

در ادامه ی صحبت در مورد تولید صندلی و تزئینات داخلی خودرو به انواع صندلی های به کار رفته در خودروها میرسیم. صندلی های خودرو که در قسمت راننده به کار گرفته می شوند در انواع مختلفی به تولید می رسند. معروف ترین این صندلی ها عبارت هستند از صندلی های نیمکتی یا bench، صندلی های باکت Bucket  و  صندلی های اسپرت Sport.

صندلی های نیمکتی معمولا علاوه بر قسمت راننده قسمت سرنشین جلو را هم دربر می گیرند و دارای ابری ضخیم و نرم هستند که نشستن روی آنها را لذت بخش می کند. پهنای زیاد و عریض بودن این صندلی ها باعث شده که حتی 3 نفر هم بتوانند روی آن بنشینند و احساس ناراحتی نکنند. این نوع از صندلی معمولا برای خودروهایی که کاربردهای تشریفاتی دارند مورد استفاده قرار میگیرد. معمولا روکش صندلی های نیمکتی چرم ی کتان است و همچنینی به کمک یک دستگیره می توان زاویه ی پشتی صندلی را تنظیم کرد. برخی از انواع پیشرفته ی این صندلی ها بالشتک قابل باد در قسمت کمر و نیز گرم کن هم دارند.

صندلی های باکت کمی امروزی تر بوده  و عموما در بیشتر خودروها قابل استفاده هستند. قسمت نشیمن آنها عمیق و پشتی آن نیز بلند می باشد. این نوع از صندلی ها داراری دستگیره ای برای تنظیم صندلی اعم از ارتفاع یا زاویه ی آن برای هر دوی راننده و سرنشین جلو دارند. حتی برخی از آنها برقی  بوده و به کمک دکمه می توان صندلی را ترمیم کرد.

صندلی های اسپرت مشابه صندلی های باکت هستند با این تفاوت که نشیمن عمیق تری دارند و امکانات آنها بیشتر است. به کمک این صندلی ها رانندگان در مسابقه های اتومبیلرانی از امنیت بیشتری برخوردار هستند و تسلط بهتری برای کنترل خودروی خود دارند.

تزئینات داخلی خودرو شامل چه مواردی می شود؟

یکی از مهم ترین موارد در تولید صندلی و تزئینات داخلی خودرو بحث تزئینات داخلی می باشد که طیف وسیعی از موارد را در بر می گیرد. برای صندلی ها عموما از روکش استفاده می شود که همین روکش ها را می توان در شمار تزئینات داخلی برای خودرو به حساب آورد. همچنینی علاوه بر نقش تزئینی و زیبایی که روکش ها دارند می توان به نقش حفاظتی آنها برای صندلی هم اشاره کرد. این روکش ها کمک می کنند تا صندلی از مواردی که باعث آسیب رسیدن میشود حفظ شود. از دیگر موارد برای تزئینات داخلی خودرو می توان به کنسول وسط، سر دنده و موارد مربوط به ترمز دستی، روکش فرمان، کفپوش ها، روکش های پدال ها،کاور کمربند، بالشتک های پشت گردنی، آفتابگیر و غیره را نام برد.

ترمیم خودروهای داخلی

حتی حرفه ای ترین و با احتیاط ترین راننده ها هم گاها پیش می آید که دچار حادثه شده و ماشین آنها آسیب می بیند. این آسیب می تواند کلی یا جزئی باشد. در موارد جزئی مانند خط افتادن بدنه ی خودرو شخص راننده می تواند به کمک روش های ساده به ترمیم خودروهای داخلی بپردازد. معمولا ای آسیب ها به گونه ای هستند که یا بدنه ی خودرو دچار فرورفتگی شده است یا روی آن خط و خش های افتاده است. اگر آسیب به حدی باشد که رنگ خودرو از بین رفته باشد بهتر است به یک تعمیرکار مراجعه شود.

 

ترمیم خودروهای داخلی

تزئینات داخلی خودرو شامل چه مواردی می شود؟

انواع صندلی خودرو کدام هستند؟

تولید صندلی و تزئینات داخلی خودرو