تولید اگزاست فن مکنده نجاری

انواع اگزاست فن را بر حسب کارایی که دارند به دسته های مختلفی تقسیم بندی می کنند. عملی که انواع اگزاست فن انجام می دهند بدین صورت می باشد که آن ها با استفاده از پروانه های دمنده ای که دارند هوا را به سمت خارج هدایت می کنند تا هوای آلوده را جایگزین هوای مطبوع بیرون نمایند.

یکی از ساده ترین اگزاست فن هایی که می توان به آن ها اشاره کرد هواکش های آشپزخانه می باشند و قدرتمند ترین آن ها نیز هواکش های صنعتی هستند که برای مکان های مختلف صنعتی از آن ها استفاده می کنند تا هوای این مراکز همواره تمیز و مطبوع باشد. در غیراینصورت هوای آلوده باعث خستگی و بیمار شدن کارگران در محیط کارگاه خواهد شد.

انواع اگزاست فن مورد استفاده

انواع اگزاست فن را می توان در سه دسته ی محوری، سانتریفیوژی و سقفی قرار داد. در این میان عملکردی که اگزاست فن های با فشار بالا دارند را دو عامل تعیین می کند که یکی از آن ها نیروی گریز از مرکز می باشد که باعث نامگذاری آن ها به اگزاست فن های سانتریفیوژ فشار بالا شده است. عامل دیگر انحراف جریان هوا می باشد که به وسیله ی پره های فن ایجاد می شود.

بیشترین استفاده ای که از سانتریفیوژ فشار بالا انجام می گیرد در کوره ها، صنایع مربوط به نفت و گاز، سیمان و سایر صنایع می باشد. درواقع در مکان هایی که در آن ها رطوبت بالا بوده و یا بخارهای خورنده وجود دارند استفاده از این نوع اگزاست فن ها منطقی به نظر می رسد.

فن فولی تسمه نیز یکی از پرکاربردترین فن ها می باشد. چراکه از آن ها می توانید برای مکان های مختلفی از آشپزخانه گرفته تا مراکز صنعتی بزرگ استفاده کنید

از جمله ویژگی هایی که باعث شده است فن فولی تسمه بسیار پرطرفدار باشد این است که هنگامی که روشن می باشد صدای آن بسیار کم است و از پوشش های ضد پوسیدگی برای حفاظت هرچه بیشتر از آن استفاده شده است. دقت داشته باشید جنسی که خود فن دارند نیز ضدزنگ بوده و از آلومینیوم ساخته شده است.

از دیگر انواع اگزاست فن که مورد استفاده قرار می گیرند و بسیاری از شرکت ها اقدام به فروش آن می کنند تولید اگزاست فن مکنده نجاری می باشد که توسط کارگاه هایی که در این زمینه فعالیت می کنند خریداری می شود.

اما فن مکنده چیست؟

فن مکنده انواعی از سیستم های تهویه می باشند که هوا را با فشار استاتیکی و به وسیله ی پروانه ها به حرکت درآورده و به خارج از محیط می فرستد. فن های مکنده به دلیل کارایی که دارند دارای طرفداران زیادی می باشند.

عوامل مهم در انتخاب انواع اگزاست فن

زمانی که می خواهید انواع اگزاست فن را خریداری نمایید اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که فن آن را بررسی نمایید که از چه نوعی است سانتریفیوژ یا آکسیال.

مورد دیگری که هنگام خرید اگزاست فن باید مورد توجه قرار گیرد این است که ظرفیت دبی اگزاست فنی که می خواهید خریداری نمایید به چه صورتی می باشد. درواقع این ویژگی به شما می گوید که اگزاست فن چه حجمی از هوا را می تواند تهویه کند و مناسب کار شما خواهد بود یا نه.

اگر یکی از انواع اگزاست فن های سانتریفیوژ فوروارد یا بکوارد را خریداری کرده اید باید فشار استاتیکی فن را مدنظر داشته باشید که به چه شکلی است. آیا قدرت کافی برای تهویه ی هوایی که شما می خواهید تهویه کند را دارند یا نه.

هنگام خرید انواع اگزاست فن ممکن است انواعی از تک فاز یا سه فاز آن وجود داشته باشد.

از دیگر موارد مهم هنگام خرید اندازه و جنس پره های فن می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

یکی از نکات اصلی که هنگام خرید انواع اگزاست فن باید به خوبی بررسی نمایید این است که حجم هوایی که اگزاست فن جابجا خواهد کرد چه مقدار می باشد. دبی یا حجم هوایی که توسط اگزاست فن جابجا می شود معمولا برروی کاتالوگ شرکت سازنده درج می شود.

از دیگر موارد تاثیرگذار در انتخاب بهترین اگزاست فن این است که بار حرارتی، چگالی و دمای هوا را نیز بررسی نمایید.

تولید اگزاست فن مکنده نجاری

انواع اگزاست فن

سانتریفیوژفشار بالا

فولی تسمه

مشخصات -قیمت-خرید اگزاست فن سالن بدنسازی