تولید انواع فن مکنده صنعتی

فن مکنده فشار قوی از انواع تا کاربرد

هوا جز جدایی ناپذیر کره خاکی است که نه تنها انسان ها بلکه تمام موجودات به آن وابسته هستند. هوا را می توان اکسیر طبیعت دانست که به جز زنده نگهداشتن طبیعت ویژگی های منحصر به فرد خاص دیگری نیز دارد. اول این که هوا به شکل عایق عمل می کند و امروزه در صنایع مهم برق، مانند تولید تابلوهای فشار متوسط از هوا به عنوان عایقی دائمی و غیر قابل استهلاک استفاده می شود. از طرف دیگر امروز هوا مهمترین و به روزترین بستر مخابراتی دنیا را به خود اختصاص داده است. تمام دیتا ها و اطلاعات مهم مانند دیتای موبایل، سیستم برودکستینگ و … توسط هوا منتقل می شود. یکی دیگر از ویژگی های جذاب هوا را می توان توانایی گرفتن گرما دانست. این ویژگی در کنار حالت سیال بودن هوا بزرگ ترین و کم هزینه ترین سیستم خنک کنندگی جهان را در اختیار ما قرار داده است. بجز این بر اساس قدرت موجود در سیال بودن هوا امکان جابه جایی برخی ذرات و مواد نیز توسط هوا یا همان باد ممکن است. بنابراین اگر زندگی و حیات ما به اکسیژن داخل این هوا وابسته هم نبود، ما هزار و یک دلیل دیگر برای وابستگی به هوا داریم. توانایی خنک کردن هوا، سیال بودن و نیاز به داشتن قدرت بالا سه عنصری بود که بشر را به سمت ساخت فن مکنده فشار قوی سوق داد تا به واسطه آن عمده مشکل کارخانه جات و تولیدی ها را حل کند.

کارخانه ها، تولیدی ها، تونل ها، اتاق های سرور و هزاران جای دیگر معمولا از چند مشکل مشترک رنج می برند. تمام این مکان ها اولا باید خنک شوند. دستگاه هایی که در این محل ها کار می کنند یا در حال کار هستند معمولا گرمای بالایی تولید می کنند و اگر این گرما کنترل نشود دستگاه ها به زودی از بین می روند. از طرف دیگر مشکل دوم وجود ذرات ریز مانند دود و غبار در این محل هاست. از طرفی یا سخت بودن دسترسی به آن ها، یا حجم بالای آن ها و یا حساسیت دستگاه ها اجازه دسترسی راحتی به انسان نمی دهد. فن مکنده فشار قوی می تواند هر دو این مشکلات را با راه حلی واحد حل کند. این دستگاه با جریان دادن جریان هوا در این محیط ها ذرات و آلودگی را به همراه گرما از محل خارج می کند.

توضیحی دقیق تر از کارایی فن مکنده فشار قوی

در واقع در مورد تخلیه هوا به منظور گردش هوایی و ایجاد محیطی خنک چندان فرق نمی کند که از فن مکنده فشار قوی یا دمنده استفاده کرد. زیرا هر دو این ها جریان را به خوبی از سمت بالا به پایین یا برعکس چرخش می دهند. اما وقتی داستان علاوه بر حذف گرما، گرفتن آلودگی های محیط باشد باید سراغ دستگاه مکنده گرد و غبار-مکنده قوی رفت.

در واقع تصور کنید به جای جاروبرقی که یک مکنده است از یک دمنده در خانه استفاده کنید. چه افتضاحی به بار می آید. این جاست که باید در استفاده از فن مکنده فشار قوی یا یک دمنده نوع کارایی که انتظار داریم را مد نظر قرار دهیم.

البته بسته به محل مورد استفاده و همچنین بزرگی و کوچکی آن ها می توان از انواع فن مکنده فشار قوی استفاده کرد. دقت داشته باشید لوزما استفاده از فن مکنده فشار قوی با قدرت بسیار بالا خوب نیست. یادتان باشد هر چه قدرت گردش هوا بیشتر باشد ذرات بزرگتر و بیشتری در محیط پرواز خواهند کرد و این موضوع می تواند برای برخی دستگاه های حساسی مضر باشد. اما در جایی مثل تونل های شهری که میزان آلایندگی در آن ها چند برابر است لازم است برای تخلیه هوا فکری کرد و استفاده از فن مکنده فشار قوی می تواند تنها راه حل ممکن باشد.

دستگاه مکنده گرد و غبار-مکنده قوی

خوشبختانه فن مکنده فشار قوی در سال های گذشته بومی شده است و تکنولوژی آن در ایران نیز وجود دارد. شرکت کولاک فن با در اختیار داشتن بهترین متخصصین و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا مشغول به تولید انواع فن مکنده صنعتی است. از این رو کاربران و مشتریان ایرانی می توانند با خیالی راحت از خدمات پس از فروش آن در کنار قیمتی منصفانه استفاده کنند. بنابراین بهتر است به جای پرداختن هزینه های گزاف و وارد کردن انواع این فن ها به تولیدات داخلی اعتماد کنیم. مسلما نتیجه به صرفه تری خواهیم گرفت.

دستگاه مکنده گرد و غبار-مکنده قوی

مکنده نجار-قدرت مکش فن

فن مکنده فشار قوی

پروانه فشار قوی

فن سانتریفیوژ فشار قوی

چگونه انتخاب کردن مکنده نجاری

تولید انواع فن مکنده صنعتی