تولید انواع آنتی اسکالانت

دخالت انسان در محیط زیست و آلودگی آب‌ها به انواع کود و سموم کشاورزی، فاضلاب‌ها، فلزات سنگینی چون سرب، نیترات و…؛ کاهش بارندگی‌ها و خشک و کم آب شدن سفره‌آبهای زیرزمینی، رودها و چشمه‌ها؛ دسترسی به آب سالم و شیرین را برای انسان بسیار محدود و کم کرده است، از طرفی سالم سازی آب برای کشورها بسیار پرهزینه می‌باشد و در تصفیه خانه‌ها فقط به تصفیه فیزیکی آب در جهت بهبود کیفیت ظاهری آب اکتفا می شود. همچنین به هنگام عبورآب از مسیر طولانی لوله های فرسوده و زنگ زده تصفیه خانه تا لوله کشی منازل دوباره امکان الودگی آب دو چندان می‌شود. از آنجایی که نوشیدن آب آلوده و ناسالم باعث رشد انواع باکتری‌ها درون معده و روده انسان می‌شود و در نهایت منجر به مرگ انسان خواهد شد. تولید انواع دستگاه تصفیه آب در ظرفیت‌های مختلف توانسته نقش مهمی در کاهش این خطرات در جامعه داشته باشد.

دستگاه تصفیه آب

به دلیل اهمیت دستگاه‌های تصفیه آب در جهت حذف انواع گل و لای، کلر، نیترات، آرسنیک و… ؛مجموعه های زیادی اقدام به تولید انواع دستگاه تصفیه آب با ظرفیت های مختلف در ایران نموده‌اند. شرکت آبان شیمی یکی از این مجموعه‌هاست که درتولید انواع دستگاه تصفیه آب (دستگاه تصفیه اسمز معکوس((RO، دستگاه تصفیه آب مسافرتی، دستگاه تصفیه آب سر شیری، دستگاه تصفیه آب رو میزی، دستگاه تصفیه آب زیر سینکی و …)؛ بر اساس دانش بومی و با ظرفیت‌های داخلی کشورمان اقدام به تولید این محصول کرده است. تولید انواع دستگاه تصفیه آب در مجموعه آبان شیمی با توجه به دانش و تکنولوژی عصر حاضر و با بالاترین کیفیت و با رعایت تمام استانداردهای بین المللی است. تنوع در تولید انواع دستگاه تصفیه آب باعث شده تا مشتریان براساس نیاز و ظرفیت مورد استفاده و سلیقه خود اقدام به خرید این دستگاه کنند. در تولید انواع دستگاه تصفیه آب به مولفه‌ها و پارامترهایی همچون ظرفیت، تعداد فیلتر، کارایی و توان دستگاه برای تصفیه مواد؛ توجه اساسی می‌شود.

نکته قابل توجه این است که دستگاه تصفیه آب هم مانند سایر دستگاه‌ها نیازمند حفاظت است و از آن جایی که آب وارد شده به دستگاه دارای درصد بالایی از املاح است؛ این املاح با رسوب بر روی فیلتر و ممبران دستگاه باعث آسیب به دستگاه می‌شوند.

آنتی اسکالانت‌ها

شرکت آبان شیمی علاوه بر تولید انواع دستگاه تصفیه آب، اقدام به تولید انواع آنتی اسکالانت در جهت  افزایش عمر و حفاظت از انواع دستگاه‌های تصفیه آب اسمز معکوس(RO)  و سایر دستگاه های تصفیه آب نموده است. شرکت آبان شیمی با تولید انواع آنتی اسکالانت در جهت کاهش انواع رسوب کربنات کلسیم، سولفات کلسیم، سولفات باریم و…  بر روی فیلتر و ممبران انواع دستگاه‌های تصفیه آب نقش اساسی دارد. میزان اضافه کردن آنتی اسکالانت‌ها وابسته به دمای آب، پی اچ آب، نوع چیدمان ممبران‌ها و… می‌باشد، اما معمولا بین 1 تا 6 پی پی ام برای حذف رسوبات دستگاه کافی است. شرکت آبان شیمی با به کارگیری پرسنل آزمایشگاهی متخصص و زبده اقدام به تولید انواع آنتی اسکالانت مرغوب و با کیفیت متناسب با استانداردهای بین الملل نموده است؛ زیرا تولید انواع آنتی اسکالانت نامرغوب  باعث آسیب به ممبران دستگاه تصفیه آب و خرابی دستگاه می‌شود.

انواع آنتی اسکالانت‌های تولید شده در شرکت آبان شیمی به شرح زیر می باشد:

  1. آنتی اسکالانت اسیدی ABAN  M36
  2. آنتی اسکالانت اسیدی  ABAN  M40
  3. آنتی اسکالانت اسیدی  ABAN  M41
  4. آنتی اسکالانت قلیاییABAN  M34   
  5. آنتی اسکالانت قلیایی   ABAN  M81

تولید انواع آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت ها

انواع آنتی اسکالانت