توزیع انواع روغن و پودر ماهی | دریا کنار

روغن و پودر ماهی به  علت دارا بودن پروتئین، در تغذیه دام و طیور و آبزیان نقش مهم و موثری دارند.

پودر ماهی یک نوع محصول جامد فرآوری شده است که از پختن و آبگیری و خشک کردن و جداسازی و آسیاب ماهی یا ضایعات آن به دست می آید.

روغن ماهی  از پخته شدن ماهی به دست می آید و به دلیل داشتن امگا ۳ در سلامت غذای انسان نقش بسزایی دارد.

شرکت پودر ماهی دریاکنار، یکی از شرکت های مهم و معتبر در زمینه تولید و توزیع انواع روغن و پودر ماهی است که تولید و توزیع انواع روغن و پودر ماهی از خدمات بزرگ این شرکت می باشد. همچنین این شرکت دارای خط تولید مجهز و ویژه نیز در این زمینه میباشد.

تولید و توزیع انواع روغن و پودر ماهی

پودر ماهی شامل اسید های آمینه،  ویتامین های دسته ی B و … میباشد. همچنین پودر ماهی منبعی خوب برای کلسیم، آهن، فسفر،مس و مقدار کمی از مواد معدنی میباشد. هر چه قدر مقدار پروتئین زیاد و رطوبت و چربی و ازت آزاد و خاکستر کمتر باشد؛ محصول به دست آمده مرغوب تر است.یکی از مهم ترین ترکیبات در پودر ماهی، پروتئین آن می باشد؛ در فرمول پروتئین، نیتروژن موجود می باشد که با گذشت زمان آزاد میشود و سبب از بین رفتن پروتئین میشود. لذا یکی از شاخص های پودر ماهی، TVN یا ازت آزاده شده میباشد. به همین دلیل توصیه میشود پس از اینکه زمان کوتاهی از تولید آن گذشت، مصرف شود.  روغن ماهی دارای امگا ۳ و اسیدهای چرب اشباع نشده میباشد و در سلامت غذای انسان نقش موثری دارد.  یکی از روغن ماهی های مطلوب، روغن ماهی  به دست آمده از ماهی کیلکا میباشد، زیرا بوی مطلوبی دارد.توزیع انواع روغن و پودر ماهی بیشتر در قسمت های دریا کنار و مناطقی که نزدیک به دریا می باشد انجام می پذیرد‌.

کاربردها و توزیع انواع روغن و پودر ماهی

روغن و پودر ماهی بیشتر در صنعت پرورش حیوانات نقش به سزایی دارند و باعث مقاومت در مقابل بیماری میشوند. استفاده ی ترکیبی از روغن و پودر ماهی در پرورش آبزیان، باعث رشد قابل توجه آن ها، حفظ و ارتقاء طعم ماهی های خوراکی و کاهش قیمت های تولیدی میشود‌. بر اساس آمار های معتبر، رژیم غذایی مورد استفاده برای پرورش آبزیان، دارای ۲۵ تا ۵۴ درصد پودر ماهی و ۲۵ تا ۳۲ درصد روغن ماهی میباشد. البته پودر ماهی در بیشتر موارد به عنوان کودهای درختی نیز مصرف میشود.روغن ماهی همچنین دارای مصارف خوراکی برای انسان، مصرف دارویی، صنعت رنگ سازی، تولید لوازم آرایشی و بهداشتی مانند صابون، براق کننده ها و… میباشد.همان گونه که مشاهده شد؛ توزیع انواع روغن و پودر ماهی، دارای مصارف غیر خوراکی، مصارف برای کود درختان و… نیز میباشد.

مراحل تولید و توزیع انواع روغن و پودر ماهی

برای به دست آمدن روغن و پودر ماهی، ابتدا ماهی را صید می کنیم.سپس آن ها را در مخازن آب سرد می گذاریم. سپس آنها را تفکیک می کنیم و ماهی های بزرگ را برای پخته شدن، داخل دستگاه پخت قرار میدهیم. آن گاه ماهی های پخته شده را به سه قسمت، پودر ماهی، روغن ماهی و ضایعات ماهی تقسیم بندی میکنیم. روغن ماهی در شرایط گرما دهی به وجود می آید. گرما دهی به ماهی در یک مخزن صورت می گیرد؛ سپس روغن ماهی در سانتریفیوژ، خالص شده و با یک مبدل دیگر سرد میشود و در نهایت بسته بندی میشود.پودر ماهی از دستگاه همگون ساز رد شده و سپس به خشک کن منتقل میشود. انتقال پودر ماهی به خشک کن از طریق کانوایر انجام شده و رطوبت ماهی به تدریج حذف می شود.پس از تولید، توزیع انواع روغن و پودر ماهی به صورت بسته بندی شده به راحتی انجام می پذیرد و به دست نیازمندان  این محصول میرسد.در این خط تولید ما از انواع ماهی ها نظیر: فانوس دریایی، ماهی متو، ساردین، هوینگ، آنچوی، ماتر و کیلکا استفاده می‌نمائیم.

اهمیت استراتژیکی کالا و توزیع انواع روغن و پودر ماهی

با توجه به نیاز روزافزون انسان به غذا و مواد پروتئینی و گوشتی، اهمیت پرورش دام و طیور و آبزیان روز به روز افزایش میابد.غذای دام، نقش بسزایی در طعم و کیفیت دام و طیور و آبزیان دارد.پودر ماهی با توجه به داشتن پروتئین، منبع مهمی برای غذای دام به حساب می آید. پودر ماهی نقش موثری در رشد دام و طیور دارد به طوری که یک جوجه مرغ در صورت استفاده از پودر ماهی رشد کامل تر و سریع تری دارد تا اینکه در رژیم غذایی اش پودر ماهی نباشد.پس همانگونه که مشاهده شد؛ توزیع انواع روغن و پودر ماهی در سراسر کشور یا حتی جهان، نقش موثری در سلامت انسان ها و دام ها دارد.

انواع روغن و پودر ماهی

توزیع انواع روغن و پودر ماهی

دریا کنار